تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):به راستى كه اين زبان كليد همه خوبى‏ها و بدى‏هاست پس شايسته است كه مؤمن زبان خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821019740




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هزارتوي توليد تندر90


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: هزارتوي توليد تندر90
ايسنا: اسفند سال 1385 دو گروه ايران خودرو و پارس خودرو براي تحويل خودرو تندر90 از حدود 75 هزار متقاضي ثبت نام كردند كه سهم ايران خودرو حدود 50 هزار و سهم پارس خودرو نيز حدود 25هزار دستگاه بود. اين در حالي است كه تا اين لحظه حدود 20 هزار دستگاه از تعهدات اين دو خودروساز باقي مانده كه حدود سه هزار دستگاه آن مربوط به پارس خودرو و بقيه متعلق به ايران خودرو است. با وجود وعده هاي خودروسازان در خصوص انجام تعهدات ايجاد شده و اظهارات مديرعامل رنو پارس مبني بر انجام تعهدات خودروسازان در اوايل سال 1386 اما اين وعده ها محقق نشد و تنها مصرف كنندگان زيان كنندگان اصلي ماجرا بودند.

اين در حالي است كه سال گذشته، خودروسازان عزم خود را براي صادرات تندر90 جزم كرده بودند در حالي كه حتي نيمي از تعهدات ثبت نامي آنها نيز محقق نشده بود. البته پس از مشكلاتي كه سال گذشته در خصوص شبكه تامين قطعه براي توليد اين خودرو ايجاد شد، بحث هايي نيز بين رنوپارس و خودروسازان داخلي مطرح شد. خودروسازان معتقد بودند براساس تعهدي كه شركت رنوپارس براي تامين قطعه به آنها داده، اقدام به ايجاد تعهدات كرده اند ولي از طرفي نيز اعلام شد تنها تاخير پنج قطعه ساز داخلي كار را با مشكل مواجه كرده است. البته رنوپارس نيز عدم پرداخت هاي مالي شركاي ايراني را دليل مضاعف شدن مشكلات اعلام كرده بود. اما اين پايان ماجراي كلاف تو در توي تندر90 نبود به طوري كه چندي پيش مديرعامل يكي از شركت هاي خودروسازي گفت: «تعجب مي كنم از شركت معروفي مثل رنو كه بيشتر سفارشاتي كه به اين شركت مي دهيم به صورت اشتباه ارسال مي شود كه اين قضيه و بازپس دهي اين سفارش ها كار توليد ما را نيز با مشكل روبه رو كرده است.»
در اين باره اظهارات يكي از مقامات مسوول در شركت رنوپارس در پي مي آيد.
-
آيا مشكلات مالي شركت رنوپارس همچنان به قوت خود باقي است؟ در حال حاضر مشكلات اصلي توليد چيست؟
بله، مشكلات مالي همچنان باقي است. در حقيقت چهار مشكل اصلي باعث بروز تاخير در توليد خودرو تندر90 در خطوط توليد شركا شده است. مشكل اول مشكل مالي است. رنو پارس يك شركت مشترك (Joint Veture) بوده و در صورت عدم پرداخت به موقع سهم شراكت طرفين، تاثيرات سوء آن آرام آرام در كل سيستم نمايان خواهد شد. دومين عامل تاثيرگذار بر روند اجراي پروژه قوانين پيچيده گمركي است كه فرآيند ترخيص قطعات از گمرك را بسيار مشكل مي كند كه البته اخيراً اين مشكل برطرف شده است. دليل سومي كه اهميت فراواني براي شركت رنو پارس دارد كيفيت قطعات توليدي طبق استانداردهاي توليد رنو است. شركت رنوپارس نمي تواند قطعات توليدي توسط قطعه سازان داخلي كه استانداردهاي كيفي را مد نظر قرار نداده اند، بپذيرد و اين به دليل اهميت فراوان در جلب نظر و رضايت مندي مشتري است. دليل چهارم نيز واردات مواد اوليه توسط تامين كنندگان ايراني از منابع خارجي است.
-
با توجه به توليد تندر90 در ديگر نقاط دنيا، آيا در كشورهاي ديگر نيز مشكلات مشابهي وجود دارد؟
صنعتي سازي هر پروژه در هر كجاي دنيا مشكلات خاص خود را دارد و هر كشور قطعاً مشكلات خاص خود را خواهد داشت.
-
دليل ارسال قطعات نامربوط از سوي شركت رنوپارس به خودروسازان چيست و آيا صحت اين مورد را تاييد مي كنيد؟
شركت رنو پارس به عنوان هسته مركز زنجيره تامين قطعات خودرو تندر90 مسووليت تهيه قطعات مورد نياز را در زمان مناسب بر عهده دارد. اين شركت به محض دريافت سفارش جديد، تلاش خواهد كرد كه قطعات درخواستي را از قطعه سازان مرتبط جمع آوري كرده و در اسرع وقت به خط توليد ارسال كند.
-
آيا ميزان مصرف سوخت تندر90 توليدي دو كارخانه ايران خودرو و پارس خودرو با يكديگر متفاوت است؟
با توجه به ادعاي اخير شركت بهينه سازي مصرف سوخت مبني بر تفاوت ميزان مصرف سوخت تندر90 توليدي توسط كارخانه هاي ايران خودرو و پارس خودرو- كه البته توسط مدير كنترل كيفيت شركت ايران خودرو تكذيب شد - ذكر اين نكته بسيار حايزاهميت است كه واحد كنترل كيفيت شركت رنو به طور جد تمامي موارد مرتبط با كيفيت خودرو را پيگيري كرده و در پايان فرآيند توليد نيز مجدداً كارشناسان شركت رنوپارس با استفاده از استاندارد ارزيابي خودروي گروه متحد رنو نيسان (AVES) به بازبيني كيفي خودروها خواهند پرداخت تا از برابري سطح كيفيت در هر دو كارخانه اطمينان حاصل كنند.
-
آيا اين امكان وجود دارد كه بنا به اظهار برخي مسوولان، شركت رنوپارس از مديريت تامين تندر90 كنار گذاشته شود؟ اگر پاسخ مثبت است، آيا شركت رنو نظارت خود را در قبال محصولات ادامه خواهد داد؟
طبق قراردادي كه بين شركت رنو و طرفين ايراني به امضا رسيده است اين امكان وجود ندارد تا تامين قطعات برعهده طرف ايراني گذاشته شود كه اين مساله را از چندين وجه مي توان مورد بررسي قرار داد؛ اول اينكه در صورت اجرايي شدن اين فرضيه كيفيت قطعات توليد داخل فداي سرعت توليد شده و در نهايت اين مشتري ايراني است كه متضرر مي شود. دوم اينكه قيمت قطعات تاثير مستقيمي در قيمت نهايي خودرو دارد و به همين دليل رنوپارس تمام تلاش خود را در جهت خريد قطعات داخلي با پايين ترين و رقابتي ترين قيمت مي كند تا بتواند اين قطعات را در خطوط توليد داخلي استفاده كرده و همچنين اقدام به صادرات آنها به ديگر نقاط كند. نكته سوم اينكه به دليل توليد اين خودرو در خطوط توليد دو خودروساز بزرگ ايران، حس رقابت موجود بين طرفين شايد به نحوي در تامين قطعات از قطعه سازان داخلي نيز تاثيرگذار باشد و به همين دليل احساس مي شود كه وجود يك شركت بي طرف خارجي كه خود نيز در منابع پروژه سهيم است به جهت مديريت منطقي اين زنجيره ضروري است. از سوي ديگر با توجه به افتتاح خط توليد مگان در اوايل امسال اما هنوز توليدات اين خودرو نيز به برنامه و حد نرمال نرسيده است به طوري كه توليد آن تا پايان خرداد امسال در گروه پارس خودرو 83 دستگاه - معادل 9 درصد برنامه توليد - بوده است و با توجه به تعهد تحويل 1100 دستگاه مگان 1600 پارس خودرو به بانك ملي قرار است واگذاري اين خودروها پس از پايان اين تعهدات در مهرماه و پس از آن ثبت نام از متقاضيان اين خودرو انجام شود. قيمتي كه قبلاً براي عرضه اين خودرو در نظر گرفته شده بود حدود 24 تا 25 ميليون تومان بود اما با توجه به راه اندازي خط توليد مگان در كارخانه پارس خودرو و اينكه هنوز تيراژ توليد اين خودرو به حد قابل قبولي نرسيده است اين مقام مسوول در پاسخ به اين سوال كه آيا مگان همچنان مشكل تامين قطعه از كشور تركيه را دارد، تنها به اين نكته اكتفا مي كند كه توليد اين خودرو در خط توليد پارس خودرو آغاز شده است و از نقطه نظر فروش نيز قريب به هزار دستگاه از اين خودرو توسط مشتريان ايراني پيش خريد شده است. هم اكنون توليد هفتگي مگان1600 در شركت پارس خودرو به 72 دستگاه رسيده و اين شركت اميدوار است كه از چهار ماه آينده به بعد با انجام تعهدات بانك ملي، خودروهاي پيش فروش شده را به مردم واگذار كند.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 192]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن