تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مردم را به غير از زبان خود، دعوت كنيد، تا پرهيزكارى و كوشش در عبادت و نماز و خوبى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820681415




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فعالان سياسى تأكيد كردند طرح تحول سياسى در راستاى حقوق مردم باشد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: فعالان سياسى تأكيد كردند طرح تحول سياسى در راستاى حقوق مردم باشد
گروه سياسى ـ براى بهينه سازى فضاى سياسى كشور خصوصاً در آستانه ورود به دهه چهارم انقلاب اسلامى و جهش به سمت افق ترسيمى نظام در سند چشم انداز تحول در حوزه سياسى كشور ضرورى به نظر مى رسد.
در تدوين چارچوب طرح تحول سياسى شاخصه هاى سياسى از قبيل شناخت و آگاهى، هدف گيرى هاى ملى، نظام مند سازى فعاليت ها و تعاملات سياسى و اجماع سازى براى تصميم گيرى هاى سياسى پيرامون هر يك از كنشگرهاى عرصه سياسى كشور از گروه ها و احزاب گرفته تا نخبگان و دانشگاهيان و عموم مردم بايد مد نظر باشد.
بر اين اساس ايده پيشنهادى تحول سياسى به نوعى الگو سازى در جامعه مى پردازد و فعالان عرصه سياست را در چارچوب قانون اساسى و كاركردهاى مورد انتظار نظام آموزش مى دهد بطورى كه خروجى آن در راستاى منافع و قدرت ملى باشد و قواعد بازى سياسى در ميان بازيگران بخوبى رعايت شود.
در صورت تدوين يك طرح تحول سياسى با شاخصه هايى كه ذكر شد مى توان اميدوار شد تا در مواجهه و جهت گيرى ها در حوزه سياست داخلى و خارجى شاهد نگرش كلان و جامع در ميان فعالان سياسى بود.
طرح تحول سياسى مى تواند براى احزاب و گروههاى سياسى، انتخابات ها، آموزش مديريت سياسى، نخبه پرورى سياسى و پويايى سياسى دانشگاهها را در برگيرد و با نظام مند سازى عرصه سياسى كشور با افزايش مشاركت سياسى جمعى موجب نشاط سياسى شود.
ابوالقاسم رئوفيان رئيس كميته استان هاى جبهه پيروان خط امام و رهبرى ضمن تأكيد بر ضرورت اصلاح قانون فعاليتهاى سياسى در كشور ادامه داد: در قانون اساسى براى احزاب جايگاه رفيعى در نظر گرفته شده است اما اين مسئله را بايد در نظر گرفت كه اقتضائات هر دوره نسبت به دوره هاى قبل خود تفاوت دارد و بر اين اساس ضرورت تحول سياسى مشخص مى شود.
رئوفيان با بيان اينكه سازماندهى و نظارت بر احزاب ضرورت دارد، تصريح كرد: ساماندهى ارتباطات احزاب، درونى كردن فعاليتهاى احزاب و تعامل آنها با احزاب كشورهاى مسلمان و ساير كشورها و ساماندهى فعاليتهاى سياسى دانشجويان، توجه به نخبگان سياسى، اصلاح قانون انتخابات و نظارت احزاب بر انتخابات از جمله مواردى است كه بايد در طرح تحول سياسى مدنظر قرار گيرد.
وى در ادامه با تأكيد بر اينكه در ارائه طرح تحول سياسى بايد تسريع در اجراى امور مورد توجه قرار گيرد گفت: تغييرات و اصلاحات كه در طرح تحول سياسى اعمال مى شود به معناى واقعى از تحول در عرصه فعاليتهاى سياسى خبر دهد نه به معناى جرح و تعديل در حد جزئى.
دبيركل خانه احزاب ايران نيز نگاه به توسعه سياسى را لازمه اجراى موفق طرح تحول سياسى دانست و پيشنهاد داد همايشى با حضور فعالان سياسى و اساتيد دانشگاه براى بررسى ابعاد اين طرح برگزار شود.
حسين موسوى تبريزى دبير كل مجمع محققين و مدرسين حوزه علميه قم در مورد طرح تحول سياسى مطرح شده در معاونت سياسى وزارت كشور با بيان اينكه طرح تحول سياسى اگر با نگاه به توسعه سياسى باشد مطلوب است، اظهار داشت: هم در قانون اساسى و هم در چشم انداز ۰۲ ساله نظام محوريت بر مبناى توسعه سياسى است و هر گونه تحولى در حوزه سياسى اگر با اين نگاه باشد لازم و ضرورى است.
دبيركل خانه احزاب تأكيد كرد: نگاه توسعه سياسى بر مبناى گسترش فعاليتهاى احزاب و تشكلها، نظام مند كردن آنها بر اساس قانون و فراهم كردن بستر مشاركت سياسى در جامعه است و طرح تحول سياسى نيز بايد در اين چارچوب باشد.
قائم مقام حزب اعتماد ملى نيز گفت: اگر طرح تحول سياسى در جهت تثبيت قانون اساسى و دفاع از حقوق مردم و حقوق شهروندى باشد مفيد خواهد بود.
رسول منتجب نيا تصريح كرد: طرح تحول سياسى اگر طرحى باشد كه مغاير قانون اساسى نباشد و موجب محدود كردن فضاى سياسى نشود و ابهامات را رفع كند طرح خوبى است و اگر ابهام زدايى در اين زمينه در جهت دفاع از حقوق اجتماعى مردم باشد قابل تقدير است.وى افزود: بايد در نهايى كردن اين طرح از صاحبنظران خواسته شود نظرات خود را مطرح كنند تا در جهت استيفاى حقوق مردم تلاش شود.
همچنين دبيركل جامعه زينب ضمن تأكيد بر ضرورت تدوين طرح تحول سياسى براى نهادينه كردن فعاليتهاى سياسى در كشور تصريح كرد: اسلام با حزب سازى موافق است و فعاليت سياسى تنها يك ژست سياسى نيست.
مريم بهروزى با تأكيد بر اينكه بايد در طرح تحول سياسى احزابى كه به معناى واقعى فعاليت مى كنند و داراى تشكيلات منظم و شعب هستند شناسايى شوند گفت: بايد به سمتى برويم كه در فضاى سياسى احزاب و تشكل ها به حساب آيند و با كمك به آنها به فعاليت سالم سياسى در كشور كمك كنيم.
وى با اشاره به اينكه بايد ساماندهى فعاليت هاى دانشجويى در طرح تحول سياسى مدنظر قرار گيرد گفت: فعاليت هاى دانشجويى بايد مرزبندى شود به اين معنا كه اگر فعاليت سياسى، صنفى و يا فرهنگى دارند معين شوند.
 يکشنبه 20 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 62]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن