تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند متعال، به بنده‏اش در هر روز نصيحتى عرضه مى‏كند، كه اگر بپذيرد، خوشبخت و ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816356955




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سوريه گسترش روابط با تهران را سبب تقويت ثبات در منطقه دانست


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سوريه گسترش روابط با تهران را سبب تقويت ثبات در منطقه دانست
سياسي. ايران . سوريه . ثبات منطقه
دمشق - خبرگزاري رسمي سوريه (سانا) سفر روز شنبه رييس جمهوري اين كشور به ايران را سبب گسترش روابط راهبردي با تهران و در نتيجه تقويت ثبات در منطقه دانست.

به گزارش ايرنا، اين رسانه در گزارشي تصريح كرد: سفر بشار اسد به ايران در چارچوب روابط تاريخي و ادامه رايزني و هماهنگي ميان دو كشور در قبال مسائل مهم منطقه‌اي و بين‌المللي در چارچوب ديدگاههاي مشابه دو طرف است.

براساس اين گزارش، در اين سفر درباره مسائل مهم منطقه‌اي و جهاني، حاكميت و يكپارچگي عراق، ضرورت ترسيم جدول زماني عقب نشيني نيروهاي خارجي از عراق، حمايت از توافق در لبنان و مقاومت ملي آن در برابر حملات اسراييل، حمايت از ملت فلسطين، بازگشت وحدت ملي، تشكيل دولت مستقل فلسطين به پايتختي قدس شريف، پرونده هسته‌اي صلح آميز ايران، حق كشورها براي غني‌سازي اورانيوم بطور مسالمت آميز گفت و گو مي‌شود.

روابط ايران و سوريه از زمان پيروزي انقلاب اسلامي در سال ‪ ۱۳۵۷‬بعدي استراتژيك به خود گرفت و دو طرف در زمينه تقويت همكاري در همه زمينه‌ها و مقابله با مداخله خارجي با يكديگر اتفاق نظر داشته و به طور مستمر در حال رايزني درباره مسائل منطقه هستند.

دو كشور همچنين بر حقوق ثابت عربي و در راس آن مساله فلسطين و استرداد جولان به سوريه تاكيد دارند.

تقويت اهداف مشترك، گسترش همكاري دو جانبه به منظور ايجاد امنيت و ثبات در منطقه براي خدمت به منافع دو ملت ايران و سوريه و ملتهاي منطقه از ديگر موارد مورد بحث دائمي دو طرف است.

ايران از زمان پيروزي انقلاب تاكنون حمايت خود را از حقوق كشورهاي عربي ازجمله مساله فلسطين و حق سوريه براي بازپس‌گيري جولان اعلام داشته است.

سانا افزود: اهميت ديگر سفر در زمينه همكاري اقتصادي ميان دو كشور است كه تاثيري مثبت بر روند رشد و توسعه دو ملت داشته است. وجود ‪ ۱۵‬طرح بزرگ اقتصادي ايران در سوريه به ارزش ‪ ۸۹۶‬ميليون دلار خود گواهي بر اين مدعاست.

دو كشور در تلاش براي افزايش سرمايه‌گذاري مشترك تا بيش از سه ميليارد دلار در سالهاي آينده هستند. همچنين چند طرح كوچك و متوسط در سوريه در حال اجراست و دهها يادداشت تفاهم و توافقنامه ميان دو كشور در زمينه‌هاي مختلف امضا شده است.

سفر اسد به ايران در فوريه ‪ ۲۰۰۷‬و سفر احمدي نژاد به دمشق در ژوئيه همان سال نشان از استراتژيك بودن روابط دو كشور دارد.

در ماه مارس سال جاري نيز كميته عالي مشترك دو كشور دهمين دوره خود را برگزار كرد و در آن درباره همكاري اقتصادي بحث و تبادل نظر شد امري كه سهم بسزايي در زمينه افزايش حجم سرمايه‌گذاري مشترك در سوريه به ‪۵/۱‬ ميليارد دلار داشت كه ‪ ۹۵۰‬ميليون دلار آن در بخش صنعت است.

همكاري دو كشور، زمينه‌هاي ديگري مانند حفاظت از محيط زيست، اطلاع رساني، انرژي برق، استاندارد، مديريت داخلي، بازرگاني، سرمايه گذاري، بانك، گمرك، برنامه ريزي، نفت و گاز، حمل و نقل، ارتباطات، فناوري اطلاعات ، بهداشت، آموزش و پرورش، آموزش عالي، گردشگري، كار و امور اجتماعي، آموزش فني و حرفه اي، مسكن، آبياري، ورزش و جوانان را شامل مي‌شود.

در اين سفر فاروق الشرع معاون رييس جمهور، بثينه شعبان مشاور سياسي و اطلاع رساني رياست جمهوري، وليد المعلم وزير خارجه، محمد ناصيف معاون رييس جمهوري و احمد عرنوس معاون وزير خارجه اسد را همراهي مي‌كنند.

به نوشته سانا اين سفر در چارچوب روابط تاريخي دو كشور و همچنين بعد از سفر اسد به فرانسه و ديدار با نيكلا ساركوزي همتاي فرانسوي‌اش كه نشان داد سياست دمشق مبتني بر منافع اين كشور و منطقه بوده و مي‌تواند سياستهاي اروپائيان را به نفع منطقه تغيير دهد، انجام شد.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن