تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):پيش از آن كه زبانت تو را به زندان طولانى و هلاكت درافكند، او را زندانى كن، زيرا هيچ چ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798286685




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

2 ( دريچه )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 2 ( دريچه )
محمدي زاده تاكيد كرد ؛ پيشرفت خراسان رضوي در گرو تحقق كريدور علم و فناوري

خراسان امروز- صفائي: استاندار خراسان رضوي در مراسم آغاز عمليات اجرايي «كريدور علم و فناوري خراسان رضوي» گفت: تحقق كريدور علم و فناوري رضوي يكي از مؤلفه هاي تحول و ارتقاي كيفي فعاليتها و راهي براي توسعه و پيشرفت استان است.
محمد جواد محمدي زاده در جمع مديران اجرايي استان با بيان اينكه از امروز گامهاي عملي و اجرايي اين رويداد مهم و تاريخي در خراسان رضوي رقم مي خورد، اظهار داشت: حركت در كريدور تلاش براي جهاني شدن و ورود به دهكده جهاني براي توسعه مبتني بر دانش محوري است.
وي با تأكيد بر اينكه بايد ظرفيت و بسترسازي لازم براي حضور در دنياي امروز فراهم شود، گفت: با وجود اينكه اين تكنيك در اروپا و آمريكا رشد كرده، اما ايران اسلامي با تكيه بر نيروهاي دانش محور در استان نسبت به بومي سازي آن اقدامهاي قابل ملاحظه اي را انجام داده است.
استاندار خراسان رضوي گفت: خراسان در طول تاريخ سردمدار علوم مختلف بوده و امروز نيز در اين مقطع حساس بايد سرآمد امور علمي و فناوري باشد.
محمدي زاده با بيان اينكه در دو سال گذشته در خصوص مطالعات و نيازسنجي استان چراغ خاموش كار كرده ايم، اظهار داشت: با وجود آنكه تنها 6 ماه از زمان دريافت مصوبه خراسان رضوي مي گذرد، اين استان در كشور پيشتاز است.
وي ضمن قدرداني از تلاش گروه علمي و مشاوران طرح گفت: تئوري كريدور علم و فناوري از كشورهاي ديگر گرفته شده، اما در اين استان كار بومي سازي روي آن صورت گرفته است.
استاندار خراسان رضوي با بيان اينكه 30 درصد منابع مورد نياز طرح از كشور مالزي گرفته شده، گفت: خوشبختانه در عرصه فناوري سنخيت زيادي بين مالزي و ايران وجود دارد.
محمدي زاده گفت: گامهاي برنامه ريزي شده و هدفمند كه از طريق مراجع قانوني برداشته شده در اجراي سريع و عملي شدن كريدور بسيار تأثيرگذار بوده است.
وي مشهد را گوهري گرانبها و مركز فعاليتهاي كليدي كشاورزي، دامپروري، ترانزيت، دانشگاهها و صنايع عنوان كرد و گفت: اين مجموعه به عنوان كانون اقتصادي استان مطرح است كه اگر اين ارتباطات در بستر دانش محوري توسعه پيدا كند، برترين مركز كريدور علم و فناوري در منطقه خواهد شد.
استاندار خراسان رضوي با تأكيد بر اينكه بايد براي تحقق حداكثري فكر و عمل كرد، گفت: همه دستگاهها بايد تلاش كنند راندمان معيارهاي مختلف را ارتقا دهند.
وي تصريح كرد: خراسان رضوي با توجه به جاذبه وجود حضرت رضا(ع)، تاريخ كهن و ارزشمند، زائران و مسافران زياد و مرز طولاني با كشورهاي مختلف مي تواند در كريدور علم و فناوري حرفي براي گفتن داشته باشد.
محمدي زاده گفت: اين حركت فعاليتي فراملي و بين المللي است كه همه مجموعه ها بايد براي تحقق آن تلاش كنند.
معاون پشتيباني و توسعه منابع انساني استانداري خراسان رضوي نيز با تشريح فعاليتهاي انجام شده براي اجراي اين طرح گفت: فعال شدن كريدور علم و فناوري در راستاي اجراي يكي از مصوبات سفر دوم هيأت دولت اجرايي شده است.
رضا عبدالملكي با بيان اينكه طبق سند چشم انداز 20 ساله و ضوابط مدارج طرح آمايش سرزمين مشهد شهري فراملي و بين المللي عنوان شده كه داراي توانمنديهاي اقتصادي، علمي و فرهنگي است و اين توانمنديها نيازمند توجه ويژه به اين كلان شهر مذهبي است.وي افزود: خراسان رضوي پس از اصفهان دومين استاني است كه مجوز فعاليت كريدور علم و فناوري را دريافت كرده است.
عبدالملكي تصريح كرد: مشهد شهري دانشگاهي است كه تركيب متوازن شركتهاي بزرگ و كوچك، وجود سرمايه گذاران بزرگ، استانهاي خلاق و صاحب انديشه و كارآفرين و تعامل در آن موجب شد تا فعاليتي دانش بنيان در آن شكل گيرد.

برپايي جشنهاي نيمه شعبان در استانهاي خراسان

خراسان امروز: همزمان با ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) شهرهاي استان خراسان و همچنين مجموعه ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي با برپايي جشنهايي به شادماني و سرور پرداختند.
مشهد
جشن اميد به مناسبت ولادت امام زمان(عج) در فرهنگسراها، بوستانها و محلات مشهد مقدس برگزار شد.
بيش از 75 هزار نفر در اين بخش كه در قالب جشن، حلقه هاي معرفت، تئاتر و ايستگاههاي شادمانه برگزار شد، شركت كردند.
جشن اميد از 25 تا 28 مرداد ماه جاري (13 تا 16 شعبان) در قالب 67 جشن در فرهنگسراها و بوستانها و بيش از 80 جشن و محله آرايي به مناسبت ميلاد حضرت مهدي(عج) برگزار شد.
مراسم جشني همزمان با ميلاد حضرت مهدي(عج) در پايگاه پنجم رزمي هوانيروز مشهد مقدس برگزار شد.
اين مراسم كه با حضور فرماندهان كاركنان پايور و وظيفه پايگاه انجام گرفت، برنامه هاي متنوعي از قبيل مولودي خواني، تواشيح، اهداي هدايا به كاركناني كه اسمشان مهدي بود، به اجرا درآمد.
به همين مناسبت مراسم جشني در مسجدالرضا لشكر 77 ثامن الائمه(ع) نيز برگزار شد.
خليل آباد
امام جمعه خليل آباد در مراسم جشن ميلاد حضرت مهدي(عج) گفت: بدون توجه به امامت و ولي فقيه پيمودن هر راهي به بيراهه ختم مي گردد.
حجة الاسلام والمسلمين غفاري كه در جمع كثيري از مشتاقان ظهور و مسؤولان شهرستان و در كانون سلمان آموزش و پرورش سخن مي گفت، اظهار داشت: ظهور حضرت مهدي(عج) مايه خوشبختي تمام مسلمانان و برقراري عدل و داد در جهان مي گردد.
فروزان معاون فرماندار خليل آباد نيز برپايي اين گونه جشنها را براي توسعه و فرهنگ اسلامي ضروري دانست. همچنين همزمان با سالروز ميلاد حضرت مهدي(عج) مراسم جشني در تكيه ابوالفضلي روستاي ابراهيم آباد از توابع بخش مركزي شهرستان خليل آباد برگزار شد.
مه ولات
همزمان با ميلاد حضرت مهدي(عج) مراسم جشن و سرور در شهرستان مه ولات برگزار شد. به همين مناسبت از سوي كميته امداد امام خميني(ره) مراسم جشني با حضور مددجويان تحت پوشش اين نهاد در تالار شهرداري فيض آباد برگزار شد.
همچنين در مسجد جامع امام خميني(ره) و مهديه صاحب الزمان شهر فيض آباد نيز مراسم مشابهي برگزار گرديد.
باخرز
همزمان با ميلاد حضرت مهدي(عج) در مراسمي معنوي اهالي روستاي كامچ از توابع باخرز، با راه اندازي ايستگاه صلواتي در شب ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) اقدام به توزيع شيريني و شربت و پذيرايي از رهگذران نمودند.
درگز
به مناسبت نيمه شعبان ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت، مراسم متنوعي در مساجد و حسينه هاي سطح شهرستان با همكاري بسيج مساجد، شوراي اسلامي شهرداري و امام جمعه شهرستان با شكوه فراوان برگزار شد.
در اين مراسم كه با استقبال گسترده مردمي همراه بود در معابر، مردم به توزيع شيريني و شربت پرداختند.
گناباد
به مناسبت نيمه شعبان ميلاد با سعادت منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) مراسم مختلفي در سطح مساجد و حسينيه هاي سطح شهرستان گناباد برگزار شد.
به همين مناسبت مراسم جشني در مهديه اين شهر با حضور جمع كثيري از علاقه مندان برگزار گرديد و شهروندان و اصناف با چراغاني خيابانها و بازار در خيابانهاي سطح شهر اقدام به توزيع شيريني و شربت نمودند.
شهر خرو
در ايام ميلاد حضرت مهدي(عج) همزمان با سراسر كشور خيابانها و كوچه هاي شهر خرو چراغاني و آذين بندي شده بود.
اين مراسم در مساجد اميرالمؤمنين(ع)، صاحب الزمان(عج) و هنرستان كار و دانش علوي شهر خرو با همكاري پايگاه بسيج مساجد، شوراي اسلامي شهر و امام جمعه خرو با شكوه فراوان برگزار شد.
خراسان جنوبي
به مناسبت سالروز ميلاد منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج) شهرهاي استان خراسان جنوبي، غرق در نور و شادي بود.
منتظران ظهور آن حضرت در بيرجند با برپايي طاقهاي نصرت، چراغاني و نصب پارچه ها و پرچم هاي رنگي اين روز بزرگ را جشن گرفتند.
به همين مناسبت مجالس مولودي خواني و آيين هاي ويژه در منازل، مساجد و محافل مختلف برگزار شد.
مداحان اهل بيت عصمت و طهارت(ع) و سخنرانان مذهبي نيز در اين مجالس به مدح و منقبت دوازدهمين اختر تابناك آسمان ولايت و امامت پرداختند.

جواد آرين منش: كاركرد مذهبي- ملي مشهد، عامل وحدت ايرانيان است

خراسان امروز: نماينده مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي گفت: كاركرد مهم مذهبي و ملي مشهد مقدس پيوندي معنوي و وحدت بخش را ميان همه ايرانيان برقرار كرده است.
جواد آرين منش با اشاره به موقعيت ممتاز ژئوپليتيكي در منطقه شرق كشور افزود: مشهد مقدس مي تواند استانهاي خراسان رضوي، شمالي و جنوبي و سيستان و بلوچستان را در عرصه هاي مختلف اقتصادي، طبيعي، فرهنگي با هم مرتبط سازد.
وي تصريح كرد: همچنين غناي فرهنگي- تاريخي و توان اقتصادي و موجود و ويژگيهاي گردشگري اين شهر، نقش مهمي در فرآيند توسعه ملي و تحقق اهداف آرماني جمهوري اسلامي ايفا مي كند.
اين نماينده مجلس اظهار داشت: متأسفانه امكانات موجود در اين شهر بسيار كمتر از ظرفيتهاي مشهد است، بنابراين بايد در جهت بالفعل نمودن اين توانمنديها چشم انداز و برنامه اي دقيق تدوين شود كه گامهاي نخستين آن برداشته شده است.
آرين منش اقدامهاي صورت گرفته طي سالهاي اخير در حوزه هاي مختلف را مثبت ارزيابي كرد و گفت: يكي از اين اقدامها سفر رئيس جمهور به مشهد طي دو دوره و مصوبات متعدد در بخشهاي مختلف بوده است.
وي ابراز اميدواري كرد: مشهد به عنوان كانون توجه جهان تشيع، با تأمين امكانات و رفع نيازها، به جايگاه آرماني خود دست يابد.نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي حفظ خرده فرهنگهاي بومي و پاسداشت فرهنگ عمومي را عاملي مهم در پيشگيري از تهاجم فرهنگي برشمرد و اذعان داشت: اين امر در سايه برنامه ريزي و مشاركت نهادها و سازمانهاي فرهنگي مربوط و سرمايه گذاري رسانه هاي عمومي ميسر است.

رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد:
آستان قدس رضوي بهترين همكار و مشاور شهرداري و شوراي اسلامي شهر مشهد است

خراسان امروز: رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد گفت: تعاملات خوبي بين شورا و آستان قدس رضوي برقرار است.
دكتر محمد طباطبائي تصريح كرد: آستان قدس رضوي در بسياري از طرح هاي شهرداري مشهد مشاركت دارد و شهرداري مشهد واقعاً به سرمايه گذاري هاي اين سازمان براي تسريع پروژه ها در مشهد نيازمند است.
وي در خصوص ارائه خدمات به زائران و مجاوران حرم مطهر رضوي گفت: يكي از برجسته ترين فعاليت هاي آستان قدس رضوي ارائه خدمات شايسته به زائران و مجاوران است.
رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد با اشاره به همكاري هاي فيمابين اين شورا و آستان قدس رضوي، خاطرنشان كرد: تعاملات بسيار خوبي بين شورا و اين سازمان وجود دارد كه ناشي از سياستگذاريهاي مديريت موفق اسلامي است.
وي با اشاره به پروژه ميدان شهدا گفت: يكي از مسائلي كه در پروژه ميدان شهدا دنبال مي شود، اجراي نماي ظاهري منطبق با معماري اسلامي است؛ زيرا شهر مذهبي بايد از نظر ساخت و ساز متفاوت با ساير شهرها باشد.
وي در ادامه افزود: تجربيات موفق آستان قدس رضوي در معماري اسلامي مي تواند الگويي در ساخت و سازهاي مشهد مقدس باشد.
وي بر همكاري هاي بيشتر آستان قدس رضوي، شوراي اسلامي و شهرداري مشهد در اجراي پروژه هاي اطراف حرم مطهر رضوي و ارائه خدمات به زائران تأكيد كرد.

يك شاعر: برخي داشتن لهجه را كم فرهنگي مي دانند

خراسان امروز: يك شاعر گفت: متأسفانه در حال حاضر بسياري از افراد جامعه داشتن لهجه را نوعي كم فرهنگي مي دانند.
هادي منوري افزود: اين تفكر كه مردم از لهجه و فرهنگ اصيل زباني خود فاصله بگيرند و اصالت را در زبان پايتخت نشينان بدانند يك خطر فرهنگي است.
وي تصريح كرد: متأسفانه لهجه مشهدي با محتويات فكاهي و طنز پيوند خورده كه اين خود نوعي آفت است.
وي با بيان اينكه پرداختن به لهجه مشهدي كمي با تأخير انجام گرفته است، گفت: در حال حاضر فرزندان ما قادر به صحبت كردن با اين لهجه نيستند و اين موضوع تأسف بار است.
وي ادامه داد: متأسفانه حتي معلمان مدارس كه به نوعي الگوي فرزندان ما هستند نيز بر صحبت كردن با لهجه مركزنشينان تأكيد دارند.

«كودك ماهيگير» مقامهاي برتر استاني را به خانه برد

خراسان امروز: نمايش عروسكي «كودك ماهيگير» اثر هنرمندان كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيشابور مقامهاي برتر جشنواره تئاتر عروسكي خراسان رضوي را از آن خود كرد.
كارشناس مسؤول كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان نيشابور در اين خصوص گفت: نمايش عروسكي «كودك ماهيگير» كه برگرفته از شاهكار ادبيات ايران - منطق الطير عطار نيشابوري است - توسط فاطمه بيدق دار به رشته تحرير درآمده و كارگرداني شده است.
دانايي خاطرنشان كرد: نمايش عروسكي «كودك ماهيگير» در جشنواره تئاتر عروسكي استان خراسان رضوي توانسته رتبه اول استفاده از منطق الطير، رتبه دوم طراحي و ساخت ماسك، رتبه دوم طراحي و تدوين بروشور، رتبه سوم اخلاق گروهي و مقامهاي برتر بازيگري توسط نوجوانان هنرمند، امير ركني زاده و مهدي توزندجاني را از آن خود كند. وي به داستان اين اثر اشاره كرد و گفت: پسري به دليل از دست دادن پدر و براي گذراندن زندگي خود و خانواده اش مجبور است ماهيگيري كند كه از قضا روزي حاكم در حال گرفتن ماهي او را مي بيند و به صورت ناشناس با او شريك مي شود و بعد پسرك را به خاطر صداقت و راستي گفتار و كردارش در حكومت و مملكت داري با خود شريك مي كند.

كمال الملك ميزبان «نقاشي در معماري»

خراسان امروز: همزمان با ميلاد حضرت مهدي(عج) نمايشگاه «نقاشي در معماري» اثر بانوي نگارگر در محل نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي اين شهرستان برپا شد.
مسؤول نگارخانه كمال الملك اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي نيشابور با بيان اين مطلب گفت: امروز پرداختن به هنر نقاشي با استفاده از تكنيكها و روشهاي نو مي تواند اثرات بسيار زيادي به لحاظ بصري بر ذهن مخاطب داشته باشد.
رمضانعلي بيات بيان داشت: نمايشگاه نقاشي در معماري آثار هنرمند و بانوي نگارگر «اكرم السادات ساداتي» است كه در اين نمايشگاه 25 اثر در ابعاد25}35 با تكنيك گواش و آبرنگ و با موضوع تلفيقي از معماري و نقاشي كه به مسايل اجتماعي مي پردازد برپا شده است.
بيات تصريح كرد: نمايشگاه «نقاشي در معماري» كه با هدف نقد و بررسي آثار و ارايه نگاه نو در نقاشي به مردم و اهالي هنر برپا شده تا 31 مردادماه 87 براي عموم علاقه مندان داير است.

برگزاري جشنواره جوانه هاي شعر رضوي در سرايان

بيرجند - خبرنگار قدس: اولين مرحله از جشنواره جوانه هاي شعر رضوي به صورت شهرستاني در سرايان برگزار شد.
در مرحله شهرستاني جوانه هاي شعر رضوي كه در شهرستان سرايان برگزار شد، 46 اثر از 31 شاعر جوان و نوجوان سراياني به دبيرخانه جشنواره رسيد كه پس از داوري آثار، 3 نفر در بخش جوان و 2 نفر در بخش نوجوانان، بنا به رأي هيات داوران برگزيده شدند و آثار آنان به مرحله كشوري اين جشنواره راه يافت.
در بخش جوانان حكيمه خالصي مقدم، فريبا اله داد و جواد صفري به ترتيب به عنوان نفرات اول تا سوم و در بخش نوجوانان محمد مختاري، نفيسه سادات مهرداد و الهه پيروزي به عنوان نفرات اول و سوم برگزيده شدند.
سومين جشنواره جوانه هاي ملي جوانه هاي شعر رضوي از مجموعه جشنواره فرهنگي هنري امام رضا(ع) در نيمه دوم آبان ماه در آستانه ميلاد حضرت امام رضا(ع) در مركز خراسان جنوبي برگزار مي شود.

همزمان با ميلاد يگانه منجي عالم بشريت حضرت مهدي(عج)؛ اختتاميه طرح نشاط و تعالي بسيج خواهران برگزار شد

خراسان امروز: همزمان با ميلاد حضرت مهدي(عج) مراسم جشن و اختتاميه طرح نشاط و تعالي با حضور بيش از 900 نفر از بسيجيان خواهر شهرستان طرقبه برگزار شد. محمودي فرمانده بسيج خواهران حوزه 15 سلمان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: در اين مراسم به هنرجويان ممتاز و نمونه و نيز بسيجيان نمونه اين حوزه جوايزي اهدا شد.

همزمان با هفته دولت محقق مي شود؛ افتتاح چهار پروژه فرهنگي در خراسان جنوبي

بيرجند - خبرنگار قدس: مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي از افتتاح سه پروژه فرهنگي و هنري و يك واحد فرهنگي همزمان با هفته دولت خبر داد.
حسين افضليان گفت: افتتاح كتابخانه عمومي اسديه با هزار مترمربع محوطه سازي و 750 مترمربع زيربنا از جمله اين پروژه هاست كه اعتباري معادل دو ميليارد و 610 ميليون ريال به منظور احداث آن از محل اعتبارات استاني هزينه شده است.
به گفته وي، احداث اين كتابخانه در شهرستان مرزي «درميان» از نيازهاي فرهنگي منطقه مي باشد كه شامل سالن اجتماعات، قرائت خانه برادران، قرائت خانه خواهران و مخزن كتاب مي باشد.
افضليان اذعان داشت: افتتاح فاز يك مجتمع فرهنگي و هنري آرين شهر در زميني به مساحت چهار هزارمترمربع و زيربناي 370 مترمربع با صرف اعتباري معادل يك ميليارد و 920 ميليون ريال از ديگر پروژه هاي افتتاحي هفته دولت در اين استان مي باشد.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي افتتاح فاز يك خانه فرهنگ شهرستان نهبندان در زميني به مساحت هزار و 21 مترمربع و زيربناي 150 مترمربع و صرف اعتباري معادل 800 ميليون ريال را نيز از ديگر پروژه هاي قابل افتتاح استان در هفته دولت عنوان كرد.

در خراسان جنوبي ؛ داستانهاي قرآني تصوير سازي مي شود

سرپرست حوزه هنري خراسان جنوبي گفت: كار تصوير سازي برخي از داستانها و سوره هاي قرآن كريم در حوزه هنري استان آغاز شده است.
حسين عباس زاده افزود: ارايه مفهوم سوره هاي قرآن كريم به زبان هنر، زمينه سازي براي هنر فاخر و غني سازي هنر معاصر با الهام از كلام قدسي از جمله اهداف مهم اين طرح است.
وي ادامه داد: با همت و تلاش جوانان هنرمند حوزه هنري استان، داستان زندگي حضرت يوسف(ع)، داستان زندگي حضرت موسي(ع)، ازدواج حضرت محمد(ص)، نبرد حضرت علي(ع) و ماجراي غدير تصوير سازي مي شوند و در گامهاي بعدي اميد مي رود بتوانيم تمامي سوره هاي قرآني را تصويرسازي كنيم.
سرپرست حوزه هنري خراسان جنوبي تصريح كرد: معنويت و رازهاي پنهان در اين قصه ها همواره مايه عبرت و هدايت انسانهايي است كه در عطش و آتش نيل به رهايي از تاريكي و ظلمت و پيوستن به نور و روشنايي غوطه ور هستند.
عباس زاده گفت: داستان زندگي انبيا مانند بسياري پديده هاي معنوي ديگر به واسطه ماهيت غيرمعنوي انسان امروز در پس پرده هاي ضخيم غفلت فرو رفته است و استفاده از ابزار هنر براي بازگويي قصص قرآن با توجه به اين موضوع است كه رجوع به داستانهايي كه منشأ آسماني دارند، در واقع تذكري است كه ما را از غفلت باز مي دارد.

همزمان با اعياد شعبانيه انجام شد ؛ اهداي جهيزيه به نوعروسان

خراسان امروز: همزمان با ميلاد خجسته دوازدهمين اخترتابناك آسمان امامت و ولايت، حضرت مهدي موعود(عج ا...) و جشنهاي نيمه شعبان، مراسم جشن ازدواج 92 نوعروس تحت پوشش مؤسسه خيريه انصارالحجه (عج ا...) برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، در اين جشن كه جمعي از مردم مشهد و مقامات استاني حضور داشتند، همچون سالهاي گذشته، جهيزيه كاملي تقديم نوعروسان شد.گفتني است، اين جشن كه از دوشنبه گذشته بعد از نماز مغرب و عشاء آغاز شده بود، امشب به پايان مي رسد.
خبر ديگري حاكي است، معاون حمايت خانواده كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي از اهداي جهيزيه به نوعروسان اين نهاد در ميلاد امام زمان (عج) خبر داد.
محمد حسين نادي با اعلام اينكه 80 سري جهيزيه به نوعروسان مددجو اهدا مي شود، گفت: تمامي نوعروسان اين نهاد علاوه بر دريافت جهيزيه از دوره هاي آموزشي و مشاوره هاي بعد و قبل و در حين ازدواج كميته امداد برخوردار شدند. وي اظهار داشت: از اين ميزان جهيزيه 20 سري مربوط به شهرستان بجنورد و به هر يك از دفاتر كميته امداد در شهرستان ها نيز 10 سري جهيزيه اعطا مي شود.

برگزاري تور فرهنگي هنري خوان انتظار در قاين

بيرجند - خبرنگار قدس: در آستانه ميلاد حضرت حجت(عج) دومين تور فرهنگي و هنري خوان انتظار در قاين برگزار شد.
در راستاي اعتلاي فرهنگ و هنر ديني و به منظور استعداد يابي و خلق آثاري مرتبط با فرهنگ انتظار، دومين تور فرهنگي و هنري خوان انتظار با حضور هنرمنداني از شهرستان قاينات و مركز استان در محل مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد قاين برگزار شد.
در اين تور فرهنگي و هنري كه از ساعت 8 صبح تا 22 ادامه داشت، هنرمندان رشته هاي گرافيك، نقاشي، عكاسي، شعر، موسيقي، خوشنويسي و هنر مفهومي در قالب كارگاههاي آموزشي و هم انديشي اقدام به خلق آثاري در موضوع انتظار و مهدويت نمودند كه از آثار توليد شده، نمايشگاهي در محل اين مجتمع برپا شد.
همچنين با حضور نماينده اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان جنوبي، مراسم شب شعر و موسيقي با حضور شاعراني از بيرجند و قاين در محل مجتمع فرهنگي و هنري ارشاد قاين برپا شد كه جمعي از شاعران جديدترين سروده هاي خود را پيرامون موضوع انتظار قرائت نمودند.

انتقاد مردم سرايان از وضعيت پوشش نامطلوب صداوسيما

بيرجند- خبرنگار قدس:جمعي از مردم شهرستان سرايان طي نامه اي اعتراض خود را نسبت به وضعيت پوشش نامطلوب سيما و قطع موج FM در اين شهرستان اعلام كردند. اين نامه خطاب به مديركل صداوسيماي خراسان جنوبي نوشته شده و به امضاي بيش از 150 نفر از مردم شهرستان سرايان رسيده است.
در اين نامه آمده است: شبكه هاي تلويزيون در اين شهرستان بيشتر اوقات خراب است كه بارها مراتب را به مركز، فرمانداري و رسانه هاي گروهي گزارش داده ايم، ولي متأسفانه اهميتي به اين خواسته بحق ما داده نشده است.
مردم سرايان در اين نامه اصلاح موقت يك شبكه و از كار انداختن شبكه ديگر را نوعي تمسخر مردم دانسته و آورده اند: با توجه به زمان پخش مسابقات المپيك و نبودن تفريحات سالم در اين شهرستان، عدم اقدام به موقع از سوي مركز، باعث روي آوردن جوانان به امكاناتي از جمله ماهواره خواهد شد كه خود باعث هجمه فرهنگي مي شود.
مردم سرايان در اين نامه علاوه بر در خواست براي تعمير اساسي و تنظيم صدا به يك نسبت بين تمام كانالها، خواستار راه اندازي سيماي خراسان جنوبي در اين شهرستان شدند.
چندي پيش نيز نورالدين جعفري مديركل صداوسيماي خراسان جنوبي در گفتگو با خبرنگار فارس اعلام كرده بود: با افزايش برد فرستنده هاي استان، مشكل شهرستانهاي فردوس و سرايان در دريافت تصاوير سيماي محلي استان در آينده اي نزديك رفع مي شود.
نامه اعتراض آميز مردم سرايان به وضعيت نامطلوب پوشش صداوسيما در اين شهرستان به استانداري خراسان جنوبي، فرمانداري و شوراي شهر سرايان نيز رونوشت شده است.

سرپرست اداره كل امور كتابخانه هاي عمومي استان خبر داد؛ وضعيت نامناسب كتابخانه ها در خراسان جنوبي

بيرجند - خبرنگار قدس: سرپرست اداره كل امور كتابخانه هاي عمومي خراسان جنوبي گفت: كتابخانه ها در فرايند توسعه فرهنگي و اجتماعي جامعه نقش حياتي دارند.
مطهري فر در نخستين جلسه انجمن كتابخانه هاي عمومي شهرستان نهبندان وضعيت كتابخانه هاي استان را نامناسب خواند و افزود: فرسودگي، كمبود فضا، سنتي بودن كتابخانه ها، مجهز بودن به علم روز و فاصله زياد با استانداردها از جمله مشكلات كتابخانه هاي استان مي باشد، كه باعث بي رغبتي جوانان شده است.
به گفته وي، اگر چه در سالهاي اخير اقدامهاي خوبي در جهت محروميت زدايي در استان برداشته شده، اما با وجود اينكه كتابخانه ها در فرايند توسعه فرهنگي و اجتماعي نقش حياتي دارند، توجه چنداني به آن نشده است.

جذب بيش از 3 هزار نفر در كلاسهاي اوقات فراغت تايباد

تايباد - خبرنگار قدس: حجة الاسلام سيد مهدي نجفي، رئيس اداره تبليغات اسلامي تايباد گفت: به منظور غني سازي اوقات فراغت جوانان و نوجوانان شهرستان تايباد، كلاسهاي تابستاني در شهرهاي تايباد، باخرز، كاريز و مشهد ريزه و روستاهاي تابعه در قالب شش هسته فرهنگي جوان و 64 بوستان در حال اجراست.
وي افزود: سه هزار كودك، نوجوان و جوان از فعاليتهايي در زمينه هاي ديني، قرآني، فرهنگي و نيز اجراي مسابقات فرهنگي، تفريحي، زيارتي، چاپ نشريه و انجام مسابقات ورزشي بهره بردند.

موفقيت دبيران خراسان جنوبي در جشنواره كشوري

بيرجند - خبرنگار قدس: دبيران خراسان جنوبي، رتبه هاي اول جشنواره كشوري روشهاي تدريس، مسابقات آزمايشگاهي و كارگاه رايانه را در سه رشته به خود اختصاص دادند.
معاون آموزش نظري و مهارتي سازمان آموزش و پرورش استان خراسان جنوبي گفت: سه نفر از دبيران استان رتبه هاي اول جشنواره كشوري روشهاي تدريس و مسابقات آزمايشگاهي و كارگاه رايانه را به خود اختصاص دادند.
بهنام فر افزود: در جشنواره روشهاي برتر تدريس، فرشته احمدي در ميان از شهرستان بيرجند در درس شيمي بين 32 نفر از دبيران سراسر كشور رتبه اول را در طراحي آموزشي به خود اختصاص داد.
وي گفت: حميده زينلي از منطقه زيركوه از بين 32 نفر از دبيران مقام نخست روش تدريس و طراحي آموزشي درس فلسفه و منطق را به خود اختصاص داد.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 653]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن