تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):غيبت كردن در (نابودى) دين مسلمان مؤثرتر از خوره در درون اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820257879




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد در همايش دكترين مهدويت: تحقق حاكميت «منجي موعود» در گرو تغيير شرايط دنياست


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: احمدي نژاد در همايش دكترين مهدويت: تحقق حاكميت «منجي موعود» در گرو تغيير شرايط دنياست
رئيس جمهور گفت: بشر امروز از وضع موجود راضي نيست و براي تحقق حاكميت جهاني به رهبري منجي موعود، بايد براي رفع ظلم

و برپايي عدالت مجاهدت كنيم و اگر دلها و اراده ها تغيير كنند، ظهور آخرين ولي خدا تحقق مي يابد.
به گزارش فارس، محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كه صبح پنجشنبه در چهارمين همايش دكترين در سالن اجلاس سران سخن مي گفت جهاني شدن و حكومت جهاني را يك ضرورت قطعي و امر حتمي بيان كرد.
رئيس جمهور گفت: تشكيل يك حكومت در جهان كه با يك قانون و بر اساس عدالت روابط ميان انسانها را تنظيم كند؛ ضرورت قطعي و امري حتمي است.
رئيس جمهور اظهار داشت: آن روز كه به لطف خداوند متعال موعود امم ظهور كند، ضرورت قطعي كمال انسان به طور كامل درجهان محقق مي شود و بدون برپايي حكومت جهاني به دست او، هدف خلقت انسان و مأموريتي كه بشر برعهده دارد، تحقق نمي يابد.
احمدي نژاد كه در خصوص حتمي بودن جهاني شدن و تشكيل حكومت جهاني سخن مي گفت افزود: محور دعوت همه انبياي الهي دعوت به حاكميت جهاني وحكومت موعود و انسان كامل بوده است و بدون ظهور منجي بشريت رسالت پيامبران ناقص خواهد بود.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي در بخش ديگري از سخنان خود در همايش بين المللي دكترين مهدويت به بررسي وضعيت موجود جهان پرداخت واظهار داشت: سايه تهديد اشغالگري و جنگ و كشتار و آوارگي انسانها در زمين و بشريت سنگيني مي كند و هيچ كس از وضع موجود راضي نيست.
احمدي نژاد وضعيت بد موجود جهان را حاصل حاكميت انسانهاي ناصالح و بي تقوا كه به جاي خداپرستي، هواپرستي و خودپرستي را پيشه كرده و بشر را به خاطر پركردن جيبهاي گشاد صاحبان زر و زور وتزوير قرباني مي كنند، دانست.
وي افزود: حاكمان ظالم در جهان مانع شكوفايي استعدادهاي بشري هستند و اگر به وضعيت خاورميانه به ويژه كشورهاي عراق و افغانستان و فلسطين بنگريم عمق ظلم و ستمگري اين گونه حاكمان عيان مي شود.
رئيس جمهور اظهار داشت: حاكمان زورگو تحت عنوان دهان پركن تحقق دموكراسي و مقابله با ديكتاتوري و مبارزه با سلاحهاي كشتار جمعي به عراق حمله كردند و ميليونها انسان را قرباني و اين سرزمين را اشغال كردند، اما امروز از ديكتاتور خبري نيست و سلاحي در آنجا پيدا نشده ولي ظالمان همچنان چتر خود را در سر مردم مظلوم گسترده اند.
احمدي نژاد افزود: در سرزمين فلسطين نيز اوضاع نامناسب است و ظالمان براي تسلط بر منطقه خاورميانه با دروغ و فريب و ظاهرسازي جنگ راه انداخته و رژيمي جعلي و نامشروع و جنايتكار به وجود آوردند و شعار آنها آزادي و دموكراسي و دفاع از مظلوم و در عرصه جهاني دفاع از حق تعيين سرنوشت و آزادي بيان بود. حاكمان ظالم همه ارزشها را در سرزمين فلسطين دفن كردند و ترجمه حاكميت انسانهاي فاسد با تابلوي زيبا و شعارهاي زيبا مملو از شعارهاي انساني در فلسطين اشغالي به چشم مي خورد و حقيقت اين است كه بدون حاكميت انسان صالح كه طعم آزادي و امنيت و صلح واقعي را نخواهد چشيد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي گفت: امروز شوراي امنيت مسؤول و متولي تأمين امنيت جهاني به ابزار تحميل ناامني و سلطه بر ملتها و چپاول و بازكردن راه اشغالگران و چپاولگران در دنيا تبديل شده است.
احمدي نژاد افزود: قدرتمندان فاسد و زورگو در افغانستان نيز با شعار آزادي جنگ راه انداختند و صدها انسان بيگناه را به خاك و خون كشيدند و حتي يك عذرخواهي ساده نيز از مردم اين كشور نكردند و اگر ساير كشورها نيز مورد بررسي قرار گيرد متوجه مي شويم كه در اقصي نقاط جهان براي تأمين منافع خود جنگ راه انداخته و زندگي انسانهاي فراواني را نابود كردند. وي با تأكيد بر اينكه تغيير در وضع موجود نيازمند حركت است به طرح 2 سؤال اساسي در باره مهدويت پرداخت و پرسيد امام عصر(عج)، در دوران غيبت چه نقشي دارد و انسانها تا چه زماني بايد منتظر حادثه بزرگ باشند و در ادامه سخنان خود به اين دو مهم پاسخ داد.
رئيس جمهور گفت: اگر امروز امام عصر و خليفة ا... ظاهر نيست اما بدون ترديد حاضر است و به امر خداوند متعال مديريت جهان و مسؤوليت رشد دادن جامعه بشري و پيشبرد انسانها را بر عهده دارد و همه خوبيها به واسطه وجود نازنين آن حضرت تجلي مي يابد.
وي همچنين درخصوص زمان ظهور منجي بشريت مهدي موعود(عج)؛ توضيح داد: ظهور حضرت ولي عصر (عج) زماني رخ مي دهد كه جامعه بشري به ضرورت حاكميت انسان كامل پي ببرد و دنبال آن حضرت بگردد و او را طلب كند و سنت الهي آن است كه اگر بشريت امري را بخواهد محقق خواهد شد.
احمدي نژاد گفت: براي تحقق ظهور نيازمند اصلاح و تغيير هستيم و بايد در راه پاك شدن زمين و برپايي عدالت و رفع ظلم مجاهدت كنيم و زمينه حاكميت خوبيها بر جهان را فراهم كنيم و اگر دلها، خواسته ها و اراده ها عوض شوند، امر بزرگ ظهور منجي بشريت تحقق خواهد يافت. رئيس جمهور تصريح كرد: امروز به لطف خدا شاهد تغيير و تحول سريع و با سرعت روزافزون در جامعه بشري هستيم و نمي توان وضعيت امروز را با چند سال اخير مقايسه كرد.
احمدي نژاد افزود: روحيه و تمايلات و گرايشات انسانها به عدالت و پاكي و توحيد در حال تغيير است و به طور روزافزون مردم به سوي خوبيها حركت مي كنند و مي توان ادعا كرد كه در هر نقطه از جهان با موج نارضايتي از وضع موجود مواجه هستيم.
وي افزود: امروز طلب اصلاح و تغيير درانديشه و روح و جان انسانها در حال شكل گيري است و در چنين شرايطي مأموريت خداپرستان و عدالت خواهان اين است كه به سوي موعود و انسان كامل و نقطه آرماني معطوف شوند.
احمدي نژاد با ابراز اميدواري از اينكه فاصله انسان تا حاكميت منجي موعود طولاني نباشد و هر چه سريع تر شاهد برپايي حكومت انسان كامل باشيم، خاطرنشان كرد: همه ما وظيفه داريم در تحقق اين هدف والا و ايجاد جامعه طيبه و زيبا و دوست داشتني و اراده الهي نقش سازنده داشته باشيم و بايد با همه توان در اين مسير گام برداريم.
پيش از سخنان رئيس جمهور دبير چهارمين همايش بين المللي مهدويت گزارشي در خصوص برپايي همايش مذكور ارائه كرد و با حضور دكتر احمدي نژاد از برگزيدگان نخستين جشنواره علمي فرهنگي آينده روشن با عنوان «مهدي ياوران» تقدير شد.
در اين مراسم همچنين محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران درخصوص وظايف منتظران مهدي موعود (عج) سخن گفت و از دو كتاب با موضوع مهدويت رونمايي شد كه يكي از آنها تحت عنوان «مهدويت و صلح كل» در برگيرنده بيانات رئيس جمهور در باره مهدويت و امام عصر (عج) و ديگري «تذكره انجمن قدس» در برگيرنده 18 هزار بيت شعر با موضوع مهدي موعود و انتظار بود.

وظيفه منتظران منجي موعود ترسيم و تنظيم وضعيت آينده است
امام جمعه موقت تهران گفت: وظيفه همه منتظران منجي موعود، ترسيم و تنظيم وضعيت آينده است تا مكاتب انحرافي تصويري نادرست از آينده به نسل امروز ارايه نكنند.
به گزارش فارس، محمد امامي كاشاني امام جمعه موقت تهران كه صبح روز پنجشنبه در چهارمين همايش بين المللي دكترين مهدويت در سالن اجلاس سران سخن مي گفت، بهترين كاري كه خداوند را خشنود مي سازد، انتظار فرج عنوان كرد.
وي افزود: براي درك بهتر اهميت انتظار فرج بايد ماهيت و پيامدهاي آينده را بررسي كنيم و منتظران بايد در كنار خودسازي و سرلوحه قرار دادن تقوا و پرهيزگاري و محاسن اخلاقي خود، وضعيت آينده را براي جهانيان توضيح دهند.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امروزه صاحبان انديشه هاي مختلف و پيروان مكاتب و مرامهاي بشر ساخته، كتابهاي بسياري درباره آينده جهان مي نويسند و هر يك تلاش مي كنند وضعيت آينده را متناسب با مكتب و مرامي كه از آن پيروي مي كنند، ترسيم كنند، اما قرآن كريم از نظر هويت آينده را اينگونه ترسيم كرده كه همه مسلكهاي غير الهي فرو خواهند ريخت.
امامي كاشاني همچنين به تشريح پيامدهاي آينده پرداخت و امنيت را در ميان همه پيامدهاي آينده، چشمگيرترين آنها بيان كرد. آية ا... امامي كاشاني تأكيد كرد: كساني كه منتظر منجي موعود هستند، از هر ديني كه باشند بايد بدانند كه ترسيم و تنظيم وضعيت آينده به عنوان محور اصلي انتظار وظيفه آنهاست تا مكاتب انحرافي تصويري نادرست از آينده به نسل امروز ارائه نكنند.
 شنبه 26 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن