تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820897478




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بركناري مشرف در دستور كار پارلمان پاكستان قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:دولت: بركناري مشرف در دستور كار پارلمان پاكستان قرار گرفت
پارلمان پاكستان جلسات ده روزه خود را كه مسئله بركناري رئيس جمهور نيز در آن بررسي مي شود آغاز كرد.
الجزيره گزارش داد پارلمان منطقه پنجاب نيز از پرويز مشرف خواست پيش از آنكه پارلمان وي را بركنار كند از مقام خود كناره گيري كند. در اين حال دولت پاكستان اعلام كرد به تلاش هاي خود براي بركناري مشرف ادامه مي دهد.
سعد رفيق نماينده پارلمان از حزب مسلم ليگ شاخه نواز شريف نيز اعلام كرد : براي بركناري مشرف به سند و مدرك نياز نداريم زيرا ملت پاكستان در انتخابات بهمن گذشته وي را رد كرده است . مجلس ايالت پنجاب با 321 راي موافق و تنها 25 راي مخالف به طور همه جانبه به يك قطعنامه عليه مشرف راي مثبت داد و حتي 35 نفر از اعضاي حزب مسلم ليگ قائد (حزب مشرف ) نيز از اين قطعنامه حمايت كردند.
قانونگذاران ائتلاف حاكم ملي با سردادن شعار « مشرف برو! » در حمايت از اين قطعنامه كه مشرف در آن نالايق ناميده شده و به نقض قانون اساسي ناكارآمدي فاحش و سومديريت اقتصادي متهم شده قيام كردند.
اگرچه اين قطعنامه هيچ بار قانوني در پي ندارد ولي فشارها را بر رئيس جمهور پاكستان تشديد مي كند. پرويز مشرف در كودتاي نظامي سال 1378 قدرت را به دست گرفت و چندين سال براين كشور حكومت كرد ولي محبوبيت وي روز به روز و به ويژه پس از عزل چندين تن از قضات پاكستاني و اعلام حالت فوق العاده در كشور در سال گذشته روبه افول نهاد.
از زمان به قدرت رسيدن مخالفان وي در انتخابات پارلماني بهمن ماه وي به شدت به حاشيه رانده شده است . در قطعنامه قانونگذاران ايالت پنجاب از مشرف خواسته شده كه يا در سطح فدرال و مجالس ايالتي به دنبال راي اعتماد باشد و يا استعفا دهد در غير اين صورت مجلس پنجاب از پارلمان خواهد خواست تا وي را استيضاح كند.
انتظار مي رود مجالس سه ايالت ديگر پاكستان در روزهاي آتي به چنين قطعنامه راي دهند و پس از آن اقدام براي استيضاح در پارلمان مطرح خواهد شد.
چودري پرويز الهي رهبر جناح حامي مشرف در مجلس ملي پاكستان پيش بيني كرد كه هرگونه روند استيضاح مشرف چند ماه طول خواهد كشيد و شامل تغييرات بسياري خواهد بود. پرويز الهي افزود كه حزب وي از رئيس جمهور حمايت خواهد كرد. وي تصريح كرد : ما به هر شكلي از او (مشرف ) دفاع خواهيم كرد.
« خواجه عاصف » يكي از مقامات ارشد در يكي از احزاب ائتلاف حاكم پيش بيني كرد كه راي گيري هاي آتي در مجالس ايالتي نتايج مشابه پنجاب را رقم خواهد زد.
عاصف گفت : من شخصا احساس مي كنم كه كار مشرف تمام است . هيچ كس نمي خواهد در يك كشتي در حال غرق شدن باشد. آنها مي خواهند در اين برهه سرنوشت ساز در وضعيت خوبي باشند.
اما بحث استيضاح مشرف در حالي مطرح است كه تاكنون هيچ يك از روساي جمهور پاكستان در طول تاريخ 61 ساله استقلال اين كشور استيضاح نشده اند ولي ائتلاف حاكم مي گويد كه در بدست آوردن آرا اكثريت دو سومي مورد نياز پارلمان براي عزل مشرف از رياست جمهوري موفق خواهد بود.
تحليلگران مي گويند كه راي براي سرنگوني مشرف احتمالا نزديك است . اين درحاليست كه رئيس جمهور پاكستان نيز اين اختيار را دارد كه پارلمان را منحل و نخست وزير را عزل كند ولي چنين اقداماتي به شدت جنجال برانگيز خواهد بود و مستلزم حمايت ارتش است كه اعلام كرده مي خواهد از سياست دور بماند.
از سوي ديگر سفارت آمريكا در پاكستان روز دوشنبه طي بيانيه اي به طور ضمني اعلام كرد كه واشنگتن صرفنظر از هر اتفاقي كه براي مشرف بيفتد حامي رهبران جديد پاكستان باقي خواهد ماند. در بيانيه اين سفارت خانه آمده است : ما متحدان نزديك در نبرد عليه تروريسم باقي خواهيم ماند و به مناسبات نزديك خود با دولت دموكراتيك پاكستان ادامه خواهيم داد.
 چهارشنبه 23 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دولت]
[مشاهده در: www.dolat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن