تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوانات...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817214834




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

افزايش بيماري‌هاي آميزشي در كشور


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: كم‌اطلاعي و ناآگاهي، خجالت و شرم براي مراجعه به پزشك متخصص، عدم رعايت بهداشت فردي و مسائلي مانند آن موجب شده است كارشناسان نسبت به شيوع بيماري‌هاي آميزشي در كشور هشدار بدهند، به گونه‌اي كه برخي كارشناسان از ابتلاي يك ميليون و 400 هزار نفر به انواع بيماري‌هاي آميزشي در كشور خبر مي‌دهند.

انواع بيماري‌هاي آميزشي شامل زگيل تناسلي، انواع قارچ‌ها، ايدز، هپاتيت بي، سيفليس، سوزاك و تبخال تناسلي است كه لزوما بر اثر روابط جنسي نامشروع به وجود نمي‌آيد، بلكه بسياري از همسران به دليل ناآگاهي و شرم از مراجعه به پزشك به اين بيماري‌ها دچار مي‌شوند.

دكتر مينو محرز دبير انجمن بيماري‌هاي عفوني كشور با تاييد افزايش شمار بيماران آميزشي به بيش از 1.4 ميليون نفر گفت:‌اين نوع بيماري‌ها در حالي رشد 5 برابري نسبت به چند سال پيش نشان مي‌دهد كه برخي از آنها ناشي از رفتارهاي پرخطر جنسي است.


وي در اين زمينه به افزايش انتقال ايدز از طريق مقاربت اشاره كرد كه موجب شده است شيوع اين بيماري ناشي از تزريق مواد مخدر جاي خود را به رفتارهاي جنسي در كشور بدهد. براساس آمار رسمي شمار مبتلايان به ايدز در كشور حدود 22 هزار نفر است اما آمارهاي غيررسمي مبتلايان به اين بيماري مهلك را در ايران بيش از 80 هزار نفر برآورد مي‌كنند.

دكتر محرز افزود : وقتي بخواهيم تمام بيماري‌هاي آميزشي كشور را در نظر بگيريم و در بين آنها بيماري ناشي از انگل تريكومونا ـ كه در زنان بسيار شايع است ـ را هم شامل كنيم، خواهيم ديد آمار بيماري‌هاي آميزشي در كشور بالا رفته است. وي با بيان اين‌كه نبايد آمار بيماري انگل تريكومونا را روي سوزاك و سيفليس حساب كنيم، يادآور شد: وقتي مي‌گوييم رفتار پرخطر جنسي در كشور بالا رفته است، اين آمار هم مي‌تواند افزايش داشته باشد و مي‌توان گفت در چند سال اخير حدود 5 برابر شده است.

محرز تصريح كرد: مهم‌ترين خطر افزايش اين بيماري‌ها انتقال آن به ساير افراد است و وقتي در زنان درمان نشود، مي‌تواند نازايي، عفونت‌هاي لگن و بيماري‌هايي مانند زگيل تناسلي ايجاد كند.

محرز خاطرنشان كرد: برخي از انواع بيماري‌هاي آميزشي مي‌تواند با سرطان در زنان رابطه مستقيم داشته باشد، اما بايد در نظر داشت كه اين بيماري‌ها مشكل جاني ايجاد نمي‌كند ولي موجب انتقال به ديگران مي‌شود و بايد كنترل آن هر چه زودتر صورت گيرد.


تريكومونا چيست؟
يكي از نشانه‌هاي ميكرب تريكومونا يا التهاب باكتريايي مهبل، ترشحات زردرنگ و متعفن از واژن است.

مهبل به طور طبيعي حاوي باكتري است. رشد اين باكتري‌ها كنترل شده است و توسط بسياري عوامل مانند سطح اسيد و هورمون‌ها تحت تاثير قرار مي‌گيرد. هر چيزي اين تعادل را به هم بزند، مي‌تواند خطر عفونت‌ها يا افزايش رشد هريك از باكتري‌هاي طبيعي يا مخمرها را افزايش دهد. مصرف آنتي‌بيوتيك‌ها، داروهاي ضدبارداري، ديابت، استرس و لباس زير تنگ و نايلوني ممكن است تحريك‌كننده‌هاي احتمالي باشد.

دردهاي زير شكمي، درد هنگام ارتباط جنسي، خارش و عفونت از نشانه‌هاي ابتلا به انگل و التهاب باكتريايي مهبل است.

ترشحات مهبلي ناشي از عفونت مخمري يا باكتري‌ها بين چند روز تا يك هفته به درمان پاسخ مي‌دهد. بيماري‌هاي منتقله از راه جنسي نيز در عرض يك هفته بايد به درمان آنتي‌بيوتيكي جواب بدهند. اگر عفونت به سمت بيماري التهابي لگن بالاتر از ناحيه مهبل گسترش يابد، ممكن است درمان طولاني‌تري نياز داشته باشد.


كارشناسان هشدار مي‌دهند
مصطفي يگانه، كارشناس ايدز نيز در گفت‌وگو با فارس با بيان اين‌كه ايدز در كشورمان سال‌ها به صورت اعتياد تزريقي منتقل مي‌شد، اظهار كرد: اگر در هر كشوري 2‌اپيدمي متمركز اتفاق بيفتد، پس از آن اپيدمي عمومي شروع مي‌شود و اين همان بحران شديد است.

وي با بيان اين‌كه رشد ايدز به صورت لگاريتمي اتفاق مي‌افتد، افزود: در حال حاضر هنوز اپيدمي ايدز از طريق انتقال جنسي صورت نگرفته است، اما بيماري‌هاي آميزشي غيرايدز رشد فراواني كرده است به طوري كه درصد بالايي را شاهد هستيم و در حال حاضر بيش از يك ميليون و 400هزار نفر در كشور بيماري شايع آميزشي دارند.

يگانه تصريح كرد: رفتار پرخطر جنسي در كشور در حال اتفاق افتادن است كه اين هشدار مي‌تواند ايدز را در كشور افزايش دهد و اين كه زماني شيوع ايدز از طريق جنسي 4 درصد بود و الان به 5‌/‌7 درصد رسيده است، گواه اين مطلب است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 279]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن