تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هیچ کس روز قیامت در امان نیست، مگر آن که در دنیا خدا ترس باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820974571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كوتاه و خواندني


واضح آرشیو وب فارسی:آفرينش: كوتاه و خواندني
معاون پژوهشي دانشگاه آزاد اسلامي:
دانشگاه آزاد اسلامي از هيچ به چيزهايي رسيده
كه خيلي ها تصور هم نمي كردند

دكتر رهنماي رودپشتي معاون پژوهشي دانشگاه اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي از هيچ به چيزهايي رسيده كه خيلي ها تصور هم نمي كردند و حال دانشگاه آزاد اسلامي به دنبال امپراتوري علمي است.
به گزارش ايسكانيوز اجلاس شوراي پژوهشي منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامي، با حضور دكتر رهنماي رودپشتي، مهندس ذهبيون، دكتر قورچيان و معاونان پژوهشي واحدهاي منطقه هشت دانشگاه آزاد اسلامي در باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه برگزار شد.
دكتر رهنماي رودپشتي معاون پژوهشي دانشگاه در اين اجلاس در خصوص اشاعه نكات مثبت علمي و پژوهشي و توليدات فكري دانشگاه به كل كشور، آموزش نيروهاي زير مجموعه و تفويض اختيار، ارائه ايده و فكر تازه و راهگشا، تجاري سازي توليدات علمي دانشگاه و قابليت تبديل توليدات علمي به محصول اقتصادي و جستجوي تنوع سازي منابع مالي نكاتي را بيان كرد و اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامي از هيچ به چيزهايي رسيده كه خيلي ها تصور هم نمي كردند و حال دانشگاه آزاد اسلامي به دنبال امپراتوري علمي است.
در ادامه اين اجلاس، دكتر قورچيان طي سخناني به تشريح خصوصيات نخبگان پرداخت و در خصوص متاتئوري، انگاره عالي يا پارادايم، توليد آنتي ها و نتايج منفي، تعيين پارادوكس، طراحي و ساخت يك ابزار جديد و ارائه يك روش جديد و شرايط نخبگي و خصوصيات نخبه نكاتي را خاطرنشان و اظهار اميدواري كرد كه معاونين پژوهشي واحدهاي دانشگاه آزاد اسلامي با تفكر و علم به مسائل مهم روز در جهت تربيت نخبه وحمايت از نخبگان خصوصا نخبگان علمي باشگاه پژوهشگران جوان بيش از پيش گام هاي سازنده اي بردارند.
در اين اجلاس پس از عنوان افتخارات و دستاوردهاي علمي اعضاي باشگاه پژوهشگران از قبيل افزايش آمار اختراعات، ابداعات، مقالات علمي، طرح هاي پژوهشي و عضويت در شوراي عالي جشنواره جوان خوارزمي و... توسط دكتر اسكندري معاون اداري و مالي باشگاه، در خصوص عدم ارسال طرح پژوهشي در راستاي تفاهم نامه همكاري دانشگاه با وزارت تعاون از واحدهاي دانشگاهي و لزوم پيگيري آنها و تهيه دستورالعمل جهت شيوه محاسبه جريمه ديركرد تحويل كتاب از سوي دانشجويان و اعضا» هيات علمي و مسائل مربوط به امور كتب منتشره واحدها و... توسط اعضاي جلسه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق :
افزايش رشته هاي تحصيلي و اعضاي هيئت علمي از اهداف واحد نراق است

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق ،افزايش رشته هاي تحصيلي واحد، افزايش اعضاي هيئت علمي و ارتقا درجه واحد از بزرگ به بسيار بزرگ را از جمله اهداف اين واحد دانشگاهي دانست.
تاكنون بيش از 8000دانشجو از واحد دانشگاهي نراق فارغ التحصيل شده اند
دكتر احسان الله ناصحي در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران"ايسكانيوز"افزود:اين واحد دانشگاهي هم اكنون داراي 38 رشته در مقاطع كارداني ، كارشناسي ، كارشناسي ارشد بوده و بيش از 6000دانشجو در آن مشغول به تحصيل هستند و تاكنون بيش از 8000دانشجو از اين واحد دانشگاهي فارغ التحصيل شده اند .
وي گفت:اين دانشگاه مجموعا داراي 109عضو هيئت علمي تمام وقت و نيمه وقت و128عضو حق التدريس و مساحت زمينهاي تحت تملك آن 60/6هكتار بوده كه شامل ساختمانهاي اداري ،رفاهي آموزشي ،پژوهشي و... است.ناصحي با اشاره به اينكه تعداد كل عناوين كتابهاي موجود در كتابخانه اين واحد 14644كتاب فارسي و 2072عنوان كتاب لاتين است، ادامه داد:اين واحد مجهز به سه باب خوابگاه خواهران و دوباب خوابگاه پسران است كه خوابگاه پسران به زودي افتتاح خواهد شد و 15رشته ورزشي فعال در زمينه برادران و 9رشته در زمينه خواهران فعاليت مي كنند . تعداد پرسنل دانشگاه 100نفر است كه در قسمتهاي مختلف مشغول به كار هستند.رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد نراق افزود:اين واحد تاكنون رتبه هاي ورزشي و فرهنگي متعددي در سطح منطقه 5 دانشگاه آزاد اسلامي كسب كرده است به طوري كه در نخستين ،دومين و سومين جشنواره نشريات دانشجويي منطقه 5 دانشجويان واحد 22 رتبه منطقه اي بدست آورده و كسب بيش از 10رتبه منطقه اي در جشنواره آثار هنري نماز نيز از افتخارات اين واحد محسوب مي شود . ناصحي در ادامه گفت و گو با ايسكانيوز به اهم برنامه هاي واحد در سال اخير اشاره كرد و افتتاح ساختمانهاي كتابخانه ،آزمايشگاه ، خوابگاه پسران ،سلف سرويس و ساختمان آموزشي جاسب را از آن جمله نام برد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز:
بسياري از ابعاد نهضت مشروطيت شكافته نشده است

رييس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز با تاكيد بر شناساندن انقلاب مشروطيت به نسل جديد گفت: از سال آينده انقلاب مشروطيت را در حوزه هاي مختلف هنري به تصوير ميكشيم.
دكتر جوانپور در سومين همايش مشروطه پژوهي در تبريز، تبريز را مهمترين خاستگاه انقلاب اسلامي عنوان كرد و افزود: تبريز آغازگر انقلاب در كشور بود و امروز وظيفه دانشگاهيان و فرهيختگان كشور است كه نسبت به شناساندن اين واقعه مهم تلاش كنند.
وي افزود: بسياري از ابعاد نهضت مشروطيت شكافته نشده است و جا دارد در اين زمينه پژوهشهاي بنيادي توسط دانشگاهيان صورت گيرد. جوانپور خاطر نشان كرد: با برنامه ريزي هاي صورت گرفته تلاش خواهيم كرد انقلاب مشروطيت تنها در همايشها خلاصه نشود و اين همايشها تبديل به پژهشكده و فعاليتهاي علمي شود. رييس دانشگاه آزاد اسلامي تبريز از حمايت ضعيف مسوولان استاني ابراز نارضايتي كرد و گفت: با توجه به عظمت واقعه مشروطيت انتظار ميرفت، مسوولان مربوطه توجه بيشتري به اين امر داشته باشند.

جشن دانش آموختگي دانشجويان مركز
قروه برگزار شد

همزمان با عيد بزرگ مبعث، جشن فراغت از تحصيل تعدادي از دانشجويان مركز قروه برگزار شد. به گزارش ايسكانيوز ميمنت آبادي در اين مراسم كه با همكاري تشكل هاي دانشجويي مركز برگزار شد، گفت: سالانه هزاران نفر در بيش از 350 واحد و مركز دانشگاه آزاد اسلامي، فارغ التحصيل و جذب بازار كار و جامعه مي شوند.
رئيس مركز قروه افزود: فارغ التحصيلي به معناي اتمام تحصيل علم و دانش و كسب معرفت نيست بلكه اتمام يك مرحله از تحصيل و آمادگي براي آغاز مرحله اي ديگر است.

كسب رتبه نخست طرح هاي برون دانشگاهي توسط واحد شهرمجلسي

در يكصد و پنجاه و سومين جلسه شوراي پژوهشي واحدها و مراكز دانشگاهي منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامي، توسط رئيس شوراي پژوهشي منطقه، كسب رتبه نخست طرح هاي برون دانشگاهي توسط واحد شهرمجلسي اعلام شد.
به گزارش ايسكانيوز در يكصد و پنجاه و سومين جلسه شوراي پژوهشي واحدها و مراكز دانشگاهي منطقه چهار دانشگاه آزاد اسلامي، توسط رئيس شوراي پژوهشي منطقه اعلام شد كه واحد شهرمجلسي از نظر طرح هاي برون دانشگاهي در بين واحدهاي بسيار بزرگ منطقه، رتبه نخست و در كل واحدها پس از واحد خوراسگان به رتبه دوم دست پيدا كرده است.
حوزه پژوهشي واحد شهرمجلسي از نظر كل فعاليت هاي پژوهشي نيز در سال 86 رتبه نخست را به خود اختصاص داده بود.مقاله دكتر كيوانفرد معاون پژوهشي واحد شهرمجلسي در ژورنال بين المللي Hazmaterials arbous به چاپ رسيد.

چاپ مقاله عضو هيات علمي واحد جويبار در مجلات خارجي

مقاله عضو هيات علمي واحد جويبار در مجلات خارجي به چاپ رسيد.
به گزارش ايسكانيوز محمدرضا قنبري رئيس اداره پژوهش واحد جويبار اعلام كرد: مقاله علي طراوتي دانشجوي دكترا و عضو هيات علمي در رشته بيوشيمي باليني اين واحد دانشگاهي با نمايه ISI به چاپ رسيده است.
* نخستين گاهنامه خبري، آموزشي با عنوان نداي آموزش به صاحب امتيازي دفتر مطالعات و آموزش نيروي انساني واحد جويبار در 12 صفحه داراي مقالات علمي، گزارش، اخبار دانشگاه و... منتشر شد.اين نشريه در همايش منطقه اي آموزش نيروي انساني دانشگاه آزاد اسلامي منطقه سه شركت كرد و حائز رتبه اول شد.

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجن :
اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي بايد راديويي- تلويزيوني نيز باشد

رييس دانشگاه آزاد اسلامي واحد بروجن گفت: اطلاع رساني دانشگاه آزاد اسلامي در سطح گسترده، بايد راديويي و تلويزيوني نيز باشد.
محمد حسين يزداني در گفت و گو با ايسكانيوز، درخصوص نقش و اثر رسانه در جامعه گفت:امروزه بر اساس گسترش رسانه هاي جمعي در نقاط مختلف جهان جامعه امروز جهاني را بر خلاف گسترش و تنوعي كه از لحاظ وسعت و فرهنگ دارد به دهكده كوچك تبديل كرده است، همانطوري كه مردم در يك دهكده از احوال يكديگر و وقايعي كه در آن اتفاق مي افتد سريع باخبر مي شوند، در دنياي امروز نيز چنين است از جمله اين رسانه ها كه همه گير است مي توان به تلويزيون، راديو و اينترنت اشاره كرد.
وي افزود: تعداد شبكه هاي تلويزيون ايران نيز در سال هاي اخير افزايش يافته هر چند متاسفانه از تنوع برنامه هاي چنداني برخوردار نيست، از طرفي محدوديت پوشش سراسري در نقاط مختلف دنيا هم باعث شده كه اطلاع رساني كافي نباشد، به عنوان مثال در ايران مي توان با يك دستگاه ماهواره به بسياري از شبكه ها دسترسي پيدا كرد اما كشورهاي ديگر دسترسي به شبكه هاي اطلاع رساني و خبري تصويري ايران رابا توجه به محدوديت ها به راحتي ندارند.
رييس واحد بروجن درخصوص اطلاع رساني در دانشگاه آزاد اسلامي با توجه به ربع قرن فعاليت گفت: اطلاع رساني خوب است ولي كمتر توانسته از رسانه هاي همگاني مانند راديو و تلويزيون استفاده كند و به نظر من بايد اين اطلاع رساني به شكلهاي مختلف مانند مناظره هاي تلويزيوني و راديويي يا ميزگردها و غيره صورت گيرد.
يزداني افزود: امروزه رسانه هاي گروهي دنيا در دست عده اي خاص قرار گرفتند كه اينها مي تواند با همان رسانه ها بسياري از امور حق را ناحق جلوه دهند و بعضا ديده شده كه توسط همين رسانه ها به اهدافي كه دارند مي رسند.
رسانه هاي غربي نيز چنين هدفي را در دنيا و ايران دنبال مي كنند و به تبع انتظار مردم ايران نيز اين است كه رسانه هاي داخلي بتوانند با اين مرجع كه عليه ايران اسلامي برپاست مقابله و فعاليت هاي آنها را خنثي كنند.
رييس واحد بروجن گفت: متاسفانه در مواردي ديده شده كه رسانه ها در ايران به صورت خطي عمل مي كنند و يا بسياري از خبرها را به نقل از خبرگزاري ها عنوان كه در عمل اصلا خبري وجود نداشته است.وي افزود: نقش خبرنگار اين است كه بر اساس واقعياتي كه وجود دارد عمل كند و تا مطمئن نشده كه خبر درست است آن را مخابره و يا انتشار ندهد، زيرا در اين صورت مردم ديگر به رسانه ها اعتماد نمي كنند و هميشه بر چسب طرفداري يا غير واقعي بودن را به آنها مي زنند.
يزداني درخصوص انتظار از رسانه ها گفت: رسانه هاي ملي همه واقعيت ها را به دور از جبهه گيري خاص انتشار دهند و همه اقشار، ارگان ها و سازمان ها را تا وقتي كه بر خلاف جهت منافع ملي و اسلامي عمل نكرده اند ، از نظر خبري پوشش دهند و يا از آنها دفاع و در مقابل تهمت ها و يا هجمه ها دفاع كنند.

پذيرش دو مقاله از دانشگاه آزاد اسلامي واحد خميني شهر در نخستين كنفرانس پتروشيمي ايران

دو مقاله از دانشگاه آزاد اسلامي واحد خميني شهر در نخستين كنفرانس پتروشيمي ايران پذيرفته شد.
به گزارش ايسكانيوزمقاله " رنگ، پوششي مقاوم به خوردگي براي سازه هاي فولادي، پيش گيري و رفع عيب" توسط مهندس محمدرضا وزيري عضو هيات علمي و پدرام مقيم و محمدرسول وزيري از دانشجويان دوره كارشناسي و مقاله ديگري با عنوان " طراحي پيگ آناليزگر هوشمند جهت شناسائي عيوب خوردگي خطوط لوله انتقال نفت و گاز "توسط مهندس احمدرضا شمشيري عضو هيات علمي و پدرام مقيم، علي اعتصام ، اكبر خيراللهي و محمدعلي آقاخاني از دانشجويان دوره كارشناسي مكانيك مورد پذيرش دبيرخانه كنفرانس قرار گرفت و در اين همايش كه به مدت دو روز در هتل المپيك تهران برگزار شد، بصورت پوستر ارائه شد.

برگزاري كارگاه ورزش و تندرستي ويژه بانوان در واحد سمنان

با همكاري دفتر مطالعات نيروي انساني واحد سمنان و تربيت بدني اين واحد دانشگاهي، كارگاه ورزش و تندرستي ويژه پرسنل زن واحد سمنان برگزار شد.
به گزارش ايسكانيوز در اين كارگاه بيش از 20 نفر از پرسنل زن اين واحد دانشگاهي حضور داشتند كه شركت كنندگان با روش اصولي و علمي رشته ايروبيك آشنا شدند.
تدريس اين دوره را محدثه عمادي از دانشجويان اين واحد دانشگاهي بر عهده داشت.

جشن ازدواج دانشجويي در واحد زرند برگزار شد

مراسم جشن ازدواج 20 زوج دانشجوي واحد زرند در سالروز بعثت پيامبر عظيم الشان اسلام حضرت محمد مصطفي (ص) در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.
به گزارش ايسكانيوز در ابتداي اين مراسم، حجت الاسلام اميري مقدم رئيس دفتر فرهنگ اسلامي، تقارن برگزاري محفل نوراني ازدواج دانشجويي كه سنت حسنه رسول خدا به شمار مي رود با اين عيد فرخنده را به فال نيك گرفت.
وي در ادامه ضمن اشاره به چگونگي برگزاري مراسم اظهار اميدواري كرد كه مسوولان ستادي ازدواج دانشجويي عدالت و مساوات را در اختصاص هدايا به دانشجويان دانشگاه هاي دولتي و آزاد مراعات كنند.دكتر ماهاني معاون آموزشي دانشجويي دانشگاه نيز در سخناني ضمن اشاره به خصوصيات بارز ازدواج دانشجويي اظهار اميدواري كرد اين پيوند آسماني كه با عشق آغاز شده، با صبر نيز ادامه يابد تا پايه هاي يك زندگي پر بركت محكم تر شود.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: آفرينش]
[مشاهده در: www.afarineshdaily.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن