تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هرچیز بهاری دارد و بهار قرآن ماه رمضان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سايپا پرسپوليس، جدال قهرمانان در بازي افتتاحيه


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سايپا پرسپوليس، جدال قهرمانان در بازي افتتاحيه
ورزش. فوتبال . ليگ برتر
قهرمانان دوره ششم و هفتم ليگ برتر فوتبال باشگاه‌هاي ايران ، عصر فردا ( دوشنبه) ديدار افتتاحيه هشتمين دوره اين رقابت‌ها (جام خليج فارس) را برگزار خواهند كرد.

به گزارش روز يكشنبه ايرنا، ديدار براي هر دو تيم سايپا كرج و پرسپوليس تهران از اهميت بسزايي برخوردار است و بدون شك تقابل افشين قطبي و علي دايي مي‌توانند جذابيت‌هاي اين بازي را افزايش دهد.

بااينكه دايي هم اكنون مسئوليتي در كادر فني تيم سايپا ندارد اما به دنبال فرصتي است تا تيم پرسپوليس را شكست داده و خاطره تلخ ناكامي فصل گذشته را جبران كند.

از سوي ديگر افشين قطبي سرمربي تيم پرسپوليس كه سال گذشته در آخرين لحظات از سمت مربيگري تيم ملي فوتبال ايران بازماند انگيزه فراواني براي نشان دادن شايستگي‌هاي خود دارد.

حضور عباس آقايي و حسين كعبي در تيم سايپا نيز از نكات قابل توجه بازي فردا است چرا كه اين دو بازيكن در فصل گذشته نتوانستند جايگاه ثابتي را در تيم پرسپوليس بدست آوردند و به طور حتم درصدد نشان دادن قابليت‌هاي خود به سرمربي تيم پرسپوليس هستند.

محمد پروين بازيكن جوان فصل گذشته استيل آذين هم قصد دارد ثابت كند كه رفتنش به سايپا بيهوده نبوده و مسئولان تيم پرسپوليس در عدم استخدامش دچار اشتباه شده اند.

اما وجه اشتراك هر دو تيم در آماده نبودن آنان پيش از آغاز رقابت هاست.

تمرينات تيم پرسپوليس به دليل تغيير و تحولات در مديريت باشگاه با دو هفته تاخير آغاز شد به گونه‌اي كه بازيكنان جديد اين تيم هنوز با ساير بازيكنان هماهنگ نشده اند.

تيم سايپا هم تمرينات خود را بدون سرمربي آغاز كرد كه در نهايت پس از كش و قوس‌هاي فراوان هفته گذشته پتر ليت بارسكي آلماني هدايت اين تيم را براي فصل آينده برعهده گرفت.

با اين وجود هر دو تيم پرسپوليس و سايپا درصدد هستند تا با كسب پيروزي مقابل همشهري خود شروع خوبي در ليگ برتر داشته باشند تا از هم اكنون خود را در جمع مدعيان ليگ برتر قرار دهند.

هفته نخست ليگ برتر عصر سه شنبه با برگزاري هشت ديدار خاتمه خواهد يافت كه در مهم‌ترين بازي‌ها تيم‌هاي استقلال تهران با ابومسلم خراسان ، پاس همدان با فولاد مباركه اصفهان و صبا باتري قم با پيكان تهران به مصاف هم خواهند رفت.

* استقلال تهران - ابومسلم مشهد
استقلال تهران بر خلاف سال قبل با شرايط مطلوبي گام به ليگ هشتم گذاشته است ، بازگشت امير قلعه نويي به كادر رهبري، برگزاري اردوهاي منظم و جذب چند بازيكن تاثير گذار باعث شده است تا همگان در انتظار درخشش اين تيم در ليگ برتر و ليگ قهرمانان آسيا باشند.

اما تيم ابومسلم كه درسال‌هاي اخير از تيم‌هاي مطرح فوتبال ايران بوده است پيش از آغاز رقابت‌ها با مشكلات فراواني روبرو بوده به طوريكه در فصل نقل و اتتقالات نتوانست حضور موفقي داشته باشد.

حضور اكبر ميثاقيان، مجيد نامجو مطلق، حميد استيلي و ... براي هدايت تيم ابومسلم خراسان يكي از مهم‌ترين اتفاقات هفته‌هاي اخير اين تيم بود كه در نهايت هادي برگي زر به سمت سرمربيگري اين تيم برگزيده شد تا اين تيم را در فصل آينده ليگ برتر همراهي كند.

* پاس - سپاهان
تيم سپاهان اصفهان در شرايطي مقابل پاس همدان قرار مي‌گيرد كه انگين فيرات آلماني را بر روي نيمكت ذخيره‌هاي خود خواهد داشت. فيرات پس از حضور در كادر فني تيم ملي فوتبال ايران به تيم سپاهان اصفهان پيوست تا نخستين تجربه مربيگري خود را در يك تيم برعهده گيرد.

اما تيم پاس همدان كه لقب پديده ليگ را به خود اختصاص داد بار ديگر با وينگو بگوويچ در ليگ برتر حضور خواهد يافت تا با استفاده از تجربيات اين تيم در جمع مدعيان اين رقابت‌ها قرار بگيرد.

* پيام خراسان - برق شيراز
تيم تازه وارد پيام با خداداد عزيزي نخستين حضور خود را در ليگ برتر تجربه خواهد كرد. اين تيم كه فصل گذشته با برتري مقابل فولاد خوزستان به اين رقابت‌ها راه يافت قصد دارد همراه با عزيزي شايستگي‌هاي خود را در ليگ برتر به نمايش بگذارد.

تيم برق شيراز نيز كه با محمد عباسي گام به ليگ برتر گذاشته است راه سختي را براي بقا در اين رقابت‌ها خواهد داشت .

مشكلات مالي برق شيراز باعث شد تا محمود ياوري از هدايت اين تيم سر باز زند و دستيارش رهبري اين تيم جوان را برعهده گيرد.

* ملوان بندر انزلي - راه آهن
ملواني‌ها كه سال گذشته شروع توفاني را در ليگ برتر داشتند در نيم فصل دوم دچار بحران شده و در آستانه سقوط قرار گرفتند اين تيم جوان بار ديگر با محمد احمدزاده راهي ليگ برتر خواهد شد تا اين بار تا هفته‌هاي پاياني در كورس قهرماني باقي بماند.

رفتن مازيار زارع بازيكن خلاق تيم ملوان بندر انزلي از مهم‌ترين اتفاقات اين تيم بود كه به همين علت مسئولان اين باشگاه فيليپو آلوز دسوزا برزيلي را جذب كردند تا خلا زارع را پر كنند.

تيم راه آهن نيز كه با داود مهابادي سرمربي جوان خود، تمرينات منظمي را در تهران و وين برگزار كرده است اميدوار به كسب نتايج مطلوب هفته‌هاي پاياني فصل گذشته ليگ برتر است تا بتواند حداقل در ميانه‌هاي جدول رده بندي قرار گيرد.

* ذوب آهن اصفهان - مس كرمان
هر دو تيم تغييراتي را در كادر رهبري خود پيش از آغاز ليگ برتر داشتند.

پرويز مظلومي سرمربي فصل قبل تيم ابومسلم به مس ملحق شد و توانست با جذب چند بازيكن جديد تيم آماده‌اي را مهياي قابت‌ها كند.

تيم ذوب آهن نيز با منصور ابراهيم زاده اردوي مناسبي را در تركيه برگزار كرد و به گفته مسئولانش براي اعاده حثيت به ميدان خواهد رفت.

* مقاومت سپاسي شيراز - فولاد خوزستان
مقاومت هيچ تغييري نسبت به سال‌هاي گذشته خود نكرده و همچنان با غلامحسين پيرواني در ليگ برتر حضور خواهد يافت.

باز هم امسال در تيم حكايت جدا شدن بازيكنان كليدي و جذب نفرات جوان و گمنام تكرار شد، به گونه‌اي كه چند بازيكن مطرح از اين تيم شدند.

اما فجري‌ها روز سه شنبه مقابل تيمي قرار خواهد گرفت كه به لطف صعود سپاهان نوين، جواز حضور در ليگ برتر را كسب كرد.

مسئولان وزارت صنايع و معادن با توجه به حضور دو تيم شركت فولاد مباركه اصفهان در ليگ برتر تصميم به واگذاري امتياز تيم سپاهان نوين به فولاد خوزستان گرفتند تا از هزينه‌هاي اين شركت كاسته شود.

*صبا باتري قم - پيكان قزوين
اين دو تيم تهراني نيز به دليل سياست‌هاي جديد سازمان تربيت بدني از تهران خارج و به شهرستان‌ها منتقل شدند.

در فصل جديد، فيروز كريمي بر روي نيمكت ذخيره‌هاي صبا باتري مي‌نشيند و پيكان با اصغر مدير روستا در ليگ برتر حضور خواهد يافت.

بدون شك عملكرد اين دو تيم زير ذره بين كارشناسان قرار خواهد گرفت تا مشخص شود كه آيا واگذاري تيم‌هاي تهراني به شهرستان‌ها در پيشرفت فوتبال مثمرثمر خواهد بود و يا اينكه اين تغييرات باعث لطمه خوردن اين تيم‌ها مي شود !

* استقلال اهواز - پگاه گيلان
بيژن ذوالفقارنسب به رشت رفت تا موفقيت‌هاي فصل گذشته خود در ذوب آهن تهران را در اين تيم شمالي تكرار كند.

مسئولان پگاه گيلان در فصل نقل و انتقالات با جذب چند بازيكن سرشناس قصد دارند برخلاف سال گذشته از جمع فانوس به دستان ليگ برتر خارج شوند تا وضعيت بقاي اين تيم در ليگ برتر به هفته‌هاي پاياني كشيده نشود.

محمود ياوري سرمربي اسبق تيم ملي فوتبال ايران نيز به استقلال اهواز پيوست تا اين تيم را به روزهاي اوج خود باز گرداند.

استقلالي‌ها در فصل نقل و انتقالات بسيار پرفروغ ظاهر شدند به طوريكه ‪۱۲‬ بازيكن جديد جذب اين تيم اهوازي شد تا آبي پوشان استقلال اهواز بتوانند در كورس قهرماني ليگ برتر قرار گيرند.

برنامه هفته نخست ليگ برتر به شرح زير است :
دوشنبه ‪۸۷/۵/۱۴‬
سايپا با پرسپوليس در ورزشگاه آزادي تهران ، ساعت ‪۱۷/۴۵‬
سه شنبه ‪۸۷/۵/۱۵‬
پاس همدان با فولاد مباركه اصفهان در ورزشگاه قدس همدان، ساعت ‪۱۷/۱۵‬ پيام خراسان با برق شيراز در ورزشگاه ثامن الائمه مشهد ، ساعت ‪۱۸‬ ملوان بندر انزلي با راه آهن در ورزشگاه تختي انزلي ، ساعت ‪۱۸‬

ذوب آهن اصفهان با مس كرمان در ورزشگاه ذوب آهن فولاد شهر، ساعت ‪۱۸‬ مقاومت سپاسي شيراز با فولاد خوزستان در ورزشگاه حافظيه شيراز ، ساعت ‪۱۸‬ صبا باتري قم با پيكان قزوين در ورزشگاه يادگام امام قم ، ساعت ‪۱۸‬ استقللال اهواز با پگاه گيلان در ورزشگاه تختي اهواز ، ساعت ‪۱۹/۳۰‬ استقلال تهران با ابومسلم خراسان در ورزشگاه آزادي تهران ، ساعت ‪۱۹/۳۰‬ ورزشي.‪** ۹۱۲۲‬
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 268]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن