تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):اگر خداوند بوسیله تو یک نفر را هدایت کند برای تو بهتر است از دنیا و هر آنچه د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820881349




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فينال زود هنگام ليگ‌برتر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: فينال زود هنگام ليگ‌برتر


فوتبال- گروه ورزشي:
ديدار استقلال و سپاهان علاوه بر حساسيت‌هاي معمول تحت‌تاثير تقابل قلعه‌نويي و مربي سابق تيم‌ملي قرار خواهد داشت.

امير قلعه‌نويي كه هفته گذشته پس از شكست مقابل پگاه، ‌سياست‌هاي سرمربي تيم ملي و خصوصاً مخالفت دايي با حضور بازيكنان باشگاه‌ها در مسابقات ليگ را به چالش كشيده بود، در هفته سوم مقابل دستيار سابق و دوست نزديك دايي در تيم ملي قرار مي‌گيرد.

جدال كلامي غيرمستقيم امير قلعه‌نويي و علي دايي داغ‌ترين سوژه ورزشي رسانه‌ها در روزهاي پاياني هفته گذشته به شمار مي‌رفت. تعدادي از مربيان تيم‌هاي باشگاهي هم در اين خصوص با قلعه‌نويي موافق و همراه بودند. حضور پرتعداد بازيكنان سپاهان و سايپا در اردوي تيم ملي هم يكي از موارد مورد اعتراض بود كه دايي در كنفرانس مطبوعاتي هفته گذشته به آن پاسخ داد.

قلعه‌نويي و بازيكنان استقلال در حساس‌ترين ديدار هفته سوم انگيزه‌هاي زيادي براي اثبات شايستگي‌هاي خودشان مقابل دايي و فيرات خواهند داشت.
از سويي استقلال با توجه به شكست در بازي هفته دوم، ‌به كسب 3 امتياز خانگي در اين ديدار اميدوار است.

بازي حساس هفته سوم در حالي نگاه‌ها را به اميرقلعه‌نويي جلب كرده كه اين مربي در هفته دوم از رقابت‌هاي ليگ‌برتر برابر پگاه گيلان تن به شكست داد. سپاهان هم در هفته اول رقابت‌هاي ليگ‌برتر مقابل پاس در همدان به تساوي رضايت داد. دومين بازي سپاهان هم به دليل تعدد بازيكنان اين تيم در اردوي تيم ملي لغو شد و حالا در هفته سوم، دو مدعي قهرماني رقابت‌هاي ليگ به مصاف هم خواهند رفت.

پيش از آغاز فصل اغلب كارشناسان پرسپوليس، استقلال، سپاهان و سايپا را مدعيان نخست اين دوره از رقابت‌ها مي‌دانستند. سايپا در بازي هفته اول مقابل پرسپوليس نمايش ضعيفي داشت اما 3 تيم ديگر همچنان به عنوان مدعيان اصلي شناخته مي‌شوند و ديدار
استقلال – سپاهان از اين جهت فينال زودهنگام ليگ برتر به شمار مي‌رود كه بين دو مدعي جدي عنوان قهرماني برگزار خواهد شد.اين دو تيم البته با از دست دادن امتياز در هفته‌هاي ابتدايي پايين‌تر از حد انتظار ظاهر شده‌اند.

چهل و يكمين ديدار

سپاهان و استقلال در سال 1350 براي اولين بار در تاريخ فوتبال ايران به مصاف هم رفتند. با گذشت 37 سال از اولين تقابل اين دو تيم با سابقه، تا كنون 40 بازي بين آبي‌ها و زردهاي فوتبال كشور برگزار شده است.

در تاريخ بازي‌هاي دو تيم، استقلال به 17 پيروزي دست يافته و سهم اصفهاني‌ها 14 برد بوده است. 9 مسابقه ديگر هم با تساوي به پايان رسيده.
در تاريخ رقابت‌هاي ليگ برتر استقلال و سپاهان 14 بازي برگزار كرده‌اند كه در اين بين سپاهان شرايط بهتري داشته است.

اصفهاني‌ها در طول رقابت‌هاي ليگ برتر 6 بار استقلال را شكست دادند و 5 بار مقابل اين تيم مغلوب شدند. استقلال مي‌تواند در چهل و يكمين بازي تاريخ دو تيم و پانزدهمين بازي در رقابت‌هاي ليگ برتر با كسب ششمين برد با حريف مساوي شود.

قلعه‌نويي به همراه استقلال 7 بار مقابل سپاهان قرار گرفته كه در اين ديدارها به 3 پيروزي و چهار شكست دست يافته است. او هم مي‌تواند در اين مسابقه به تساوي در تعداد برد و باخت‌هاي خودش مقابل تيم اصفهاني اميدوار باشد.

بازگشت ملي‌پوشان

امير قلعه‌نويي مدعي بود كه غيبت 3 بازيكن اصلي اين تيم در ديدار با پگاه يكي از عوامل شكست بوده است.

كاظمي و طالب‌لو به دليل حضور در اردوي تيم ملي نمي‌توانستند استقلال را همراهي كنند و روانخواه به دليل پارگي رباط صليبي از تركيب اين تيم خارج شد.

قلعه‌نويي معتقد است تغيير 30 درصد ‌از تركيب اين تيم در فاصله چند روز تاثير زيادي در شكست هفته دوم اين تيم داشته است.حسين كاظمي و وحيد طالب‌لو مي‌توانند استقلال را در اين بازي حساس همراهي كنند اما اميدرضا روانخواه، مهرداد پولادي و جان واريو به دليل مصدوميت براي استقلال بازي نمي‌كنند.

استقلال در اين شرايط به تركيب هفته نخست نزديك‌تر خواهد شد. قلعه‌نويي همچنان به 2-5-3 اعتقاد دارد و با حضور منتظري، كوشكي و قرباني در خط دفاع احساس كمبود نخواهد كرد. در خط مياني كاظمي، ‌اكبري و جباري براي استقلال بازي مي‌كنند. اميرآبادي و خسرو حيدري هم در دو سمت زمين قرار مي‌گيرند. ميثم منيعي ديگر گزينه‌اي است كه ممكن است در تركيب اصلي جانشين يكي از هافبك‌هاي مياني و يا بال‌هاي كناري شود.
در خط حمله زوج اكبرپور و عليزاده همچنان از حمايت قلعه‌نويي برخوردار است اما احتمال بازگشت مجيدي به تركيب اصلي وجود دارد.

قلعه‌نويي: مطمئناً قهرمان مي‌شويم

امير قلعه‌نويي از بازي تيمش مقابل پگاه اظهار رضايت كرد و البته پس از اين بازي گفت كه بيش از گذشته به قهرماني اميدوار شده است.

سرمربي استقلال با اشاره به شرايط اين تيم پيش از ديدار با سپاهان گفت: «ما فيلم بازي‌هاي حريف را با دقت آناليز كرديم و اطلاعات خوبي از اين تيم به دست آورده‌ايم. سپاهان يكي از تيم‌هاي قدرتمند و هميشه مدعي در ليگ برتر بوده كه طبيعتاً حريف سرسختي براي استقلال محسوب مي‌شود. كسب 3 امتياز اين مسابقه براي ما ضروري است. براي رسيدن به صدر جدول بايد حداكثر امتيازهاي خانگي را كسب كنيم و در اين بازي هم با استفاده از حمايت هواداران‌مان به پيروزي خواهيم رسيد.»

انگيزه‌هاي كاظمي

حسين كاظمي يكي از بهترين‌هاي خط مياني سپاهان در فصل گذشته به شمار مي‌رفت كه در پي بازگشت قلعه‌نويي به استقلال باز هم پيراهن آبي را بر تن كرده است.
كاظمي تنها يك فصل از استقلال دور بود و در نقل و انتقالات فصل جديد به تيم سابقش بازگشت. كاظمي البته معتقد است اصفهاني‌ها تلاش زيادي براي حفظ او نكردند و حالا اين فرصت را پيدا كرده كه در هفته سوم رقابت‌هاي ليگ ارزش‌هاي فني خودش را در مركز زمين به رخ مسئولان و كادرفني تيم حريف بكشد. كاظمي مهره تاثيرگذار قلعه‌نويي در خط مياني استقلال خواهد بود.

مترجم - مربي

موضوع نشستن دستيار قلعه‌نويي روي نيمكت استقلال نيز يكي از دغدغه‌هاي مسئولان اين باشگاه به شمار مي‌رود. گويا آنها به دنبال گرفتن كارت مترجم - مربي براي اميد طيري هستند تا روي نيمكت تيم حاضر شود.

برخي منابع خبري اعلام كرده‌اند طيري مسئولان باشگاه استقلال را تهديد كرده است در صورتي كه در هفته سوم ليگ برابر سپاهان بر روي نيمكت حضور نداشته باشد، از اين تيم جدا خواهد شد.

غيبت‌ احتمالي هادي اصغري

هادي اصغري، مهاجم فصل گذشته راه‌آهن كه به همراه محسن خليلي با
18 گل به عنوان آقاي گلي ليگ هفتم دست يافت اين فصل به سپاهان پيوسته است.با توجه به مصدوميت اين مهاجم به نظر مي‌رسد او به بازي مقابل استقلال نرسد. در غياب اصغري، عمادرضا تهديدي دائمي براي خط دفاع 3 نفره استقلال خواهد بود.

تاريخ درج: 26 مرداد 1387 ساعت 08:10 تاريخ تاييد: 26 مرداد 1387 ساعت 12:58 تاريخ به روز رساني: 26 مرداد 1387 ساعت 11:42
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن