تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 31 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):من مأمورم كه صدقه (و زكات) را از ثروتمندانتان بگيرم و به فقرايتان بدهم.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817357541




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده سابق كارگران ايران در ILO، در گفت‌وگو با ايسنا: امسال بحث بررسي سه پرونده ايران در كميته آزادي تشكلات ILO مطرح بود


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: نماينده سابق كارگران ايران در ILO، در گفت‌وگو با ايسنا: امسال بحث بررسي سه پرونده ايران در كميته آزادي تشكلات ILO مطرح بود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: كار و اشتغال

نماينده سابق كارگران ايران در سازمان بين‌المللي كار (ILO) حضور ايران در اجلاس امسال ILO را مثبت ارزيابي نكرد و گفت: امسال در كنفرانس ILO،‌ پرونده ايران در خصوص مقاوله‌نامه 111 (نبود تبعيض در اشتغال) در كميته استاندارد مطرح بود كه در اظهارات گروه كارگري و كارفرمايي كشورمان در اين مورد جاي بسي تامل دارد.

جبارعلي سليميان در گفت‌وگو با خبرنگار كار و اشتغال خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در مورد اجلاس امسال سازمان ILO با تشريح سه پرونده‌اي كه عليه ايران در كميته آزادي تشكلات سازمان بين‌المللي كار مطرح است، گفت: كنفرانس بين‌المللي كار امسال در شرايطي برگزار شد كه كشورمان در موضوعات مختلف پرونده داشته و در گزارش‌هاي اين سازمان، اين مسائل مطرح و از دولت كشورمان توضيحات لازم در خصوص وضعيت موجود و اقدامات انجام شده در جهت حل و فصل آن‌ها را خواستار شدند.

او ادامه داد: اما با وجود اين، به نظر مي‌رسد نمايندگان اعزامي به كنفرانس امسال، چنين وانمود كرده‌اند كه جريان‌هاي كنفرانس امسال، بر وفق مراد بوده و هيچ اتفاق خاصي رخ نداده است.

وي افزود: از سويي در گزارش‌هاي كميته كارشناسان در مورد مقاوله‌نامه شماره 95(حمايت از دستمزد) و مقاوله‌نامه شماره 111 (نبود تبعيض در اشتغال) مطالبي عنوان شده كه دولت بايد پاسخگو باشد. در همين راستا، امسال در كنفرانس ILO، ‌ پرونده ايران درخصوص مقاوله‌نامه 111 در كميته استاندارد مطرح بود كه نقطه‌نظرات گروه كارگري و كارفرمايي و همچنين راي (جمع‌بندي) كميته، جاي بسي تامل دارد.

سليميان اضافه كرد: از سويي ديگر موضوع شكايت سازمان بين‌المللي كارفرمايان (IOE) از دولت ايران در مورد اعتبارنامه نمايندگان كارفرماي ايراني در كنفرانس امسال مطرح شده است.

نماينده سابق كارگران ايران در ILO افزود: سال گذشته در كنفرانس بين‌المللي كار، درخصوص اعتبار‌نامه نمايندگان كارگري و همچنين كارفرمايي ايران شكايتي در كميته اعتبارنامه مطرح بود كه اين كميته در اين راستا توصيه‌هاي لازم را به دولت ايران داده و خواستار اجراي دقيق مفاد اساس‌نامه سازمان در خصوص اصل تعيين نماينده كارگر و همچنين كارفرما در كنفرانس ILO شده بود.

وي اذعان كرد: امسال نيز كميته اعتبارنامه در پي شكايت IOE در خصوص تعيين نمايندگان كارفرمايي ضمن انتقاد از عملكرد دولت، توصيه‌هاي لازم را براي اجراي مفاد اساس‌نامه سازمان بين‌المللي كار، جهت نمايندگي تشكلات كارفرمايي در كنفرانس ساليانه ILO، به ايران داد.

نماينده سابق كارگران ايران در ILO در ادامه بيان كرد: كنفرانس بين‌المللي كار امسال در شرايطي برگزار شد كه بحث بررسي سه پرونده مختلف ايران در كميته آزادي تشكلات سازمان بين‌المللي كار مطرح بود كه اين پرونده‌ها بعضا مربوط به سال‌هاي گذشته هستند.

وي در مورد اين پرونده‌ها عنوان كرد: اين پرونده‌ها عبارتند از جريانات شهر بابك و خاتون‌آباد (راه‌پيمايي 11ارديبهشت در سنندج و بازداشت و زنداني شدن محمود صالحي)، جريانات سنديكاي اتوبوس‌راني تهران و حومه، بازداشت و زنداني منصور اسالو و ديگر اعضاي اين سنديكا، دخالت وزارت كار در انتخابات كانون عالي كارفرمايي و انحلال آن و تشكيل تشكيلات جديد و موازي كارفرمايي.

سليميان با بيان اين كه سخنراني‌هايي كه نمايندگان اعزامي در كنفرانس انجام داده‌اند، نياز به نقد و بررسي دارند، گفت: به‌خصوص صحبت‌هاي نماينده كارگران ايران در كنفرانس ILO بايد مورد نقد و بررسي قرار بگيرند و علاوه بر آن، يكسري ابهامات حتي درخصوص تركيب هيات كارگري اعزامي وجود دارد!

وي در اين مورد با مطرح كردن اين سوال كه آيا واقعا نمايندگان كارگران ايران توسط كانون عالي معرفي شده‌اند يا بنا به توصيه‌هاي مقامات عالي وزارت كار بوده است، اظهار كرد: شموليت نداشتن اعضاي هيات كارگري كه از زمان تصدي وزير كار جديد در دو سال گذشته جزء هيات كارگري بودند، يكسري سوالات را به وجود آورده كه متاسفانه هنوز واقعيت‌ها و جريانات پشت پرده در ابهام هستند و به نظر مي‌رسد كانون عالي بايد اطلاع‌رساني بيش‌تري انجام دهد.

رييس كانون شوراهاي اسلامي كار استان يزد تصريح كرد: علاوه بر اين كانون عالي بايد اعلام كند كه نماينده كارگران در سازمان ILO چه شخصي است، زيرا مشاهده شده كه چندين نفر در مصاحبه‌هاي خود مدعي اين سمت هستند.

رييس اتحاديه كارگران نساجي كشور در پايان متذكر شد: وزارت كار نيز در راستاي اطلاع‌رساني گزارش‌هاي بخش‌هاي مختلف سازمان بين‌المللي كار را بايد ترجمه و در سايت وزارت‌خانه‌ منعكس كند، نه اينكه سايت‌هاي ديگر از اين خلاء استفاده كنند و از اين وزارت‌خانه در اطلاع‌رساني پيشي بگيرند.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 16 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 113]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن