تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هان! ميان حق و باطل جز چهار انگشت فاصله نيست. از آن حضرت درباره معناى اين فرمايش س...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821008405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آغاز بازسازي و مرمت موزه استاد شهريار در تبريز


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: آغاز بازسازي و مرمت موزه استاد شهريار در تبريز
جام جم آنلاين: منزل شخصي استاد نام آوازه تبريزي محمد حسين بهجت تبريزي متخلص به شهريار كه تبديل به موزه شده است در حال مرمت و بازسازي است. رسول جديدالاسلام مدير موزه استاد شهريار امروز در گفتگو با خبرنگار جام‌جم گفت: منزل شخصي استاد 3 سال بعد از فوت او در سال 70 توسط شهرداري خريداري شده است و در عرض اين 3 سال كه وقفه‌اي در خريد اين منزل اتفاق افتاد بخشي از لوازم و ملزومات استاد پراكنده شده است.


وي درخصوص مرمت اين موزه گفت: بازسازي موزه از اوايل تير آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وي افزود: با همكاري شهرداري منطقه 8 و معاونت شهرداري تبريز بازسازي فاز اول انجام شده و طبق برآوردهاي صورت گرفته 10 ميليون تومان اعتبار براي بازسازي نياز داريم و تاكنون حدود 4 ميليون تومان هزينه شده است .

مدير موزه استاد شهريار خاطرنشان كرد: بعد از بازسازي فاز اول با همكاري كارشناسان ميراث فرهنگي و خانواده مرحوم استاد شهريار چيدمان كتب و دست‌نوشته‌ها و لوازم شخصي موزه عوض شده است.

وي در ادامه از چاپ آثار و دست خط‌هاي چاپ نشده استاد شهريار خبر داد و گفت: در آينده نزديك مجموعه آثار چاپ نشده استاد كه در دست خانواده بوده و به طور امانت در دست ماست به زيورچاپ آراسته مي‌شود و همچنين دستخط قرآني استاد كه ناقص است و ما به دنبال خوشنويس و خطاطي هستيم كه اين مجموعه را تكميل كرده و ما براي چاپ آماده كنيم .

وي گفت: همچنين جمشيد عليزاده يكي از شهروندان تبريزي كه تعداد 60 عدد از نامه‌هاي شهريار به اشخاص مختلف را در كتابي به عنوان به همين سادگي گردآوري نموده است، اگر در اختيار شهرداري قرار دهد به چاپ مي‌رسد.

وي همچنين از مردم نيز درخواست كرد چنانچه آثاري از جمله عكس و دست‌نوشته‌اي از شهريار دارند به صورت امانت هم كه شده در اختيار اين موزه قرار دهند.

مدير موزه استاد شهريار با اشاره به افزايش بازديدكنندگان اين موزه اظهار كرد: پخش سريال شهريار و تبليغات سازمان ميراث فرهنگي و تهيه بروشورهايي در اين زمينه باعث افزايش بازديد‌ها شده و به طور ميانگين روزانه 500 نفر از هموطنان از اين موزه بازديد مي‌كنند.

فاطمه حسيني يكي از بازديدكنندگاني بود كه براي اولين بار از تهران به تبريز آمده بود و براي اولين مكان موزه استاد شهريار را براي بازديد انتخاب كرده بود. وي به خبرنگار ما گفت: با توجه به اين كه موزه در كوچه فرعي قرار دارد بايد شهرداري در نصب تابلوهاي معرفي اين مكان بيشتر تلاش كند.

وي درصد شناخت مردم توسط سريال شهريار را خوب اعلام كرد و گفت: «استاد شهريار به واسطه اشعار نغز و غني خود شناخته شده بود و پخش اين سريال نيز در معرفي اين شخصيت جهاني نقش داشت.»

موسي پيريايي مهمان ديگري از شهر اهواز بود كه همزمان با بازديد از موزه به خبرنگار ما گفت: آشنايي با سابقه تاريخي و شخصيت‌هاي تاريخ‌ساز تبريز مهم‌ترين هدف ما براي بازديد از شهر باستاني بود و وجود استاد شهريار نيز به غناي علمي و فرهنگي اين شهر افزوده است.

وي نحوه آشنايي و شناخت خود ازاستاد را از طريق شعرهاي صميمي، ساده و دلنشين و برگزاري همايش‌هاي ملي ذكر كرد.
 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 140]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن