تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه الرحمن الرحيم، شيطان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821109041




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس‌جمهور: دولتي‌ها از شكايت عليه رسانه‌ها صرف‌نظر كنند


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: رييس‌جمهور: دولتي‌ها از شكايت عليه رسانه‌ها صرف‌نظر كنند
به مناسبت روز خبرنگار پنجشنبه‌شب تعدادي از خبرنگاران، سردبيران و مدير مسوولان رسانه‌هاي گروهي در ساختمان قديم مجلس شوراي اسلامي با رييس‌جمهور ديدار گفت‌وگو كردند.

به گزارش ايسنا، دكتر محمود احمدي‌نژاد طي سخناني در اين ديدار با تبريك روز خبرنگار و اعياد ماه شعبانيه، گفت: عنوان خبرنگار مجموعه‌ كساني را كه دست‌اندركار پيام‌رساني هستند؛ كسي كه پيام تهيه مي‌كند، كسي كه دوربين به دست مي‌گيرد و عكاسي مي‌كند، كسي كه خبر را اصلاح و تصحيح مي‌كند را نيز در بر مي‌گيرد.

رييس‌جمهور با اشاره به " تسهيلات در نظر گرفته شده از سوي دولت براي بيمه‌ تامين اجتماعي خبرنگاران آزاد" درباره صحبت‌هاي محمود دعايي در مورد بازنشسته شدن برخي از اساتيد، گفت: از آقاي دعايي به خاطر اطلاع‌رساني كه در اين ارتباط كردند تشكر مي‌كنم ولي استاد بازنشستگي ندارد.

وي در عين حال به اقدامات شوراي عالي انقلاب فرهنگي در اين زمينه اشاره كرد.

وي همچنين در بخش ديگري از سخنانش با بيان اين‌كه " در اين دولت كمترين شكايت از رسانه‌ها صورت گرفت، با آن‌كه بيشترين هجمه عليه دولت بوده است" گفت: ما از دستگاه‌هاي دولتي مي‌خواهيم كه اگر شكايتي عليه رسانه‌اي دارند به مناسبت روز خبرنگار و اين اعياد مبارك از آن صرف‌نظر كنند.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اين‌كه " خبرنگاران در خط مقدم اطلاع‌رساني هستند و وظايف سنگيني در اين ارتباط برعهده دارند" گفت: رسانه هم مي‌تواند الهي و هم شيطاني باشد. ما صف‌بندي آشكاري را در اين ارتباط شاهديم؛ برخي رسانه‌ها در راستاي خواسته‌هاي استعمارگران و چپاولگران و در مقابل رسانه‌هايي هم در راستاي عدالت، صلح حقيقي و براي دفاع از حقوق انسان‌ها تلاش و فعاليت مي‌كنند.

رييس‌جمهور گفت: ما خداوند را سپاسگذاريم كه جامعه رسانه‌اي و پيام‌رسان در ايران عزيز در صف پيام‌رسانان صلح و عدالت، كمال و عشق و برادري قرار دارد. با نواقصي كه بعضا وجود دارد و بداخلاقي‌هايي كه مي‌شود، معتقديم كه جامعه رسانه‌اي ايران در محتواي پيام، جهت‌گيري در عرصه‌ پيام‌رساني، عشق به انسان‌ها در دنيا بي‌نظير است و در برابر جبهه‌ شيطاني قدعلم كرده است. البته ممكن است بعضي‌ها بگويند ما كجا و آن‌ها كجا؟ البته منظور آن‌ها از نظر تجربيات و امكانات است، اما همه‌ ما مي‌دانيم كه اراده انسان و ايمان الهي بر تمام تجهيزات عالم غلبه مي‌كند. ما يك موي شهيد صارمي و ديگر خبرنگاران خود را با اين كله گنده‌هاي رسانه‌هايي كه در جبهه‌ شيطاني فعاليت مي‌كنند عوض نمي‌كنيم، حتي اگر منتقد احمدي‌نژاد باشند.

وي خاطرنشان كرد: ما همه يك خانواده هستيم. در واقع همه ايراني‌ها اعضاي يك خانواده بزرگ هستند و امروز بدون ترديد ايران پرچمدار همه‌ خوبي‌ها براي بشريت است. ايران علمدار نجات بشريت از سلطه‌ خودخواهان است و هر كسي كه در هر نقطه جهان دل صافي داشته باشد و با واقعيت‌هاي ايران آشنا شود، دل‌شيفته ايران مي‌شود و ايران براي كساني كه با اين سرزمين آشنا هستند نقطه آرماني است و دل‌ها آن‌ها مالامال از عشق به ايران است.

وي ادامه داد: دست‌هاي اهريمن تلاش مي‌كنند كه چهره ناموفق و نامطلوبي از ايران ترسيم كنند و اجازه ندهد كه جهانيان با ملت ايران با واقعيت‌هاي ملت ايران، با طبيعت ايران، با پيشرفت‌هاي ايران در عرصه‌هاي مختلف، با فرهنگ ملت ايران آشنا شود. بهترين فرهنگ‌ها، سنت‌ها، ارتباطات اجتماعي و عاشقانه‌ترين روابط اجتماعي در ايران وجود دارد و هر جاي ايران بهترين‌ها را مي‌بينيم.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه " در اين‌جا خواهش كوچكي دارم" گفت: در يك خانواده حرف و حديث زياد است و ممكن است جر و بحث‌هاي زيادي صورت بگيرد ولي اعضاي خانواده به هر حال بعد از اين جر و بحث‌ها با هم آشتي مي‌كنند و وقتي كه اين خانواده مي‌خواهد خود را به بيرون معرفي كند چهره‌ خوبي را از خود به بيرون معرفي مي‌كند. در واقع از خوبي‌ها صحبت مي‌كند و وقتي كه شخصيت يك خانواده در نزد ديگران مخدوش شود، عزت و اثرگذاري آن خانواده از بين مي‌رود. همان‌طور كه گفتم ايران سرشار از زيبايي‌هاست و ما همه اعضاي يك خانواده هستيم و بايد به عرصه‌ جهاني چهره‌ خوبي از ايران معرفي كنيم.

وي خاطرنشان كرد: دشمنان با بازي رسانه‌اي و سياسي نمي‌خواهند بگذارند كه ديگر ملت‌ها با ايران آشنا شوند و در انتشار خبر از ايران، خيلي لطف كنند چند تصوير محدود از ايران را نشان مي‌دهند. با توجه به اين موارد من خواهشمندم كه ما همه اعضاي يك خانواده تلاش كنيم تصويري كه از ايران به جهان ارايه مي‌كنيم تصوير مخدوشي نباشد و تصوير واقعي باشد. به نحوي نباشد كه ما در يك سازماني در عرصه‌ جهاني حضور پيدا كنيم و تعداد زيادي پرونده جلوي‌مان بگذارند و همه‌اش كد از داخل بدهند. وقتي كه ما در عرصه‌ جهاني ايران را خوب معرفي كنيم اين خود باعث مي‌شود كه صف‌بندي‌ها عوض شود. سال گذشته اتفاقي كه در دانشگاه كلمبيا رخ داد، يك گوشه‌اي از بزرگي‌هاي ملت ايران را در عرصه ديد جهانيان گذاشت و صف‌بندي ايجاد كرد.

وي گفت: خيلي‌ها عقيده دارند كه عرصه‌ رسانه‌اي كشور مشغول به كارهاي دم دستي شود و از پرداختن كارهاي مهم و اساسي دور گردد.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين‌كه " طبق آماري كه دوستان ارايه كردند ما 46 روزنامه در ايران داريم" درباره ميزان اين 46 نشريه سوال كرد و در ادامه با طرح اين پرسش كه " آيا ما نمي‌توانيم رسانه‌اي داشته باشيم كه در سطح دنيا منتشر شود؟" گفت: ما هم مي‌توانيم. چرا ديگران مجله‌اي را منتشر ‌كنند كه 10 ميليون تيراژ دارد در حالي كه پيامي براي جهانيان ندارند و به دنبال خواسته‌هاي قدرت‌هاي زورگو هستند، اما اين پيام شماست كه خريدار دارد. البته بعضي‌ها نمي‌خواهند كه بگذارند پيام شما در عرصه‌ جهاني منتشر شود. اكنون مثلا يك روزنامه در ايران شش هزار تيراژ دارد، دو هزار تاي آن براي ادارات دولتي فرستاده مي‌شود و چهار هزارتاي آن برگشت مي‌خورد. روزنامه‌هاي ما بايد پيام ايران را به خوبي منتشر كنند و تيراژشان بالا برود. مرزها را كنار بزنند و مثلا همزمان در 20 پايتخت دنيا منتشر شوند.

وي خطاب به اهالي رسانه گفت: شما بايد افق‌هاي دور را در نظر بگيريد. آن‌قدر افق‌هاي دور را در نظر بگيريد كه كل زمين را در بر بگيرد. اكنون رسانه ملي ما در بخش‌هايي در اين ارتباط قدم برداشته و خوب عمل كرده است.

وي گفت: استعدادي كه در اين كشور وجود دارد، بي‌نظير است. شما اصحاب رسانه بايد اين استعداد را مديريت كنيد. پشتيباني كنيد و رسانه‌ها براي اين‌كه پيام ملت ايران را به خوبي به عرصه‌ جهاني منتقل كنند، بايد در راستاي تقويت خود تلاش بيشتري داشته باشند و دولت هم از آن‌ها پشتيباني مي‌كند. امروز مشتري‌هاي شما در دنيا به صف ايستاده‌اند. توليد و طراحي كنيد و من مطمئن هستم كه به فضل الهي موفقيت از آن شما خواهد بود.

در اين مراسم تعدادي از اهالي رسانه نيز صحبت كردند و در پايان مجري برنامه اعلام كرد كه از طرف رييس‌جمهور سفر مشهد به عنوان هديه به خبرنگاران حاضر در جلسه و خانواده‌هاي آنان اعطا مي‌شود.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 64]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن