تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):صدقه بجا، نيكوكارى، نيكى به پدر و مادر و صله رحم، بدبختى را به خوش بختى تبديل و...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820915205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
پذيرش بدون كنكور پذيرفته شدگان پزشكي از ليسانس در دكتري تخصصي

گروه آزمون وسنجش : معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران از تدوين آيين نامه
ضوابط ادامه تحصيل مستقيم در دوره دكتري تخصصي علوم پايه پزشكي براي پذيرفته شدگان طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس خبر داد.
دكتر حسين كشاورز در گفتگو با مهر افزود: در حال حاضر در دانشگاه علوم پزشكي تهران در حال تهيه ضوابط و آيين نامه هاي مربوطه به پذيرش اين دانشجويان و ارتقاي تحصيلات آنها در دوره دكتري تخصصي علوم پايه پزشكي به طور مستقيم هستيم و اين موضوع را به صورت يك پيشنهاد به وزارت بهداشت ارائه داده ايم.
وي با اشاره به اهداف پيش بيني شده در طرح پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس يادآور شد: با توجه به اينكه هدف از پذيرش دانشجوي پزشكي از مقطع ليسانس جذب فارغ التحصيلان ساير رشته ها با توانمندي هاي بالا به منظور ارتقاي سطح فارغ التحصيلان رشته پزشكي و افزايش انگيزه در ميان آنها است، يكي از نكات مورد توجه موضوع ادامه تحصيل آنها در بخشهاي مورد نياز جامعه است. معاون آموزشي دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه كرد: پيشنهاد شده است كه درصدي از اين افراد كه در اين طرح به تحصيل مي پردازد، وارد دوره دكتري تخصصي علوم پايه پزشكي شوند و دانشگاه نيز قصد دارد اين دانشجويان را براي ورود به رشته هاي باليني علوم پايه مانند آناتومي، فيزيولوژي و ايمونولوژي ترغيب كند.
كشاورز خاطرنشان كرد: هم اكنون نيز در دوره دكتري تخصصي علوم پايه پزشكي براي برخي از رشته ها مانند تغذيه و ژنتيك سهميه پذيرش از ميان پزشكان وجود دارد و با توجه به اينكه دانشجوياني كه در دوره پزشكي از مقطع ليسانس پذيرفته مي شوند داراي كارشناسي علوم پايه هستند، پس از فراگيري دروس پزشكي باليني مي توانند با افزايش ارتباط علوم پايه با باليني كارآيي بيشتري در دوره دكتري تخصصي علوم پايه داشته باشند.

معاون آموزشي وزير علوم خبر داد:
ايجاد 90 رشته ميان بخشي جديد
در دانشگاه هاي كشور

گروه آزمون وسنجش : معاون آموزشي وزير علوم از ايجاد 90 رشته ميان بخشي جديد در دانشگاه هاي كشور به منظور تامين نيازهاي كشور در عرصه هاي مختلف علم و تكنولوژي خبر داد.
عباس صاحبقدم لطفي در گفت و گو با برنا گفت: يكي از مهمترين برنامه هاي وزارت علوم در معاونت آموزشي توسعه رشته هاي ميان بخشي با توجه به نيازهاي كشور در بخش هاي مختلف علم و تكنولوژي است.
وي افزود: يكي از مهمترين كارهايي كه هم اكنون در دنيا براي توسعه آموزش عالي و به خصوص در بخش تحصيلات تكميلي دنبال مي شود، ايجاد رشته هاي جديد ميان بخشي است.
معاون آموزشي وزير علوم تاكيد كرد كه هم اكنون در معاونت آموزشي وزارت علوم بيش از 90 رشته ميان بخشي براي راه اندازي در دانشگاه هاي كشور پيشنهاد شده است كه وزارت علوم در حال نياز سنجي و گزينش رشته هاي مورد نظر مطابق نيازهاي كشور است.
صاحبقدم لطفي افزود: در كنار اين مساله بايد به بازار كار فارغ التحصيلان اين رشته ها نيز توجه شود تا در آينده دانشجويان اين رشته ها براي يافتن شغل مناسب دچار مشكل نشوند.
وي در خصوص توسعه آموزش الكترونيك در دانشگاه هاي كشور گفت: هم اكنون براي جهت دهي درست اين بحث، مدلي براي ايجاد يك دانشگاه الكترونيك در مجموعه وزارتخانه در حال تدوين است كه بر اساس اين مدل دانشگاه ها و رشته هاي مجازي راه اندازي خواهند شد.
معاون آموزشي وزير علوم تصريح كرد: تمام موسسات آموزش عالي كه قصد راه اندازي دوره هاي مجازي را دارند، بايد از اين مدل آموزشي استفاده كنند.
صاحبقدم لطفي افزود: به غير از دانشگاه هاي دولتي و غير انتفاعي كه در حال اقدام براي راه اندازي دوره هاي مجازي هستند، مطابق برنامه ريزي هاي فعلي مقرر شده تا اصلي ترين محور ايجاد دوره هاي مجازي در دانشگاه پيام نور فراهم شود.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن