تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 8 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس به صداى قارى‏اى كه بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم را قرائت مى‏كند گوش دهد، براى او...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

ویترین طلا

کاشت پای مصنوعی

مورگیج

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802547192




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

3 ( در شهر )


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: 3 ( در شهر )
گزارش قدس از يك محله محروم بيرجند ؛ اين جا مرگ و زندگي در كنار يكديگر جاري است

بيرجند- حديثه رنجبر: از قلعه قديمي بيرجند كه عبور مي كنيم، در انتهايي ترين بخش شمال غربي شهر و در حاشيه بهشت متقين، شهرك موسي بن جعفر(ع) با سيمايي متفاوت از ديگر نقاط شهر در مقابل چشمانت ظاهر مي شود.
اين محله از جمله محله هاي حاشيه اي شهر بيرجند است كه سيماي آن برخلاف مناطق شمالي شهرهاي ديگر كشور، فاصله اي از زمين تا آسمان دارد. در ميان كوچه پس كوچه هاي اين محله، آدمهايي را مي توان ديد كه با تنگ دستي اما چهره اي گشاده به استقبالت مي آيند و دريا دريا مهرباني را نثارت مي كنند.
پيرمردي مي گويد: سالهاست كه هم نديم كوچه و خيابان اين محله هستم و چهره اين منطقه همچنان تغيير نيافته و چهره محروميت در آن مشخص است. وي مي افزايد: بيشتر اهالي شهرك موسي بن جعفر(ع) تحت پوشش بيمه كارگري و بقيه تحت پوشش كميته امداد امام خميني(ره) هستند.

محله اي در كنار خانه آخرت
وي در حالي كه با انگشتش به در خانه اي قديمي اشاره مي كند، مي گويد: يكي از اهالي در حالي دو اتاق از اين منزل را اجاره كرده است كه حتي توان پرداخت اجاره آن را ندارد.
همچنان كه خورشيد در آسمان خودنمايي مي كند، گرمايي طاقت فرسا فضاي كوچه را پر كرده است و هر كس به طريقي سعي در پنهان شدن از اين گرما را دارد.
يكي سبد نان را بالاي سر خود گذاشته است و پيرزني گوشه چادرش را بر روي صورتش گرفته است چند كودك هم در سايه سار ديواري كاهگلي پناه گرفته اند.
جلوتر كه مي روي خطوط كوچه به قبرستان شهر منتهي مي شود. و گويي، آن نقطه پاياني براي زندگي است. كوچه را كه پيش مي روي به فضايي باز مي رسي كه در مقابلت قبرهايي بر بلنداي تپه، تو را در جا ميخكوب مي كند. درست در سمت چپ تو خانه هايي وجود دارد و در مقابلت قبرستان شهر، با خود مي انديشي چگونه مردم اين منطقه مأنوس با ارواح شده اند و بي آنكه بترسند زندگيشان در اين جا جاري است.
چند زن آن طرفتر در مقابل منزلي نشسته اند، در كنارشان مي نشينيم خانمي كه از همه مسن تر است، مي گويد: اين جا پايان زندگيست، اگر چه به لقمه اي نان زنده ايم، اما از جبر زمانه خسته ام.
وي مي افزايد: در حالي كه مردم شهر شبها را در آرامش و سكوتي روح بخش به سر مي برند، من اين جا از ترس ورود سگهاي ولگرد به داخل منزلم خواب به چشمانم نمي آيد.

طرحي كه به سرانجام نرسيد
زن ديگري با اشاره به تابلوي احداث مركز بهداشت در نزديكي منزلش مي گويد: بيش از هشت سال است كه اين تابلو در اين محل نصب شده و با توجه به نياز اهالي محله هنوز هيچ اقدامي براي ساخت اين مركز انجام نشده و تابلوي آن در حال از بين رفتن است. زن ديگري هم مي گويد: به مسؤولان شهر بگوييد محله موسي بن جعفر(ع) جزو يكي از محله هاي همين شهر است.
وي مي افزايد: در حالي كه بخشهاي ديگر شهر از فشار آب شرب مناسب برخوردار هستند، اهالي اين منطقه به دليل افت فشار آب در لوله ها، براي استحمام به حمامهاي عمومي شهر مراجعه مي كنند.وي مي افزايد: افت فشار آب در شبكه آب شهري منطقه به حدي است كه حتي اهالي شب نيز قادر به استفاده از حمام نيستند.
سراشيب كوچه را كه پايين مي روي، فضايي در مقابلت نمايان مي شود. ايستگاه اتوبوس با صندليهاي نامناسب و جاي خالي چند صندلي نگاه هر تازه واردي را به خود جلب مي كند. در اين منطقه يكي از مسايلي كه نگاهها را متوجه خود مي كند، عدم نامگذاري كوچه هاي فرعي است كه اين مسأله به سردرگمي مراجعه كنندگان مي افزايد و حتي بسياري از خانه ها از داشتن پلاك محرومند.
مردم اين جا حرفهاي زيادي براي گفتن دارند، اما گوش شنوايي براي شنيدن نمي يابند.

يك مسؤول : هيچ موردي از « وبا » در خراسان شمالي گزارش نشده است

مستندات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي حاكي از آن است كه هر سال با آغاز فصل تابستان و گرم شدن هوا، برخي بيماريهاي عفوني از جمله تب مالت، حصبه، وبا و برخي ديگر از بيماريها در بخش يا مناطقي از كشورمان شيوع مي يابد، همچنين پزشكان و متخصصان مهمترين عامل شيوع وبا را مربوط به آبياري مزارع سبزيجات با فاضلاب شهري عنوان مي كنند.
بيماري وبا از جمله بيماريهاي قديمي است كه به صورت يك بيماري حاد خود را نشان مي دهد. عامل وبا، باكتري ويبريوكلرات است.ورود باكتري ويبريوكلرات عمدتاً از راه مصرف آب آلوده و سبزيجات و مواد غذايي ناسالم صورت گرفته و موجب از دست دادن آب و مايعات بدن مي شود. حتي در برخي موارد وبا مي تواند در ظرف چند ساعت، مرگ فرد را رقم بزند.

بيماري خطرناك و مسري
مسؤول گروه مبارزه با بيماريهاي دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي در اين رابطه گفت: وبا بيماري حاد خاص انسان و شديداً مسري است.وي افزود: علايم اين بيماري از دست دادن آب بدن به سه صورت خفيف، متوسط و شديد خود را نمايان مي كند.دكتر اكبري اظهار داشت: راههاي انتقال اين بيماري، آب و غذاهاي آلوده در خارج از يخچال، غذاهاي تهيه شده از آبزيان كه در آب آلوده بوده و يا پخت آنها به صورت كامل نباشد و عدم شستشوي دست به هنگام صرف غذاست.همچنين آبهاي سطحي و آب چاههاي كم عمق نيز از منابع عفونت هستند و آلودگي ممكن است در سرچشمه آب باشد.

موردي در استان ديده نشده است
وي عنوان كرد: بهتر است براي پيشگيري از وبا از غذاهاي پخته شده و تازه و آب آشاميدني كلرزده و جوشانده شده استفاده كرد.وي تصريح كرد: به هنگام مسافرت بايد از بطري هاي آب معدني استفاده كرد.
دكتر اكبري تصريح كرد: در سال جاري هيچ گونه آماري از بيماري وبا در استان گزارش نشده است، اما 16 مورد بيمار وبائي در كشور شناسايي شده است.با وجود اينكه وبا يك بيماري مرگ آور است، اما پيشگيري از آن چندان مشكل نيست. تنها آب جوشيده و تصفيه شده مصرف كنيد. اگر مدتي خارج از خانه هستيد يك بطري كوچك آب جوشيده خنك با خود ببريد و از نوشيدن آبميوه باز خودداري كنيد. چاي، قهوه و نوشيدنيهاي بسته بندي شده از جمله نوشيدنيهاي مجاز هستند. تنها غذاهايي را ميل كنيد كه كاملاً پخته و داغ باشند و هر نوع ميوه را قبل از مصرف به خوبي بشوييد و پوست بكنيد.
درمان وبا ساده و موفقيت آميز است، به اين شرط كه به موقع انجام شود. و در خصوص اين بيماري بايد گفت كه باكتري بيماري زا با چسبيدن به جداره روده كوچك، موجب بيماري مي شود و بايد دوران مشخصي را طي كند تا به كلي از بدن خارج شود و طبعاً با بالا بردن مقاومت بدن و رعايت بهداشت در حد وسواس، مي توان اين روند را سرعت بخشيد.
از آن جايي كه بيمار به سرعت مايعات بدن را از دست مي دهد، بايد بلافاصله و به طور مداوم با نوشيدن آب و محلولهاي قندي- نمكي مانند ORS همراه با مقداري آبليموي تازه اين كمبود را جبران كرده و محلول ORS در تمام جهان براي مقابله با وبا به كار مي رود و مصرف فراوان آن نجات بيمار را تضمين مي كند.البته در موارد حاد بيماري مايعات از دست رفته بدن از طريق تزريق سرم وريدي جبران مي شود، در عين حال داروهاي آنتي بيوتيك، دوره بيماري را كوتاه مي كند، اما به اندازه مصرف فراوان آب و محلولهاي حيات بخش مفيد نيست.
از سويي مصرف سبزيجات خام در دوران بيماري وبا به كلي ممنوع است و سبزيجاتي مانند كاهو، سبزي خوردن، كلم و كرفس از جمله مواردي است كه مصرف آنها در دوران شيوع وبا منع مي شود.
همچنين به محض مشاهده علايم وبا بايد سريع به پزشك مراجعه كرد و از زمان مشاهده اين علايم تا رسيدگي توسط پزشك بايد به فرد بيمار مايعات فراوان از جمله آب، دوغ، چاي رقيق و آبميوه هاي سالم داده شود. همچنين فرد مبتلا بايد موارد بهداشتي را با دقت رعايت نمايد و حتي الامكان در تماس با ديگران نباشد.
پيش بيني اينكه اپيدمي بيماري وبا تا چه مدت باقي بماند بسيار مشكل است و شيوع چنين بيماريهايي مي تواند بلافاصله پايان گيرد و بستگي به ميزان رعايت بهداشت فردي و عمومي، اطلاع رساني مناسب و ارائه تجهيزات بيمارستاني، پزشكي و دارويي دارد.

ميهمان ؛ پله برقي براي پلهاي عابر پياده مشهد و چند سؤال

يكي از راههاي روان سازي ترافيك در نقاط مركزي شهر مشهد مقدس، ايجاد مسيرهاي مناسب جهت تردد افراد پياده از عرض خيابانهاست كه در همين رابطه وجود پلهاي هوايي تدبيري مناسب به نظر مي رسد. اما اين پلها در اطراف حرم مطهر كمتر مورد استفاده قرار مي گيرند كه دليل آن روشن است، چرا كه براي زائراني كه بخش قابل توجهي از آنان زنان و مردان سالمند و ضعيف هستند، پيمودن چندين پله براي عبور از عرض خيابان امري مشكل و در بسياري موارد غيرممكن است.
جديدترين تدبيري كه براي حل اين مشكل در ايران انديشيده شده است، استفاده از پله برقي در پلهاي هوايي است كه در بعضي از كلان شهرها تجربه موفقي بوده است.
همه كساني كه با شهر مشهد آشنايي دارند مناطق مختلف آن را به لحاظ بافت جمعيتي به خوبي مي شناسند و به عنوان نمونه مناطقي مانند اطراف حرم مطهر، شهدا، خيابان دانشگاه، احمدآباد، سجاد و آزادشهر از اين نظر قابل تفكيك مي باشد.
لذا مردم به خوبي اين نكته را درك مي كنند و از مسؤولان هم اين انتظار بجا را دارند كه چنانچه قرار است خدمتي ارائه شود بايد ابتدا به زوار و در مناطقي كه بيشتر مورد تردد و سكونت آنان است، اينگونه خدمات ارائه گردد. حال سؤال اين جاست كه در موضوع نصب پله برقي براي پلهاي هوايي، چرا مكانهاي ديگر در اولويت قرار گرفته است؟ و چرا در اين خصوص در خيابانهاي اطراف حرم مطهر چنين تدبيري انديشيده نشده است؟
اين در حالي است كه مناطقي كه اكنون پل داراي پله برقي در آن نصب شده چندان مورد استفاده زائران نيست.
بر اين اساس راه حل اينگونه مشكلات اين است كه در انجام پروژه هايي از اين دست در شهر مشهد بايد وسواس و حساسيت ويژه اي اعمال شود و همواره اين اصل سرلوحه همه برنامه ريزي ها قرار گيرد.

يك مسؤول سازمان فردوسها توصيه كرد ؛ مردم در بهشت رضا(ع) از دستفروشان خريد نكنند

خراسان امروز: سازمان فردوسهاي شهرداري مشهد،گفت: به مناسبت ايام چراغ برات و حضور گسترده و ميليوني شهروندان و زائران براي اهل قبور، مكانهايي جهت عرضه بهداشتي محصولات مورد نياز شهروندان مانند خرما، شكلات، گلاب و... در بهشت رضا(ع) ايجاد شده است.
كرمي افزود: سازمان فردوسها بر وضعيت بهداشتي و قيمت اين مكانها كه به صورت غرفه هايي منظم و ثابت مستقر مي باشند، نظارت كامل دارد.
وي از شهروندان درخواست كرد از دستفروشان دوره گردي كه در بهشت رضا(ع) اقدام به فروش مواد غذايي غيربهداشتي و باز مي نمايند به هيچ وجه خريد نكرده و در صورت مشاهده آنان، مراتب را به انتظامات سازمان اطلاع دهند.
وي در ادامه گفت: با توجه به گرماي هوا، خواهشمند است شهروندان از پخش شربت، انواع نوشيدني ها و مواد غذايي فسادپذير خودداري كرده و پيشنهاد مي شود براي مصرف آب خوراكي حتي الامكان از آب بسته بندي استفاده نمايند.
كرمي رعايت بهداشت محيط، حفظ و نگهداري درختان و فضاي سبز موجود و احترام به حقوق يكديگر را از شهروندان خواستار شد.

تشكيل ستاد بزرگداشت هفته دولت در قوچان و كلات

قوچان- خبرنگار قدس: در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دولت، شعباني فرماندار قوچان طي سخناني با تأكيد بر هر چه بهتر برگزار كردن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر گفت: بايد در طول اين هفته تلاشهاي صادقانه دولتمردان در زمينه هاي مختلف سياسي، اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي را به مردم ارائه كنيم.
وي در ادامه از مديران خواست، اقدامهاي دولت نهم را جمع بندي و در قالب يك كتاب به مردم ارائه نمايند تا مردم به خوبي از خدمات دولت عدالت محور مطلع شوند.
عطايي معاون سياسي اجتماعي فرمانداري قوچان نيز گفت: دولت نهم نقاط اشتراك زيادي با دولت شهيدان رجايي و باهنر دارد، بنابراين اميدواريم با كمك همه مديران دستگاههاي اجرايي بتوانيم قدم مثبتي در رابطه با شناساندن دولت نهم به مردم برداريم.
عطايي در ادامه از مديران خواست در تمام برنامه هاي گراميداشت هفته دولت شركت كنند تا موجب دلگرمي مردم شوند.
در پايان نيز مسؤولان كميته هاي ستاد بزرگداشت هفته دولت انتخاب شده و تصميمات لازم در جهت برنامه ريزي اين هفته اتخاذ شد.
برگزاري مراسم هفته دولت به گونه اي جديد و نوآورانه
همچنين در آستانه فرا رسيدن هفته دولت، ستاد گراميداشت اين هفته با حضور فرماندار شهرستان كلات در محل فرمانداري تشكيل شد.
دبيريان با بيان اينكه هفته دولت، هفته تكريم ارباب رجوع است، با اشاره به اينكه خدمت رساني وراي محدوديتهاي زماني و مكاني بايد مدنظر مديران شهرستان باشد، تأكيد كرد.
افتتاح پروژه هاي عمراني تنها نماد هفته دولت نيست و نبايد اجازه داد كه فلسفه ذاتي هفته دولت كه همان تكريم ارباب رجوع و پاسخگويي به مراجعان مي باشد، رنگ ببازد.
وي پيشنهاد كرد كه با همفكري مديران، در سال نوآوري و شكوفايي، مراسم هفته دولت به گونه اي جديد و نوآورانه در شهرستان برگزار شود تا كلات به الگويي براي ديگر شهرستانها تبديل شود.
رئيس ستاد هفته دولت در كلات ارتباط با رسانه ها و مردم را مختص هفته دولت ندانست و حفظ اين پل ارتباطي را براي بيان خدمات و فعاليتهاي اجرايي ادارات شهرستان الزامي برشمرد.

رئيس كميسيون عفو استان خبر داد ؛ موافقت با عفو 111 محكوم در خراسان شمالي

بجنورد- خبرنگار قدس: احمد كيخسروي گفت: هيأت عفو استان در پنج ماهه امسال با درخواست عفو 111 پرونده موافقت و براي بررسي سوابق 9 فقره استعلام كرده است.
رئيس كميسيون عفو خراسان شمالي اظهار داشت: هيأت عفو استان در قالب هيأت سه نفره متشكل از رئيس دادگاه كيفري، داديار ناظر زندان و رئيس زندان بجنورد در رابطه با امور مربوط به عفو زندانيان فعاليت داشتند.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به بخشنامه رئيس قوه قضاييه در تيرماه سال جاري به منظور كاهش جمعيت كيفري زندانها و رسيدگي سريعتر به امور زندانيان، كميسيون عفو با اختيارات استاني در بجنورد تشكيل شد.
وي تصريح كرد: با تشكيل كميسيون پنج نفره عفو در رابطه با پرونده هايي كه شرايط عفو آنها وجود ندارد، در مركز استان تصميم گيري و به واحد اجراي احكام ابلاغ مي شود.
وي افزود: در مورد بعضي از پرونده ها نيز كه سوابق عفو و يا سوابق كيفري در آنها ذكر نشده باشد، استعلام مي شود و پرونده در جلسات بعدي رسيدگي مي شود.
وي افزود: در پنج ماهه سال جاري، 154 پرونده در هيأت عفو رسيدگي شد.

مهرماه برگزار مي شود؛ سمينار پيشگيري از معلوليتهاي ناشي از اختلالات ژنتيكي در بيرجند

بيرجند - خبرنگار قدس: معاون پيشگيري بهزيستي خراسان جنوبي، از برگزاري سمينار پيشگيري از معلوليتهاي ناشي از اختلالات ژنتيكي در مهر ماه سال جاري در بيرجند خبر داد.
شيخاني افزود: اين سمينار دو روزه با همكاري دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني بيرجند و با حضور 14 نفر از پزشكان و استادان برجسته سطح كشور برگزار مي شود.
وي ادامه داد: در اين سمينار همه پزشكان شهر بيرجند، روانشناسان و گروه علوم پزشكي شركت خواهند داشت.
شيخاني مهمترين بحث مورد بررسي در اين سمينار را اصول ژنتيك، انواع اختلالات ژنتيكي و نحوه غربالگري بيماريهاي ژنتيكي، ناباروري ، آشنايي با روشهاي آزمايشگاهي ژنتيكي و عقب ماندگي ذهني اعلام كرد.

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك: 300 كيلومتر از معابر و خيابانهاي مشهد خط كشي مي شود

معاون اجرايي سازمان حمل و نقل و ترافيك شهرداري مشهد از آغاز پروژه خط كشي بيش از 300 كيلومتر از خيابانها و معابر سطح شهر خبر داد.
به گزارش ايسنا، هادي عطارزاده طوسي تصريح كرد: اين پروژه با هزينه اي بيش از 60 ميليارد ريال اجرا مي شود.
وي با بيان اينكه خط كشي معابر مشهد با خط گرم ترافيكي از مردادماه جاري آغاز و تا آذرماه ادامه خواهد يافت، اظهار داشت: هدف از اجراي اين طرح افزايش نظم عبور و مرور وسايل نقليه، افزايش ايمني تردد، ايجاد مبلمان ترافيكي مناسب و ارتقاي فرهنگ ترافيك در شهر است.عطارزاده در ارتباط با مزاياي استفاده از رنگ گرم در خط كشي معابر اظهار داشت: رنگ گرم ترافيكي به دليل ماندگاري بيشتر نسبت به رنگ سرد، باعث كاهش تعداد دفعات انسداد و اعمال محدوديت ترافيكي مسيرهاي موردنظر مي شود.
وي افزود: استفاده از ريزدانه هاي شيشه اي در خط كشي گرم، باعث درخشندگي خطوط در شب، ايمني بيشتر و در نتيجه كاهش سوانح رانندگي مي شود.

در خراسان جنوبي ؛ زنان سرپرست خانوار از حمايتهاي بيمه اي برخوردار مي شوند

بيرجند - خبرنگار قدس: زنان و دختران تحت پوشش و در نوبت روستايي و عشايري بهزيستي خراسان جنوبي از حمايت بيمه اجتماعي برخوردار مي شوند.
معاون امور اجتماعي بهزيستي خراسان جنوبي، با بيان اين خبر، هدف از اجراي اين طرح را، برقراري عدالت اجتماعي و جلوگيري از افزايش مستمري بگيران در بخش حمايتي اعلام كرد.علي عرب نژاد افزود: با توجه به رايزنيهاي صورت گرفته با سازمان بهزيستي كشور، تا پايان ماه جاري تمام زنان سرپرست خانوار و دختران اين خانواده ها كه در سنين 18 تا 50 سال قرار دارند، از بيمه اجتماعي روستايي و عشايري برخوردار خواهند شد.

فرمانده انتظامي خراسان شمالي: براي برقراري نظم اجتماعي به رسانه نياز داريم

فرمانده انتظامي خراسان شمالي گفت: نيروي انتظامي و رسانه ها نياز به تعامل متقابل دارند.
سرهنگ ابوالقاسم اسفندياري در مراسم تجليل از خبرنگاران اين حوزه افزود: ما براي تنوير افكار عمومي و ايجاد پذيرش يادآوريهاي امنيتي و انتظامي و برقراري نظم اجتماعي به رسانه نياز داريم.
وي خاطرنشان كرد: رسانه ها نيز در راستاي وظيفه اطلاع رساني خود به مردم در حوزه امنيتي و انتظامي به نيروي انتظامي نياز داشته و اين نياز متقابل تعامل با يكديگر را بيشتر كرده است.
به گزارش ايرنا، وي ضمن قدرداني از تعامل مثبت رسانه ها و خبرنگاران با نيروي انتظامي اين استان گفت: اين تعامل مثبت موجب تنوير افكار عمومي در استان خراسان شمالي شده است.
وي اظهار داشت: نيروي انتظامي استان در جهت تأمين امنيت پايدار در جامعه به دنبال تسهيل اطلاع رساني صحيح با همكاري رسانه ها و خبرنگاران است.
وي افزود: نيروي انتظامي با تمام سطوح جامعه مرتبط است و براي رساندن پيام خود به مردم با رسانه ها ارتباط منطقي دارد. اسفندياري پيشگيري از وقوع جرم را از وظايف اصلي اين نيرو بر شمرد و گفت: ما براي انجام اين وظيفه خطير خود در جامعه نيازمند مساعدت رسانه ها و خبرنگاران هستيم و قطعاً ارتباط متقابل مي تواند در اين راستا موفقيتهايي را نصيب استان كند.
وي از خراسان شمالي به عنوان يكي از استانهاي امن كشور ياد كرد و گفت: وجود امنيت پايدار نتيجه تلاش نيروهاي انتظامي در رده هاي مختلف و همكاري نيروي انتظامي با بخشهاي مختلف جامعه است.
وي در پايان ابراز اميدواري كرد تعامل موجود بين رسانه ها و خبرنگاران با نيروي انتظامي بيشتر شود.
در پايان اين نشست از خبرنگاران حوزه خبري نيروي انتظامي با اهداي لوح و هدايايي قدرداني شد.

بهره مندي 26 هزار مددجوي شهري كميته امداد خراسان شمالي از بيمه خدمات درماني

بجنورد- خبرنگار قدس: مديركل كميته امداد امام خميني(ره) خراسان شمالي اظهار داشت: 26 هزار و 246 مددجوي شهري كميته امداد از بيمه خدمات درماني اين نهاد استفاده مي كنند.
تبارك سبحاني خاطرنشان كرد: هزينه هاي بيمارستان و درمانهاي سرپايي مددجويان اين نهاد به صورت صددرصد توسط كميته امداد پرداخت مي شود.
وي اذعان داشت: اين نهاد براي بهداشت دهان و دندان 250 دانش آموز مبلغي افزون بر 70 ميليون ريال هزينه كرده است.سبحاني تصريح كرد: تعداد 200 سرويس بهداشتي با اعتباري بيش از 400 ميليون ريال طي سال جاري براي مددجويان بهسازي شده است.
وي با اعلام اينكه اين نهاد به دليل كمبود امكانات در استان، مددجويان را براي درمان به خارج از استان اعزام مي كند، گفت: از ابتداي امسال تاكنون 250 نفر از مددجويان جهت درمان به مراكز درماني استانهاي خراسان، سمنان، هرمزگان و مازندران اعزام شده اند.
وي اضافه كرد: براي درمان موردي مددجويان روستايي تحت پوشش و شهري غير تحت پوشش نيز مبلغي افزون بر 100 ميليون ريال و جهت درمان ويژه مددجويان شهري مبلغي بيش از 745 ميليون ريال هزينه شد.
وي با بيان اينكه از ابتداي امسال تاكنون براي 22 نفر از بيماران خاص مبلغي افزون بر 300 ميليون ريال هزينه شده است، گفت: اين نهاد تمامي هزينه تعرفه هاي دولتي داروها، خدمات بستري و سرپايي شامل راديولوژي، سونوگرافي، فيزيوتراپي و آزمايشگاه را پرداخت مي كند.
وي بيان داشت: اين نهاد علاوه بر پرداخت هزينه هاي تعرفه هاي دولتي، هزينه خصوصي مددجويان را از محل اعتبارات پرداخت مي كند.

اخبار كوتاه

* معاون پرورشي و تربيتي وزير آموزش و پرورش گفت: در سال تحصيلي 88-87 در هر واحد آموزشي يك نفر به عنوان معاون پرورشي فعاليت خواهد كرد.
سيد مهدي اميني كه در نيشابور سخن مي گفت، افزود: آيين نامه اين طرح در هيأت دولت به تصويب رسيده است. وي وظيفه معاون امور تربيتي مدرسه را مديريت، ساماندهي و هماهنگ كردن ظرفيتها و بهره مندي از معلماني كه تمايل كمك به امور تربيتي دارند، دانست. وي اظهار داشت: بحث امور تربيتي دستور كار ديگر اين معاونت در سال تحصيلي جديد است.
وي اضافه كرد: اين مسأله فعاليتهاي 14 گانه امور تربيتي را در بر خواهد گرفت.
* مدير كل دفتر امور روستايي خراسان جنوبي با بيان اينكه روستاها مهد افراد فرهيخته زيادي است، گفت: فرهنگ اصيل ايراني در روستاها موج مي زند.
سيد محمد كاظم علوي گفت: كشور ما هر چه دارد به واسطه فرهيختگي مردم روستا مي باشد.وي با بيان اينكه نقش روستاها در تمدن اسلامي بي بديل است، گفت: اگر بخواهيم جامعه ما گسترش پيدا كند بايد سنجش روستايي را توسعه دهيم و در راستاي حل مشكلات مردم روشهاي علمي را پيش بگيريم.
* به مناسبت گراميداشت نيمه شعبان از سوي هيأت بولينگ و بيليارد چهارمين دوره مسابقات بولينگ مشهد مقدس برگزار شد.در اين مسابقات 53 نفر طي 4 روز به رقابت مي پردازند كه در پايان 8 نفر از اين بازيكنان به مرحله فينال راه پيدا خواهند كرد.در اين مسابقات كاوه نادري با 15 سال جوانترين و غلامحسين فيروزيان با 57 سال مسن ترين بازيكنان هستند.در اين مسابقات نفر اول هزينه سفر حج عمره دريافت خواهد كرد. همچنين به نفرات دوم، سوم و چهارم سكه تمام بهار، نيم و ربع بهار آزادي اهدا خواهد شد.

لحظه ها

دستگيري يك قاچاقچي در مانه و سملقان
مانه و سملقان - خبرنگار قدس: با تلاش پرسنل نيروي انتظامي مانه و سملقان 21 كيلوگرم ترياك كشف و ضبط گرديد.
فرماندهي منطقه انتظامي مانه و سملقان با اعلام اين خبر گفت: برابر اطلاعات و گزارشهاي مردمي كه شخصي با هويت م- ك در سطح وسيعي اقدام به خريد و توزيع مواد مخدر در شهرستان مي كند، در يك اقدام اطلاعاتي اين فرد شناسايي و از وي مقدار 21 كيلو ترياك كه به صورت ماهرانه اي بسته بندي شده بود كشف و ضبط شد.
وي اضافه كرد: پس از دستگيري اين فرد در بازرسي از منزل وي مبلغ 11 ميليون و 987 هزار تومان وجه نقد، دو دستگاه ماهواره با تمام متعلقات، دو دستگاه خط تلفن همراه و يك عدد شمشير كشف گرديد.وي افزود: با تلاش نيروهاي جان بركف انتظامي مانه و سملقان در مدت چهار روز گذشته مجموع كشفيات مواد مخدر به 30 كيلوگرم رسيده است كه در اين رابطه نيز دو نفر دستگير شده اند.

حادثه رانندگي در بيرجند دو كشته داشت
بيرجند- خبرنگار قدس: تصادف رانندگي در كمربندي محور بيرجند- نهبندان دو كشته بر جا گذاشت. فرمانده پليس راه بيرجند گفت: برخورد خودروي سواري پژو پارس با خودروي پرايد در كمربندي محور بيرجند- نهبندان به كشته شدن دو نفر و زخمي شدن 8 نفر از سرنشينان منجر شد.
وي علت اين حادثه را سبقت غيرمجاز راننده پژو پارس اعلام كرد.6 نفر از زخميهاي اين حادثه به دليل جراحات وارده در بيمارستان بيرجند بستري شدند.

انهدام باند سارقان خودرو در قاين

قاين- خبرنگار قدس: فرمانده نيروي انتظامي قاين گفت: باند بزرگ سارقان خودرو كه در شهرهاي مشهد و بيرجند اقدام به سرقت خودرو مي كردند و پس از انتقال خودروهاي مسروقه به قاين با ترفندي خاص اقدام به فروش اين خودروها مي نمودند، منهدم شد.
وي در توضيح اين موضوع اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر اينكه يك دستگاه پژو 206 كه در حال تردد در سطح شهر قاين مي باشد مسروقي است، بلافاصله ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي، خودرو را شناسايي و توقيف نمودند كه در بررسي به عمل آمده مشخص گرديد خودرو 206 چند روز قبل از مشهد سرقت شده است.
در ادامه با بررسي و تحقيقات بيشتر 4 نفر دستگير و 2 باب گاراژ و انبار نگهداري خودروهاي مسروقه و يك مغازه فروش لوازم خودرو شناسايي و توقيف شدند.
سرهنگ احمدي همچنين گفت: ماموران پليس امداد قاين موفق شدند در بازرسي از انبار نگهداري خودروهاي سرقتي 13 دستگاه خودرو سرقت شده را كشف نمايند.
وي در ادامه با اشاره به فعاليتهاي شبانه روزي نيروي انتظامي در امر مبارزه با مواد مخدر گفت: ماموران امداد و پليس مبارزه با موادمخدر قاين موفق شدند طي سه عمليات مقدار 69 كيلوگرم ترياك و 2 كيلو و 110 گرم كراك را كه در داخل لاستيك زاپاس كاميون و كيسه اي در داخل اين خودرو جاسازي شده بود كشف نمايند كه در اين خصوص سه نفر دستگير و تحويل مقام قضايي گرديدند.وي همچنين افزود: ماموران موفق شدند با توقيف 4 دستگاه خودرو سواري تعداد 29 نفر افغاني غيرمجاز را دستگير كنند.

جريمه 9 نانوايي متخلف در مه ولات
مه ولات - خبرنگار قدس: فرماندار و رئيس كميسيون تعزيرات آرد و نان شهرستان مه ولات، با تأكيد بر لزوم بازديدهاي مكرر از نانواييها، خاطر نشان كرد: در شرايط كنوني كه گندم و آرد با هزينه هاي گزافي تهيه مي شود نبايد با بي توجهي، اين بركت الهي را زايل كرد.
حاجي عرب تأكيد كرد: بايستي سهميه آرد نانواييها شناور باشد تا سهميه نانوايان متخلف كسر شده و به سهميه نانواييهاي فعال و منظم اضافه گردد.
در اين جلسه پرونده تخلف 9 نانوايي شهرستان مورد بررسي قرار گرفت كه اين واحدها به علت تخلفاتي شامل رعايت نكردن كيفيت نان، رعايت نشدن ساعت كاري و كسري وزن چونه ضمن دريافت تذكر كتبي در مجموع به پرداخت مبلغ يك ميليون و يكصد هزار ريال جريمه نقدي محكوم شدند.

هدف

خراسان شمالي نايب قهرمان مسابقات قهرماني جودو كارگران كشور شد
بجنورد - خبرنگار قدس: بيست وششمين دوره مسابقات جودو قهرماني كارگران كشور با مشخص شدن نفرات برتر هر وزن پايان يافت.
در اين مسابقات كه با حضور 15 استان از سراسر كشور در سالن شهيد عليدوست بجنورد برگزار گرديد، پس از دو روز رقابت ورزشكاران در وزنهاي مختلف در نهايت نتايج زير به دست آمد.در وزن 60 كيلوگرم بهروز پهلوانلو از خراسان رضوي اول، محمد مالدار از خراسان شمالي دوم و حميد رضا صمدي از مركزي و حسين ساكي از لرستان مشتركا سوم شدند.
در وزن 66 كيلوگرم نيز مهدي خان احمدلو از زنجان مقام اول، يوسف ميرمطلوب از تهران مقام دوم و محمدعلي ايجازي از همدان و جعفر بوذري از كرج مشتركا سوم شدند.همچنين در وزن 73 كيلوگرم زكريا مرادي از خراسان رضوي مقام اول، سيد محمدرضا سيدي از تهران مقام دوم و امير موسائي از اصفهان و يونس ولي زاده از خراسان شمالي مشتركا مقام سوم را به خود اختصاص دادند.در وزن 81 كيلوگرم نيز حميد قاسمي نژاد از كرج و حسين احمدلو از مركزي به ترتيب مقام اول و دوم را به خود اختصاص دادند و جواد مرادي از اصفهان و عباسعلي فريماني از خراسان رضوي مشتركا سوم شدند.همچنين در وزن 90 كيلوگرم علي محمدنيا از خراسان شمالي و رشيد باقي از لرستان به ترتيب اول و دوم شدند و مصطفي ژاله ثاني از خراسان رضوي و يك ورزشكار از كرج مشتركا سوم شدند.
در وزن 100 كيلوگرم نيز اسماعيل برومندي از خراسان رضوي اول، محمد حاجي پور از خراسان شمالي دوم و محمد باشلي از تهران و وحيد لطفي از اصفهان به طور مشترك سوم شدند.در وزن به علاوه 100 كيلوگرم هم يحيي برومند از خراسان رضوي اول، هادي مجردي از خراسان شمالي دوم و مجيد باشلي از تهران و عباس راحلي از كرج به طور مشترك سوم شدند.
همچنين در پايان اين مسابقات تيمهاي خراسان رضوي، خراسان شمالي و كرج به ترتيب مقامهاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.

قهرماني فوتباليستهاي دانشگاه آزاد اسلامي نيشابور
نيشابور - خبرنگار قدس: دهمين دوره مسابقات فوتبال دانشجويان منطقه 9 دانشگاه آزاد اسلامي با قهرماني تيم نيشابور به كار خود پايان داد.سرپرست برگزاري اين مسابقات گفت: اين دوره از رقابتها با شركت 108 ورزشكار در قالب 6 تيم از دانشگاههاي آزاد اسلامي نيشابور، مشهد، بجنورد، قوچان، شيروان و كاشمر در نيشابور برگزار شد.
وظيفه دوست افزود: تيمهاي شركت كننده در اين مسابقات به صورت دوره اي با يكديگر رقابت كردند كه در نهايت پس از انجام چند ديدار، تيم نيشابور با كسب 13 امتياز اول شد.
وي اضافه كرد: تيمهاي مشهد و بجنورد نيز به ترتيب با كسب 11 و 7 امتياز عنوانهاي دوم و سوم را به خود اختصاص دادند.وي اظهار داشت: با توجه به رقابت فشرده تيمها براي كسب عنوان قهرماني، هر 3 مسابقه روز پاياني اين رقابتها در 3 زمين چمن شهرستان برگزار شد.وي افزود: در اين مسابقات ايمان عباسي، شاهين حصاري، احسان حسين پور، احسان مهران، سيدحسين عرفانيان، حجت كردمهنه، محمد نجفي، مصطفي عارفخاني، قهرمان منافي، مهدي رحيمي خواه، احسان قائمي، رضا بيضايي، رضا همت آبادي، بهروز رستمي، مهدي حلمي، سيد رسول نژاد احمد، محمد ابراهيمي و مجتبي كريمي اعضاي تيم نيشابور در اين رقابتها را تشكيل مي دادند.
مهندس وظيفه دوست، خاطرنشان كرد: تيم منتخب اين دوره از رقابتها، طي ماه آينده به عنوان نماينده منطقه 9 در مسابقات كشوري اين رشته شركت خواهند كرد.

درخشش ورزشكاران سبزوار در مسابقات دو و ميداني

سبزوار - خبرنگار قدس: در مسابقات دو و ميداني نونهالان و نوجوانان كه در مشهد برگزار شد، اعضاي تيم سبزوار اين مقامها را كسب نمودند:
در رده بندي تيم نونهالان محمد عظيمي پور در پرش طول مقام اول را به دست آورد. همچنين امين همتي در دو 400 متر و سعيد سمايي در دو 100 متر مقام سوم را كسب كردند. محمد عظيمي نيز در پرش طول مقام چهارم را كسب نمود. در تيم نوجوانان نيز علي حيدري در 100 متر با مانع و هادي بيدي در 200 متر مقام اول را احراز كردند. ميثم كلاته هم در دو 400 متر با مانع و حسن رامشيني در دو 100 متر به ترتيب مقام دوم و سوم را به دست آوردند.
 پنجشنبه 24 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 477]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن