تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):براستى كه حق را دولتى است و باطل را دولتى، و هر يك از اين دو، در دولت ديگرى ذليل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821172448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جنب پل حافظپس‌لرزه‌هاي مخابرات


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: جنب پل حافظپس‌لرزه‌هاي مخابرات
گروه بورس –همايون دارابي: بازار دادوستد سهام يك روز پس از عرضه 5درصد سهام شركت مخابرات ايران و خروج نقدينگي قابل ملاحظه، همچنان شاهد تداوم درگيري معامله‌گران و كاهش سطح نقدينگي بازار بود.


در معاملات ديروز 63ميليون سهم ابطالي عرضه، روز نخست در تالار عرضه شد كه اين عرضه توسط معامله‌گران عمده بازار كه صف خريد 480ميليوني براي اين سهم تشكيل داده بودند، خريداري شد.
در اين شرايط البته تمركز معامله‌گران به تامين نقدينگي خريد سهام مخابرات در چند روز آتي خواهد بود. امري كه البته فشار قابل ملاحظه‌اي را نيز به بازار وارد خواهد ساخت. در بازار ديروز معامله‌گران در تحولات سياسي، حركت يك‌جانبه اتحاديه اروپا را در تشديد تحريم‌هاي اقتصادي دنبال مي‌كردند. اين تشديد تحريم در قالب اجراي سختگيرانه مفاد قطعنامه‌هاي پيشين شوراي امنيت در حال اجرا است كه احتمالا بر فعاليت برخي از شركت‌هاي بورسي به ويژه شركت‌هاي حمل كالا كه بازرسي از آنها سياست جديد اتحاديه اروپا است، خواهد شد. از سويي درگيري روسيه در بحران گرجستان همچون درگيري چين در بازي‌هاي المپيك مانع از مقاومت اين دو كشور در برابر طرح قطعنامه جديد در شوراي امنيت خواهد شد.
در بازار ديروز در تحولات اقتصادي عمده‌ترين موضوع بحث كاهش شديد بهاي محصولات و كالاهاي خام بود.
به دنبال تلاش آمريكا براي كاهش بهاي نفت از طريق افزايش ارزش دلار، بهاي نفت و فلزات روند رو به افتي را تجربه كرد.
بهاي جهاني فلزات نيز ديروز به ركوردشكني پرداخت و بهاي مس به مرز 7هزار و 500 دلار نزديك شد.
بهاي روي نيز به مرز يك هزار و 650 دلار در هر تن رسيد تا بازار نگراني جدي را در نمادهاي وابسته به بازار جهاني تجربه كند.
در اين ميان بحث كاهش بهاي فولاد به پيشنهاد صادركنندگان آسياي ميانه نيز تقويت شده است.به نظر مي‌رسد بازار در چند روز آينده توجه جدي‌تري به مساله كاهش بهاي جهاني فلزات صورت دهد.
در بازار ديروز همچنين معامله‌گران توجه ويژه‌اي را به نمادهاي داراي معاملات عمده نشان دادند.
تشكيل صف خريد مجدد براي نماد سرمايه‌گذاري غدير در آستانه عرضه بلوك 51درصدي اين نماد و همچنين انتشار آگهي فروش سهام تايدواتر خاورميانه اين دو نماد را در مركز توجه معامله‌گران قرار داد.هر چند كه اكثر معامله‌گران به دليل درگيري در عرضه سهام مخابرات ايران و كمبود مالي ناشي از آن با مشكل مواجه هستند و از اين رو بازار توان نقدينگي قابل ملاحظه‌اي را براي خريد سهام در خود نمي‌بيند.
در بازار ديروز در گروه بانكداري، بانك پارسيان با خبرهايي مربوط به احتمال اعمال افزايش سرمايه شركت مواجه بود.
انتظار مي‌رود افزايش سرمايه پيش‌بيني شده از 600ميليارد تومان به 750ميليارد تومان، افزايش فعاليت بانك را به همراه داشته باشد.
در گروه معدني نماد گل‌گهر ديروز در شرايطي بازگشايي شد كه اين شركت فروش يك‌ محموله 210هزار تني كنسانتره را آگهي كرده است. در گروه معدني نماد معادن منگنز ايران بازگشايي شد كه اين نماد نيز همانند گل‌گهر تحت تاثير كمبود نقدينگي بازار با افت مواجه شد. گل‌گهر ديروز 6/4درصد و منگنز 6/9درصد افت را تجربه كردند. در گروه فلزي-معدني نماد دو شركت باما و كالسيمين توليد‌كنندگان سرب و روي بازگشايي شدند كه تحت تاثير افت بهاي جهاني فلزات و همچنين دشواري‌هاي توليد و افزايش بهاي مواد اوليه مصرفي، افت‌هاي سنگيني را تجربه كردند.
باما ديروز 43درصد و كالسيمين 1/26درصد افت قيمت را تجربه كردند.
در گروه ساختماني توس‌گستر افت اندكي را تجربه كرد.در مجموع بازار ديروز بازاري متعادل با گرايش به ضعف ناشي از خلاء نقدينگي بود كه در آن شاخص 9/22 واحد افت كرد.
حجم معاملات نيز ديروز به 6/24ميليارد تومان رسيد. از 135 نماد مورد داد و ستد، 31 نماد با رشد قيمت و 84 نماد با افت ارزش دادوستد شدند.
 دوشنبه 21 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 120]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن