تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق، شمشير بُرَّنده اى است بر ضد اهل باطل.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820977424




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ميشل سليمان : سلاح ارتش بايد در كنار سلاح مقاومت باشد


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: ميشل سليمان : سلاح ارتش بايد در كنار سلاح مقاومت باشد
واحد مركزي خبر : رئيس جمهور لبنان در سالگرد تاسيس ارتش اين كشور گفت سلاح ارتش لبنان بايد در كنار سلاح مقاومت باشد كه هر دو اسرائيل را شكست داده اند.
به گزارش شبكه تلويزيوني العربيه سليمان ديروز در مراسم فارغ التحصيلي شماري از افسران ارتش لبنان و در سالگرد تاسيس ارتش اين كشور افزود : پرونده بزرگي باقي مانده و آن بازپس گيري مزارع شبعا و كفر شوبا است كه حاكميت لبنان را كامل خواهد كرد.
وي گفت : شمارش معكوس براي آزادي باقيمانده سرزمينهاي اشغالي لبنان آغاز شده است .
سليمان افزود : لبنان در سه سال گذشته از شرايط امنيتي دشواري رنج برده است و لبناني ها براي مقابله با تروريسم از جان مايه گذاشته اند و از اختلاف شديد سياسي رنج برده اند كه نزديك بود دستاوردهاي همزيستي داخلي را از بين ببرد.
وي گفت نهاد نظامي در تمام اين مدت از وحدت و امنيت و ثبات كشور دفاع و ثابت كرده است كه بيشتر از ديگر نهادها به زندگي برادرانه طوايف و اقشار مختلف لبناني پايبند است .
سليمان گفت : ارتش لبنان در سال 1385 در كنار مقاومت و مردم در مقابل تهاجم اسرائيل به لبنان ايستادگي كرد و بيش از پنجاه شهيد در اين راه تقديم كرد.
سليمان در ادامه به درگيريهاي نهر البارد با گروه فتح الاسلام در سال 1386 اشاره كرد و گفت ارتش در مبارزه با تروريسم و براي حمايت از مردم و دمكراسي و آزادي بيان وارد جنگي شديد شد و هفتادو دو نفر را در اين مسير تقديم كرد.
وي افزود : ارتش پس از مدت زمان طولاني در جنوب لبنان مستقر شد.ارتش اكنون در كنار نيروهاي امنيتي مسئوليت تامين ثبات و امنيت را براي مردم و كشور به عهده دارد.
سليمان گفت من مي دانم كه بزرگترين دغدغه شما استفاده از سلاح بر ضد لبناني هايي است كه دست به سلاح مي برند و درگير مي شوند اما مقابله با كساني كه به هم ميهنان خود تيراندازي مي كنند واجب و ضروري نيست
سليمان گفت با توجه به توافق سياسي حاكم بر لبنان از ارتش مي خواهم در سركوب اخلالگران از هر طرفي و با هر توجيهي كه باشد ترديد نكنند تا فتنه سراسر لبنان را نگيرد. سلاح ارتش بايد در كنار سلاحي باشد كه به سوي دشمن نشانه رفته است و اين دشمن را ارتش و مقاومت در گذشته شكست داده اند.
سليمان گفت سلاح ارتش بايد به سوي سينه تروريستها و فتنه گران نشانه رود. ارتش نبايد اجازه بدهد وحدت خود را كه تاكنون حفظ كرده است از بين برود. ارتش نبايد به درون خود فساد طائفه گرايي و مصلحت گرايي سياسي راه بدهد.
وي افزود با توجه به شرايط منطقه اي و بين المللي بايد به اختلافات داخلي خود پايان بدهيم و از عوامل تثبيت اوضاع داخلي حمايت كنيم تا در كنار هم با خطرات مقابل كنيم .
سليمان گفت بازنگري در مشكلاتي كه در نهادهاي قانوني به وجود آمده است ايجاب مي كند كه توافقنامه طائف را به خوبي اجرا كنيم تا اين نهادها در جهت درست هدايت شود وهمزيستي داخلي را حفظ و زمينه حل وفصل مشكلات اقتصادي و اجتماعي را فراهم كند.
سليمان گفت : اسيران لبناني از زندانهاي اشغالگران بازگشتند و كرامت و پايداري تاريخي اين كشور را به نمايش گذاشتندسرزمين لبنان پذيرايي پيكرهاي كساني بود كه تا شهادت در راه وطن دفاع كردند.
سليمان گفت همه ابزار براي محقق كردن اين هدف مشروع است و بايد تلاشها به كار گرفته شود تا صلح عادلانه وفراگير و دائم در منطقه برقرار شود كه به ابتكار صلح عربي و اجراي قطعنامه هاي بين المللي مربوطه مبتني باشد و شرايط اين صلح فراهم شود.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن