تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند از توبه بنده اش بیش از عقیمی که صاحب فرزند شود و گم کرده ای که گمشده اش ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821045009




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

توسط محققان ايراني صورت گرفت توليدپانسمان باقابليت ترميم سريع زخم


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: توسط محققان ايراني صورت گرفت توليدپانسمان باقابليت ترميم سريع زخم
جام جم آنلاين: پژوهشگران كشورمان با استفاده از فناوري نانو نقره و مواد بيو پليمرها موفق به توليد نوعي پانسمان نويني شدند كه قادر به بند آوردن خونريزي حتي در بيماران ديابتي و هموفيلي مي شود.


دكتر سهيلا سلحشور كردستاني مجري طرح در گفتگو با خبرگزاري مهر گفت: پانسمانهاي «هموستاز» (بند آوردن خونريزي) با استفاده از نانوذرات نقره و مواد بيوپليمر توليد شده و قادر است مانع خونريزيهاي ناشي از زخمهاي جراحي، تصادفات، سوختگي، زخم بستر، زخمهاي عروقي و ديابتي، لهيدگيها و پارگي ها شود.

وي اين نوع درمان را «درمان مرطوب» خواند و افزود: محصولاتي كه براي خونريزيهاي شرياني كه جهنده هستند موثر باشند بسيار اندك است و اين نوع پانسمان علاوه بر اينكه مي تواند از خونريزيهاي شرياني جلوگيري كند، زمان درمان را كوتاه كرده و پس از بهبودي اثري از جراحت بر پوست باقي نمي گذارد.

مجري طرح گفت: اين نوع پانسمان براي افراد داراي فشار خون بالا، مبتلايان به هموفيلي و بيماران تحت دياليز قابل استفاده است.

كردستاني با تاكيد بر اينكه در ساخت اين نوع پانسمانها از بيوپليمرها مانند سلولز، جلبكهاي دريايي و پوسته جانوران دريايي استفاده شده است، اظهار داشت: در تستهايي كه از اين محصول گرفته شده است، مواردي از ايجاد حساسيت گزارش نشده است.

مجري طرح، ضد عفوني كردن به دليل دارا بودن خاصيت آنتي باكتريال و كاهش زمان بستري شدن بيماران در بيمارستانها را از مزاياي اين محصولات دانست و اضافه كرد: اين محصول داراي 5 ثيت پتنت در كشورهاي فرانسه، انگلستان، آلمان، ايرلند و دانمارك است.

كردستاني با تاكيد بر اينكه اين نوع پانسمان جز محصولات لوكس محسوب نمي شود، اظهار داشت: با توجه به اينكه استفاده از اين محصولات مي تواند زمان و هزينه درمان سيستم بهداشت و درمان كشور را كاهش دهد ولي متاسفانه در مراجعات متعدد و مكاتبات زيادي كه شده است تاكنون با ورود اين نوع محصولات به ليست بيمه درماني كشور موافقت نشده است.

وي با اشاره به مشكلات شركتهاي بيمه اي كشور خاطرنشان كرد: جلوگيري از خونريزي براي بيماران هموديالير، هموفيلي و افرادي كه تحت اعمال جراحي قرار مي گيرند حياتي است و اميدواريم براي برخي موارد خاص بتوان اين محصول را وارد ليست بيمه كرد.
 يکشنبه 13 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن