تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 1 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه پرهيز از حرامها است همچنانكه شخص از خوردنى و نوشيدنى پرهيز مى‏كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817630968




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مهدي آذريزدي؛ بازگوي قصه‌هاي قرآن براي بچه‌هاي خوب/7 سيدعلي كاشفي خوانساري:آذريزدي در زمان مهجوريت آثار قرآني به بازنويسي قصه‌هاي قرآني پرداخت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: مهدي آذريزدي؛ بازگوي قصه‌هاي قرآن براي بچه‌هاي خوب/7 سيدعلي كاشفي خوانساري:آذريزدي در زمان مهجوريت آثار قرآني به بازنويسي قصه‌هاي قرآني پرداخت
گروه ادب: علت برتري آثار استاد آذريزدي به‌خلوصش برمي‌‌گردد زيرا او درشرايطي به بازنويسي قصه‌هاي قرآني پرداخت كه جامعه فرهنگي‌، انتشاراتي ‌و فضاي ادبي از چنين كارهايي استقبال نمي‌كرد.
«سيدعلي ‌كاشفي ‌خوانساري» نويسنده، شاعر و روزنامه‌نگار در گفت‌وگو با خبرگزاري ‌قرآني ايران (ايكنا) درباره نقش آذريزدي در ادبيات كودك ‌و نوجوان گفت: استاد آذريزدي از بزرگترين قصه‌نويسان ‌ادبيات كودك ‌و نوجوان محسوب مي‌شود، اما حق او آن‌طور كه شايسته نام اوست، ادا نشده است.

او ادامه داد: آذريزدي در شرايطي كه بازنويسي قصه‌هاي پادشاهان رواج داشت و هيچ‌كس به فكر قصه‌هاي قرآني نبود، براساس يك باور شخصي، قلبي ‌و در نهايت امانت‌داري و رعايت قواعد تاريخ‌نگاري ديني اين اثر را فراهم آورد و همين باعث اقبال عمومي جامعه به او شد.

او گفت: «قصه‌هاي خوب براي بچه‌هاي خوب» از آثار ماندگار براي چند نسل ‌و حتي نسل‌هاي بعد است؛ آذريزدي در سال‌هاي قبل از انقلاب به بازنويسي قصه‌هاي قرآني پرداخت و بعد ازانقلاب هم يكي از مجلدات خود را به زندگي و قصه‌هاي امامان معصوم (ع) اختصاص داد، كه اين جلد از جنبه‌هاي مختلف داراي اهميت است.

اين نويسنده با بيان اينكه‌ قبل از آذريزدي هم برخي به بازنويسي قصه‌هاي قرآني براي كودكان ‌و نوجوانان پرداخته بودند، تأكيد كرد: كار آذريزدي از نظر قدمت و كيفيت از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است.

نويسنده‌ كتاب ‌«تحليل ‌نقدهاي ‌ادبيات ‌كودك‌ و ‌نوجوان» با اشاره به مقدمه و مؤخره‌ كتاب «قصه‌هاي‌ خوب‌ براي بچه‌هاي ‌خوب» اظهار كرد: بهترين منبعي كه مي‌تواند اهميت كار اين پيشكسوت ادبيات كودك و نوجوان را به ما نشان دهد همين دو بخش‌ با نام «چند كلمه بابزرگترها» است‌ كه‌ در آن‌به روش كار و دغدغه‌هاي خود اشاره كرده است؛ مطالعه‌‌ اين دو نوشته نشان مي‌دهد كه او چقدر دقت و وسواس‌ داشته ‌و با چه انگيزه‌ ديني بالا و خلوصي اين كار را انجام داده است.

اين روزنامه‌نگار سپس ضمن بيان اين‌كه امروز هم بازنويسي‌هاي خوبي از قصه‌هاي قرآن مي‌شود و نويسندگان مختلفي دست به اين كار مي‌زنند، گفت: خدمات ارزنده‌ اين نويسندگان هم ‌البته‌ به دليل دقت ديني و نگاه ادبي كه دارند شايسته تقدير است.

كاشفي‌خوانساري‌ ضمن اشاره به اين‌كه نويسندگان امروز را نمي‌توان در يك قالب گنجاند، افزود: برخي از نويسندگان نوشته‌هاي ساده‌اي را ارائه مي‌دهند و يا به مشهورات و شنيده‌ها اكتفا مي‌كنند؛ اما بعضي نيز دنبال احاديث و تفاسير معتبر مي‌روند؛ همچنين به نوشتن براي بچه‌ها رو آورده‌اند كه بايد به اين دليل خدا را سپاسگزار باشيم.

كاشفي خوانساري در پايان از بازنويسي اثر مشهور استاد آذريزدي توسط اين نويسنده خبر داد و گفت: در حال حاضر استاد به‌ بازنويسي «قصه‌هاي‌خوب، ‌براي‌بچه‌هاي‌خوب» پرداخته‌ و تلاش‌هايي هم براي ترجمه‌ي اين كتاب در خارج از كشور انجام شده است كه ‌قوت قلبي براي او محسوب مي‌شود و البته خبر خوبي هم براي ادبيات كودك است.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 191]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن