تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):خداوند اجابت دعاى مؤمن را به شوق (شنيدن) دعايش به تأخير مى اندازد و مى گويد: «صداي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815457184




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مراسم پاياني مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با حضور رئيس جمهوري برگزار شد


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: مراسم پاياني مسابقات بين‌المللي قرآن كريم با حضور رئيس جمهوري برگزار شد
مشهد - خبرنگار اطلاعات: دكتر محمود احمدي‌نژاد شامگاه سه‌شنبه در آيين اختتام بيست‌وپنجمين دوره مسابقات قرآن كريم جمهوري اسلامي ايران كه در تالار قدس حرم مطهر رضوي برگزار شد، گفت: قرآن كتاب هدايت براي متقين است و ايمان به غيب اولين مشخصه متقين است.‌

رئيس جمهوري افزود: غيب آن چيزي است كه همه انبيا به آن وعده داده‌اند و آن خليفه الله و انسان كامل است كه ايمان به او يعني ورود به عرصه هدايت و دست انداختن به حبل‌الله‌المتين.

او افزود: عترت، تجسم قرآن و عينيت آن است و اگر عترت نباشد قرآن مفهومي ندارد، عترت و قرآن از يكديگر جدايي ناپذيرند و تا ابد دو روي يك سكه‌اند.

وي گفت: امام يعني تجلي قرآن و بدون امام ظلمات در ظلمات است، قرآن معلم و راهنما و هدايتگر مي‌خواهد و امام هم معلم، هم هدايتگر، هم دستگيركننده و هم تجلي قرآن است.

دكتر احمدي‌نژاد افزود: ورود به قرآن بدون امام ره به جايي نخواهد برد و محال است كسي بدون توسل به غيب هستي و توسل به اهل‌البيت بتواند از قرآن بهره كافي ببرد.وي با بيان اين كه قرآن كتاب هستي و هدايت و جامع همه حقايق است، افزود: قرآن كتاب علم و جهاد و زندگي سعادتمند است.

رئيس جمهوري در پايان تاكيد كرد: قرآن طريق هدايت همه است و مخاطبش عام مي‌باشد و براي هدايت همه بشريت آمده است.

معرفي نفرات برتر

براساس اين گزارش: برگزيدگان بيست‌وپنجمين دوره مسابقات بين‌المللي قرآن جمهوري اسلامي ايران، هداياي خود را از دست رئيس جمهوري اسلامي ايران دريافت كردند.‌در اين دوره از مسابقات در رشته ارائه مقالات، دكتر رجب عبدالمنصف عبد افتاح المطناوي از مصر، دكتر كمال صحرايي و بهرام اخوان كاظمي از ايران نفرات اول تا سوم شدند.

در رشته حفظ كل قرآن كريم عيسي خورشيدي از جمهوري اسلامي ايران رتبه اول را از آن خود كرد و نفرات دوم تا پنجم به اين شرح معرفي شدند.

عدنان عبدالرزاق از عراق، انس عيسي احمد العمادي از بحرين، محمد محمود موسي يونس از ليبي و فبريد يونس از اندونزي.

در رشته قرائت نيز صالح اطهري فرد از جمهوري اسلامي ايران رتبه اول را كسب كرد و علي حسن صالح از لبنان به مقام پنجم رسيد.

توضيح آن كه طبق اعلام مجري برنامه در رشته قرائت به خاطر حفظ كيفيت مسابقات در رتبه‌هاي دوم تا چهارم كسي حايز مقام اعلام نشد.






 جمعه 18 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 158]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن