تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798251696




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رژيمهاي لاغري نامتعادل و رژيم متعادل : اخبار آشپزی


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: بعضي افراد براي اينکه خيلي سريع و در مدت زمان کوتاهي لاغر شوند، به رژيم هاي لاغري غير علمي و نامتعادلي رو مي آورند که هر چند باعث کاهش وزن زياد در مدت زمان کوتاه مي شوند ، ولي صدمات جبران ناپذيري بر سلامتي بدن وارد مي کنند. چند نمونه از اين رژيم هاي غير اصولي را در قسمت زير براي شما بيان کرده ايم.

الف) رژيم صفر كالرى: رژيمى است كه هيچ كالرى اى به بيمار نمى رسد و فقط مايعات و الكتروليت هاى بيمار تامين مى گردد. اين رژيم براى وزن هاى بالا مورد استفاده قرار مى گيرد و معمولاً بيماران بايد تحت كنترل در بيمارستان باشند. كاهش وزن در روز هاى اول در حدود 1 تا 2 كيلوگرم و بعد از آن روزانه 300 تا 500 گرم كاهش وزن را در بيمار شاهد خواهيم بود. اجراي اين رژيم براي بيش از 4-2 هفته توصيه نمى شود.

ب) رژيم بسيار کم كالرى : اين رژيم به شكل هاى مختلف مورد استفاده قرار مى گيرد. در بعضى از انواع آنها روزانه به فرد 600- 400 كالرى داده مى شود كه 80 درصد از اين مقدار از كربوهيدرات ها تامين مى گردد و10 درصد از چربى و 10 درصد باقى مانده به پروتئين ها اختصاص مى يابد.

نوع ديگر اين رژيم ها كه بسيار هم رايج شده رژيمى است كه كربوهيدرات آن بسيار پائين بوده يا اساساً فاقد كربوهيدرات است. در اين رژيم ها استفاده از منابع پروتئينى آزاد ذكر مى گردد ؛ ماندد رژيم اتکينز .

عوارض رژيم هاي لاغري بسيار کم کالري شامل: اريتمى قلبى، كاهش فشار خون ، غش و بيهوشى، ريزش مو، خشكى و پوسته پوسته شدن پوست و از همه مهم تر و شايع تر افسردگى است.در بعضى از انواع ديگر اين رژيم ها روزانه به فرد 100 گرم چربى و حدود 160- 100 گرم پروتئين داده مى شود. اين رژيم ها باعث از دست رفتن سريع مايعات بدن شده و در اثر استفاده از آنها تهوع ، استفراغ و بى اشتهايى به دليل افزايش كتون ها (مواد كتونى) در بدن عارض مى گردد. به طور كلى اين رژيم ها، فقط به افرادى كه در بيمارستان بسترى هستند و دسترسى به پرستار و پزشك بسيار آسان است، داده مى شود تا به طور همزمان مولتى ويتامين-مينرال و الكتروليت ها را دريافت مى كنند توصيه مى شود و از عوارض آن در افراد عادى مرگ ناگهانى، اريتمى قلبى، كاهش فشار خون، غش و بيهوشى، ريزش مو ، خشكى و پوسته پوسته شدن پوست و از همه مهم تر و شايع تر افسردگى است. برگشتن به وزن اوليه در اين افراد سريع صورت مى گيرد.

ج) رژيم هاى فانتزى: انواع ديگرى از رژيم ها وجود دارد كه رژيم هاى فانتزى ناميده مى شود. در واقع اينها رژيم هايى هستند كه در هر روز يك ميوه خاص را توصيه مى كنند يا مثلاً يك روز كامل فقط شير يا بستنى و ... مي خورند که به دليل كاهش كالرى دريافتى وزن كاهش مى يابد. ولى اين كاهش از يك اصل بسيار مهم در كاهش وزن دور بوده و آن اصل تعادل است، يعنى اين رژيم ها متعادل نبوده و تمام مواد مغذى مورد نياز براى بدن فرد را به وى نمى رساند. در نتيجه اين كاهش وزن عوارض بدى را در دراز مدت به دنبال خواهد داشت.

رژيم لاغري متعادل و اصولي

يك رژيم متعادل رژيمى است كه تمام نيازهاى بدن را به مواد مغذى تامين كند و طورى نباشد كه سلامت فرد را به خطر اندازد و عوارض سويى نظير سردرد، ضعف و يا ريزش مو را به دنبال داشته باشد. همچنين بايد در تنظيم رژيم علايق غذايى هر فرد، سن، شرايط اقتصادى و شرايط پزشكى وى در نظر گرفته شود و در پايان بايد گفت كه اين رژيم بايد قادر به تامين نيازهاى تغذيه اى فرد باشد يعنى حاوى غذاهايى باشد كه از تمام گروه هاى غذايى انتخاب شده اند.در چنين رژيمى حتى الامكان از ذخاير چربى فرد براى تامين انرژى استفاده مى شود. بايد بدانيم كه رژيم هاى غذايى كه در مدت طولانى تر كاهش وزن و رسيدن به وزن مطلوب را ميسر مى سازند رژيم هاى بهترى بوده و امكان برگشت وزن در آنها بسيار كم است.

بهترين نوع رژيم، رژيمى است كه توزيع كالرى در آن به صورت زير است :

?? درصد از كالرى دريافتى از منابع كربوهيدراتى (ترجيحاً كربوهيدرات هاى پيچيده مثل نان و برنج ).

?? درصد از كالرى دريافتى از منابع پروتئينى (انواع گوشت ها، لبنيات و حبوبات).?? درصد از كالرى دريافتى از منابع چربى (انواع روغن ها، مغزها و سس ها).


رژيم لاغري متعادل رژيمى است كه تمام نيازهاى بدن را به مواد مغذى تامين كند و طورى نباشد كه سلامتي فرد را به خطر اندازد و عوارض سويى نظير سردرد، ضعف و يا ريزش مو را به دنبال داشته باشد.به نظر مى رسد كه كاهش چربى رژيم هر چقدر بيشتر باشد، فرد سايز بيشترى كم مى كند. بنابراين اگر به دنبال سايز كم كردن هستيد توصيه من به شما اين است كه چربى هاى رژيم خود را محدود كنيد.

در رابطه با رژيم كاهش وزن توصيه من به شما اين است كه هرچيزى كه در دهان شما مزه شيرينى دارد (قند، شكلات، شكر، شيرينى، كيك، آبنبات و...) را از رژيم غذايى خود حذف كنيد، از غذاهاى سرخ كرده و پركالرى (نظير چيپس، نوشابه ، مايونز، كله پاچه و ...) پرهيز كنيد و حتى الامكان پوست مرغ و چربي گوشت را جدا كنيد و در هنگام طبخ از روش هايى نظير آب پز كردن، طبخ در فر يا ماكروويو و يا كباب كردن استفاده كنيد. حتماً قبل از وعده غذايى اصلى به خوردن مواد پرفيبر نظير سالاد، كدو و ... بپردازيد. من سالاد كلم يا كاهو را همراه با آب ليموى تازه يا سركه سيب توصيه مى كنم.

سركه سيب علاوه بر تاثير برلاغرى تاثيرات زيادى بر پوست و زيبايى دارد (حتى الامكان از سركه هاى فرآيند شده بپرهيزيد).همچنين نوشيدن آب به ميزان حداقل 8 ليوان در روز را فراموش نكنيد. در پايان بهتر است كه بدانيم براى خانم ها رژيم هاى زير 1200 كالرى و براى آقايان زير 1400 كالرى توصيه نمى شود و بهترين رژيم ها آنهايى است كه در 6-5 وعده غذايى تنظيم شده باشد و براى كاهش عوارض جانبى، كاهش وزن نبايد بيشتر از 2 تا 4 كيلوگرم در ماه باشد. براى جلوگيرى از عادت كردن بدن، از استفاده بى اراده از رژيم هاي متعدد بايد پرهيز كرد يعنى اينطور نباشد که چند هفته فرد در رژيم باشد و بعد آن را رها كند.

همچنين بايد كاهش كالرى طورى باشد كه به تدريج به كالرى پائين تر رسيد تا بر اساس كاهش كالرى كاهش وزن صورت بگيرد. براي اينکه لاغر شويد ، به همراه رژيم لاغري ، سه بار در هفته و هر بار مدت 30 تا 45 دقيقه ورزش (مثلا پياده روي) کنيد.

آخرين موردى كه بحث در مورد آن را لازم مى دانم موضوع ورزش است. در واقع ورزش نه تنها در مورد كاهش وزن بلكه در تمام موارد براى حفظ سلامتى بسيار كارآمد است. اما ما مى خواهيم راجع به تاثيرات شگرف آن همراه با رژيم غذايى صحبت كنيم. در حقيقت براى كاهش وزن ورزش نبايد كمتر از 3 بار در هفته و هر بار كمتر از 20 دقيقه باشد. بهترين حالت 3 بار در هفته و هر بار 45 دقيقه (مثلا پياده روي ) است كه فرد با توجه به توانايى هاى خود مى تواند مدت آن را به تدريج افزايش دهد تا به زمان مورد نظر دست يابد.

dostan.net

این مطلب رو در سایت ایرانیان یو کی خوندم گفتم بد نیست اینجا بزارمش
همه ما میدونیم اما مهم اینه که تصمیم بگیریم تا عمل کنیم
موفق باشید


چگونه با نوشيدن آب، لاغر شويم؟
آب ماده اي ارزان و قابل دسترس براي كاهش وزن است. تحقيقات ثابت كرده است كه نوشيدن آب زياد مي تواند باعث كاهش وزن شود.

نوشيدن آب بيشتر، آسان ترين روشي است كه شما مي توانيد در برنامه كاهش وزن خود از آن استفاده كنيد.
راه هاي لاغر شدن با آب:

- مقدار آبي را كه در حال حاضر مي نوشيد، تعيين كنيد. اگر به مقدار كافي آب نمي نوشيد (حداقل 8 ليوان در روز)، سعي كنيد مقدار آن را افزايش دهيد.

- قبل از تشنه شدن ، آب بنوشيد. به نشانه هاي كم آبي در بدن خود توجه كنيد. بدن بسياري از افراد در طي روز دچار كم آبي است، ولي خودشان نمي دانند.

- نوشيدن آب زياد، ميزان سوخت و ساز (متابوليسم) بدن شما را افزايش مي دهد. تاثير نوشيدن آب در افزايش متابوليسم بدن همانند تاثير ورزش در اين امر است.

- آب سرد بنوشيد، زيرا باعث كاهش وزن بيشتري مي شود. نوشيدن آب سرد، كالري بيشتري از بدن مي سوزاند و باعث مي شود بدن، سريع تر آب را جذب كند.

ورزش كنيد، روزانه حداقل 8 ليوان آب بنوشيد و پُرخوري نكنيد، آن وقت خواهيد ديد كه بدون ايجاد هيچ مشكلي، وزنتان كم مي شود.

- نيم ساعت قبل از خوردن غذا، آب بنوشيد. اين كار باعث مي شود احساس سيري كنيد و كمتر غذا بخوريد.

- هنگامي كه صبح از خواب بلند شديد، يك ليوان آب بنوشيد. اين كار هم به لاغر شدن شما كمك مي كند و هم باعث شادابي پوست و كار بهتر دستگاه گوارشي (جلوگيري از يبوست) مي شود.

- هنگامي كه بيشتر آب مي نوشيد، بيشتر هم ادرار خواهيد كرد كه اين كار باعث مي شود آب هايي كه از قبل در بدنتان جمع شده اند، دفع شوند.

- براي اينكه دستگاه گوارش تان بهتر كار كند آب بنوشيد.

- نوشابه هاي شيرين گاز دار و حتي نوشابه هاي رژيمي (بدون قند) را نخوريد تا لاغر شويد. اين نوشابه ها باعث افزايش اشتهاي شما مي شوند. همچنين كالري زيادي دارند.

- مواد غذايي را كه آب زيادي دارند، بخوريد؛ مثل كاهو، كرفس، بروكلي، مركبات (پرتقال، ليمو، نارنگي) ، جوانه گندم و حبوبات.

- نوشيدني هاي كافئين دار مثل قهوه، چاي و نوشابه هاي گازدار را كه باعث دفع آب از بدن مي شوند، خيلي كم مصرف كنيد. به جاي آنها، از نوشيدني هاي بدون كافئين مثل دوغ و آب ميوه استفاده كنيد.

- به آب ميوه كمي آب اضافه كنيد و سپس بنوشيد تا هم ميزان كالري آن كمتر شود و هم در عين حال نوشيدني طعم داري بنوشيد.

- غذاهاي پُر آب مثل انواع ميوه ها و سبزي ها، نسبت به غذاهاي كم آب مثل كيك و كلوچه، كالري كمتري دارند.
نكات:

1- هميشه از آب سالم و تصفيه شده استفاده كنيد.

2- سعي كنيد هميشه مقداري ميوه يا سبزي به صورت آماده و شسته شده در يخچال نگه داريد تا هر وقت خواستيد در دسترس باشند.

3- اگر طعم آب خالي را دوست نداريد، كمي آب ليموترش يا پرتقال به آن اضافه كنيد.
فقط، فقط و فقط ، مقدار زيادي آب بنوشيد

ورزش كنيد، روزانه حداقل 8 ليوان آب بنوشيد و پُرخوري نكنيد، آن وقت خواهيد ديد كه بدون ايجاد هيچ مشكلي، وزنتان كم مي شود.

رژیمهای غذایی با انرژی مشخص -1500 کیلو کالری

این رژیم شامل 6 واحد نشاسته، 5 واحد سبزی، 4 واحد میوه، 2 واحد شیر، 5 واحد گوشت و 4 واحد چربی می باشد.


مدل اول تقسیم واحدها:
صبحانه: 3 واحد نشاسته، 2 واحد سبزی، 2 واحد گوشت
ساعت 10 صبح: 2 واحد میوه
ناهار: 2 واحد نشاسته، 2 واحد سبزی، یک واحد شیر، 2 واحد گوشت
عصرانه: 2 واحد میوه
شام: یک واحد نشاسته، یک واحد سبزی، یک واحد شیر، یک واحد گوشت
رژیم غذایی طبق مدل اول:
صبحانه: 90 گرم نان+ 60 گرم پنیر + یک عدد گوجه فرنگی + یک عدد خیار
ساعت 10 صبح: 2 عدد میوه متوسط
ناهار: 3/2 لیوان برنج پخته + خورش مرغ شامل 60 گرم مرغ بدون پوست و 2 عدد گوجه فرنگی + 4/3 لیوان ماست
عصرانه: 2 عدد میوه متوسط
شام: 30 گرم نان + املت شامل یک عدد گوجه فرنگی و یک عدد تخم مرغ + 4/3 لیوان ماست (برای پخت غذاها روزانه 4 قاشق مرباخوری روغن به کار رود.)
مدل دوم تقسیم واحدها:
صبحانه: 2 واحد نشاسته، یک واحد شیر، 2 واحد گوشت
ساعت 10 صبح: 2 واحد میوه
ناهار: 2 واحد نشاسته، 3 واحد سبزی، یک واحد شیر، یک واحد گوشت
عصرانه: 2 واحد میوه
شام: 2 واحد نشاسته، 2 واحد سبزی، 2 واحد گوشت
رژیم غذایی طبق مدل دوم:
صبحانه: 60 گرم نان + 60 گرم پنیر+ یک لیوان شیر
ساعت 10 صبح: 2 عدد متوسط
ناهار: 3/2 لیوان برنج پخته + خورش سبزی شامل یک و نیم لیوان سبزی پخته و 30 گرم گوشت + 4/3 لیوان ماست
عصرانه: 2 عدد میوه متوسط
شام: 60 گرم نان + کوکو سبزی شامل یک لیوان سبزی پخته و 2 عدد تخم مرغ (برای پخت غذاها روزانه 3 قاشق مرباخوری روغن به کار رود.)
برگرفته از کتاب لاغری (درمان چاقی )- محسن احمدی

اغلب ما بعد از یک روز سخت و دشوار، یک وعده غذایی یا میان وعده ای را می خوریم که ما را آرام کند مانند: کلوچه ها، چیپس سیب زمینی، بیسکوئیت و ... .
وقتی جشن می گیریم کیک می خوریم.

وقتی که ناراحت می شویم و می خواهیم خبر بدی را که شنیده ایم به قول معروف راحت هضمش کنیم، بستنی را ترجیح می دهیم.

خوب این چه اشکالی دارد؟

مشکلی که در این جا به وجود می آید این است که به همان سرعتی که مزه این خوراکی ها در دهان شما از بین می رود، اندازه دور کمر تان از بین نخواهد رفت، مخصوصاً اگر آن ها مملو از قند و چربی نیز باشند(مانند کیک شکلاتی).

این گونه خوراکی ها موجب می شوند که سطح قند خون به سرعت بالا رود و برای جبران این حالت در بدن، انسولین به سرعت ترشح شده و در نتیجه قند خون خیلی سریع تر از آن پایین می آید، به همین دلیل است که وقتی شما غذایی را می خورید که شیرین است، بعد از مدت کوتاهی احساس گرسنگی بیشتری می کنید. در واقع شما در یک سیکل معیوب قرار می گیرید.

با این حال تحقیقات علمی نشان می دهد که شما می توانید وضع روحی - روانی خود را با غذاها بهبود ببخشید.

نکات زیر را زمانی که به تجدید قوای ذهنی نیاز دارید، به کار برید:

غمگین هستید؟

غذاهایی را انتخاب نمایید که دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D زیادی باشند. تحقیقات نشان می دهد که این ها می توانند افسردگی را تخفیف دهند و موجب آرامش فرد شوند.
برای دریافت اسیدهای چرب امگا 3 می توانید تخم بزرک(بذر کتان) و ماهی های چرب مانند قزل آلا را انتخاب نمایید.

از منابع خوب ویتامین D نیز می توان به شیر های غنی شده با این ویتامین و زرده تخم مرغ اشاره کرد. البته نور خورشید نیز منبع خوبی از این ویتامین است.

استرس دارید؟

در جستجوی غذاهایی باشید که غنی از ویتامین های گروه B باشند، تا تولید سرتونین در مغزتان افزایش یابد و در نتیجه آرامش به سراغ شما آمده و راحت شوید.

برای دریافت ویتامین B6 ، بادام، پسته و گردو انتخاب های خوبی هستند.

برای دریافت ویتامین B12، بشقاب تان را پر از قزل آلا یا میگو کنید و یا این که یک کاسه بزرگ ماست کم چرب میل نمایید.

در سختی هستید؟

یک راست بروید سراغ غذاهایی که غنی از ویتامین C هستند. این ویتامین رادیکال های آزاد را کاهش می دهد و سیستم ایمنی شما را تقویت می کند. در واقع این ویتامین یک آنتی اکسیدان فوق العاده است. زغال اخته، کلم بروکلی، فلفل سبز، کیوی، توت فرنگی و گوجه فرنگی گزینه های خوبی برای این ویتامین می باشند.

عصبانی هستید؟

این حالت خود را با پتاسیم از بین ببرید. پتاسیم، الکترولیتی است که به کاهش فشار خون کمک می کند.

موز، آواکادو، ذرت، سیب زمینی و لوبیا سفید از منابع خوب این ماده معدنی می باشند.

بی خوابی به سرتان زده است؟

برای یک خواب عمیق به سمت غذاهای غنی از منیزیم مانند نخود، عدس، جو دو سر، تخم کدو و اسفناج بروید.

این ماده معدنی به آرامش عضلات، رگ های خونی و لوله گوارش کمک می کند تا سطح ماده شیمیایی آرامبخش یعنی همان سرتونین در شما افزایش یابد.

حالا با دقت پیشنهادات غذایی فوق را نگاه کنید و ببینید همه این ها علاوه بر این که نیازهای تغذیه ای شما را به خوبی برآورده می سازند، از افزایش وزن تان نیز جلوگیری می کنند.

منبع: تبیان



محبوبه آشپز شهلا و سابرینای عزیز دست همگیتان درد نکنه واقعا عالی ممنون از زحمتی که کشدید

ممنون از مطالب مفیدتون
از قدیم هم گفتن کم بخور همیشه بخور

مرسی‌ دست همگی‌ درد نکن

بچه ها ممنونم
راستی من از هفته گذشته تا الان یک کیلو کم کردم ...

تناسب اندام بدون رعایت رژیم های سخت




1- برای صرف وعده های غذایی خود 20 دقیقه زمان مصرف کنید.
هدف از این کار حفظ آرامش در خوردن است. هر چه قدر زمان برای این کار صرف کنید نتیجه مطلوب تری از هر لحاظ به دست می آورید. این یکی از مهم ترین نکات برای حفظ تناسب اندام است، باعث لذت بردن شما از هر لقمه غذا می شود و بعلاوه هورمون مربوط به سیری بدن را تحریک می کند.

2- بیشتر بخوابید!
خواب کافی و مناسب باعث کاهش وزن به مقدارتقریبی 6 کیلوگرم در سال می شود. مکانیسم این عمل به چند روش کارساز است. یکی از آنها با این شاهد ثابت می شود که بیداری و عدم خواب کافی باعث افزایش اشتها و میل به غذاخوردن یا به عبارتی احساس گرسنگی می شود.

3- سبزیجات را در تمام وعده های غذایی خود بگنجانید.
سبزیجات و میوه جات سرشار از آب و فیبر است در حالی که کالری کمتری دارد و همین امر باعث کاهش وزن می شود.

4- روزانه در هر وعده غذایی که مایل هستید سوپ را در نظر بگیرید.
این نوع خوراک نیز به دلیل آب فراوان و کالری کم باعث کاهش وزن می شود. این خوراک بهتر است به صورت پیش غذا مصرف شود در این صورت باعث کاهش اشتهای شما می شود و یا به عبارتی احساس سیری می کنید قبل از این که وعده اصلی و پر حجمی را بخواهید مصرف کنید.

5- غلات غنی شده را فراموش نکنید.
این مواد غذایی مانند برنج قهوه ای، جو دو سر، گندم و .. نقش موثری در کاهش وزن دارند به این ترتیب که با مصرف آنها احساس سیری می کنید در حالی که کالری کمتری به بدن وارد نموده اید.

6- یکی از لباس های خوش فرم خود را در مقابل دیدگانتان قرار دهید.
یکی از لباس های مورد علاقه و قدیمی تان را که مربوط به دوران خوش اندامی تان بوده در مقابل چشمتان آویزان کنید. این حرکت باعث می شود که به خاطر علاقه ای که به تن کردن دوباره آنها دارید کمی به تناسب اندام خود بیشتر فکر کنید و مراقب باشید.

7- مصرف گوشت را محدود کنید.
البته سعی کنید مواد غذایی مناسب دیگری را جایگزین این ترکیب کنید تا در ضمن برخورداری از مواد مغذی کالری کمتری نیز به بدن وارد کرده باشید.

8- نوع پیتزا را نیز عاقلانه انتخاب کنید.
به جای انتخاب پیتزای پر کالری مثل گوشت و .. از پیتزای سبزیجات استفاده کنید. پیتزاهایی که کمتر پنیر دارد و در عوض سبزیجات بیشتری به آن اضافه شده و یا حاوی مواد رژیمی است.

9- نوشیدنی مورد علاقه خود را نیز کمی تغییر دهید .
مثلا به جای مصرف نوشابه ها و یا هر نوع نوشیدنی پر شکر انواع رژیمی آن را انتخاب کنید یا به طور کلی آب را جایگزین آن کنید.

10- اندازه ظروف غذایی خود را کوچکتر کنید.
شاید روش مسخره ای به نظر رسد اما امتحان کنید مطمئنا نتیجه مطلوبی خواهید گرفت.

11- مصرف نوشیدنی الکلی را کاهش دهید.
نوشیدنی های الکلی کالری بیشتری در مقایسه با نوشیدنی های ساده و غیر الکلی دیگر دارد.به علاوه اشتهای شما با خوردن نوشیدنی های الکلی بیشتر می شود.

12- مصرف چای سبز را فراموش نکنید.
این نوع چایی مصرف کالری را افزایش می دهد.

13- ورزش یوگا نقش موثری در کاهش وزن دارد.
به این ترتیب که عملکرد مغز را تنظیم می کند و از پر خوری اجتناب خواهید کرد.

14- غذاهای خانگی را جایگزین غذاهای آماده کنید.

15- کمی در هنگام خوردن توقف یا مکث کنید.
قاشق را زمین بگذارید و به کاری مشغول شوید.
مثلا گفتگو یا تمیز کردن بشقاب. این روش باعث می شود که سیگنال سیری را زودتر درک و دریافت کنید.

16- آدامس نعناع بجویید.
به خصوص در هنگام تماشای تلویزیون ، مهمانی و .. این کار باعث می شود از مصرف هله هوله و یا به طور کلی پرخوری و حمله به غذا اجتناب نمایید و آرام تر رفتار کنید.

17- یکی از عادت های موفق افراد خوش اندام مصرف کم غذا در هر وعده غذایی است.
یعنی سهم خود را از غذا کم در نظر می گیرند. به عبارتی دیگر بشقاب خود را لبریز از انواع غذاها نمی کنند. اگر شما نیز به این امر عادت کنید به مرور و به صورت خودکار کم خوراک تر می شوید.

18- تمام غذای داخل بشقابتان را نخورید.
بعضی از افراد عادت دارند که تمام غذای داخل بشقاب را بخورند حتی اگر سیر شده باشند . این عادت صحیحی نیست. شاید بهتر باشد که کمی از غذا را نگه دارید. مثلا 20% از غذایی که داخل بشقاب ریخته اید را نگه دارید.این کار به شما کمک می کند که کمتر بخورید.

19- مصرف کالری روزانه خود را افزایش دهید.
یعنی سوخت و ساز را ارتقا بخشید . مثلا هر روز 100 کالری بیشتر مصرف کنید. روش های زیر به شما در این زمینه کمک می کند.

- در حدود 20 دقیقه پیاده روی
- 20 دقیقه نظافت و مثلا باغبانی

20 – به خودتان جایزه بدهید و یا به عبارتی جشن کوچکی برپا کنید.
هنگامی توانستید یکی از عادت های غلط خود را کنار بگذارید ، جشن کوچکی بگیرید و خود را به این ترتیب تشویق کنید.

کاهش اشتهای کاذب
حواس ‌خودتان را پرت کنید
اگر ناگهان و شدیدا هوس بستنی کردید، بدانید که این فقط نشانه یک زیاده‌طلبی است؛ نه گرسنگی. به گفته دکتر جان فوریت، استاد دانشکده پزشکی بیلر، اشتهای کاذب یا همان هوس تنها 10 دقیقه طول می‌کشد و اگر شما بتوانید در این 10 دقیقه خودتان را کنترل کنید و به سمت خوراکی‌های پرکالری نروید، گام بزرگی به سمت سلامت‌تان برداشته‌اید.
شما می‌توانید برای کنترل اشتها‌ی‌تان، با انجام دادن کارهایی معمولی حواس‌تان را از خوردن خوراکی‌ای که هوس کرده‌اید، منحرف کنید. مثلا به یک دوست قدیمی زنگ بزنید، موسیقی گوش کنید، ورزش یا مدیتیشن انجام دهید یا خودتان را با دیدن فیلم مشغول نگه دارید.


با غذاهایی که بیشتر هوس می‌کنید، کمتر روبه‌رو شوید!
یکی دیگر از کارهای مفید برای کنترل اشتها و جلوگیری از پرخوری، اجتناب، حذف و روبه‌رو نشدن با خوراکی‌هایی است که خیلی دوست‌شان دارید.
مثلا اگر عاشق بستنی هستید، فریزرتان را پر از بستنی نکنید یا هنگام بیرون رفتن یک ساندویچ سالم خانگی برای ناهار یا شام‌تان تهیه کنید تا فکر خوردن پیتزا یا غذاهای چرب به ذهن‌تان خطور نکند. اگر هم می‌بینید که پرهیز از خوردن کیک تولد دوست‌تان برای‌تان مقدور نیست، با یک برنامه‌ریزی ساده مقدار کالری مصرفی روزانه‌تان از سایر غذاها را کاهش دهید تا بتوانید با خیال راحت یک برش خوش‌مزه از کیک تولد را هم بخورید.


مغزها را فراموش نکنید
به گفته میشل رویزن، کارشناس ارشد تغذیه، خوردن دو لیوان آب به همراه 6 عدد گردو یا 12عدد بادام یا 20عدد بادام‌زمینی می‌تواند نقش موثری در سرکوب اشتها و تغییر ذایقه افراد به سمت خوراکی‌های سالم، داشته باشد.


به استرس‌هایتان با غذا خوردن پاسخ ندهید
یکی از مشکلاتی که گریبانگیر بسیاری از افراد هست، ذخیره کردن صدها کالری اضافه با زیاده‌روی در خوردن غذا برای کاهش استرس‌شان است. شما می‌توانید برای کم کردن استرس‌تان به جای خوردن، نفس عمیق بکشید، قدم بزنید، حرکات مختلف ریلکسیشن را انجام دهید و در آخر اگر باز هم میل به خوردن داشتید، آدامس بجوید تا نتوانید چیز دیگری بخورید.


خواب نیمروزی را از یاد نبرید
یکی دیگر از دلایل پرخوری، خستگی است. شما می‌‌توانید برای مبارزه با این مشکل هم روزی 15 تا 20 دقیقه در یک محیط ساکت و آرام چشمان‌تان را ببندید و انرژی تحلیل رفته خود را دوباره به دست آورید.


کم‌‌خوری را با عطر نعناع امتحان کنید
بعضی از افراد برای از بین بردن بوی بد دهان‌شان، اقدام به خوردن خوراکی می‌کنند. این افراد می‌توانند به جای پرخوری‌های بی‌مورد، روزانه دو تا سه بار به وسیله‌دهان‌شویه‌هایی با عطر نعناع دهان خود را شستشو دهند تا این طراوت و بوی خوش، فکر خوردن را از سرشان بیرون کند.


غذا‌های وسوسه‌انگیز را بدمزه کنید!
شاید این کار به نظرتان خنده‌دار برسد اما شما می‌توانید با بدمزه کردن خوراکی‌هایی که دوست‌شان دارید، میل به خوردن آنها را در وجود‌تان از بین ببرید. مثلا روی بستنی یا کاکائو نمک بپاشید یا پفک یا چیپس را کمی با آب‌خیس کنید و بعد آن را بخورید!

چراغ‌ها را روشن کنید
یکی از موثرترین کارها برای جلوگیری از پرخوری، غذا خوردن در محیطی کاملا روشن و نورانی است. این طوری شما به خوبی متوجه میزان غذایی که مشغول خوردنش هستید، می‌شوید.


شمع ‌روشن کنید تا آرام‌تر غذا بخورید
شاید جالب باشد که بدانید نتیجه جدیدترین مطالعات در مورد اشتها، نشان داده است که بوها و عطرها هم در کاهش و افزایش اشتها بی‌تاثیر نیستند. خلاصه تمام این تحقیقات موید این مطلب‌اند که شما می‌توانید با خریدن و روشن کردن شمع‌هایی با بوی سیب‌سبز، موز یا نعناع هنگام غذا خوردن آرامشی به دست آورید که نتیجه این آرامش، به آهستگی غذا خوردن و زود سیر شدن است.


خوراکی‌های غنی هم می‌‌توانند کمک‌کننده باشند
هر زمان که احساس کردید خیلی گرسنه‌اید و اگر شروع به غذا خوردن کنید تا حد افراط پیش می‌روید، غذاهای پرحجم که زودتر سیرتان می‌کنند را برای خوردن انتخاب کنید و البته که منظور ما از غذای پرحجم، غذای چرب نیست بلکه غذاهایی است که با خوردن مقدار کمی از آنها سریع احساس سیری می‌کنید و دست از خوردن می‌کشید. غذاهایی مثل ماکارونی یا سیب‌زمینی پخته برای وعده‌های اصلی یا ذرت، دانه‌های بو داده، ژله و انگور برای میان‌وعده‌ها.


نوشیدنی‌ها را جایگزین کنید
و در آخر، اگر در بین روز نتوانستید میل به خوردن‌تان را به هیچ طریقی سرکوب کنید، نوشیدن یک لیوان چای، شیر یا قهوه را به جای کیک، بیسکوییت یا بستنی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

با سلام و تشکر از همگی به خاطر مطالب مفیدتون
شما همگی به نوشیدن آب زیاد توجه کردید اما من یه مشکلی که دارم اینه که وقتی آب زیاد می نوشم باعث میشه یه حالت بدی در ناحیه ی شکمم (یه جور دل درد)حس کنم و یکی دیگه اینکه اگه به جای اب چای و قهوه و شیر و از این چیزا یا شیرکاکائو بخوریم باز هم خوبه
لطفا منو راهنمایی کنین
ممنون

ممنون از اطلاعات خوبی که دادید
من یه سوال داشتم آب ماهیچه خوبه یا چاق میکنه؟
من اصلا روغن نمیریزم ولی خودش چربی طبیعی داره و روز آب تقریبا یه لایه مثل روغن جمع میشه






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 698]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن