تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821091828




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

معاونان جديد «اداري مالي» و «طرح و برنامه» دانشگاه تهران معرفي شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: معاونان جديد «اداري مالي» و «طرح و برنامه» دانشگاه تهران معرفي شدند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: آموزشي

مراسم توديع و معارفه معاونان اداري مالي و طرح و برنامه دانشگاه تهران امروز با حضور رييس دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صنفي آموزشي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر فرهاد رهبر در اين مراسم با تقدير از خدمات و تلاشهاي دكتر محمدحسين اميد معاون سابق اداري مالي دانشگاه دكتر سيد محمد مقيمي به عنوان معاون جديد معرفي شد.

همچنين در اين مراسم از خدمات و زحمات دكتر علي مقاري معاون سابق طرح و برنامه دانشگاه تجليل و دكتر سيد سعيد رضا عاملي رناني به عنوان معاون جديد معرفي كرد.

فرهاد رهبر رييس دانشگاه تهران در اين مراسم با بيان اينكه دانشگاه اهداف عالي و مترقي براي خود مدنظر قرار داده است، گفت: رسيدن به اهداف بلند نيازمند همدلي كليه دانشگاهيان است.

دكتر علي مقاري معاون سابق طرح و برنامه دانشگاه تهران با تاكيد بر برنامه‌اي كار كردن در دانشگاه براي دستيابي به اهداف، گفت: اصولا آموزش عالي بدون داشتن برنامه‌اي مدون معني ندارد.

وي با بيان اينكه آخرين اصلاحات زيرساختي دانشگاه تهران در سال 70 انجام شد، تصريح كرد: پس از بحث‌ها و بررسي‌هاي مختلف تغييراتي در زيرساخت‌ها ايجاد و در نهايت منجر به تشكيل پرديس‌ها، دانشكده‌ها و... شد.

وي با بيان اينكه در طول سالهاي 70 تا 80 بيش از 70 رشته و گرايش در دانشگاه تهران ايجاد شد، گفت: همچنين در آن دوران ظرفيت‌هاي آموزشي به صورت جهشي ارتقا و از سال 80 تا كنون ظرفيت‌ها به صورت تصاعدي افزايش يافته است كه البته اين افزايش‌ها مستلزم اصلاح و كوتاه كردن فرآيندها در ساختارهاي مديريتي است.

دكتر محمد حسين اميد معاون سابق اداري و مالي دانشگاه تهران نيز با بيان اينكه در حوزه اداري و مالي بيش از 150 نفر كاهش نيرو داشته‌ايم، اظهار كرد: هنوز هم حوزه اداري مالي و ستاد دانشگاه قادر به كاهش نيرو است.

وي با بيان اينكه حدود 1300 نفر از كارمندان دانشگاه حقوق بالاي 500 هزار تومان بدون اضافه كاري، پاداش، كارانه و غيره دريافت مي‌كنند ، خاطر نشان كرد: با اجراي اين آيين نامه بهره وري در دانشگاه افزايش يافته است.

دكتر اميد با بيان اينكه در بخش رفاهي كاركنان تصدي گري حذف شده است، تصريح كرد: بر اين اساس تمام خدمات به صورت نقدي پرداخت مي‌شود.

وي با اشاره به انجام فعاليت هاي رفاهي براي كاركنان و اعضاي هيئت علمي دانشگاه،گفت: در اين راستا مهمانسراي دانشگاه در مشهد راه اندازي مي‌شود.

وي با اشاره به اتوماسيوني كردن سيستم انتظامات در بخش‌هاي زيادي از دانشگاه،اظهار كرد: با توجه به اينكه تعدادي نيرو در بخش انتظامات كاهش داده‌ايم اما در اين بخش هيچ مشكلي در بحث امنيت و انتظامات دانشگاه به وجود نيامده است.

معاون سابق اداري و مالي دانشگاه تهران با بيان اينكه املاك و مستغلات و موقوفات دانشگاه كه به صورت پراكنده بودند ساماندهي شده‌اند، خاطرنشان كرد: البته به طور كامل اين كار انجام نشده و بايد در جهت ساماندهي املاك تلاش بيشتري كرد.

وي گفت: تا كنون 60 هزار متر فضاي آموزشي در اختيار دانشكده‌ها و پرديس‌هاي داراي مشكل كمبود فضا داده شده و 30 هزار متر به دانشگاه علوم پزشكي تهران اضافه شده است.

وي با تاكيد بر اينكه در سال 84 مجموعه دانشگاه حدود 16 ميليارد تومان بدهكاري داشته است، گفت:‌ در حال حاضر اين ميزان بدهكاري به يك ميليارد تومان رسيده است.

وي از اتمام موزه مقدم خبر داد و گفت: پس از افتتاح اين موزه بازديد براي عموم آزاد مي‌باشد.

وي افزود: در طي مسئوليتم شش خوابگاه با مساحت هزار و 600 متر مربع و با ظرفيت هزار و 750 نفر به بهره برداري رسيد كه فقط دانشگاه حدود 10 درصد از بودجه آن را تامين و مابقي با كمك خيرين بوده است.

وي افزود: همچنين به زودي كلنگ خوابگاه هفتم نيز زده مي‌شود.

دكتر اميد با بيان اينكه در زمان واگذاري مسئوليت به بنده تعداد پروژه‌هاي نيمه تمامي با متراژ 31 هزار و 500 متر مربع وجود داشت تصريح كرد: تمام اين پروژه‌ها به اتمام رسيده كه آخرين آن پروژه ژئوفيزيك بود.

وي با تاكيد بر اينكه پروژه مانده قديمي در دانشگاه تهران ديگر وجود ندارد اظهار كرد: اميد است همچنين پروژه يادمان شهداي دانشگاه تا پايان شهريور ماه به اتمام برسد.

دكتر سيد سعيد رضا عاملي رناني معاون طرح و برنامه دانشگاه تهران نيز با بيان اينكه رفع چالشهاي بين‌المللي بر عهده دانشگاه‌هاست، اظهار كرد: گره مسائل اساسي دولت به دست دانشگاه‌ها باز مي‌شود، بر همين اساس معاونت طرح و برنامه دانشگاه جايي است كه علاوه بر اينكه يك سري كارهاي روتيني آن را بايد دنبال كرد بلكه بايد نقطه نظرات خاصي براي آن داشته باشيم.

وي در عين حال گفت:‌ شنيده‌ام كه دانشگاه تهران بعد از آستان قدس رضوي بيشترين موقوفات را دارد

بر اين اساس با توجه به اين موقوفات دانشگاه بايد براي خود درآمد داشه باشد.

وي با بيان اينكه بهترين دانشجويان و اعضاي هيات علمي در اين دانشگاه وجود دارند اظهار كرد: با توجه به ظرفيت‌هاي خاصي كه در اين دانشگاه وجود دارد بايد يك دانشگاه خاص ايجاد كرد.

وي با بيان اينكه متاسفانه تعداد دانشجوي بين‌المللي دانشگاه تهران بسيار اندك است گفت: خيلي‌ها علاقه مند هستند كه در اين دانشگاه تحصيل كنند، بر اين اساس دانشگاه مي‌تواند دانشجويان با استعدادي كه در كشورهاي خارجي مشغول به تحصيل هستند را به دور خود جمع كند.

در ادامه دكتر سيد محمد مقيمي معاون اداري و مالي دانشگاه تهران نيز با اشاره به برنامه‌هاي استراتژيك منابع انساني دانشگاه تهران، گفت: شايد يكي از معضلات حوزه‌ها كمبود نيروي انساني باشد ولي مشكل عمده ما در حوزه مالي و انساني عدم بهره گيري مناسب از اين منابع است.

وي با بيان اينكه در خيلي از واحدها مرز كارها روشن نيست، تصريح كرد: در اين حوزه‌ها بايد شرح مشاغل را به روز كرد.

وي با تاكيد بر اينكه 70 درصد افراد كارمند در دانشگاه تهران در پست تخصصي خود مشغول به كار نيستند خاطر نشان كرد: مي‌توان با بهبود در اين حوزه كمبود منابع انساني را برطرف كرد.

وي با بيان اينكه در ساختار دانشگاه تهران از عنوان گذاري واحدها تا شرح وظايف كارمندان ، مشكل وجود دارد، تصريح كرد: بايد در فرايندهاي مالي اداري بحث بروكراسي را به حداقل ممكن رساند.

وي با بيان اينكه بايد سيستم پيشنهادات در دانشگاه تهران راه‌اندازي شود، اظهار كرد: اين سيستم مي‌تواند به ارائه ايده‌ها كمك و فضاي پويايي در دانشگاه ايجاد كند.

وي در خصوص امكانات رفاهي دانشگاه تهران گفت: وقتي امكانات رفاهي دانشگاه را با مراكز و حتي ديگر دانشگاه‌ها مقايسه مي‌كنيم مي‌بينيم كه امكانات رفاهي ما بسيار ناچيز است كه بايد به آن بيشتر توجه كرد.

انتهاي پيام
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن