تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821130336




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

علي لاريجاني: وحدت ملي در گرو تكثرگرايي در مديريت است


واضح آرشیو وب فارسی:قدس: علي لاريجاني: وحدت ملي در گرو تكثرگرايي در مديريت است
*درشت گويي آمريكا عليه ايران از سر ناتواني است

رئيس مجلس شوراي اسلامي بر لزوم استفاده از همه ظرفيتها و تكثرگرايي در مديريت براي وحدت ملي و عبور از وضعيت كنوني كشور درخصوص مسأله هسته اي تأكيد كرد.
به گزارش مهر، علي لاريجاني صبح ديروز در بيست و پنجمين همايش رؤساي كل آموزش و پرورش سراسر كشور ابراز داشت: زماني سياست آمريكا انكار ايران بود اما اكنون شرايط عوض شده است هر چند كه همچنان در رابطه ايران درشت گويي دارند اما اين درشت گويي ها از سر قدرت نيست بلكه از سر عجز است.
نماينده مردم قم خاطرنشان كرد: آمريكا درباره كشورهاي كوچك حرف نمي زند چون حرف زدن درباره كشورهاي كوچك براي آمريكا ارزشي ندارد اما در رابطه با ايران روزي نيست كه درشت گويي نكند.
رئيس مجلس با اشاره به اينكه آمريكا علوم را به دو دسته نوين و دم دستي تقسيم كرده است، گفت: حرف آمريكاييها اين است كه ايران نبايد وارد منطقه ممنوعه دانشهاي نوين شود و البته ايران تنها در زمينه هسته اي پيشرفت نكرده بلكه در مواردي ديگر از دانشهاي نوين نيز خوب پيش مي رود.
علي لاريجاني با تأكيد بر اينكه ايران تا حدي از مرحله پرسنگلاخ گذشته عبور كرده است گفت: در ادامه مسير بايد با هوشمندي مرحله گذار كنوني را سپري كرد و بايد توجه داشته باشيد كه دو خطر ممكن است در اين مرحله ايران را تهديد كند خطر اول اين است كه ممكن است مجموعه عمليات كشورهاي غربي روي اراده ما اثر بگذارد و ايران را دچار ترديد كند بنابراين ما بايد مصمم مسير را ادامه دهيم.
وي يادآور شد: خطر ديگري كه در اين رابطه وجود دارد اين است كه ايران از همه ظرفيتها استفاده نكند و عبور از مرحله گذار كم هزينه نباشد و به نظر من وحدت ملي از مواردي است كه مي تواند اين هزينه را كاهش دهد و البته من معتقد نيستم كه به عنوان وحدت ملي، فضاي خفقان ايجاد شود اما بايد مسايل ملي شناخته شود.رئيس مجلس افزود: طرد و حذف نكردن مديران و گسترده شدن سپهر استفاده از مديران و تكثر از ديگر مؤلفه هايي است كه مي تواند به وحدت ملي كمك كند.
لاريجاني در بخش ديگري از سخنانش به برگزاري جلسه رأي اعتماد به سه وزير پيشنهادي در هفته گذشته اشاره كرد و گفت: من با غير علني شدن جلسه رأي اعتماد به وزرا مخالف بودم و اكنون هم معتقدم كه برگزاري جلسه غير علني كار درستي نبود و با نص قانون اساسي مغايرت داشت و به اعتقاد من ما هر چه مسايل را شفاف تر مطرح كنيم به سود نظام است و وقتي يك وزير براي وزارت معرفي مي شود مي داند كه در مورد آن مسايل مختلفي مطرح مي شود و مردم هم بايد اين ديدگاه را بشنوند.
وي يادآور شد: در قانون اساسي فقط براي شرايط اضطراري كه امنيت ملي را به مخاطره مي اندازد شرايط تشكيل جلسه غيرعلني فراهم شده در حالي كه رأي اعتماد به وزرا، نه شرايط اضطراري بود و نه مخل امنيت.
* كنكور وباي علمي شده است
رئيس مجلس گفت: نگاه جمهوري اسلامي ايران به آموزش و پرورش يك نگاه راهبردي است و به نظر ما آموزش و پرورش براي تشكيل جامعه اسلامي يك ركن اساسي محسوب مي شود.
علي لاريجاني با تأكيد بر اينكه مسؤوليت آموزش و پرورش تربيت انسانهاي بصير و مسؤوليت شناس است، اظهار داشت: آموزش و پرورش بايد انسانهايي را تربيت كند كه وظايف اسلامي و ملي خود را به درستي بشناسند.رئيس مجلس يادآور شد: در نظامهايي كه در آن تئوريهاي ليبرالي روييده است اين اعتقاد وجود دارد كه ارزشها بايد خود شكوفايي داشته باشند و نبايد اجازه دهيم در آموزش و پرورش ارزشها آموخته شود كه البته اين نظريه امروزه بديل پيدا كرده و نظريات جديد آن را رد كرده است و اين نگاه گسترش يافته كه بايد در آموزش و پرورش افراد را تربيت كنيم تا بتوانند براي رقابت پرشتاب آماده شوند.
وي با اشاره به تشكيل فراكسيون فرهنگيان در مجلس يادآور شد: در مجلس تعداد زيادي از فرهنگيان حضور دارند و به همين دليل بزرگترين فراكسيون مربوط به فرهنگيان است.
لاريجاني با تأكيد بر اينكه در كتابهاي درسي تحول خوبي ايجاد شده است، گفت: پس از انقلاب كتابها به شكل مطلوبي به روز شده است اما همچنان اين وضعيت بي نقص نيست به خصوص در كتابهاي علوم ديني بايد موضوعات با سليقه تر نوشته شود.
عضو شوراي عالي امنيت ملي در ادامه كنكور را يك وباي علمي براي جامعه امروز دانست و گفت: به جاي اينكه دانش آموزان مسلح به علم شوند فن تست زني به آنان آموزش داده مي شود و خود را به آب و آتش مي زنند تا فن تست زني ياد بگيرند اما ما معتقديم دغدغه كنكور را نبايد به سالهاي پايين تر تسري داد و دانش آموزان بايد موضوعات را به صورت مفهومي ياد بگيرند.
وي در ادامه تصريح كرد: به نظر من در برخي بخشها از جمله آموزش و پرورش بايد ثبات وجود داشته باشد و نبايد با تغيير دولتها همه چيز زير و رو شود و در اين رابطه در برخي از كشورها بعد از سمت وزير يك جايگاهي را تعريف كرده اند كه فردي متخصص در آن قرار مي گيرد و او ثبات دارد و فارغ از آمدن و رفتن وزرا به كار تخصصي و ديواني خود ادامه مي دهد.
رئيس مجلس با تأكيد بر اينكه در آموزش و پرورش نبايد وزارت آموزش و پرورش تنها باشد به نقش رسانه ها اشاره كرد و يادآور شد: البته نوع رفتار دولت نيز اثرات مهمي در فرهنگ و آموزش دارد و به عبارت بهتر تك عملهاي حكومت بايد براي مردم توجيه عقلاني داشته باشد و نبايد زماني كه كم مي آوريم براي ايجاد مشروعيت همه چيز را به خدا و پيغمبر ارتباط دهيم و آنان را شريك امور كنيم.
رئيس قوه مقننه با تأكيد بر اينكه آموزش و پرورش به يك معما تبديل شده است، به كسري منابع و گستردگي بيش از حد اين وزارتخانه اشاره كرد و گفت: مشكل كسري اعتبار در وزارت آموزش و پرورش همواره وجود داشته و همه دولتها با آن مواجه بوده اند ضمن اينكه همه ما نيز دوست داريم به آموزش و پرورش كمك كنيم و من هم با طيب خاطر موضوعات آموزش و پرورش را دنبال مي كنم اما بايد در نظر داشته باشيد كه جمعيت زيادي در وزارت آموزش و پرورش فعال هستند در حالي كه منابع آن محدود است بر همين اساس شما خودتان بايد مشكل را حل كنيد و به ما بگوييد كه در مجلس براي حل مشكل آموزش و پرورش ما چه كاري مي توانيم انجام بدهيم و اگر شما راهكاري پيدا كنيد هم دولت و هم مجلس كمك مي كنند.
لاريجاني خطاب به مسؤولان آموزش و پرورش تأكيد كرد: من اطمينان مي دهم كه مجلس با تمام قدرت پشت سرشماست و براي حل مشكل كسري اعتبارات آموزش و پرورش دغدغه دارد و شما به عنوان كارشناسان، موضوع را حل كنيد و ما به آن رسيدگي مي كنيم.
وي ابراز اميدواري كرد با رخ دادن يك معجزه مشكلات آموزش و پرورش براي هميشه حل شود.
 سه شنبه 22 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: قدس]
[مشاهده در: www.qudsdaily.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 138]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن