تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821009849




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيده زبان : انواع خوراکهای مدرن


واضح آرشیو وب فارسی:آشپز آنلاین: سلام دوستان عزيز عيدتون مبارك!:)
اگه ميشه لطفا طرز تهيه پيده زبان رو توضيح بدين
ممنونم.

من هم خواهش ميكنم اگر كسي بلده لطفا اين قسمت رو جواب بده

حالا اين يعنيييي چه؟ چي هست اين پيده زبان؟

سلام دوستان

ايلقار جان
اگر منظورت رو درست متوجه شده باشم : بايد يك جور ساندويچ باشه . پيده يا پيتا يك جور نان عربي يا تركي گرد در اندازه هاي مختلف است كه داخلش خاليه و ميشه قسمتي اش رو بريد يا دونصف كرد و با موادي مانند كباب تركي و مخلفات ..... پر كرد و بعنوان ساندويچ استفاده كرد . و حالا تو هوس كردي كه با زبان گوسفند يا گوساله تهيه كني ؟.... درسته ؟

تو تركيه = پيده اسم نان و اسم يك نوع غذا هست. خمير نان را باز ميكنند ( به ضخامت دلخواه) بعد روش گوشت. گوشت چرخ كرده با پياز رنده شده.جعفري/ گوجه خيلي ريز شده. پنير پيتزا و ..... هر كدوم كه خواستين ميزارن روش بعد تو تنور يا فر ميپزن . پيده با خمير نازك خيلي خوشمزه تره من هر اخر هفته ها پيده سفارش ميدام جاي همه شما خالي !!! راستي تركها غذاي به اسم مانتي دارن نمي دونام اينجا تعريفش هست اونهم خيلي خوشمزه است هر موقع وقت كنم تعريف با عكس هاشو ميزارام.

سلام دوست عزيز
ممنون از اطلاعاتت . لطفا حتما برامون از غذاهاي تركيه و مانتي و پيده كه گفتي بنويس .

من اين لينك ها رو ميذارم كه تصوير نان پيده يا پيتا رو هم ببينيد . مثل اينكه پيده يا پيتا عربي نازك تر از نوع تركي آن است .

نان عربي


نان عربي پيتا بصورت ساندويچ




و نيز اينجا نوع تركي اونو در اندازه بزرگ مي بينيد و غذاي پيده كه شبيه به پيتزا است :

http://images.search.yahoo.com/search/i ... js=1&x=wrt

سلام دوستان ممنونم از لطفتون
پس خمير پيده رو بلد نيستين ياد بدين؟؟؟چون ساندويجي ها خودشون درست ميكنن حاضري نيست نونشون .شكلشم خيلي جالب ميشه
راستي طرز تهيه مانتي رو من بلدم اگه خواستين مي گم ولي درست كردنش خيلي دردسر داره!!! تركيه يه غذايي هم داره فكر كنم اسمش لاه معجونه تعريفشو خيلي شنيدم اگه كسي بلده اونم ياد بده لطفا ممنونم.

خمیر پیده

مواد لازم برای 6 نفر

آرد گندم: 3 لیوان
مایه خمیر: 1 قاشق غذاخوری
شکر: 1 قاشق مرباخوری
آب ولرم: 1 لیوان
نمک: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه:
ابتدا آرد را الک کنید، نصف لیوان از آرد را برای پهن کردن خمیر کنار بگذارید. بقیه آرد را در ظرفی ریخته و وسط آن را گود کنید. مایه خمیر، شکر و نمک را با کمی آب حل کرده وبه آرد اضافه کنید. کم کم بقیه آب را اضافه کنید. خوب ورز دهید. خمیر نرمی به دست می آید. سپس 15 تا 20 دقیقه بگذارید در حرارت اتاق بماند. روی آن را با پارچه مرطوب بپوشانید.
خمیر را به 6 قسمت تقسیم کنید. زیر خمیر را کمی آرد بپاشید. ابتدا با وردنه پهن کنید و سپس با دست به شکل بیضی در آورید. ضخامت خمیر باید تقریبا نیم سانتی متر باشد. روی هر تکه از خمیر باز شده مقداری از مایه گوشتی بریزید. بعد دور خمیر را نیم سانت به طرف بالا تا کنید و به هم بچسبانید. کف سینی فر را آرد پاشی کنید و پیده ها را روی آن بیندازید. سینی را در فری که از قبل با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم کرده اید، بگذارید تا پیده ها بین نیم ساعت یا 45 دقیقه بپزد. سپس از فر در آورید و کره را روی نان بمالید تا نرم شود.

مجله هنر آشپزی


البته پیده گوشت بود. من دیگه مواد گوشتی را ننوشتم. شما از خمیرش استفاده کنید. عکس مجله تقریبا شبیه ایناس:








این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آشپز آنلاین]
[مشاهده در: www.ashpazonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14345]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن