تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 27 مرداد 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):هر کس عبادت خالصش را برای خدا بالا بفرستد، خدا بهتریم مصلحت را برای او نازل می ک...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811390497




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

واگذاري 60 درصد از سهام شركت‌‏هاي تابع جهاد كشاورزي


واضح آرشیو وب فارسی:سازمان خبری اقتصاد ایران: واگذاري 60 درصد از سهام شركت‌‏هاي تابع جهاد كشاورزي
تا پايان سال صورت مي گيرد؛تهران - خبرگزاري اقتصادي ايراناكونيوز: وزير جهاد كشاورزي از واگذاري 60 درصد سهام شركت‌‏هاي خدماتي زير مجموعه اين وزارتخانه تا پايان سال جاري خبر داد.


به گزارش خبرگزاري اقتصادي ايران، محمدرضا اسكندري در حاشيه جلسه هيأت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي مبني بر اينكه وزارت جهاد كشاورزي چه اقداماتي دررابطه با خصوصي‌‏سازي و اجراي اصل 44 انجام داده است، گفت: در حال حاضر كليه فعاليت‌‏هاي كشاورزي توسط بخش خصوصي انجام مي‌‏شود اما اين وزارتخانه بعضي از فعاليت‌‏هايي كه در قالب دو شركت خدماتي بوده را هم قرار است واگذار كند. اين دو شركت، خدماتي را در اختيار كشاوزران قرار مي‌‏دادند كه امروز زمينه واگذاري آنها فراهم شده است.

وي با بيان اينكه دولت تصويب كرده تا حداكثر 60 درصد سهام اين شركت‌‏ها را به تشكل‌‏هاي بخش خصوصي واگذاركنيم، اظهار داشت: اين موضوع مصوب شده و قرار است امسال واگذار كنيم.

به گفته وي سازمان خصوصي‌‏سازي در حال قيمت‌‏گذاري است و تا پايان برنامه چهارم 100 درصد سهام اين شركت‌‏ها واگذار مي‌‏شود.

وزير جهاد كشاورزي با اشاره به اينكه تاكنون سهام برخي از كشت‌‏و صنعت‌‏ها واگذار شده، تصريح كرد: چند مورد ديگر هم در حال قيمت‌‏گذاري است كه اگر اين اتفاق بيفتد كل تصدي‌‏هاي دولتي در اين بخش واگذار شده‌‏اند و با توجه به اينكه فعاليت‌‏هاي ترويج هم خصوصي شده‌‏اند، در دوسال آينده وزارت كشاورزي به يك وزارتخانه كوچك و سياست‌‏گذار تبديل مي‌‏شود كه تنها برنامه‌‏ريزي مي‌‏كند ولي كار را بخش خصوصي انجام مي‌‏دهد.

اسكندري تصريح كرد: در يك سال اخير حدود 1300 شركت فني و مهندسي در مراكز روستايي تشكيل شده و 13 هزار نفر از فارغ‌‏التحصيلان كشاورزي مشغول شده‌‏اند كه خدمات ترويجي را به كشاورزان ارائه مي‌‏دهند يعني تصدي‌‏گري را به شركت‌‏ها واگذار كرديم.

او با اشاره به اينكه بايد ذخاير استراتژيك كشور حفظ شود، خاطرنشان ساخت: در سال زراعي كه در آن قرار داريم، كاشت گندم و جو از نيمه شهريور شروع مي‌‏شود و تمهيداتي انديشيده شده كه بتوانيم در همين شرايط نياز كشور را تامين كنيم. پيش‌‏بيني ما اين است كه حداقل 14.5 ميليون تن گندم در سال زراعي87- 88 توليد داشته باشيم.

وزير جهاد كشاورزي افزايش توليد سيب‌‏زميني را يكي از بحث‌‏هاي مطرح در دولت اعلام كرد و گفت: در كشت تابستانه و بهاره برنامه اين بود كه برنامه‌‏ريزي به گونه‌‏اي باشد تا بتوانيم توليدات كشور را از سال گذشته حفظ كنيم. خوشبختانه اين اتفاق افتاد و توليد انجام شده بيش از نياز كشور است. بنابراين برنامه‌‏ريزي شده كه بخشي از آن صادر شود.

وي افزود: در بعضي از مجوزها محدوديت‌‏هايي ايجاد كرديم. محدوديت صادرات سيب زميني را برداشته‌‏ايم و قيمت تضميني آن را نسبت به ابتداي سال جاري افزايش داديم به طوري كه در ابتداي سال زراعي جاري قيمت 95 تومان بود كه در دولت پيشنهاد ارتقاي آن مصوب شد و با تصويب دولت قرار است 135 تومان خريداري شود.

وي افزود: امروز هم سيب‌‏زميني با اين رقم از كشاورز تحويل گرفته مي‌‏شود. از طرفي براي اينكه مصرف سيب‌‏زميني را بالا ببريم با وزارت رفاه هماهنگ كرده‌‏ايم كه سيب‌‏زميني كه توسط دولت خريد تضميني مي‌‏شود، از سوي وزارت رفاه در اختيار كساني كه تحت پوشش هستند قرار بگيرد.

اسكندري در ادامه درباره چگونگي توزيع بودجه خشكسالي نيز گفت: دولت 2100 ميليارد ريال براي خشكسالي مصوب ساخته كه با توجه به تقسيم‌‏بندي كه اين پروژه دارد، 800 ريال ميليارد آن به نهاده‌‏هاي كشاورزي اختصاص يافته، 600 ميليارد ريال براي استمهال وام‌‏ها و سود كارمزد تعلق مي‌‏گيرد، 200 ميليارد ريال براي گسترش بيمه و 200 ميليارد ريال نيز به عنوان خسارت به كشاورزان آسيب‌‏ديده از خشكسالي پرداخت مي‌‏شود كه تحت پوشش بيمه نبودند.

وي افزود: 100 ميليارد ريال هم براي سيستم‌‏هاي آبياري تحت فشار هزينه مي‌‏شود.

او با بيان اينكه دولت بايد براي اين كار برنامه‌‏ريزي لازم را انجام دهد، اظهار داشت: در حال حاضر بحث توزيع استاني اين اعتبارات مشخص شده و پيگير مراحل امضاي موافقت‌‏نامه‌‏ها هستيم.

اسكندري تصريح كرد: در بخش نهاده‌‏ها بذر و نهال و كود تدارك ديده شده است. با وجودي كه در شرايط خشكسالي بوديم، كل بذري كه سيستم دولتي براي كاشت گندم تدارك ديد، از 440 هزار هزار تن در سال جاري به 470 هزار تن بذر گندم براي سال زراعي آينده در نظر گرفته شده است.

وزير جهاد كشاورزي مهمترين مانع بر سر راه يكپارچه سازي اراضي را مشكل اعتبار دانست و يادآور شد: براساس آنچه كه در برنامه چهارم تصويب شده، بايد سالانه 200 هزار هكتار از اراضي يكپارچه مي‌‏شدند اما اعتباري كه براي اين كار تخصيص شد، حدود 20 هزار هكتار در سال است.

وي افزود: وقتي بحث نوسازي مطرح مي‌‏شود، به دو شكل امكان‌‏پذير است كه شامل اراضي مدرن پايين سدها و گروه ديگر اراضي سنتي است كه به موارد مختلف هم تقسميم مي‌‏شوند.

اسكندري با بيان اينكه بحث تجهيز و نوسازي اراضي حدود 25 سال است عمليات آن شروع شده، عنوان داشت: در اين 25 سال يعني تا پايان 86 در اراضي مدرن حدود 40 هزار هكتار از اراضي يكپارچه شده و در اراضي سنتي حدود 550 هزار هكتار از اراضي يكچارچه شده‌‏اند، يعني در مجموع در 25 سال حدود 1100 هزار هكتار اراضي يكپارچه شده‌‏اند كه از اين رقم 200 هزار هكتار در دو سال 85 و 86 انجام شده است.

وزير جهاد كشاورزي تصريح كرد: اين آمارنشان مي‌‏دهد كه روال كند است. قاعدتاً بايد بتوانيم سرعت بيشتري به كارها بدهيم. امسال روال تندتر شده و مطابق برنامه بايد اين رقم را به 46 هزار هكتار برسانيم.

به گفته وي، اين اقدام راندمان آبياري را در هر هكتار حداقل 14 درصد بالا مي‌‏برد كه در نهايت موجب مي‌‏شود 50 درصد درآمد كشاورز بالا رود.

پايان پيام//
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سازمان خبری اقتصاد ایران]
[مشاهده در: www.econews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 116]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن