تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):چه چيزى مانع توست كه زندگى پسنديده و مرگ با سعادت را داشته باشى، چرا كه من براى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815980613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آيت الله رفسنجاني:اجراي طرح مديريت جامع آب در كشور ضروري است


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: آيت الله رفسنجاني:اجراي طرح مديريت جامع آب در كشور ضروري است
كرج - خبرگزاري مهر: رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اجراي طرح مديريت جامع آب از سرچشمه تا مصرف به خصوص در بخش كشاورزي ضرورتي اجتناب ناپذير است.

به گزارش خبرنگار مهر در كرج، آيت الله علي اكبر هاشمي رفسنجاني ظهر امروز در دهمين كنگره علوم زراعت و اصلاح نباتات ايران در موسسه تهيه اصلاح و نهال بذر كرج اظهار داشت: دولتهاي پيشين در راستاي اجراي اين طرح، سياستها را ابلاغ كرده اندو شايد در برنامه پنجم توسعه سريعتر و دقيقتر اين امر انجام شود.

وي افزود: يكي از محورهاي اساسي در برنامه هاي دولت مردمي شدن كارهاست به نحوي كه اموري مانند مرغداري، دامداري، كشاورزي و طيور مردمي است و خود كشاورزان بايد به ميدان بيايند و با استفاده از امكانات سرمايه گذاران در بخش كشاورزي اين بخش را تقويت كنند.

آيت الله هاشمي رفسنجاني خاطرنشان كرد: بايد در اموري مانند دامداري از نيروي متخصص دامدار و پزشكي كه امروز بسيار ضروري است استفاده شود.

سيستم كشاورزي و باغداري در كشور ما عالمانه نيست

رئيس مجلس خبرگان رهبري در بخش ديگري از سخنان خود بيان داشت: در كشور ما سيستم كشاورزي، باغداري، اصلاح نهال، تهيه بذر، كود، سم، برداشت و نگه داشت و حتي توزيع و معرفي محصولات عالمانه نيست و تمامي اينها نيازمند مديريت است و كارها بايد به دست كاردان سپرده شوند.

هاشمي رفسنجاني با اشاره به برخي عوامل خشكسالي افزود: كشاورزان آمريكايي در كشاورزي با چهار برابر مصرف آب كشاورزان ايران دچار خشكسالي نمي شوند و اما در ايران خشكسالي به كشاورزان نسبت داده شده در حاليكه علت اصلي خشكسالي كشور ما به عوامل انساني بازمي گردد نه عوامل طبيعي و در اين زمينه بايد كار عالمانه صورت گيرد.

وي تصريح كرد: بايد با استفاده از اصل 44 قانون اساسي در برنامه هاي آينده مديران بسياري از كارها را به مردم بسپارند و بدانند كه مردم مي توانند كارهاي بزرگي را انجام دهند.

رفسنجاني عنوان كرد: اگر امكان انتقال آب از مكانهاي پرآب به مناطق كم آب ميسر بود ديگر در هيچ كجاي كشور مشكل كم آبي و خشكسالي وجود نداشت.

وي بيان داشت: در مجموع بايد در بخش كشاورزي و بخشهاي زيربنايي تمامي اين تجربه ها در حفظ آب، خاك و استفاده صحيح لحاظ شود تا بتوان در ذخيره آب براي دوره هاي كم آبي كشور از آن بهره لازم را برد.

مهمترين ركن اشتغال در ايران كشاورزي است

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام همچنين اظهار داشت: مهترين ركن اشتغال در كشور ايران كشاورزي است به نحوي كه اين حرفه عمري به درازاي عمر بشريت دارد و از روزي كه بشر زندگي را آغاز كرده تاكنون وابسته به آب، خاك و ديگر عوامل كشاورزي بوده است.

هاشمي رفسنجاني يادآور شد: انسانهايي كه در بخش كشاورزي كشور كار مي كنند، سالمترين، موثرترين و قانع ترين انسانها هستند كه بيشتر از ديگر مردم در ارتباط با خدا و نعمتهاي خداداي مانند آب و خاك قرار دارند.

وي خاطرنشان كرد: در سند چشم انداز 20 ساله در بخش كشاورزي دانايي محوري و بهره وري با استفاده از منابع در اختيار، اساس توسعه قرار داده شده است.

رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: در اين بخش بايد از متخصصان، دانشمندان، مديران و نيروهاي مجرب و كارآزموده استفاده و از سرمايه ها و ظرفيتهاي موجود بهره لازم را برد.

در بخش تحقيقات كشاورزي و انجمنها كوتاهي كرده ايم

وي گفت: ما اعتراف مي كنيم كه در بخش كشاورزي و تحقيقات و انجمنهاي علمي كوتاهي كرديم، در دولت اول پايه انجمنهاي علمي ريخته شد كه يكي از آنها همين انجمنها بود و امروز اين نهاد كوچك با دو هزار عضو و ارائه هزار و 500 مقاله در اين كنگره به ميدان آمدند.

هاشمي رفسنجاني افزود: يكي از عوامل كمبود اعتبارات است كه اين خود بخشي از مشكلات اصلي در امر پژوهش كشور محسوب مي شود. اما طي تصميمي كه طي دو سه هفته گذشته در مجمع تشخيص مصلحت نظام گرفته شد در برنامه پنجم مي تواند مبناي خوبي براي آينده باشد تا سهم مناسبي در همين برنامه به آن اختصاص يابد.

وي خاطرنشان كرد: اين توقع شخصي و صنفي نيست بلكه راهكاري براي توسعه تحقيقات و جبران نقاط ضعف كشاورزي در كشور است و امسال كمتر از نيم درصد از بودجه صرف تحقيقات مي شود كه بخش عمده همين بودجه صرف خريد ابزار مي شود و مقدمه تحقيقات را آماده مي كند.

كشور نيازمند توسعه پايدار است نه توسعه موجي و زودگذر

هاشمي رفسنجاني اذعان داشت: مجمع تشخيص مصلحت نظام در سياستهاي كلان، سياستي در مورد توسعه كشاورزي كشور نوشت و بر اساس آن توسعه پايدار پايه قرار گرفت زيرا كشور نيازمند توسعه پايدار است نه توسعه موجي، زودگذر و گاهي مخرب.

رئيس مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: تعريفي از توسعه پايدار توسط سازمان ملل ارائه شده است كه از ملزومات مهم توسعه پايدار در بخش كشاورزي اقتصادي بودن، ايجاد تعادل اجتماعي، حفظ محيط زيست و توجه به نسلهاي آينده است.

وي اظهار داشت: در بخش اقتصادي بودن، بايد هزينه و درآمد كشاورزان همخواني داشته باشد و اگر سودي وجود نداشته باشد سرمايه در اين بخش كمتر جذب مي شود.

آيت الله رفسنجاني يادآور شد: سودهاي كلان در بخش كشاورزي مد نظر نيست بلكه بايد با تعادل در هزينه و سود زمينه جذب افراد مجرب و سرمايه گذاران فراهم شود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: در بخش ايجاد تعادل اجتماعي، بايد تعادل حفظ شود و در بخش ديگر بايد به محيط زيست آسيبي نرسد چون اگر محيط زيست دچار مشكل شود، خانه و زيستگاه خراب مي شود و بايد فضايي ايجاد شود كه زيستن در آنجا وجدآور باشد.

هاشمي رفسنجاني افزود: در بخش ديگر بايد به نسلهاي آينده توجه شود و اگر بنا باشد كه توسعه را به گونه اي انجام دهيم كه نسلهاي آينده خاكستر شوند فايده اي ندارد به طور مثال در منابع هر چقدر در توسعه ناپايدار خرج كنيم هيچ حاصلي ندارد.

وي اشاره كرد: تحقيقات يكي از مهم ترين پايه هاي تامين حيات مطلوب نسلهاي آينده است و ما مسئوليت آموزش آنها را برعهده داريم و نبايد از اين مقوله غفلت ورزيم.
 دوشنبه 28 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 111]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن