تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):فريب نماز و روزه مردم را نخوريد، زيرا آدمى گاه چنان به نماز و روزه خو مى كند كه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820569613




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عرضه اوراق مشاركت توسعه پارس جنوبي با سود 17 درصد در هفته آينده


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: گزارش خبري فارس از عرضه اوراق مشاركت ريالي نفت‌وگاز پارس:
عرضه اوراق مشاركت توسعه پارس جنوبي با سود 17 درصد در هفته آينده

خبرگزاري فارس: در حالي عرضه هزار و 94 ميليارد تومان اوراق مشاركت ريالي نفت و گاز پارس براي توسعه پارس جنوبي از شنبه هفته آينده آغاز مي‌شود كه نرخ سود اين اوراق نسبت به عرضه‌هاي گذشته يك درصد بيشتر شده و در عين حال تا پايان سال 500 ميليون يورو اوراق مشاركت ارزي نيز منتشر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس، از شنبه 23 بهمن ماه هزار و 94 ميليارد تومان اوراق مشاركت ريالي براي توسعه پارس جنوبي توسط شركت نفت و گاز پارس منتشر مي‌شود. انتشار 500 ميليارد تومان از اين رقم به عامليت بانك صادرات و انتشار 594 ميليارد تومان به عامليت بانك ملي انجام مي‌شود و تا 6 روز از شروع عرضه، فروش آن ادامه خواهد يافت.
بر اين اساس بانك مركزي نرخ اين اوراق را با يك درصد افزايش نسبت به دوره‌هاي پيش اوراق مشاركت نفت و گاز پارس، به 17 درصد رسانده است.
بر اساس اين گزارش آمار منتشر شده توسط بانك مركزي درباره اوراق مشاركت نشان مي‌دهد از آغاز فروش اين اوراق كه به طرح نواب مربوط بوده تا زمان حال، حداكثر فروش اين اوراق 4.4 تومان بوده است اما در سال جاري براي انتشار اوراق مشاركت به ميزان 5 هزار ميليارد ريال به وزارت نفت و 9 هزار ميليارد به بانك مسكن، شهرداريها و ديگر نهادها هم مجوزهايي داده شده كه در مجموع رقم اين اوراق به 20 هزار ميليارد تومان بالغ مي‌شود.
با توجه به افزايش 4 تا 5 برابري امكان انتشار اوراق مشاركت در قانون بودجه 89 نسبت به حداكثر اوراق فروخته شده در سال‌هاي قبل، اگر مجلس شوراي اسلامي به عنوان قانونگذار هدف خاصي را براي اعطاي مجوز انتشار اوراق مشاركت با اين حجم بالا را دنبال مي‌كرده است، جاي اين سؤال باقي است كه بانك مركزي چه تمهيدات جديدي را براي اجرا و انتشار اين حجم از اوراق مشاركت در نظر گرفته است، كما اينكه از 20 هزار ميليارد تومان مجوز داده شده در سال جاري، تا كنون تنها نزديك به 6.5 هزار ميليارد تومان اوراق مشاركت در كشور فروخته شده است.

*انتشار 500 ميليون يورو اوراق مشاركت ارزي تا پايان سال

به گزارش فارس، كارگروه انتشار اوراق مشاركت با حضور وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي در سال 88 مجوز انتشار 1.5 ميليارد يورو اوراق مشاركت ارزي را براي استفاده در توسعه پارس جنوبي به شركت نفت و گاز پارس داده است كه 1 ميليارد يورو از اين ميزان تاكنون توسط بانك ملت منتشر شده و اين بانك تا پايان سال جاري انتشار 500 ميليون يوروي باقيمانده را به پايان مي‌رساند.
در سال 89 به وزارت نفت اجازه انتشار 9 ميليارد يورو اوراق مشاركت ارزي داده شده كه سهم شركت ملي نفت از اين رقم 5 ميليارد يورو است.
با وجود مجوز شركت ملي نفت براي انتشار اين اوراق مشاركت ارزي، انتشار اين اوراق پشت مقررات و مجوزهاي بانك مركزي متوقف شده است، در سال 89 از رقم مصوب بودجه براي انتشار اوراق مشاركت ارزي هنوز استفاده‌اي نشده است و به نظر مي‌رسد تا پايان سال نيز از اين مجوز بدليل مقررات سختگيرانه بانك مركزي استفاده نشود.
بر اساس اين گزارش، بر خلاف مجوزهاي بودجه امسال، مجوز سال 88 براي انتشار ارواق مشاركت ارزي كه توسط كارگروه انتشار اوراق مشاركت با حضور وزير اقتصاد و رئيس كل بانك مركزي صادر شده به دليل انعطاف پذيرتري بيشتر، مورد اقبال نفتي‌ها قرار گرفته است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 125]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن