تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820893435




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

راه فينال هادي ساعي از آذربايجان مي گذرد!


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: راه فينال هادي ساعي از آذربايجان مي گذرد!
نمايندگان تكواندو ايران در بازي هاي المپيك پكن، مجموعا با قرعه اي قابل قبول و حتي آسان در وزن سوم روبرو شده اند.
گفتني است كه 64 ورزشكار گروه مردان و 64 ورزشكار گروه بانوان هر كدام در چهار گروه وزني و جداول 16 نفره تقسيم شده اند و اعطاي مدال برنز سومي مشترك، امكان كسب مدال را براي تكواندوكاران مستعد تا حد زيادي افزايش داده است.
از نكات قابل توجه در مسابقات وزن سوم ، عدم مصاف هادي ساعي و استيون لوپز آمريكايي تا ديدار فينال است.
استيون لوپز، دارنده دو مدال طلاي المپيك و چندين عنوان قهرماني جهان از جمله قهرماني جهان در سال 2007 در جدول دوم، نخستين مسابقه خود را برابر بحري تان ريكولو، چهره شاخص تكواندو تركيه و قهرمان وزن ششم جهان در سال 2007 انجام خواهد داد.
بحري در مسابقات جهاني 2007 چين به مدال طلا رسيد و در آتن به مدال نقره دست يافت.
مصاف لوپز و بحري به منزله يك فينال زودرس و يادآور بازي نهايي وزن سوم المپيك آتن است.
آرون كوك انگليسي و مائورو سارمنيتو ايتاليايي از چهره هاي شاخص جداول يك و دو هستند كه در صورت راهيابي ساعي به فينال، نماينده ايران با هيچ كدام از آنها تا قبل از اين مرحله مصاف نخواهد كرد.
در جداول سه و چهار، به ترتيب راشد احمداف، تكواندوكار آذربايجاني و هادي ساعي دو چهره شاخص اين جدول ها هستند كه ساعي در گام اول با حريفي از نپال و راشد احمداف با عبدالقادر حكمت سرحان، حريف قطري مصاف خواهند كرد.
عبدالقادر همان تكواندوكاري است كه با ناداوري داوران، فينال وزن ششم بازي هاي آسيايي دوحه را در مقابل مهدي بي باك به سود خود به پايان رساند.
در صورت پيروزي ساعي برابر حريف چيني در دور دوم و پيروزي راشد احمداف در اين مرحله برابر برنده مسابقه حريف كانادايي و پرتغالي، اين تكواندوكار آذربايجاني سخت ترين حريف ساعي تا قبل از فينال خواهد بود.
بر اساس اين گزارش، محاسبات روي كاغذ حاكي از انجام مسابقه فينال بين ساعي و لوپز خواهد بود.
در بخش مسابقات بانوان، سارا خوش جمال فكري دور اول با حريفي از مراكش ديدار خواهد كرد. وي در صورت پيروزي با برنده كلمبيا - چين تايپه مصاف خواهد كرد كه مسابقه آساني نخواهد بود.
حتي اگر خوش جمال بتواند حريف تايپه اي را نيز شكست دهد، كانادا و چين دو حريف عمده وي در مراحل بعدي خواهند بود. به همين دليل نمي توان با اطمينان از كسب مدال در اين وزن سخن گفت.
مسابقات وزن اول گروه مردان (58-) كيلوگرم نيز با شرايط خاص خود همراه است. رضا نادريان نماينده ايران در اين وزن ابتدا با حريفي از برزيل روبرو خواهد شد و در صورت كسب پيروزي، دومين مسابقه خود را مقابل راموس از اسپانيا برگزار مي كند.
راموس قهرمان جهان در سال 2007، چهره شاخته شده اي در تكواندو جهان است كه نادريان كار آساني را برابر وي در پيش نخواهد داشت.
تكواندوكاران چين تايپه، فيليپين، تايلند، انگلستان و مكزيك نيز ديگر حريفان سرشناس اين گروه هستند كه در مجموع كار دشواري را پيش روي تكواندوكار المپيكي ايران قرار داده اند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 65]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن