تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):حيا زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821141130




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

براي حل مشكلات ترافيكي مهر ماه در شهر تهران ، يك دست صدا ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: براي حل مشكلات ترافيكي مهر ماه در شهر تهران ، يك دست صدا ندارد


تهران - خبرگزاري ايسكانيوز: كمبود جايگاه هاي سوخت CNG، عدم كارايي بيش از نيمي از اتوبوس هاي گاز سوز به دليل عدم سوخت گيري، صف هاي عريض و طويل شهروندان در ايستگاه هاي تاكسي و اتوبوس، تردد خالي يا بدون مسافر اتوبوس هايي كه مشكل گازرساني دارند و ...

عدم توقف آنها در ايستگاه ها كه به عصبانيت مسافران مي افزايد، همه و همه توسط مسوولين شهرداري كه به نوعي نسبت به بحران احتمالي حاصل از بازگشايي مدارس در مهر ماه واقف هستند، گوشزد شده است.
در حال حاضر مشكل سوخت اتوبوس ها و تاكسي هاي سي ان جي به مرز بحران رسيده به گونه اي كه مسوولان معتقدند با بازگشايي مدارس، بحران و مشكلات اساسي در حمل و نقل شهري تهران به وجود خواهد آمد.
معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران چندي پيش در جمع خبرنگاران ضمن تاكيد بر مشكلات مربوط به سوخت گيري اتوبوس هاي گاز سوز اعلام كرده بود كه هيچ مسوولي در كشور نسبت به مشكل سوخت گيري اتوبوس هاي گاز سوز بي اطلاع نيست و اين معضل را بسيار جدي دانسته است.
وي با اشاره به پيگيري هاي صورت گرفته از جانب شهرداري تاكيد كرده كه براي آگاه سازي مسوولين ده ها و حتي صدها نامه نگاري و مصاحبه داشته كه همگي ناديده انگاشته شده است.
ممكن است كه مسوولين مربوطه نسبت به نامه ها، پيگيري ها و تاكيدات اين چنيني بي اهميت باشند اما با توجه به در پيش بودن ماه مهر و نياز شهر تهران به وسايل حمل و نقل عمومي نمي توانند اين مساله را زير سبيلي رد كنند بلكه بايد چاره اساسي انديشيده شود.
مهندس تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران در سومين نشست ستاد مهر رمضان كه مربوط به تدابير ويژه و رايزني هاي مسوولين حمل و نقلي شهر تهران براي ايام بازگشايي مدارس است، از سازمان ها و نهادهاي دولتي و نيروهاي مسلح درخواست كرده كه اتوبوس هاي در اختيار خود را به صورت مقطعي و تنها براي مهرماه، براي خدمت رساني به شهروندان تهراني اختصاص دهند.
وي براي دفعات مكرر اعلام كرده است كه در حال حاضر از دو هزار و 800 دستگاه اتوبوس گاز سوز شركت واحد تنها 60 درصد قادر به سوختگيري نبوده و عملا از چرخه خدمت رساني به شهروندان باز مانده اند.
وي با وجود اطلاع رساني هاي مكرر بيژني، مدير عامل شركت واحد اتوبوسراني در خصوص وجود مشكلاتي در ناوگان حمل و نقل عمومي و كمبود اتوبوس براي خدمت رساني مفيد به شهروندان يادآوري كرده كه تعداد اتوبوس هاي موجود در ناوگان فعلي، براي پوشش ترافيك مهرماه كافي نيست و با توجه به فرسودگي ناوگان، جا به جايي بيش از ظرفيت اتوبوس ها و ... مشكلات عديده اي در كمين است.
تشكري هاشمي معاون حمل و نقل و ترافيكي شهر تهران كه همواره توفيقات خود را همراه با آمار ارايه مي كند از مجموعه هفت جايگاه سوخت سي ان جي در تهران، چهار جايگاه را به دليل افت فشار گاز، غير فعال دانسته و مابقي را نيمه فعال مي داند.
وي بحران احتمالي در مهرماه را متوجه كساني دانست كه نسبت به بازسازي تعمير و آماده سازي ايستگاه هاي سوخت سي ان جي حضور داشته اند.
وي اگر چه در جمع خبرنگاران شهري نسبت به قطع مكرر برق در سطح شهر و بي انضباطي هاي ايجاد شده ترافيكي به دليل قطع چراغ هاي تقاطع ها ابراز نگراني كرده بود، سرهنگ سيد هاشمي رييس راهنمايي و رانندگي راهور تهران نيز به اين امر اشاره داشته و هر دو بر اين تفاهم اند كه افزايش 30 درصدي ترافيك سطح معابر، در مهرماه به 60 درصد خواهد رسيد.
بحران هاي مربوط به حمل و نقل تهران، جايگاه هاي سوخت رساني آلودگي هوا و ... نياز به همكاري و تعامل تمام حوزه هاي مسوول را دارد و اقدامات هميشگي و يك جانبه شهرداري تهران، گوشزدها و كوبيدن بر طبل اطلاع رساني پيرامون مشكلات پيش روي مهرماه، كار به جايي نخواهد داشت بلكه با ياري تمام مسوولين كشور همراه با تعامل تنگاتنگ با شهرداري، مي توان افق روشن تري براي مهرماه ترسيم كرد.
در اين ميان منتظر خواهيم بود تا نتيجه رايزني هاي كميته مشتركي كه از اعضاي شوراي شهر، مجمع نمايندگان تهران و شهرداري تهران تشكيل شده است، مشخص شده تا با توجه به اطلاع رساني هاي مكرر شهرداري تهران پيرامون وضعيت حمل و نقل عمومي مهرماه، درصد توجه مسوولين ستاد تبصره 13، كه سامان دادن به حمل و نقل شهري جزوي از وظايف هميشگي آنها بوده را نظاره گر شويم./02/146/125
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 86]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن