تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821106720




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پناهندگان فيليپيني به خانه هاي ويران شده خود باز مي گردند


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: پناهندگان فيليپيني به خانه هاي ويران شده خود باز مي گردند


تهران-خبرگزاري ايسكانيوز: مقامات رسمي فيليپين اعلام كردند، پناهندگان فيليپيني كه خانه هاي خود را در جنوب اين كشور ترك كرده بودند حالا بايد به ويرانه هاي خود بازگردند.

به گزارش روز جمعه بخش انگليسي گروه بين الملل باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز" و به نقل از رويترز، اين افراد به دنبال حمله شورشيان به مناطق جنوبي فيليپين منازل خود را ترك كرده بودند.
يكي از اين پناهندگان كه در حال حاضر خانه اش به طور كلي در درگيري ها در جنوب اين كشور ويران شده در مصاحبه با خبرنگاران رويترز گفت: ما خانه هاي خود را تازه ساخته بوديم كه با حمله شورشيان به اين منطقه مجبور شديم آن ها را رها كنيم و هم اكنون كه بازگشته ايم چيزي جز ويرانه اي از آن خانه هاي تازه ساخته شده باقي نمانده اما ما نااميد نخواهيم شد و خانه هايمان را از نو خواهيم ساخت.
روز چهارشنبه ارتش فيليپين امروز اعلام كرد، سرانجام نيروهاي نظامي اين كشور موفق شدند شورشيان را از شهرهاي اشغالي خارج كنند.
درگيري بر سر شهرهاي اشغال شده توسط شورشيان در جنوب اين كشور و نيروهاي امنيتي فيليپين پس از 3 روز بالاخره در روز چهارشنبه گذشته پايان يافت.
سخنگوي ارتش فيليپين در مصاحبه خود با خبرنگاران اظهار داشت، در حالي كه نيروهاي نظامي دولت اين كشور نيز به طور كامل از اين مناطق خارج شده اند، اما هنوز در تلاشند تا منطقه را از مين ها و مواد منفجره احتمالي كار گذاشته شده توسط نيروهاي شورشي پاك سازند.
به گزارش منابع خبري، از روز يكشنبه كه اين درگيري ها شروع شده بود تا كنون حداقل 14 تن كشته و 13 نفر ديگر نيز زخمي شده اند.
مقامات رسمي كشور فيليپين اعلام كردند از اين تعداد قربانيان درگيري ها 13 نفر جزء گروه هاي شورشي و يك نفر نيز عضو نيروهاي نظامي اين كشور بوده است.
مقامات سازمان ملل متحد نيز امروز با انتشار بيانيه اي از درگيري هاي صورت گرفته در نواحي جنوبي فيليپين اظهار نگراني كرده بودند.
به گزارش رويترز، درگيري هاي صورت گرفته در مناطق جنوبي فيليپين بيش از 160 هزار نفر را در اين منطقه بي خانمان كرده است.
در اين بيانيه دبير كل سازمان ملل متحد خاطرنشان ساخت، امنيت جاني و مالي تمامي ساكنين منطقه مي بايست به طور كامل تامين شود از اين رو دولت اين كشور بايد هرچه سريعتر تدابيري بيانديشد تا به اين هدف دست يابد.
به گزارش منابع خبري، در روزهاي اخير به علت درگيري ميان نيروهاي امنيتي و شورشيان منطقه، بيش از 15 روستا در شمال شهر كوتاباتو در اين كشور به طور كامل خالي از سكنه شده است.
دولت فيليپين پيش تر به شورشيان اولتيماتوم داده بود تا هر چه سريعتر منطقه را ترك كنند اما عليرغم اين هشدار دولت فيليپين، شورشيان به فعاليت هاي خود ادامه دادند كه همين امر نيز منجر به آغاز درگيري آنان با نيروهاي امنيتي شده و در اين بين نيز ساكنين منطقه به علت وحشت از اين درگيري ها، خانه هاي خود را رها كرده اند./120
 جمعه 25 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 93]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن