تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 11 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):روزه براى من است و من پاداش آن را مى‏دهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803289648




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برای زندگی برتر، نیازها و روحیات همسر خود را بهتر بشناسیم : دل مشغولیهای روزمره


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: برای زندگی برتر، نیازها و روحیات همسر خود را بهتر بشناسیم(1)

سلامی دوباره

در این مبحث جدید سعی میشود به موضوعاتی پرداخته شود که موجب بالارفتن میزان رضایت مندی از زندگی مشترک خواهد شد.

تمرکز موضوع جدید بر روی همسران جوان است. سعی میکنم هر روز یک پست، هر روز یک موضوعِ جدید در ارتباط با مبحث اصلی داشته باشم. تلاش بر دادن پستهای کوتاه، جذاب، متفاوت ومفید خواهد بود که امکان ادامه آن میسر باشد.

امیدوارم با مشارکت همه دوستان مباحث اثرگذاری داشته باشیم.

قبل از شروع دقت کنید: اگر مطلبی در مباحث قبلی در باب علل خیانت همسران، خواستگاری وسوالات آن ویا شرط داشتن زندگی برتر نوشته میشود قصد ماهی دادن نیست بلکه تمرین ماهیگیری است.


اولین شرطِ داشتن زندگی برتر

بدنبال آرامش در زندگی میگردید؟ آیا اعتقادات ودر پی آن پایبندی همسرتان کم شده است ودر پی اصلاح آن هستید؟ آیا از او کلافه شده اید وقیدش را زده اید؟! دوست دارید همسرتان از شما احساس رضایت کامل کند؟ بدنبال تسخیر کامل دل شوهر خود هستید؟ اصلا" دوست دارید همسرتان در چنگ شما باشد؟!

اغراق نیست! شوخی نمی کنم! قصه نمیگویم وشعار هم نمیدهم.

اگر میخواهید سر رشته زندگی از دستتان خارج نشود ویا خارج شده! بدنبال اصلاح زندگی خود هستید ویا رسیدن به یک زندگی ایده آل برای شما دست نیافتنی، آرزو ورویا شده است وبدنبال راه حل عملی برای جواب سوالات خود می گردید، 3 راه حل زیر را باورکنید:

1- اخلاق وروحیات مشترک مردان را بخوبی بشناسید: برای اینکار بهترین راه مطالعه کتب روانشناسی مردان است. اگر با دقت اینکار را انجام دادید 10%! به موفقیت نزدیک شده اید. اگر این کار بدرستی انجام نشد امیدی به موفقیت در بند 2 نداشته باشید.

2- اخلاق وروحیات همسر خود را بشناسید: 40% از موفقیت شما در شناخت روحیات اوست. هرچه در اینکار صبوری بخرج دهید وبا دقت عمل کنید موفقتر خواهید بود. این یعنی چه؟! چه چیزهایی را باید بفهمیم؟:

برای روشن شدن موضوع به چند نمونه در این ارتباط اشاره میکنم:

نقاط قوت و ضعف او - چه چیزی او را بیشتر خوشحال میکند – نسبت به چه مواردی حساسیت نشان میدهد – علاقمندی های او چیست – توانمندی های او چیست – چه برتریها وتواناییهایی (علمی و..) نسبت به شما دارد – دانستن شکست های زندگی او وعلت آن از نظر او – کمبودها ومشکلات زندگی گذشته اش – بهترین شیوه ارضای عاطفی وجنسی او و...

3- تمام ارتباطات ورفتارهای خود را عاقلانه و بر اساس روحیات او کوک کنید!: مابقی یعنی 50% عامل موفقیت شما در تنظیم دقیق رفتارهایتان بر اساس آن شناختها خواهد بود.


این شمایید که باید زندگی خود را سامان ببخشید، هیچکس بهتر از شما با شرایط زندگی اتان وجیک وپوک با همسرتان! آشنا نیست وهیچکس بیش از خودتان نمیتواند زندگی شما را بهتر کند.

کتابهای روانشناسی، مقالات اینترنتی، مباحث فروم (مانند همین مبحث) و... لازمند ولی کافی نیستند. این منابع معمولا" برای گرفتن اطلاعاتی کلی از روحیات یک مرد مفیدست ولی به جزئیات که میرسد ممکن است علاوه بر آنکه مفید نباشد آسیب هم برساند.

کتب روانشناسی یا مقالات اینترنتی که اصالتی غربی دارند ویا مستقیما" به فارسی برگردانده شده است محتوا و نسخه های پیچیده شده آن مطابق با روحیات وفرهنگ مردمان آن جوامع است. (که درجای خود راجع به این موضوع بیشتر صحبت خواهیم کرد)

یکی از شگفتیهای جهان آفرینش تفاوت فکر واندیشه وخلقیات انسانها به تعداد آنهاست! غیرممکن است دو نفر را پیدا کنید که دقیقا" اخلاق وروحیات شبیه به یکدیگر داشته باشند، حتی دوقلوهای بهم چسبیده!

برای روشنتر شدن موضوع مثالی میزنم: شما مشکلی با همسرتان دارید با بازگو کردن مشکلات زندگی به بهترین دوستتان که واقعا" مورد اعتماد ودلسوز شماست و در زندگی خود موفق بوده است و خیر وصلاح شما را میخواهد و محرم رازتان است از او راهنمایی میخواهید.
راهنمایی او تعبیرِ "هرکسی از ظن خود شد یار من" ... خواهد بود، او در ذهن ناخودآگاه خود راه حل مشکل را طوری می یابد که انگار با شوهر خود چنین مشکلی پیدا کرده است ونسخه ای برای شما می پیچد. شما به آن دستور عمل میکنید ونتیجه ای نمی گیرید ویا حتی نتیجه معکوس میدهد. و معمولا" در این شرایط همسر خود را محکوم خواهید کرد!

پس بیایید به این نتیجه برسیم که یکی از بزرگترین علل ناکامی زنان در حل مشکلات زندگی اشان بویژه اختلاف با همسر خود عدم مطالعه کافی در باب روانشناسی مردان ونا آگاهی از اخلاقیات شوهرشان است.

این پست کمی طولانی شد. منتظر ادامه بحث در پستهای بعدی باشید.

موضوع ادامه بحث را شما نیز میتوانید تعیین کنید

.ممنون.مثل همیشه خیلی مفید

سلام پست های شما خیلی پرباره، ازتون ممنونم!

ممنون
چه مبحث خوبی فکر میکنم خیلی کاربردی است برای زندگی مشترک

برای زندگی برتر، نیازها و روحیات همسر خود را بهتر بشناسیم (2)

ماهواره، کامپیوتر وDVD یکی از نیازهای اساسی همسران! برای دریافت فیلم وعکس مبتذل.
این هشداری است جدی به همسران جوان


تعداد زیادی پیام خصوصی وایمیل دریافت کردم وروزانه نهایتا" بتونم به 4-5 تا جواب بدم. از حدود 10 روز پیش تا الان دقیقا" به 43 PM پاسخ دادم ودر ایمیلم به 18 تای دیگه وتعداد زیادی هم جواب ندادم چون واقعا" فرصت نکردم.

حالا که چی؟!
میخوام مستند حرف بزنم.

بخدا تأسف باره، نزدیک به نود درصد مشکلات ذکر شده برمیگرده به علاقه تماشای همسران به فیلم وعکسهای آنچنانی.
این فیلم و عکسها که در غالب بازی هم آمده است (هشدار!) بر روی فرزندانمان چه تأثیر ویرانگری دارند را موکول کنیم به مبحث خودش.


اما دیدن این فیلمها چه تأثیری بر یک مرد دارد؟

برای درک بهتر یک مثال واستون بزنم، دیدید یک وبلاگ یا سایتی را باز میکنید گوشه بالا یک تبلیغ فلش گذاشته ومرتب عوض میشه ویه جورایی روی مُخ راه میره؟ هر صفحه ای عوض میکنی بازم هستش.

دقیقا" گوشه ذهن مردی که این تصاویر را می بیند نمایشی از این فیلمها وجود دارد که بعضی وقتها کمرنگ است وبا کلیکی! بر روی آن پر رنگ ولذت آور میشود. یک ویروس یا کرم اینترنتی! با کامپیوتر چه میکند؟ مشابه همان اثر را بر روی مغز او خواهد داشت و فعالیت های او را نیز تحت الشعاع قرار میدهد. حتی در کار و فعالیت وروابط اجتماعی او اختلالاتی بوجود می آورد وافسردگی وپژمردگی به همراه دارد.

این فیلم وعکس ها جزو علاقه مندیهای مخرب همسران به حساب می آیند که معمولا" زن برای رضایت مندی شوهر با او همراه میشود وتوجیه شوهر آموزش روابط جنسی یا گرم کردن این روابط است.

بنظر من تجویز تماشای این عکسها وفیلمها برای آنهایی که حتی ناتوانی جنسی دارند نیز صحیح نیست.

این تصاویر ایجاد بیماری جنسی میکند و شهوت جنسی کاذب به شخص میدهد بطوریکه فرد میزان میل جنسی اش بقدری زیاد میشود که از حالت تعادل خارج شده وبشدت افراطی وسیری ناپذیر خواهد شد.

با دیدن این فیلمها مرد اعمال جنسی نامعقولی از شریک خود درخواست میکند که علاوه بر بوجود آمدن بیماریهایی، این درخواستهای غیرمعقول موجب سردی وتنفر جنسی در زن خواهد شد.
بعد از این همه نیز مرد ناراضی و معترض است و به ارضای کامل نمیرسد وبجای آرامش بشدت اعصاب او متزلزل میشود.

از جمله عوارض دیگر سوء این فیلمها القای احساس بیماری وناتوانی وکمبودهای جنسی ونیز احساس ضعف در اندام یا حرکات است، زیرا آنچه را میبیند تصور میکند واقعی وبدون حقه های فیلمبرداری وهنرپیشه های زبر دست است.

از اینروست که بدنبال رفع این ناتوانی وبیماری است و همان منبع پخش کننده این فیلمها خود پیشنهاد دهنده اسپری ها وکرم ها ودستگاههای بزرگ کننده و... است! وفردی که احساس ناتوانی میکند متوسل به آن پیشنهادات میشود واستفاده از آن محصولات علاوه بر هزینه عوارض دیگری در پی دارد.

یک مرد با دیدن این فیلمها وتصاویر به مرور از زن خود احساس رضایت نمیکند، با زن خود مشغول است ولی عملا آن چهره واندام خیره کننده را در ذهن خود جایگزین میکند. و سعی در انجام همان حرکات دارد وبیشترین بهره ولذت جنسی را در تصور خود بجای زنش از آن کارکتر زن میبرد.
از طرفی آن حسی که در فیلم به آن کارکترِ مرد دست داده هرگز به او دست نمیدهد!

هیکلهای خوش تراش وچهره های زیبا وبلوری! وجوان واندامهای... و حرکاتی که انجام میدهند وسر وصداها ولذت تصنعی که میبرند، زنش را از چشمش می اندازد. در کوچه وخیابان و... چهره ها واندامهای بعضی زنان دیگر تداعی کننده کاراکتر یا کاراکترهای مورد علاقه اش در آن فیلمها خواهد بود و وقتی در خانه ی خود آن اندام رویایی وحرکات جذاب را تجربه نکرد بیرون بدنبال آن خواهد بود.


این فیلمها چه چیزی را القا میکنند؟

در این فیلمها هیچ اثری از عشق وحرفهای محبت آمیز وجود ندارد وبدون هیچ پیش زمینه ای ونوازش وکلامهای عاشقانه ای شروع میشود و در برخی خشونت وله کردن طرف دیگر دیده میشود.
و نیز در نشان دادن اندامهای جنسی وانجام حرکات وزمان آن بیش از حد اغراق میشود. تا حدی که یک مرد پس از دیدن فکر میکند بیماری جنسی دارد .

چرا یک مرد دچار این انحرافات میشود؟ آیا شریک زندگی او هم سهمی در ابتلا به این انحرافات دارد؟ چگونه همسر خود را از این عادت زشت وخطرناک برحذر کنیم؟ چه کنیم که زندگی خود را از این عیب بزرگ وسایر عیوبی که در کمین است بیمه کامل کنیم تا زندگی برتری داشته باشیم؟ ... تا پست بعدی


لطفا" شما هم مشارکت کنید وبه این سوالات پاسخ دهید.
نظر دهید.

برای زندگی برتر، نیازها و روحیات همسر خود را بهتر بشناسیم(3)


چگونه همسر، فرزند و زندگی خود را در مقابل آفات وکجروئی ها بیمه کنیم؟

همه همسران از بابت کجروی های اخلاقی، اجتماعی و... فرزندان و همسر خود بشدت نگرانند وهمه تلاش خود را برای اصلاح امور انجام میدهند وهمه راههای پیشنهادی را رفته اند ولی نتیجه ای نداشته است.
راههایی از قبیل مطالعه کتب ومطالب مختلف تربیتی و روانشناسی وحتی مشاوره های پیگیر ومداوم وعمل دقیق به راهنمایی های مشاور عملا" کارساز نبوده است.

به راستی علت چیست؟

در ادامه به علل عدم موفقیتِ موضوع بحث اشاره خواهد شد ودرپایان به راه صدرصد عملی برای غلبه بر کلیه مشکلات وآفات زندگی میپردازم.


چرا با وجود خواندن کتب روانشناسی، مقالات اینترنتی، گوش دادن به سخنرانیها، عمل کردن به دستورات مشاور و... در مسائل زندگی ناموفقم؟

(در این خصوص قبلا" بطور مختصر توضیح داده شد و بنا شد در جای خود بیشتر موضوع باز شود.)
بسیاری از کتب ومقالات روانشناسی ترجمه ای از نویسندگان خارجی است وبسیاری از نویسندگان وطنی نیز بجای مطالعات وآمارگیریها وارائه مطالب پربار مطابق با فرهنگ وآداب جامعه ایران، راه ساده را برای کسب درآمد انتخاب کرده اند و معمولا" بدنبال ترجمه پرفروشترین کتب روانشناسی بیگانه اند(که با تیتر درشت هم بر روی جلد بعضی کتب این مطلب حک شده است) و یا برخی که نام خود را محقق گذاشته اند با بهم دوختن چند مقاله اینترنتی بهمراه ترجمه ی ترکیبی مطالب چند کتاب خارجی که وصله های! آن کاملا" مشخص است کتابی روانه بازار میکنند که در حقیقت واکس زدن وبرق انداختن همان مطالب است و هیچ خلاقیت ومطلب جدیدی در آن وجود ندارد و در جزئیات عملا" پاسخگوی نیاز خواننده نیست.

در بیشتر این مقالات وتوصیه ها کلی گویی می شود: به یکدیگر احترام بگذارید – راستگو باشید – مهربان باشید – با عشق ومحبت محیط خانه را باصفا کنید و... و کمتر به جزئیات ومثالهای عملی پرداخته میشود.

یک مثال ساده میزنم، زیاد توصیه میشود: هیچ چیز را از همسر خود پنهان نکنید.
نقل قولی به شما رسیده است که فلان دوست یا فامیل پشت سر شما بدگویی کرده است ویا مواردی از این قبیل. آیا بلافاصله باید به همسر گفت؟ آیا علت بسیاری از قهر کردنها وناراحتی های فامیلی از همین بدگوئیها ودامن زدن ونقل قول کردنها پیش نمی آید؟

یا همسر شما مشکل سخت کاری در بیرون از خانه پیدا کرده است که عملا" هیچکاری از دست شما بر نمی آید جز آنکه با شنیدن آن بدلیل نگرانی وبهم ریختگی، اضطراب او را بیشتر کنید. در این مواقع اگر از شما پنهان کرد آیا شما شوهرتان را سرزنش میکنید ؟
وقتی گرفتاری او رفع شد و برای شما بازگو کرد چقدر این فداکاری برای شما لذت بخش خواهد بود؟ آیا علاقه شما به او بیشتر نخواهد شد؟

اما در ارتباط با مراجعه به مشاور، اگر مشاوری باسواد ودلسوز برای شما نسخه های رفتاری بپیچد در حل و فصل مشکلات بسیار موثر خواهد بود. ولی بسیاری به مشاور هم مراجعه کرده اند ونتیجه ای نداشته است.

برای روشن شدن موضوع یک نمونه که پریروز اتفاق افتاد را بازگو میکنم:

در همین ایام تعطیلی مسافرتی 2روزه فامیلی داشتیم، وقتی بخاطر آب وهوا 2روز دیگر هم تعطیل اعلام شد بویژه چندنفری که کارمند بودند خیلی خوشحال شدند وبقیه را هم راضی کردند که 2روز دیگر به سفر ادامه دهیم.

یکی از دختران جوانِ تازه کنکور داده دختر سیتی و بامزه ایه ومعمولا" مجلس گرم کنه ولی زیادی رُک گو و تیکه بندازه! وکوچیک وبزرگ سرش نمیشه وزبون نیش دار و تند وتیزی داشت و داره. اخلاق وروحیاتش دست همه هست.

همیشه در جمع پدر و مادرش او را کنترل میکردند که با حرفاش موجب دلخوری نشه. این بار متلک گوئی اش بیشتر از شوخی ها وحرفای بامزه اش شده بود و هرچه میگفت نه پدر نه مادرش کوچکترین عکس العملی نشان نمیدادند. اصلا" مصلحتی نمی شنیدند ویا حتی با خنده سیگنال مثبت به او میدادند.

در این جمع فامیلی بدلیل ارتباطات زیاد، همه با اخلاق هم آشنا هستند واین موضوع واسه همه سوال شده بود که چرا والدینش نسبت به این موضوع بی اهمیت شدند.

روز دوم نزدیکای عصر بود وخانمها داشتند برای شام شب و2روز دیگه که بناشد بمونیم صحبت وبرنامه ریزی میکردند. از بس تیکه پرونی این دختر زیاد شد یکی از خانمهای صبور صداش دراومد که: خجالت بکش تمومش کن دیگه و..
ولی بازم ادامه داد وجّو یک جورایی خیلی بد شد. پدر و مادرش که این وضع را دیدند و از چهره اشون پیدا بود خیلی ناراحت شدند گفتند: منزل فلانی برای امشب ماهم قرار داریم والان که تماس داشتیم گفتند اگه نیائید ناراحت میشیم با اجازه اتون ما میریم. و وسایل اشون را جمع کردند ورفتند.

بقیه هم که انگار دل ودماغی براشون نمونده بود تصمیم به برگشتن گرفتند ونزدیک غروب حرکت کردیم.
یکی از فامیل که در جریان موضوعِ علت بی تفاوتی والدین این دخترخانم بود گفت: اینها رفتند مشاوره، مشاور گفته بهیچ عنوان جلو جمع به او امر ونهی نکنید و...
در هر حال همه ناراحت بودند که کاش این مشکل موجب دلخوری وکم شدن ارتباط با اونا نشه.

نتیجه اینکه عمل کردن به توصیه های هر مشاوری نتیجه رضایت بخشی در پی نداره.
نمیخوام به این نتیجه برسم که نه کتاب فایده داره نه این مقالات ونه مشاور... همه اینها خوبه بشرط اینکه دقیقا" مشکل زندگی ات را شناخته باشی وبدونی دنبال چه کتاب یا کتابهایی بگردی.
یا اینکه یک مشاوری پیدا کنی که پولکی وبیسواد نباشه. پولکی از این جهت که آنقدر آدم ویزیت نکنه که مجبور بشه نسخه های مشابه بپیچه.

شغل یک مشاور بسیار حساستر و ظریفتر از یک پزشک جراح است. مشاور با ذهنیاتی پیچیده که قابل مشاهده نیست سروکار دارد وباید به درمان آن بپردازد و تنها در صورت دست یافتن به آن ذهنیات وبا درایت خواهد توانست راه حل مناسبی پیشنهاد کند ولی یک جراح قلب با جسم سروکار دارد، همه قلبها یک مکانیزم دارند وحین عمل جراحی قابل لمس ومشاهده اند ونتیجه کار خود را بطور زنده می بیند.

یک مشاور باید امین باشد و همانقدر که شما از زندگی ات میدانی او هم بداند و وقت کافی بگذارد و با شکیبایی به صحبتهای شما گوش داده ویادداشت برداری کند و دقیقا" رفتارهای فرزند یا همسر وشرایط زندگی شما را لمس کند وپس از مطالعه وبررسی، یک برنامه ی رفتاری بلندمدت ارائه دهد ومرتب نتیجه کار را چک کند و پاسخگویی رفتار شخص موردنظر را به آن رفتارهای تجویزی بررسی کند ومرحله درمان بعدی را پیش گیرد. ویا اگر اشتباهی در تشخیص وجود داشته است برنامه رفتاری اصلاح شود و...

واقعا" هم کتاب بدردبخور مطابق فرهنگ ما کم است وهم مشاور باسوادِ دلسوز.

لذا راهکاری بسیار ساده تر ودر دسترسی وجود دارد که هیچ نگرانی از بابت ریسک کردن و امکان خطایی در آن وجود ندارد.
گروهی هستند که همه دردها را درمان میکنند ومشاوره های بزرگ وبدون خطایی به شما میدهند و بدون هیچ توقعی شما را راهنمایی میکنند. حتی با شما معامله میکنند و می گویند هر مشاوره ای که گرفتید پاداشی بزرگی نزد آنها خواهید داشت!

بخدا قسم واقعیت است واغراق وگزافه گویی نیست. ادامه بحث را دنبال کنید.


راه صدرصد عملی برای جلوگیری از انحرافات وکجرویهای وداشتن آرامش در زندگی

شک نکنید بیشتر مشکلات زندگی بویژه اختلاف همسران ونیز علل فساد روز افزون جوانان دین گریزی است. دین باوری بزرگترین پیش نیاز داشتن زندگی برتر است.

بسیاری از ما از شنیدن این کلمات ترکیبی دلزده شده ایم(دین گریزی، دین باوری و..) ولی قصدم منبر رفتن! یا تکرار مکررات نیست چون علت گیرایی این بحثها متفاوت بودن آنست.

تمام بدبختی ها، رعایت نکردن حقوق دیگران، زیاده خواهی ها و بی احترامی ها ریشه در ضعیف شدن اعتقادات مذهبی و یا بی اعتقادی دارد.

اما چرا پدران ما اعتقادات قوی ومحکمی داشته اند؟
چرا در زمان آنها هیچ یک از این انحرافات(اخلاقی، جنسی، اعتیاد و..) وجود نداشته است؟
چرا احترام به بزرگترها، تعهدات و قول وقرارها و همه وهمه رنگ باخته است؟
آیا پاسخ به این سوالات با این جواب عامیانه منطقی است ومیتوان از آن براحتی گذشت که: خب دوره زمونه عوض شده!
اینکه دوره زمونه عوض شده درست ولی اخلاقیات کجا رفته؟ چرا اینقدر با هم بدشدیم؟ چرا باید همه اش نگران کجروی های فرزندان وهمسران باشیم؟ چرا دروغ وفریبکاری؟....؟

بهترین راهکاری که از سوی تئورسین های غرب برای سلطه پیشنهاد شده است مبارزه با مذهب است. با خرافه خوانی وخرافه سازی در باب اعتقادات، داشتن مذهب را بی فرهنگی وعقب افتادگی القاء می کنند و با دامن زدنها به تفاوتهای مذاهب مختلف، سردرگمی وبی باوری بوجود می آورند.

بهترین راه حل عملی که از سوی آن تئورسین ها برای رسیدن به اهدافشان پیشنهاد شد و در عمل بسیار موفقیت آمیز بوده است حمله های رسانه ای به مذهب است.

مهمترین حمله ای که به مذهب شد ودر حال گسترش است و موفقیت چشمگیری بدنبال داشته ودر پست قبلی هم اشاره شد حمله رسانه ای سکس است (مجله، عکس، فیلم، بازی و..) که جایگزین بسیار خوبی برای فکر کردن واندیشیدن است و قدرت تفکر را میگیرد وبه مذهب رنگ پوچی میدهد واخلاقیات را زایل میکند.

شک نکنید که راه صدرصد عملی برای انسجام زندگی وخانواده وسالم ماندن فرزندان از همه ی خطرات انحرافی تقویت دین باوری است.
بعبارتی تنها راه برگشتن از زندگی های سراسر آشفته روی آوردن به مذهب واعتقادات صحیح است.

اما مشکلی که خیلی ها با آن روبرو هستند اینکه همه میدانند دین باوری بیمه کامل در مقابل انحرافات است ولی:

چگونه شوهر یا فرزندانمان دین باور شوند؟!

پست بعدی پرداختن به این موضوع خواهد بود.

ممنون آقا حمید

حمید خان پست های شما همیشه مفیده مرسی و ادامه بدید

ممنون آقا حمید...مثل همیشه خیلی مفید

ممنون خیلی آموزنده بود لطفا ادامه بدید

عاااالی بود . بازم این پست رو پر بار تر کنید ممنون از شما

با سلام
بسیار از شما سپاسگزارم بابت مطالب مفیدتان.

منتظر مطلب جدیدتان درباره دین باور شدن هستم.

یک سوال؟ آیا متفاوت بودن شخصیت و نوع تیپ افراد در مردان باعث نمی شود توصیه هایی که در باره آنها می شود و نوع برخورد با آنها متفاوت باشد؟

موفق باشید

سلام نیکی خانم

در مورد مطلب جدید، پست بعدی را امشب آماده میکنم وتصورم اینه که چند پست آینده جذاب وکاربردی تر باشه.

راجع به سوال اتون، قطعا همینطوره. پست اول بندهای 2و3 در تایید حرف شماست.

موفق باشید

آقا حمید منتظریم پس چی‌ شد

برای زندگی برتر، نیازها و روحیات همسر خود را بهتر بشناسیم(4)


چگونه شوهر یا فرزندانمان دین باور شوند؟!


اگر آینده روشنی برای فرزندانتان میخواهید اگر نگران سلامت شوهر وزندگی اتان هستید، بجنبید!
رودی که راکد ماند میگندد حتی اگر سرچشمه آن زمزم باشد.

اراده کنید وبنیه مذهبی اتان را قوی کنید و با اعتقاد از خدا بخواهید کمکتان کند. با اعتقاد کامل قلبی وباور میگویم که اگر چنین کردید زندگی اتان در مقابل انحرافات بیمه خواهد شد. باور واقعی داشتن بدون شناخت میسر نخواهد شد.

از بسیاری PMها وایمیل ها مشخص است ذهنیات ونگرانی هایی در زندگی بسیاری وجود دارد که فکرها را مختل کرده و آرامش را گرفته وشک وبدبینی ها جایگزین شده است.

آیا در جامعه، دوستان یا محل کار شوهر از بابت انحرافات اخلاقی نگران هستید و رنج میبرید؟
آیا شک وبدبینی نسبت به خیانت همسرتان پیدا کرده اید؟
آیا سادگی فرزندان وارتباطات بیرون از منزل آنها آرامش را از شما گرفته است واز بابت انتخاب دوستان ناباب نگرانید؟
چک کردن اس ام اس، کامپیوتر، پیداکردن رمز عبورها و.. تاکی؟
قفل کردن شبکه های ماهواره ای وممنوعیت اینترنت برای فرزندتان تاکی؟
آیا این منع کردنها وبروز حساسیتها موجب حریص تر شدن وپنهان کاری ها نخواهد شد؟
نمیدانید فرزندان در بسیاری از رفتارها از شما بسیار جلوتر، تیزتر وزرنگترند؟
آیا اگر اینترنت را بر او بستید، کافی نت نمیتواند برای او بمراتب خطرناکتر باشد؟
و...

دین را وارد زندگی اتان کنید تا از مشکلات انحرافی در امان باشید.

شک نکنید نقطه شروع از خود شماست. اولین شرط دین باوری اینست که قلبا" به این نتیجه برسید که تنها راه نجات ورستگاری در دنیا و آخرت داشتن اعتقادات صحیح وپایبندی به اصول آن است.

شما باید استارت خوبی داشته باشید، سرنخ را بدست فرزندنتان بدهید او خود راهش را پیدا خواهد کرد. فرزندتان در سن نوجوانی وبویژه جوانی در اوج هوش، شهوت، کنجکاوی دینی، جنسی و.. است که اگر مسیر را درست یافت، میتوان انتظار داشت تا آخر مسیر مستقیم را پیش رود .

یکی از بزرگترین مشکلات جوانان ما وحتی همسران شبهات دینی است که موجب دلزدگی آنها از دین شده است وکسی نیست مطابق نیاز آنها پاسخگو باشد.

اگر فکر کرده اید مدرسه وکتاب و... میتواند پاسخگوی شبهات دینی امروزی باشد سخت در اشتباهید پس گرایشات شیطان پرستی، پوچی گرایی و.. از کجا نشأت میگیرد؟

باید نیازها ومشکلات مذهبی همسر وفرزندانتان را بشناسید تا بتوانید دین را وارد زندگی اتان کنید.
باید آنقدر با خانواده خود ارتباط دوستانه داشته باشید که مشکلات و شبهات مذهبی از ذهنها بر زبان جاری شود وبا پاسخگویی صبورانه، صحیح ومنطقی این شبهات برطرف شوند.
ارتباط دوستانه برقرار کردن با فرزندان بمراتب سختر از شوهر است (در مباحث آینده روشهای برقراری ارتباط ودوستی با همسر و فرزندان بیان خواهد شد)

اینقدر باید باور قلبی ودانش مذهبی داشته باشید که بتوانید با زبان وعمل دین را به زندگی وارد کنید.

حتما" این ضرب المثل معروف را شنیدید: "رطب خورده منع رطب چون كند"

اگر زندگی سالمی میخواهید دین واعتقادات واقعی را وارد زندگی اتان کنید تا از روزمرگی ونگرانیها وافسوس خوردنها خارج شوید.

مشغولیات روزمره وکار وگرفتاری ومشکلات وشبکه های ماهواره ای و.. اجازه مطالعه را از مردان گرفته است، برای خلاصی از گرفتاریها به امید شوهر خود یا هیچکس دیگری نباشید باید از خودتان شروع کنید.

این مطلب را در کتابی خواندم:

بر روی سنگ قبر بزرگی نوشته است:

جوان و آزاد بودم، تصوراتم هیچ محدودیتی نداشتند و در خیال خود می خواستم دنیا را تغییر دهم.
پیرتر و عاقلتر که شدم، فهمیدم دنیا تغییر نمی کند بنابراین توقع ام را کم کردم و به تغییر کشورم قناعت کردم ولی کشورم هم عوض نشد.
به میانسالی که رسیدم، خواستم فقط خانواده ام را عوض کنم ولی نشد. آنها هم نمی خواستند عوض شوند.
اینک که در بستر مرگ آرمیده ام، دیر دریافته ام که اگر فقط خودم را عوض می کردم، خانواده ام هم عوض می شد و با پشت گرمی آنها می توانستم کشورم را هم عوض کنم و چه کسی می داند، شاید می توانستم دنیا را هم عوض کنم!


تصمیم به تغییر ودین باوری گرفته ا م، نمیدانم چگونه واز کجا شروع کنم؟

اگر به این نتیجه رسیدید اول باید شبهات خودتان از دین ومذهب پاک شوند.

بهتر است ریشه یابی کنیم که علت تضعیف دین باوری مردم بویژه جوانترها و دین گریزی جوانان از کجا نشأت گرفته و میگیرد. چراکه پیدا کردن علت و ریشه، آگاهی میدهد واین آگاهی لازمه رسیدن به هدف می باشد که همان تقویت دین باوری است.
پس بیایید ابتدا بگردیم بدنبال اینکه چرا دین گریز شده ایم؟ چرا مذهب وراز ونیازمان با خدا فقط در زمان گرفتاریهاست؟

ادامه در پست بعد






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 590]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن