تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):کم گویی ، حکمت بزرگی است ، بر شما باد به خموشی که آسایش نیکو و سبکباری و سبب تخفی...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815735836




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ستايش سرمربي آمريكايي بسكتبال روسيه از تيم جوان ايران‌ ترومن: مي توانستيم بهتر از اين بازي كنيم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ستايش سرمربي آمريكايي بسكتبال روسيه از تيم جوان ايران‌ ترومن: مي توانستيم بهتر از اين بازي كنيم
جام جم آنلاين: تيم ملي بسكتبال كشورمان كه پس از 60سال در رقابت‌هاي المپيك شركت مي‌كند، شروع نسبتا خوبي در اين رقابت‌ها داشت و با وجود شكست مقابل قهرمان سال 2007 اروپا، 2 كوارتر را از روسيه برد.


بازي با پرتاب موفق بازيكن روس شروع شد و در ادامه، حامد حدادي هم اولين 2 امتياز ايران را به نام خود ثبت كرد. بعد هم نوبت اولين پرتاب 3 امتيازي موفق ايران رسيد كه به دست صمد نيكخواه بهرامي وارد سبد روسيه شد.

اين تمام امتيازاتي بود كه ما در كوارتر اول و در همان 5 دقيقه نخست گرفتيم و تا پايان اين كوارتر، هيچ حرفي مقابل روس‌ها نداشتيم. عدم حضور در مسابقات جهاني و المپيك، خيلي زود تاثيرش را روي كيفيت بازي ملي پوشان گذاشت تا ترومن مجبور شود در امتياز 15 بر 5، اولين تايم اوت را براي ايران درخواست كند. اين وقت استراحت، روند بازي را تغيير نداد و كوارتر اول با نتيجه دور از ذهن 24 بر 5 به سود روسيه به پايان رسيد.

در كوارتر دوم، بچه‌ها به خودشان آمدند، ضمن اين كه حضور مهدي كامراني در زمين بسيار مفيد بود. در ابتداي اين كوارتر حامد حدادي با آسيب‌ديدگي از ناحيه چانه، زمين مسابقه را ترك كرد، اما تيم بدون او هم به بازي خوبش ادامه داد تا جايي كه در امتياز 28 بر 18 روس‌ها مجبور به گرفتن وقت استراحت شدند.

ايران اين كوارتر را با نتيجه 13 بر 4 از روسيه پيش بود كه ديويد بلت، بازيكنانش را به لب خط برد و به آنها نكاتي را گوشزد كرد. در اين دقايق، مهدي كامراني، ستاره ميدان بود و با 2 پرتاب 3 امتيازي سالن را به وجد آورده بود. بعد از اين تايم اوت، روس‌ها 10 امتياز متوالي گرفتند و اين بار ترومن بود كه مجبور شد در امتياز 38 بر 18 تقاضاي وقت استراحت كند. اين كوارتر در نهايت با برتري 17 بر 14 ايران به پايان رسيد، اما نتيجه بازي 38 بر 22 به سود روسيه بود.

بازگشت حامد حدادي، اولين اتفاق مهم كوارتر سوم بود. او با چانه‌اي بانداژ شده وارد زمين شد. اين كوارتر با پرتاب 3 امتيازي آفاق شروع شد و برتري ما در اين 10 دقيقه هم ادامه داشت.

با وجود بازي نه چندان خوب حدادي در شروع كوارتر سوم، تيم ملي بسكتبال به لطف درخشش نيكخواه بهرامي و آفاق، اين كوارتر را هم با نتيجه 16 بر 8 از روسيه برد تا دو تيم در امتياز 46 بر 38 به نفع روسيه، خود را آماده آخرين 10 دقيقه بازي كنند.

نكته مشهود در اين كوارتر، خستگي بازيكنان ايران بود. تلاش و دوندگي بچه‌ها در 2 كوارتر قبلي باعث شد آنها در آخرين يك‌چهارم بازي پراشتباه ظاهر شوند.

پس از گرفتن 4 امتياز توسط روسيه، دومين تايم اوت ايران در نيمه دوم گرفته شد.

يك 3 امتيازي از آفاق سالن را به وجد آورد و بعد هم يك 3 امتيازي از مهدي كامراني. كوارتر چهارم، كوارتر پرتاب هاي 3 امتيازي بود؛ چون روس‌ها هم 2 پرتاب 3 امتيازي انداختند تا از ايران عقب نمانند.

60 بر 44 و سومين تايم اوت ترومن

بازي پر اشتباه تيم ملي در حمله و دفاع باعث شد اختلاف 2 تيم در كوارتر چهارم به 20 امتياز هم برسد و در پايان هم ويتالي فريدزون بود كه با يك پرتاب 3 امتيازي در ثانيه صفر، نتيجه 71 بر 49 را براي اين بازي به ثبت رساند.

تمجيد سرمربي آمريكايي بسكتبال روسيه از ايران‌

«به نظر من مي توانستيم بهتر از اين باشيم، با اين حال، اين بازي براي روس‌ها يك بازي آسان نبود.» رايكو ترومن كه همراه صمد نيكخواه بهرامي در اتاق كنفرانس حاضر شده بود، در ادامه افزود: «من چند تا از بازيكنانم را به دليل آسيب‌ديدگي‌شان، به طور كامل در اختيار نداشتم. حامد حدادي و مهدي كامراني از اين جمله بودند كه دومي با وجود مصدوميت، يكي از بهترين هاي زمين بود. با اين حال، مطمئنم كه تيم من در بازي‌هاي بعدي، عملكرد بهتري خواهد داشت.‌

مايكل ديويد بلت، سرمربي آمريكايي تيم ملي بسكتبال روسيه هم در كنفرانس خبري پايان بازي، قبل از هر چيز از تيم ايران تمجيد كرد و گفت: ما برديم، اما اين بازي براي ما بسيار دشوار بود. تيم ايران، تيم خوب، جوان و با انگيزه اي بود و من به اين خاطر به سرمربي آنها تبريك مي‌گويم. آنها مي‌توانند آينده خوبي را براي خود ترسيم كنند.‌

صمد نيكخواه بهرامي؛ بهترين بازيكن ايران‌

در بازي اول تيم ملي بسكتبال، همه نگاه‌ها به آسمانخراش 18/2 متري ايران بود. كسي كه بلندترين بازيكن زمين هم بود، اما حامد حدادي نتوانست انتظارات را برآورده كند. او با پذيرفتن اين موضوع كه نتوانسته با تمام توانش براي ايران بازي كند، گفت: هفته پيش، پايم پيچ خورد و به همين دليل با درد بازي را شروع كردم. در ادامه، آرنج بازيكن روس به چانه ام برخورد كرد و در حين بازي، مجبور شدم آن را با 3 بخيه ببندم. در كوارتر چهارم هم دوباره پايم پيچ خورد. با اين شرايط، بازي كردن در بهترين فرم تقريبا ناممكن است.‌

حامد در پايان اين بازي از صمد نيكخواه بهرامي به عنوان بهترين بازيكن ايران نام برد، هرچند خود صمد اين موضوع را قبول ندارد: « از بازي خودم راضي نبودم و فكر مي‌كنم بهتر از اين مي‌توانستم باشم.‌»

كاپيتان تيم ملي در تشريح بازي اول ايران گفت: هم من و هم ديگر بچه‌ها در كوارتر اول بد بازي كرديم و در زمين گم بوديم. البته اين اولين بازي ما در المپيك بود و به همين خاطر هم در شروع كار تمركزمان را از دست داديم و نتوانستيم جلوي برتري روس‌ها را بگيريم. با اين حال در كوارترهاي دوم وسوم روند بازي به نفع ما عوض شد و توانستيم بازي خوبي را به نمايش بگذاريم.‌»

در مقابل روسيه، كامراني 11 و حدادي 9 امتياز كسب كردند، اما پرامتيازترين بازيكن ما صمد نيكخواه بهرامي بود كه به تنهايي 16 امتياز كسب كرد.تيم ملي بسكتبال فردا و در دومين بازي خود، به مصاف تيم قدرتمند ليتواني مي رود.

كاپيتان هم حذف شد

اميدهاي زيادي به آرش ميراسماعيلي، كاپيتان پرافتخار تيم ملي جودو براي كسب مدال المپيك وجود داشت، ولي او نيز ديروز مثل مسعود حاجي‌ آخوندزاده، نخستين نماينده ايران در اين بازي‌ها با 2 باخت و 2 برد از بازي‌ها حذف شد. آرش پس از شكست حريف لهستاني، مبارزه بعدي را به قهرمان ژاپني جهان و المپيك واگذار كرد. آن گاه در جدول بازنده‌ها حريف دومينيكني را برد، ولي به جودوكار 66 كيلويي ازبك باخت و با روياي كسب مدال خداحافظي كرد.

ميراسماعيلي: حقم تضييع شد

آرش ميراسماعيلي در شرايطي با كسب عنوان نهمي وزن 66 كيلوگرم جودو به كار خود پايان داد كه از قضاوت داوران در ديدارش با حريف ازبك و اخطاري كه به او داده شد، گلايه داشت و معتقد بود حقش تضييع شده است. در حالي كه مشخصا او به لحاظ آمادگي بدني دچار مشكل شده بود، ضمن اين كه انگيزه مبارزه سال‌هاي قبل نزد ميراسماعيلي ديده نمي‌شد.

سپهوند به دور دوم المپيك رفت

مرتضي سپهوند، بوكسور وزن 64 كيلوگرم تيم ملي با پيروزي در هر 4 راند مقابل هسيني همزا از تونس به دور دوم المپيك صعود كرد و بايد روز پنجشنبه به مصاف برنده مبارزه گئورگ اينوت رومانيايي، (نايب قهرمان اروپا و بوكسور پورتريكويي)‌ جاناتان گونزالس برود. سپهوند، همزا را در مجموع با حساب 16 بر 4 مغلوب كرد.

شايد عليرضايي به تهران بازگردانده شود

در حالي كه I.O.C اعلام كرده اگر بيماري محمد عليرضايي به عنوان دليل انصرافش از مسابقه شناي المپيك محرز نشود، برخورد شديدي عليه ايران اعمال خواهد شد. احتمال بازگشت عليرضايي به تهران براي انجام عمل جراحي از سوي مسوولان كاروان اعزامي اعلام شده است.

رضا پورعالي
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 346]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن