تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):کمترین کفر این است که انسان از برادرش سخنی بشنود و آن را نگه دارد تا او را با آ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820912255




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

6 ماهه دوم سال اجرا مي شودطرح توزيع خانه به خانه لامپ هاي كم مصرف


واضح آرشیو وب فارسی:موج: 6 ماهه دوم سال اجرا مي شودطرح توزيع خانه به خانه لامپ هاي كم مصرف
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد اجتماعي مدير عامل شركت توزيع برق تهران بزرگ گفت: در 6 ماهه دوم سال ، طرح توزيع خانه به خانه لامپ هاي كم مصرف با كمك شوراياران اجرا مي شود.


به گزارش خبرنگار موج، مهندس سعيد مهذب ترابي، در يكصد و بيستمين جلسه علني شوراي شهر تهران با اشاره به ديگر طرح هاي دردست اجراي اين شركت، گفت: همچنين كليه سازمان ها و ادارات دولتي مي توانند 10 رشته لامپ كم مصرف با قيمت لامپ هاي معمولي را به كاركنان خود پرداخت كنند كه اين موضوع در شوراي اداري استان مصوب شده و ادارات دولتي از آن حمايت كرده اند.
وي در ادامه تصريح كرد: با توجه به گراني سوخت و افزايش روند گرما، پيش بيني مي كرديم كه با افزايش دوبرابري مصرف روبرو شويم بنابراين نهضتي را براي مديريت در كاهش مصرف آغاز كرديم و براي اين منظور 10 سفير صرفه جويي در مصرف برق تهران راه اندازي كرديم تا كاهش مصرف بهينه سازي آن را رواج دهند.
مهذب ترابي با اشاره به كاهش 7 درصدي ميزان مصرف برق در نيمه شعبان امسال نسبت به سال گذشته گفت: با هماهنگي سازمان تبليغات، مردم براي اولين بار از روش هاي ديگري براي آذين بستن خيابان در اين عيد استفاده كردند و به جاي لامپ از پارچه هاي رنگي و پرچم استفاده كردند.
به گفته وي ميزان مصرف برق در نيمه شعبان سال گذشته 5 هزار و 800 مگا وات بود كه امسال به 5 هزار و 400 مگاوات كاهش يافت.
مدير عامل شركت توزيع برق تهران بزرگ خاطر نشان كرد: مميزان انرژي 730 اداره دولتي را مورد ارزيابي قرار دادند تا نحوه مصرف آن ادارات را بررسي كنند كه در نتيجه 50 درصد از ادارات دولتي در 3 ماهه اول امسال كاهش مصرف داشته اند.
وي با اشاره به كاهش مصرف برق بين صنوف مختلف تاكيد كرد: فقط 2 صنف ميوه فروشي و بستي و آب ميوه فروشي ها به اين موضوع كم توجه بودند كه با استفاده از اتحاديه صنوف آنها براي كاهش مصرف برنامه هايي را در نظر داريم.
وي در خصوص كاهش روشنايي معابر گفت: روشنايي اكثر اتوبان ها از 4 چراغ به 2 چراغ و طرف كاهش داده ايم و ترويج استفاده از لامپ هاي كم مصرف در دستور كار قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: هماهنگي هاي خوبي در تعديل روشنايي، تابلوهاي تبليغاتي انجام شده است و در ماه هاي مختلف استفاده از انرژي نسبت به سال گذشته افزايش يافته نيافته است با اينكه ميزان درجه حرارت افزايش داشته و اين عامل بسيار مموثر در افزايش مصرف است.
مدير عامل شركت توزيع برق تهران بزرگ گفت: پيش بيني شده بود 14 نوبت در هفته خاموشي داشته باشيم كه در نهايت 2 نوبت خاموشي اعمال شد.
وي پيشنهاد داد تا طرح جامع انرژي در تهران با هماهنگي شوراي شهر خصوصا دانشگاه ها تهيه و تدوين شود.
مهذب ترابي تاكيد كرد: بايد فرهنگسازي لازم در اين خصوص انجام شود چرا كه به عنوان نمونه لامپ تصوير تلويزيون هاي معمولي چند برابر تلويزيون هاي LCD مصرف برق دارند.
وي همچنين در خصوص كيفيت لامپ هاي كم مصرف موجود در بازار گفت: شهروندان هنگام خريد دقت كنند كه لامپ هايي كه خريداري مي كنند مارك " ساوا" داشته باشند.
 سه شنبه 29 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 157]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن