تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 8 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به نيازمند كمك مالى كند و با مردم منصفانه رفتار نمايد چنين كسى مؤمن حقيقى اس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

تعمیرات مک بوک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

سیسمونی نوزاد

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1798370309




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مجلس به وزراي پيشنهادي اقتصاد راه و ترابري و كشور راي اعتماد داد


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: مجلس به وزراي پيشنهادي اقتصاد راه و ترابري و كشور راي اعتماد داد
بخش خبري : مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني ديروز به سه وزير پيشنهادي رئيس جمهور براي وزارتخانه هاي اقتصاد و دارايي راه و ترابري و كشور راي اعتماد داد.
رئيس جمهور هفته گذشته سيدشمس الدين حسيني را به عنوان وزير پيشنهادي اقتصاد و دارايي حميد بهبهاني را به عنوان وزير پيشنهادي راه و ترابري و علي كردان را به عنوان وزير پيشنهادي كشور به مجلس معرفي كرده بود.
در راي گيري كه عصر ديروز پس از بررسي صلاحيت و برنامه هاي وزراي پيشنهادي انجام شد از 274 نماينده حاضر در جلسه علني مجلس سيد شمس الدين حسيني وزير پيشنهادي اقتصاد موفق به كسب 217 راي موافق شد . حسيني همچنين 29 راي مخالف و 23 راي ممتنع نيز كسب كرد.
حميد بهبهاني وزير پيشنهادي راه و ترابري هم راي موافق 181 نفر از نمايندگان را بدست آورد . بهبهاني 51 راي مخالف و 37 راي ممتنع نيز كسب كرد.
علي كردان وزير پيشنهادي كشور هم موفق به كسب 169 راي موافق نمايندگان شد . كردان همچنين 64 راي مخالف و 36 ممتنع نيز كسب كرد.
بدين ترتيب وزراي پيشنهادي رئيس جمهور براي وزارتخانه هاي اقتصاد راه و ترابري و كشور موفق به كسب راي اعتماد از مجلس شوراي اسلامي شدند.
پس از اعلام آراي نمايندگان علي لاريجاني رئيس مجلس براي وزراي جديد براي خدمت به مردم آرزوي موفقيت كرد.
دفاع رئيس جمهور از وزراي پيشنهادي
رئيس جمهور در جلسه علني ديروز به دفاع از وزراي پيشنهادي اقتصاد راه و ترابري و كشور پرداخت .
رئيس جمهور در دفاع از وزير پيشنهادي وزارت امور اقتصادي و دارايي گفت : اجراي طرح بزرگ تحول اقتصادي كشور نيازمند انسجام و تحرك جديد در گروه اقتصادي دولت است و به همين علت از دكتر حسيني كه از متخصصان جوان متعهد دلسوز فعال و توانمند براي پذيرش اين مسئوليت دعوت شد.
احمدي نژاد گفت : با سابقه شمس الدين حسيني آشنا هستيد و در همين دولت نيز وي با انگيزه نشاط و نگاه علمي براي خدمت به انقلاب و كشور مسئوليت را با دقت امانت و پي گيري جدي جلو برده است .
رئيس جمهور در دفاع از وزير پيشنهادي براي تصدي وزارت راه و ترابري افزود : اگر چه بيشتر نيروهاي وزارت راه و ترابري از نيروهاي انقلاب اسلامي دلسوز فداكار و علاقه مند هستند و پس از انقلاب خدمات فراواني انجام داده اند اما ما به حاكميت نگاه و برنامه ريزي علمي و درازمدت در عرصه حمل و نقل نيازمنديم .
رئيس جمهور گفت : به همين علت از دكتر بهبهاني كه متخصص و استاد تمام اين رشته و از كساني است كه در كسوت استادي دانشگاه همواره در خدمت انقلاب و جهت گيري هاي آن و پيشبرد اهداف انقلاب در دانشگاه و بيرون از دانشگاه بوده است براي تصدي اين وزارتخانه دعوت كرديم .
آقاي احمدي نژاد با اشاره به سوابق مديريت و فعاليت بهبهاني افزود : وي كه از سال 56 و 57 در دانشگاه در خدمتشان بوديم از معدود استاداني بود كه از ابتدا تاكنون از انقلاب اسلامي دفاع و همواره از برنامه هاي انقلاب براي تحول در دانشگاه و پيگيري اهداف انقلاب به طور جدي حمايت كرده است .
رئيس جمهور زندگي معلمي پاك صداقت پركاري و پيگيري را از ويژگي هاي بارز بهبهاني دانست و اضافه كرد : وي از استاداني است كه در دوره انقلاب اسلامي تا امروز پشتيبان دانشجويان متدين و آرماني بوده است .
رئيس جمهور با بيان اينكه بهبهاني با حوزه مسئوليت خود آشنايي كامل دارد گفت : وي سه سال معاون وزير پيش از آن مديريت حمل و نقل تهران و در كار گروه ها و برنامه هاي اجرايي و تحقيقاتي مربوط به بخش هاي مختلف راه و تربراي نيروي ثابت علمي مشورتي و تصميم گيري بوده است .
رئيس جمهور در دفاع از وزير پيشنهادي براي تصدي وزارت كشور هم گفت : علي كردان كاركردهاي كشور ارزش همبستگي ملي همراهي با نهادها و مجلس و كار هماهنگ را به خوبي مي شناسد.
احمدي نژاد افزود : كردان پيش از پيروزي انقلاب اسلامي در خط انقلاب بود و از ابتدا همواره در مسئوليت هاي حساس و مهم از آغاز سينه به سينه شدن با جريان هاي انحرافي منافقين و ماركسيست ها و بعدها در خدمتگزاري هاي برجسته در خدمت انقلاب اسلامي بوده است .
رئيس جمهور گفت : كردان مسئوليت هايي شامل دادياري و دادستاني تامعاون وزير معاون سازمان صدا و سيما و قائم مقام وزير نفت را بر عهده داشته است و زندگي وي ساده و اهل تعامل است و كساني كه با وي كار كرده اند با دلسوزي مديريت و قدرت هماهنگ او به خوبي آشنا هستند.
بررسي راي اعتماد به وزير پيشنهادي اقتصاد
در بررسي راي اعتماد به سيدشمس الدين حسيني وزير پيشنهادي اقتصاد هيچكدام از مخالفان وي صحبت نكردند.
موافق اول : دلخوش نماينده صومعه سرا
نماينده صومعه سرا گفت : حسيني با توانمندي كه در عرصه اقتصاد دارد مي تواند اقتصاد كشور را به خوبي هدايت و رهبري كند.
سيدكاظم دلخوش افزود : در شرايطي قرار گرفتيم كه به لحاظ اقتصادي هم دولت و هم مجلس و هم ساير قوا حل مشكلات اقتصادي مردم در جامعه را به دست پيگيري دارد.
اين عضو كميسيون اقتصادي مجلس تصريح كرد : وزارت امور اقتصادي و دارايي از وزارتخانه هاي مادر است و وزارتخانه اي است كه از ديد اقتصاددانان و كميسيون اقتصادي مجلس تاثير بسيار زيادي در منابع درآمدي و هزينه اي بودجه كشور دارد.
دلخوش اظهار داشت : آنچه از آقاي حسيني در كارگروه لايحه پيشگيري انحصارات مشاهده كرديم حضور برجسته وي در اين كار گروه بود و اين لايحه به سرانجام نمي رسيد مگر با حضور كارشناسان برجسته و خوبي مانند حسيني .
دلخوش با بيان اينكه حسيني در مباحث اقتصادي فردي صاحب نظر است گفت : اگر اقتصاد كشور به جايي نمي رسد به اين دليل است كه تئوري پردازان در بخش فرهنگي مردم كار نكرده اند يعني تجربي كار نكرده اند.
وي ادامه داد : حسيني روحيه انعطاف پذيري دارد و اين در حالي است كه در حال حاضر اين ضعف در مديريت كشور وجود دارد كه برخي سخت كوش هستند اما روحيه انعطاف پذير ندارند.
موافق : محمد ياري نماينده طالش
نماينده طالش اصلاح ساختار مالياتي و گمركي و تعرفه اي رونق بخشي به نظام بانكي از طريق افزايش سرمايه بانكها براي مجهز كردن منابع اين موسسات پولي و افزايش ظرفيت بنيه بانكي در حمايت از كارآفرينان را ازمهمترين برنامه هاي حسيني عنوان كرد.
بهمن محمدياري افزود : با توجه به وضع فعلي كشور كه در آستانه تحول اقتصادي قرار دارد و آشنايي حسيني با اصول اين طرح نياز است ايشان با راي بالايي سكان دار وزارت اقتصادي شود تا خللي در اجراي طرح پيش نيايد.
وي افزود : وضع فعلي وزارت اقتصاد با توجه به تاثيرگذاري آن در حوزه تصميم سازي و اجرايي و نقش برجسته وزير اقتصاد در كابينه و شوراها و مجامع موثر كشور تعيين تكليف اين دستگاه را ايجاب مي كند تا وزارتخانه اي كه با سرپرست اداره مي شود در آستانه تحول اقتصادي كشور وضعيتي ثبات يابد.
اين نماينده مجلس كه ايجاد تشتت در سياست هاي پولي و مالي را داراي آثار سو براي اقتصاد و چرخه كشور دانست تصريح كرد : حسيني با درايتي كه دارد و با عنايتي كه به سياست سند چشم انداز 20 ساله و قانون اجراي اصل 44 قانون اساسي و برنامه پنجم توسعه كه در مراحل تدوين و تصويب قرار دارد قابليت اجرايي اين تصميمات را بيشتر مي كند.
اظهارات وزير پيشنهادي اقتصاد
نامزد پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت امور اقتصاد و دارايي گفت : با بررسي ريشه هاي تورم اذعان دارم كه اين مشكل را در يك سال نمي توان حل كرد اما با برنامه ريزي خوب حتي در چندماه مي توان شعله هاي آن را فرو نشاند.
شمس الدين حسيني در دفاع از برنامه هاي خود براي تصدي وزارت اقتصادي افزود : من در برنامه هاي خود تاكيد كردم كه سند چشم انداز 20 ساله سياستهاي كلي اصل 44 قانون اساسي و برنامه چهارم توسعه به عنوان اسناد بالادستي محسوب مي شود و براي تحقق اهداف بايد تلاش كرد.
وي گفت : اين وزارتخانه به عنوان يكي از وزارتخانه هاي با اهميت و بخش مهمي از بدنه دولت مسئوليت هاي خطيري مانند تنظيم سياستهاي اقتصادي را برعهده دارد و برنامه من بر اساس تحقق اين وظايف ارائه شده است .
حسيني تنظيم سياستهاي اقتصادي را مستلزم آرامش مشورت و تعامل با دستگاههاي ديگر به ويژه مجلس عنوان و اضافه كرد : اجراي سياستهاي اقتصادي بر اساس قانون و اصول كارشناسي و علمي نيازمند همدلي است .
وي استفاده درست از منابع كشور عدالت در تخصيص آن و بويژه توازن منطقه اي منابع را از اهداف برنامه خود دانست و گفت : با توجه به وضع اقتصاد كشور و وظايف اين وزارتخانه برنامه هاي خود را شامل مهار كردن تورم اصلاح نظام بانكي اصلاح نظام مالياتي تسهيل امور گمركي توسعه بيمه هاي تجاري و اجراي سياستهاي كلي اصل 44 تقديم نمايندگان مجلس كردم .
وي توسعه روابط اقتصادي بين المللي و سرمايه گذاري خارجي توسعه بازار سرمايه پويا كردن نظام نظارت و حسابرسي و تحول در نظام اداري اين وزارتخانه را از ديگر سرفصل هاي 10 گانه برنامه خود عنوان كرد .
حسيني گفت : با توجه به اهميت انسجام و پيوستگي برنامه هاي اقتصادي و با درك اين واقعيت كه بيشتر از يك سال از دوره اين دولت باقي نمانده برنامه با يك برش كوتاه مدت و در قالب برنامه ها يا برش ميان مدت تنظيم و ارائه شده است .
وي با تبيين برنامه هاي خود براي كاهش تورم افزود : انضباط مالي و صرفه جويي انضباط پولي رشد نقدينگي و هدايت آن به سمت فعاليتهاي مولد سياستهاي مناسب تجاري براي تعديل تورم وارداتي ناشي از تكانه هاي نفتي خنثي كردن اثر مازاد درآمدهاي ارزي بر رشد پايه پولي و نقدينگي جزو برنامه هاي حوزه تورم است كه اجرا خواهد شد.
وي گفت : اصلاح نظام بانكي به عنوان يكي از محورهاي برنامه هاي من كه در قالب برنامه تحول اقتصادي هم ارائه شده سطوح رفتاري يعني نظارت فني يعني بانكداري الكترونيكي و ساختاري يعني افزايش رقابت را در بر مي گيرد.
بررسي راي اعتماد به وزير پيشنهادي راه و ترابري
مخالف ـ علي مطهري نماينده تهران
علي مطهري نماينده تهران گفت : يك وزير در جمهوري اسلامي بايد علاوه بر تخصص بينش و تفكر و فرهنگ اسلامي بالاتر از سطح عامه مردم داشته باشد اما ما اين شرايط را در آقاي بهبهاني ملاحظه نمي كنيم .
وي افزود : روح و جان انقلاب ما فرهنگي است و عمران و آبادي را هر دولتي براي بقاي خود انجام مي دهد.
مطهري افزود : كوتاهي و غفلت ما از نفوذ برخي افراد باعث مي شود فرزندان انقلاب به حاشيه راننده شوند.
وي گفت : با وجود اين همه افراد متخصص و جوان لزومي ندارد حتما آقاي بهبهاني وزير باشد.
نماينده تهران با بيان اينكه نمايندگان نبايد فقط ضعف وزير پيشنهادي را كوچك بگيرند گفت : خيلي از انحرافات به دست اين متخصصان صورت مي گيرد.
مخالف ـ دهقان نماينده چناران
نماينده چناران گفت : اينكه يك استاد دانشگاه چند سال بعد از بازنشستگي به عنوان وزير راه انتخاب شود با شعار جوان گرايي و طي كردن پله هاي مديريت سازگاري ندارد.
وي با اشاره به شعار دولت اسلامي و لزوم به كارگيري مديران توانمند كارآمد متعهد و دلسوز در اين دولت وزارت راه و ترابري را يكي از پركارترين وزارتخانه ها دانست و افزود : آقاي بهبهاني سالها در دانشگاه تدريس كرده و از سرمايه هاي كشور است اما پس از سالهاي بازنشستگي وارد عرصه اجرا شده و تا سال 81 هيچ سابقه اجرايي غير از استادي دانشگاه نداشته است .
دهقان با بيان اينكه در زماني كه بهبهاني معاون شهردار بود به علت بي تجربگي در اين سمت موفق عمل نكرده است گفت : اسناد رسمي دستگاه هاي نظارتي كشور كه در اختيار دارم نشان مي دهد كه بهبهاني عملكرد موفقي نداشته است .
وي گفت : يكي ديگر از نمونه هاي عملكرد ناموفق بهبهاني موضوع منوريل است كه در آن قرارداد مطالعه بعد از قرارداد اجرايي بسته شده و هزينه هاي زيادي به بيت المال تحميل كرده است همچنين بهبهاني عضو هيئت مديره شركتي بوده كه طرف قرارداد اجراي طرح منوريل بوده است .
دهقان افزود : در دو سال و نيم گذشته كه بهبهاني معاون وزير راه بود بايد تجربه لازم را به دست مي آورد اما برنامه اي كه ارائه كرده است نشان مي دهد كه هنوز شايستگي لازم را ندارد.
موافق ـ عباسي نماينده رودسر
نماينده رودسر در مجلس گفت : بهبهاني از چهره هاي فني و علمي كشور در حوزه راه و ترابري و سوابق و برنامه هاي او نشان مي دهد مي تواند وزيري لايق و شايسته براي هدايت سكان اين وزارتخانه باشد.
اسدالله عباسي اظهار داشت : حمل و نقل از ملاك هاي ارزيابي ميزان توسعه در دنياست و بهبهاني با تفكر علمي در جهت توسعه زير ساخت هاي حمل و نقل و عبور از شيوه هاي نفتي اين توسعه گام بر مي دارد.
وي تصريح كرد : امروز سهم حمل ونقل در اقتصاد ملي غير قابل انكار است و بهبهاني برنامه هاي ارزنده بلند مدت و كوتاه مدت در اين عرصه دارد و با توسعه به فعاليت او در حوزه راه و ترابري از سال 60 تاكنون به عنوان چهره اي علمي و حتي شناخته مي شود .
موافق ـ آقايي نماينده سلماس
نماينده سلماس گفت : بهبهاني داراي تخصص ديانت و تجربه و بهترين نيرويي است كه مي تواند به عنوان وزير راه و ترابري معرفي شود.
علي اكبر آقايي به سوابق علمي بهبهاني اشاره كرد و اظهار داشت : وزير پيشنهادي راه و ترابري در جهت علمي داراي دكتراي تخصصي راه و ترابري و فردي است كه صاحب نظر و پروفسور كامل بخش حمل ونقل است .
آقايي ادامه داد : ايشان تاليفات زيادي دارند و رتبه اول خدمت گذاري توسعه علمي كشور را داشت .
نماينده سلماس تصريح كرد : از نظر نقد مسن بودن وقتي سن جوان مطرح مي شود جواني و بي تجربگي است وقتي تجربه بالا و هيئت علمي مطرح مي شود مسن بودن مطرح مي شود. شايد مهمترين حركتي كه رياست جمهوري در معرفي وزرا اعمال كردند تلفيق علم دانش تعهد تخصص جوان و افراد با تجربه است . چرا از اين زمينه هاي مثبت استفاده نكنيم .
مخالف : فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب
فلاحت پيشه نماينده اسلام آباد غرب گفت : بيشتر برنامه اي كه بهبهاني به مجلس ارائه كرده كليات است و ارائه كليات به مفهوم فرار از پاسخگويي در آينده است .
وي افزود : يازده و نيم صفحه از شانزده صفحه برنامه اي كه بهبهاني به مجلس ارائه كرده كليات است و وي بايد پاسخ دهد كه چقدر اين برنامه با برنامه رحمتي (وزير سابق راه ) تفاوت دارد.
نماينده اسلام آباد غرب گفت : ضعف بهبهاني در توان اجرايي به ويژه در شهرداري و وزارت راه منبع سئوال است و بايد دانست در سه سال تصدي معاونت وزارت راه وي در قبال مشكلات ضعفها و انحرافاتي كه از راهبردها قانون برنامه و قانون بودجه ايجاد شده چقدر مقصر بوده است .
وي با بيان اينكه عمر كلي طرحها در وزارت راه مدام در حال افزايش است گفت : بهبهاني تا چه حد در اين زمينه نقش داشته است و اگر به اين موضوع اعتراض كرده به كدام طرحها بوده است
فلاحت پيشه با بيان اينكه بيشترين طرحهاي نيمه تمام كشور در حوزه وزارت راه و ترابري است افزود : بهبهاني چه برنامه عملياتي براي كاهش عمر اجرايي طرحها ارائه كرده است .
موافق : مطورزاده نماينده خرمشهر
نماينده خرمشهر گفت : نقطه قوت بهبهاني در اين است كه مورد اعتماد شخص رئيس جمهور هيات دولت و مديران بخش هاي مختلف وزارت راه و ترابري است و مي تواند بستر ساز تحول در اين وزارتخانه شود.
مصطفي مطورزاده افزود : ماموريت اصلي وزارت راه ايجاد بستر در بخش سخت افزاري براي توسعه كشور است راه آهن بنادر جاده ها و فرودگاه ها شريان هاي اصلي براي توسعه اقتصاد كشور هستند كه متاسفانه در سنوات گذشته به لحاظ مسايلي كه داشتيم نتوانستيم اينها را به جاي مطلوب برسانيم .
مطورزاده گفت : كارهايي روي زمين مانده زيادي هم باقي مانده كه بايد به اينها هم دسترسي پيدا كنيم هر چند حصول و تحقق اين اهداف نيازمند همكاري همه اركان نظام خصوص مجلس و دولت در جهت تامين اعتبار و بودجه است منتهي حضور مديري كارآمد توانمند و مجرب و باسابقه ديانتي خوب مي تواند اين اهداف را براي نظام و كشور محقق كند.
وي يكي از اهداف دفاع از برنامه هاي بهبهاني اشاره كرد و گفت : اگر مجلس و دولت بتواند در جهت تامين اعتبارات مورد نياز وزارت راه و ترابري به اين وزارتخانه كمك كند از عهده بهبهاني بر مي آيد كه پروژه هاي نيمه تمام را در بخش هاي ريلي كشور بنادر جاده ها و بخش فرودگاه و حمل ونقل هوايي انجام دهد.
موافق ـ آجرلو نماينده كرج
نماينده كرج با اشاره به اهداف و برنامه هاي بهبهاني براي وزارت راه گفت : اتمام پروژه هاي نيمه كاره از مهمترين اهداف بهبهاني براي اين وزارتخانه است .
فاطمه آجرلو گفت : آقاي بهبهاني داراي تحصيلات مهندسي عمران و همچنين دكتراي تخصصي در رشته راه و ترابري دارد. وي افزود : شخصي كه مي خواهد مسئوليتي به عهده بگيرد بايد تحصيلات و امور تحت مسئوليت وي در گذشته با مسئوليت جديدش متناسب باشد.
نماينده كرج با اشاره به شاخص ها و معيارهاي يك فرد مسئول خاطرنشان كرد : تخصص تجربه و تعهد از جمله اين شاخص ها و ولايت مداري نيز در صدر همه اين اولويت ها است و نمايندگان بايد بدين شاخصها توجه داشته باشند.
اظهارات وزير پيشنهادي راه و ترابري
حميد بهبهاني گفت : از خدا مي خواهم كمك كند كه آبروي 30 ساله خدمتگزاري به مردم را تقديم نظام اسلامي كنم .
وزير پيشنهادي راه و ترابري در دفاع از برنامه هاي خود گفت : حمل ونقل به عنوان شريان حياتي كشورهاست كه در افزايش رشد اقتصادي موثر است ; به همين جهت يكي از برنامه هاي من تقويت شبكه راه هاي كشور است كه در برنامه هاي خود نيز به آن اشاره كرده ام .
بهبهاني يكي از اولويت هاي كاري خود را برطرف كردن حلقه هاي مفقوده در كريدورهاي شمال به جنوب و شرق به غرب عنوان كرد و اظهار داشت : اجراي پروژه هاي ناتمام نيز در برنامه هاي عنوان شده قرار دارد و بر اساس بودجه و برنامه آن را دنبال خواهم كرد.
وي تصريح كرد : اجرايي كردن و بسترسازي براي اجراي سياست هاي اجرايي اصل 44 استفاده از همه ظرفيت هاي بخش خصوصي براي سرعت كار كاهش هزينه و استفاده از همه ظرفيت تخصصي نيز از برنامه هاي بنده است و توجه به حمل و نقل ريلي را نيز در برنامه هاي خودم پيگيري خواهم كرد.
وزير پيشنهادي راه و ترابري گفت : ما در سال نياز به 1200 كيلومتر راه آهن داريم و همانطور كه عنوان شد ما بارها تذكر داده ايم و ارتفاع راه ها تقليل يافته و به دنبال افزايش كيفيت راه ها خصوصا ساخت راه هاي روستايي هستيم .
بهبهاني گفت : معتقدم در بخش هوايي نيز بايد تعداد هواپيماها را افزايش داده و زمان تاخيرها را كاهش دهيم . ضمن اينكه گسترش و پوشش خدمات نوين هواشناسي تلاش در جهت توسعه حمل ونقل تركيبي تعامل با تمام نهادها و بخصوص با نمايندگان مجلس در دستور كار بنده است و از خدا مي خواهم كمك كند كه آبروي 30 ساله خدمت به مردم را تقديم نظام اسلامي كنم .
بررسي راي اعتماد به وزير پيشنهادي كشور
مخالف : علي مطهري نماينده تهران
علي مطهري نماينده تهران در مخالفت با علي كردان وزير پيشنهادي كشور با بيان اينكه وزير كشور بايد از نظر احاطه بر گروههاي مختلف سياسي حالت پدرانه داشته باشد و نبايد به يك فرد افراطي تندرو خطي و جناحي شناخته شود گفت : به نظر من آقاي كردان همه اين شرايط را دارد و صلاح نيست كه وي وزير كشور شود.
وي افزود : حتي اگر كردان را اصولگرا بدانيم باز در گروه خاص خودش تعصب گروهي دارد كه اين براي وزير كشور به هيچوجه به صلاح نيست .
وي گفت : علت دوم اين است كه كردان در زمان تصدي معاونت اداري مالي سازمان صدا و سيما بسياري از خويشان نزديكان و هم ولايتي هاي خود را در آنجا استخدام كرد و اين هم يك نقطه ضعف است .
اين نماينده مجلس افزود : بنده در آن دوران با صدا و سيما همكاري داشتم و از نزديك شاهد بودم و ديگر اينكه ملاقات با كردان هم چيزي نزديك به محال بود و اين نيز يك نكته منفي است .
مطهري گفت : علت سوم هم اين است كه درست است كه تجسس درباره مسائل شخصي از نظر اسلام به طور كلي حرام است اما در مقام مشورت اين كار مباح مي شود و ضمن حفظ آبروي شخص خودمان نيز به يك نكته قابل اطمينان مي رسيم .
وي افزود : مي توانيم از برخي افراد مورد وثوق مثل برخي روحانيان حاضر در مجلس درباره پرونده آقاي كردان سئوال كنيم و هم اكنون روحانيان موجه و مورد وثوق در مجلس هستند كه مي گويند پرونده آقاي كردان را بررسي كرده ايم كه شامل مسايلي از جمله مسئله مدرك تحصيلي وي مي شود.
مخالف : روح الله حسينيان نماينده تهران
روح الله حسينيان گفت : وزارت كشور بايد در دست فردي امين باشد.
نماينده تهران در مخالفت با وزير پيشنهادي براي تصدي وزارت كشور با بيان اينكه بنده مانع سرسخت احمدي نژاد بودم و امروز نيز به خاطر دلسوزي به دولت تذكر مي دهم افزود : من نگران آينده اصولگرايي هستم كه نكند با اين رفتار زمينه اي فراهم شود كه نيروهاي مذهبي بخاطر بدعت ها حكومت را دو دستي به همانهايي بسپارند كه هشت سال با ارزش ها مخالفت كردند.
حسينيان در ادامه تصريح كرد : در جلسه اي كه با آقاي كردان و با حضور آقاي فاكر داشتيم از آقاي كردان درباره دكتراي افتخاري حقوق اساسي ايشان از دانشگاه آكسفورد سئوال كرديم و گفتيم اين مدرك را تنها به سياستمداران كهنه كار يا محققان يا نويسندگان اعطا مي كنند كه آقاي كردان پاسخ داد من رساله اي در خصوص تربيت و تعليم در اسلام نوشتم و براي آنها فرستادم و آنها نيز اين مدرك را براي من فرستادند.
اين نماينده مجلس گفت : من از وي پرسيدم اين رساله ربطي به دكتراي حقوق ندارد كه كردان پاسخي نداد.
وي افزود : همچنين از كردان سئوال كردم كه آيا شما از اين رساله دفاع هم كرده ايد كه كردان گفت دفاع نكرده ام اما امروز صبح آقاي كردان در جلسه اي اعلام كردند كه از اين رساله دفاع كرده اند.
حسينيان گفت : به وي گفتم شما كه زبان انگليسي نمي دانيد چطور دفاع كرديد كه در پاسخ گفت : مترجم گرفتم .
حسينيان گفت : از آقاي كردان پرسيدم تاكنون حقوقتان را بر چه مبنايي گرفته ايد و چند سال بر مبناي مدرك خلاف حقوق دريافت كرده ايد كه كردان پاسخ داد من ماموريت زياد رفتم و حق ماموريت نگرفته ام كه اين مبلغ اضافه را بر مبناي آن محاسبه كرده ام .
موافق : دلق پوش نماينده آستارا
نماينده آستارا با اشاره به سوابق علي كردان گفت : وي انساني لايق متعهد و مديري كارآمد و با تجربه است .
فرهاد دلق پوش با بيان اينكه رويكردهاي مهم وزارت كشور بر كسي پوشيده نيست مديريت سرمايه هاي انساني و فرهنگ عمومي كشور را مهمترين رويكرد اين وزارتخانه دانست .
دلق پوش با تاكيد بر اينكه وزارت كشور بايد بتواند تلاش كند تا براي تك تك شهروندان فضايي با نشاط و دلپذير در كشور ايجاد شود خاطرنشان كرد : بايد تحول آفريني در همه برنامه وزارت كشور پيش بيني شود.
وي با اشاره به شناخت خود از علي كردان يادآور شد : ايشان انساني لايق متعهد مدير كار آمد با تجربه و خود ساخته است و سوابق ايشان نشان مي دهد كه داراي خدمات ارزشمند در عرصه هاي مختلف بوده است .
نماينده آستارا در مجلس شوراي اسلامي خطاب به مخالفان كردان تصريح كرد : ايشان شخصيتي شجاع مدير و مدبر است و در همه جايگاه هاي مديريتي منشا تحول پويايي كارآمدي و خدمات ارزشمند بوده و برنامه هاي جامع و كاملي در اداره امور اداري فرهنگي سياسي اقتصادي امنيتي و همچنين برنامه جامعي براي تحول در روابط بين الملل دارند و ما از سياست هايش حمايت مي كنيم .
دلق پوش به تجربيات كردان در امور قضائي آموزشي صدا و سيما نفت و گاز و تعامل سازنده وي با مسئولين اشاره كرد و يادآور شد : شناخته شده بودن ايشان در كشور باعث مي شود كه همه مسئولين و نمايندگان از ايشان حمايت كنند.
موافق : مقيمي نماينده بهشهر
نماينده بهشهر كلان نگري برنامه ريزي وجاهت و عدم خودباختگي در زمان هاي بحران و تصميم گيري به موقع از ويژگي هاي شخصي و سلوك فردي كردان است .
مقيمي اظهارداشت : به عنوان كسي كه نزديك به 12 سال با كردان كار كرده و در سلوك فردي و اجتماعي او حاضر بوده ام شهادت مي دهم كه اين شهادت بالاتر از موافقت با وي است .
وي گفت : اگر وزارت كشور را يك وزارت فرابخشي امنيتي عمراني سياسي فرهنگي و اجتماعي و حقوقي بدانيم در حوزه امنيت سوابقي چون كميته و اطلاعات و سپاه را به همراه خود دارد كه در حوزه عمراني كردان سوابقي در وزارت مسكن و فني و حرفه اي دارد كه در اين راستا 400 واحد آموزشي تحويل گرفته و در يك سال و نيم آن را به 600 واحد آموزشي ارتقا داد به طوري كه پروژه هاي سنگيني كه ديپلمات فرزانه رييس مجلس در طول 12 سال بر عهده او گذاشت و مجتمع زيبا كنار و حوزه سازمان اداري صدا وسيما و پروژه هاي ديگر را ايشان آنچنان اداره مي كرد كه يك ساله توانست بالغ بر 143 هزار متر بنا را تعيين كنند و نظام مهندسي كشور را يك تحول ديگري بخشيدند.
مخالف : زاكاني نماينده تهران
زاكاني نماينده تهران گفت : علاوه بر مدرك دكتراي افتخاري علي كردان مدرك كارشناسي ارشد وي نيز مبنا و پايه اي ندارد.
وي دليل مخالفت خود را دفاع از ارزش هاي انقلاب و جلوگيري از يك ضايعه بزرگ براي كشور عنوان كرد و گفت : من تصدي كردان را خسراني براي كشور مي دانم .
زاكاني افزود : از آقاي كردان كه درباره زمان شروع و خاتمه تحصيلش در دوره كارشناسي ارشد سئوال كردم در اين زمينه ترديد داشت و گفت زماني را كه من در دانشگاه آزاد واحد جنوب درس خواندم وزارت علوم قبول ندارد.
زاكاني همچنين عضو هيئت علمي شدن كردان در دانشگاه آزاد را با داشتن مدرك فوق ديپلم از كارهاي بديع دانست و گفت : در تاريخ 79 4 12 آقاي كردان در نامه اي از آقاي جاسبي مي خواهد كه به علت داشتن دكتراي حقوق جذب هيئت علمي شود كه با دستور رييس اين دانشگاه وي بدون ارزشيابي مشغول تدريس مي شود.
زاكاني افزود : هفت ماه بعد از اينكه كردان با يك فتوكپي مدرك دكترا و به صورت استاديار نيمه وقت قراردادي در اين دانشگاه مشغول به تدريس شد در تاريخ 79 11 19 درخواست صدور حكم قطعي رسمي كرد كه بدون مصاحبه و ارزيابي علمي با آن نيز موافقت شد اين درحالي است كه حداقل چهار بخشنامه و الزام قانوني براي جلوگيري از عضويت كردان در هيئت علمي دانشگاه آزاد وجود دارد.
اين نماينده مجلس گفت : در سال 82 سازمان بازرسي كل كشور اين امر را تخلف دانست و به دانشگاه آزاد بطور رسمي اعلام كرد و در پي چهار نوبت نامه نگاري با اين دانشگاه دانشگاه آزاد در پاسخ به بازرسي در تاريخ 83 5 18 اعلام كرد : كردان به ما گفته بود مدرك دكترا دارد اما هنوز به ما ارائه نكرده است .
زاكاني در پايان تاكيد كرد : هم اكنون جهت گيري اي در كشور در حال حاكم شدن است كه برخلاف جهت گيري هايي است كه اصولگرايان داشتند و براساس آنها مردم به آنان اقبال داشتند.
موافق : بروجردي نماينده بروجرد
رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با اشاره به سخنان مخالفان وزير پيشنهادي كشور گفت : بايد در خصوص كردان دقيق قضاوت كنيم و 30 سال زمان براي قضاوت درباره امين بودن وي كافي است .
علاالدين بروجردي در ادامه با اشاره به سخنان مخالف كردان در صحن مجلس گفت : آقاي مطهري نماينده تهران گفتند كه كردان حالت پدرانه ندارد و تند هستند اما من استناد مي كنم و جناب آقاي احمدي نژاد را هم به شهادت مي طلبم آقاي كردان در مجموع صحبت هاي خود با رئيس جمهور بر اين نكته اشاره كردند كه او در دوره وزارت خود با آقاي سيدمحمد خاتمي مهدي كروبي و هاشمي رفسنجاني ديدار و ارتباط خواهند داشت .
وي تاكيد كرد : آقاي كردان گفتند كه من در موضع وزارت كشور بايد بر كل جامعه پدري كنم و اين را به عنوان شرط بزرگ در عرصه وزارت كشور قلمداد كرد و بنابراين اين گفته ها و تفكر تندروي و عدم وجود حالت پدرانه در آقاي كردان مبتني بر واقعيت نيست .
بروجردي با اشاره به سخنان روح الله حسينيان يكي از مخالفان كردان افزود : جناب حسينيان گفتند كه كردان صلاحيت احراز مسئوليت وزارت كشور را ندارند و امين نظام نيستند اما حرف من اين است كه آيا دادستان چندين شهر فرماندار قائم مقام وزارت نفت معاون وزير كار عضو شوراي فرماندهي سپاه پاسداران مازندران مسئول اطلاعات معاون امور مجلس استان هاي صدا و سيما معاون اداري مالي قائم مقام ايرانگردي و جهانگردي قائم مقام ثبت اسناد و املاك كشور و معاون اداري مالي سازمان مسكن امين نظام نيست پس چه كسي امين نظام است .
بروجردي با بيان اينكه كردان فرد متديني است با اشاره به بحث تدين كردان گفت : آقاي كردان در تقيد زندگي مي كند پسر ايشان كه همسايه ما هستند نماز صبح را در مسجد اقامه مي كنند. فردي كه داراي مشكل باشد نمي تواند چنين فرزند و خانواده اي را به جامعه تحويل دهد.
موافق : كوهكن نماينده لنجان
نماينده لنجان گفت : بررسي زندگي شخصي كردان كه سال ها مسئوليت امور مالي سازمان صدا و سيما را داشت ميلياردها تومان نزد او بود اما زندگي ايشان نشان مي دهد كه او مديري پاكدست است و مطالبي كه درباره او گفته مي شود واقعيت ندارد.
محسن كوهكن با اشاره به اظهارات روح الله حسينيان نماينده تهران درباره مخالفت با وزارت كردان اظهار داشت : حمله به شخصيت كردان سازمان يافته است .
نماينده لنجان همچنين در پاسخ به كساني كه كردان را متهم به فساد مالي مي كنند گفت : كسي كه مرتكب فساد مالي مي شود بيشترين سهم نصيب شان مي شود ولي بررسي زندگي شخصي آقاي كردان كه سالها مسئوليت امور مالي سازمان صدا و سيما را داشت و ميلياردها تومان نزد او بود نشان مي دهد كه او مديري پاكدست است و مطالب خلاف واقعي كه درباره او گفته مي شود صحيح نيست .
وي در خصوص مدرك تحصيلي گزينه پيشنهادي رئيس جمهور براي تصدي وزارت كشور نيز توضيح داد : كپي مدرك تحصيلي كردان به هيات رئيسه ارايه شده و اين مدرك از صحت برخوردار است و يا جعل شده است . اگر مدرك جعلي است كه دستگاه هاي ذيربط كه تاكنون از همكاري كردان بهره مند بودند و مي توانستند با استعلام مانع از فعاليت او شوند و با اين مساله برخورد شود و اگر صحت دارد دليلي براي تحقيق و كنكاش در باره نحوه دريافت آن وجود ندارد و بايد مرجع صادر كننده پاسخگوي موضوع باشد.
اظهارات وزير پيشنهادي كشور
وزير پيشنهادي كشور گفت : براي حلقه امنيت كشور 4 پروژه تمدن ساز را در دست داريم كه اين پروژه ها امنيت پايداري را براي يك دوره طولاني در كشور فراهم مي كنند.
علي كردان پس از سخنان موافقان و مخالفان خود با بيان اينكه اگر مجلس راي اعتماد دهد اميدوارم بتوانم پاسخ اعتماد رئيس جمهور را بدهم ضمن سپاسگذاري از زحمات پورمحمدي و سيد مهدي هاشمي در اداره وزارت كشور گفت : خلق فرصت هاي سازنده از چالش هاي آينده در جهت پيوستگي مردم با نظام است بدين معني كه بايستي از چالش هاي موجود فرصتي را خلق كنيم تا مردم با نظام اسلامي پيوند درست تري را برقرار كنند.
وي با اشاره به سخنان يكي از نمايندگان مبني بر اينكه بايستي كردان سمت و سوي برنامه هايش را روشن كند گفت : سمت و سوي برنامه هاي من ايجاد اقتدار ملي از طريق وفاق ايرانيان با تكيه بر مردم سالاري ديني حفظ كيان اسلامي پيشرفت و آباداني مبتني بر عدالت و تحرك اجتماعي شادابي ملي با امنيت نرم و نظم عمومي و تلاش مستمر براي حداكثر سازي منافع ملي كشور است .
كردان خاطرنشان كرد : ملاك كار ما در تمامي امور قانون اساسي سند چشم انداز 20 ساله سياست هاي كلي نظام و برنامه چهارم توسعه است ضمن اينكه در فرصت اندكي كه باقي مانده است تلاش مي كنيم به اجراي اصل 44 قانون اساسي كشور كه نياز امروز كشور است كمك كنيم .
وزير پيشنهادي كشور در خصوص برنامه هاي خود در داخل وزارت كشور اظهار داشت : اصلاح نظام توزيع اعتبارات استاني به سمت شهرستان ها بخش ها دهستان ها و روستاها يكي از برنامه هاي من در وزارت كشور است كه اگر ظرفيت اصلاح در خود وزارت كشور يا دولت موجود باشد اين كار را در وزارتخانه انجام خواهيم داد; اما اگر نياز به قانون باشد براي تصميم در خصوص توزيع اعتبارات به جهت محروميت زدايي لايحه لازم را تهيه و به مجلس ارايه خواهيم كرد.
وي افزود : برقراري تعامل مثبت و سازنده با مجلس شوراي اسلامي به طوري كه براي انتصاب مقامات استاني و شهرستاني در مجمع نمايندگان استان و شهرستان معيارها و ضوابط يك استاندار مطلوب از نمايندگان دريافت شده و در چارچوب معيارها و ضوابطي كه نمايندگان ارايه مي دهند مصاديق امر تدارك ديده شود از ديگر برنامه هاي من براي وزارت كشور است .
وزير پيشنهادي كشور با تاكيد بر اينكه اميدواريم با تعامل ميان مجلس و وزارت كشور استانداري ها را به خانه عاطفه نمايندگان تبديل كنيم افزود : با وجود فرصت بسيار كم باقيمانده طبق صحبتي كه با رئيس جمهور انجام دادم براي حلقه امنيت كشور 4 پروژه تمدن ساز را در دست داريم كه اميدواريم بتوانيم اين پروژه ها را در كشور آغاز كنيم چرا كه پروژه هاي مذكور امنيت پايداري را براي يك دوره طولاني در كشور فراهم مي كنند.
كردان همچنين بر به پيش بردن سازمان مديريت و بحران به صورتي سبك و كارا تاكيد كرد.
وي در خصوص صحبت هاي برخي از نمايندگان مجلس راجع به مدرك تحصيلي اش ابراز داشت : كپي دكتراي خود را به هيئت رئيسه مجلس تقديم كردم و اگر مي دانستم راجع به فوق ليسانس نيز بحثي وجود دارد حتما فوق ليسانس خود را پيش از اين ارايه مي كردم اما با اين وجود با توجه به صحبت هاي چند تن از نمايندگان فوق ليسانس خود را به هيئت رئيسه تقديم خواهم كرد.
اظهارات رئيس جمهور
رئيس جمهور بعدازظهر ديروز با حضور مجدد در مجلس شوراي اسلامي در جلسه دوم دفاع از وزيران پيشنهادي از شمس الدين حسيني علي كردان و حميد بهبهاني نامزدهاي تصدي وزارتخانه هاي اقتصاد كشور و راه دفاع كرد.
رييس جمهور با اشاره به مباحث مطرح شده از سوي موافقان و مخالفان وزيران پيشنهادي گفت : بحث هاي خوبي هم در صحبت هاي مخالفان و هم موافقان مطرح شد و فضاي امروز مجلس نشانه زنده بودن شادابي و متعهد بودن آن است ما خداي متعال را به خاطر داشتن چنين مجلسي سپاسگزاريم .
احمدي نژاد تصريح كرد : من در انتخاب همكارانم با علم آگاهي ضوابط و توجه به نيازهاي كشور و پايبندي به اصول و آرمان هاي انقلاب تصميم گرفتم و حجت قاطع دارم كه آرمان گرايي و ايستادگي بر اصول روح حركت مجاهدت هاي خادمان ملت است .
وي تاكيد كرد : دولت در كنار شما تا آخر بر همه اصول خواهد ايستاد; اين را مي بينيد.
وي تاكيد كرد : سه عزيزي كه معرفي شده اند سه فرد مومن و وفادار به انقلاب با سابقه طولاني خدمت هستند. كجاي آقاي بهبهاني با وزراي طاغوت مشابهت دارد من 30 سال است كه ايشان را مي شناسم . فداكاري هايي براي انقلاب كرده كه خيلي ها حاضر نيستند انجام دهند. ايشان تكيه گاه نيروهاي انقلاب در دانشگاه بوده و هرجا انقلاب ماموريت داده ايستاده و كار كرده است . آيا در زندگي اش دست اندازي به بيت المال بوده است كم كاري بوده است من در حضور شما شهادت مي دهم كه در اين 30 سال نه تنها اينها را نديدم كه عكسش را ديدم ; خانواده اي پاك و زندگي سالم و شفاف .
رييس جمهور با انتقاد از بحث هاي مطرح شده اظهار كرد : ما كه نبايد بياييم و اين جا حرفي را از بالاترين جايگاه نظام نقل كنيم كه همه پيكره اين نظام و ملت متصل به آن جاست .
وي خاطرنشان كرد : كسي معرفي شده و 20 30 يا 15 سال سابقه كار دارد عملكرد او را بپرسيم اگر خوب بود انتخاب كنيم و اگر نبود كنار بگذاريم . نبايد اين بحث ها منشا دعوا بشود. نظام ما اين طوري است و دولت هم نگاهش اين است . ما معرفي و تلاش خود را مي كنيم و به راي نمايندگان ملت هم حداكثر احترام را گذاشته و خواهيم گذاشت ; چرا كه ما از هم جدا نيستيم و مي خواهيم به اتفاق تصميم بگيريم ; اين يك تصميم مشترك است .
رييس جمهور افزود : ما بررسي هاي اوليه را انجام مي دهيم و معرفي مي كنيم شما هم راي اعتماد مي دهيد و ما هم تشكر مي كنيم . اگر هم به كسي راي اعتماد نداديد باز هم تشكر مي كنيم .
در حاشيه مجلس
جلسه علني ديروز مجلس حدود ساعت 8 30 صبح شروع شد و ساعت 8 45 رئيس جمهور به اتفاق برخي از اعضاي كابينه و وزراي پيشنهادي وارد صحن علني شد.
در حين بررسي راي اعتماد وزراي پيشنهادي بارها نظم جلسه علني بواسطه تردد بي دليل نمايندگان و ازدحام آنها اطراف مسئولين اجرايي حاضر در جلسه به هم ريخت كه مورد اعتراض و انتقاد تعدادي از نمايندگان قرار گرفت .
لاريجاني رئيس مجلس نيز بطور مكرر از نمايندگان مي خواست كه در محل استقرار خود قرار گيرند و نظم جلسه را حفظ كنند.
مجلس در دو نوبت صبح و عصر راي اعتماد به وزراي پيشنهادي را بررسي كرد.
تعدادي از نمايندگان در تذكرات متعدد با اشاره به پخش شب نامه بر ضد يكي از وزراي پيشنهادي در صحن علني و داخل كازيه نمايندگان آنرا خلاف اخلاق اسلامي دانستند. علي لاريجاني در پاسخ به تذكرات اين نمايندگان اظهار داشت هيات رئيسه موضوع اين تخلف را پيگيري و به اطلاع مجلس مي رساند.
علي مطهري نماينده تهران كه در مخالفت با وزير پيشنهادي راه و ترابري سخن مي گفت اظهار داشت : اگر آقاي بهبهاني در دولت موقت مهندس بازرگان به مجلس معرفي مي شد اشكالي نداشت اما در دولت اصولگراي دولت نهم اشكال دارد. وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت : دولت آقاي احمدي نژاد در مسائل فرهنگي بسيار بي حس و بي تفاوت عمل مي كند.
دهقان نماينده چناران هم در مخالفت با وزير پيشنهادي راه و ترابري به استناد برگه هايي كه دردست داشت مدعي شد در زماني كه آقاي بهبهاني در شهرداري تهران مسئوليت داشت بدليل برخي تخلفات مورد پيگرد حقوقي و قضايي واقع شد.
در زماني كه نوبت به بررسي راي اعتماد به وزير پيشنهادي كشور رسيد احمد توكلي نماينده تهران در تذكري به نمايندگي ازبرخي نمايندگان خواستار برگزاري جلسه غيرعلني براي بررسي راي اعتماد به كردان شد كه با مخالفت شديد لاريجاني رئيس مجلس مواجه شد. لاريجاني گفت : ما اصلا شرايط اضطراري نداريم و مشكل امنيتي هم وجود ندارد لذا اگر آقايان نماينده مطالبي در مورد آقاي كردان دارند بصورت علني بگويند.
علي مطهري نماينده تهران در مخالفت با وزارت علي كردان گفت : آقاي كردان وقتي معاون سازمان صدا و سيما بود بسياري از همولايتي هاي خود را در اين سازمان استخدام كرد. وي همچنين ادعا كرد بدليل برخي مسائل شخصي و اخلاقي و تحصيلي كردان واجد شرايط براي تصدي وزارت كشور نيست . اين سخنان باعث اعتراض برخي از نمايندگان شد.
روح الله حسينيان نماينده تهران و يكي ديگر از مخالفان علي كردان براي تصدي وزارت كشور در سخنان خود با بيان اينكه مدتي است اميد ما از دولت نهم به ياس تبديل مي شود گفت : وزارت كشور بايد در دست يك فرد امين باشد. حسينيان همچنين گفت : دلم براي احمدي نژاد مي سوزد او فردي مثل پورمحمدي را از وزارت كشور برمي دارد و كسي مثل كردان را مي خواهد جايگزين او كند.
رئيس جمهور در بخشي از سخنان خود در دفاع از وزراي پيشنهادي در مورد علي كردان اظهار داشت : در جلسه اي كه خدمت مقام معظم رهبري بودم وقتي موضوع پيشنهاد وزارت كشور براي كردان را مطرح كردم ايشان فرمودند چقدر آقاي كردان را مي شناسيد وقتي سابقه او را مطرح كردم فرمودند برويد تلاش كنيد آقاي كردان راي بياورد.
تعدادي از نمايندگان مجلس از استانهاي كردستان سيستان و بلوچستان در تذكري به وزير ارشاد خواستار رسيدگي به مصاحبه توهين آميز كارگردان سريال حضرت يوسف (ع ) با روزنامه كيهان شدند.
 سه شنبه 15 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 447]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن