تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه چيز است كه اگر مردم آثار آن را مى‏دانستند، به جهت حريص بودن به خير و بركتى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806665135




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نمك هرچه كمتر بهتر : تغذیه و سلامتی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: [b]نمک؛ هرچه کمتر، بهتر[/b]

بیشتر مردم فکر می‌کنند که اگر روی غذای‌شان نمک نپاشند، پس زیاد نمک نمی‌خورد، در صورتی که این‌طور نیست. در انگلیس به طور متوسط 85 درصد آقایان و 69 درصد خانم‌ها زیاد نمک می‌خورند. بزرگسالان و بچه‌های بالای 11 سال، نباید بیشتر از 6 گرم نمک در روز مصرف کنند. بچه‌های کوچک‌تر هم که باید حتی کمتر از این میزان نمک بخورند.

3/4 نمکی که می‌خوریم یعنی 75 درصد آن در غذایی که تهیه می‌کنیم وجود دارد. سوپ، غلات، انواع سس‌ها و به خصوص غذاهای آماده به اندازه کافی نمک دارند. به همین دلیل ممکن است شما بدون آنکه متوجه شوید بیش از اندازه نمک مصرف کنید. خوردن بیش از اندازه نمک باعث افزایش فشارخون می‌شود. افرادی که فشارخون دارند سه برابر بیشتر از افراد عادی در معرض خطر سکته قلبی و مشکلات عروقی هستند.

غذاهای شور کدام‌اند؟

غذاهای بسته‌بندی و غذاهای آماده معمولا بر رویشان برچسب اندازه میزان نمک وجود دارد.
غذای پرنمک غذایی است که بیش از 5/1 گرم نمک در هر 100 گرم آن وجود داشته باشد. غذای کم‌نمک غذایی است که کمتر از 3/0 گرم نمک در هر 100 گرم وجود داشته باشد. اگر میزان نمک غذایی که می‌‌خورید بین این دو مقدار باشد می‌توانید مطمئن شوید که به اندازه کافی نمک دریافت می‌کنید. البته باید این را در نظر داشته باشید که مقدار غذایی که می‌خورید هم در میزان نمک رژیم غذایی‌تان تاثیر دارد. خوردن زیاد یک غذای کم‌نمک می‌تواند شبیه خوردن یک غذای شور باشد.

صبحانه یادتان نرود

صبحانه انرژی اولیه برای شروع روزتان را تهیه می‌کند. درواقع صبحانه شبیه استارت بدن است برای شروع یک روز فعال و پرانرژی. به گفته بعضی از متخصصان تغذیه، اهمیت صبحانه در رژیم غذایی به اندازه اهمیت مواد معدنی و ویتامین‌هاست. بعضی از افراد فکر می‌کنند با حذف کردن صبحانه می‌توانند لاغر شوند اما حذف یک وعده غذایی به هیچ‌وجه روش خوبی برای لاغر شدن نیست چون نه تنها می‌‌تواند یک سری از مواد غذایی ضروری را حذف کند بلکه گرسنگی در نتیجه این کار می‌تواند موجب پرخوری دروعده‌های بعدی شود. علاوه بر این مطالعاتی وجود دارند که نشان می‌دهند خوردن صبحانه می‌تواند حتی به لاغر شدن کمک بکند. به همین دلیل بهترین رژیم پیشنهادی سالم برای صبحانه، غلات، به همراه شیر کم‌چرب و کمی موز و یک لیوان آب میوه است.

روزی 6 تا 8 لیوان آب بنوشید

روزانه باید به‌طور طبیعی 6 تا 8 لیوان آب (حدود 2/1 لیتر) یا مایعات دیگر بنوشید. وقتی هوا گرم است یا شما خیلی فعالیت دارید بدن شما به میزان بیشتری از مایعات نیاز دارد. باید توجه داشته باشید که به هیچ‌وجه نوشابه یا مایعات شیرین را به جای این مایعات در نظر نگیرید.

مراقب وزنتان باشید

چاق یا لاغر بودن هر کدام‌ نشان‌دهنده این است که شما خوب غذا نمی‌خورید. همان‌طور که چاق بودن مشکلاتی مثل فشار خون، دیابت و... را به دنبال دارد لاغر بودن هم می‌تواند باعث مشکلاتی برای سلامت باشد. در عین حال هر کدام از این وضعیت‌ها علاوه بر اینکه نشان‌دهنده رژیم نامناسب هستند، می‌توانند در یک سیکل معیوب باعث بدغذا خوردن هم بشوند. برای اینکه وزن متناسب اندام‌تان را پیدا کنید باید به یک متخصص یا پزشک مراجعه کنید اما به طور کلی برای رسیدن به وزن ایده‌آل باید یک رژیم ایده‌آل داشت. فقط به اندازه‌ای غذا بخورید که احتیاج دارید. غذاهای سالم را انتخاب کنید. غذاهای کم‌چرب، با قند پایین و خوردن انواع سبزیجات و میوه‌ها و غلات می‌تواند یک رژیم غذایی خوب باشد.

در کنار این رژیم غذایی ورزش کردن و فعالیت را هم نباید فراموش کرد. فعالیت با تنظیم سوخت و ساز باعث بهبود اشتها و عادات غذایی سالم می‌شود. برای فعالیت هم لازم نیست حتما عضو یک باشگاه بدن‌سازی باشید. پیاده‌روی و ورزش‌های هوازی هم می‌توانند برای تنظیم وزن مناسب باشند.
پيوست ها:
showimage.jpeg [ 12.72 KiB | بازديد 430 بار ]


نرگس جونم دستت درد نکنه واقعا مطلب جالبی بود که به درد من یکی خیلی می خوره آخه من ذائقم کلا متمایل به شوری هست و چیز میزیا مضر و شور خیلی می خورم و از طرفی شاید روزی نصف لیون آب نخورم همش چایی می خورم پس با این حال کفن فروشی خوب سراغ ندارین ؟ من رفتنی شدم نه نه اما 1 ماهی میشه به غذاهایی که می خورم نمک نمزینم چون یه دفعه نمیشه نمک و از غذا حذف کرد ولی میشه یواش یواش به کمی نمک عادت کرد به هرحال بازم ممنون

سلام نرگس جون ممنون از اطلاعات خوبی که دادی
من کاملا" موافقم که ماها باید یاد بگیریم که نمک کمتری مصرف کنیم و با ابن الگو خونواده رو به طرف سالم زندگی کردن ببریم جالبه بدونید در این کشور که من زندگی میکنم اکثر غذاها خیلی کم نمک تهیه میشه و از همون زمان مهدکودک که بچه ها بیرون از خونه غذا می خورند و بعد مدرسه که بازهم بیرون از خونه هستند به غذاهای بی نمک و کم ادویه عادت میکنن و خلاصه اینکه توی غداخوری هاشون همیشه یه عده خارجی نمک دون به دست می بینی که راه افتادن و بهمدیگه نمک تعارف میکنن که البته خودمم جزشون بودم اما خوشبختانه الان کم کم این عادت رو دارم ترک میکنم .

سلام نازنین جووون و شهلای عزیز
خواهش میکنم دوستان ....... خوشحالم که بدردتون خورد

من هم قبلا" خیلی نمک استفاده میکردم ....... ولی حالا اینقدر خودم رو عادت دادم که میزان نمک مصرفی ام رو نصف کردم .......

درضمن باید بگم خوردن نمک زیاد باعث غلظت خون هم میشه ......
انشاءالله بتونیم رعایت کنیم






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 232]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن