تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):سكوت مؤمن تفكر و سكوت منافق غفلت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805535112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اخبار كوتاه اقتصادي
5 درصد سهام مخابرات اواخر هفته در بورس عرضه مي شود
رئيس سازمان خصوصي سازي گفت : با ارايه اطلاعات مربوط به سود سهام شركت مخابرات توسط سازمان حسابرسي تا 5 درصد از سهام اين شركت اواخر هفته آينده در بورس عرضه مي شود. غلامرضا حيدري كرد زنگنه در گفت وگو با خبرگزاري فارس درخصوص آخرين وضعيت عرضه سهام شركت مخابرات در بورس اظهار داشت : در صورتي كه سازمان حسابرسي اطلاعات مربوط به سود هر سهم شركت مخابرات را ارايه كند تا سقف 5 درصد از سهام آن اواخر هفته آينده براي كشف قيمت در بورس عرضه خواهد شد . وي در پاسخ به سئوال كه در صورت ابلاغ قانون سياست هاي اصل 44 آيا شرايط و چگونگي عرضه سهام بزرگترين شركت دولتي قابل واگذاري تغيير خواهد كرد يا خير گفت : ابلاغ قانون سياست هاي اصل 44 با عرضه سهام اين شركت هيچ مغايرتي ندارد .
آغاز عمليات اكتشاف شركت ايتاليايي در خليج فارس
مدير امور اكتشاف شركت ملي نفت ايران از آغاز به كار فعاليت شركت « اديسون » ايتاليا در بلوك دير خبر داد. محمود محدث در گفت وگو با سايت خبري برنا اظهار داشت : اين شركت ايتاليايي با استقرار در حوزه عمليات « دير » كارهاي مقدماتي و مطالعاتي را آغاز كرده است . وي از تهيه مقدمات توسط اين شركت ايتاليايي به منظور برگزاري مناقصات بلوك « دير » خبر داد. محدث گفت : شركت اديسون درصدد جذب يك دكل براي انجام عمليات حفاري است . به گفته وي عمليات اكتشاف و توسعه بلوك « دير » كه در خليج فارس و در شمال و شمال غرب پارس جنوبي قرار دارد ميان شركت ملي نفت ايران و يك شركت ايتاليايي امضا شده است . هزينه هاي اكتشاف اين قرارداد كه بايد ظرف مدت چهار سال اجرا شود حدود 107 ميليون دلار برآورد شده است .
جيره بندي آب در تهران منتفي شد
مديرعامل آبفاي استان تهران بااشاره به روبه اتمام بودن دوره اوج مصرف آب در تهران گفت : با مساعدت مردم و استفاده بهينه آنها اوج مصرف در استان تهران بدون جيره بندي در حال سپري شدن است اما اين به معناي عدم كنترل در مصرف از سوي مردم نيست . داوود ملايي در گفتگو با مهر گفت : مصرف آب تهران نسبت به سال گذشته تعديل شده و روند آن كاهشي است ولي روي هم رفته با توجه به منابع محدود تامين كننده آب در اين استان باز هم مصرف بالا است و با وجود همكاري مطلوب مردم مصرف بايد كنترل و بهينه شود. مديرعامل آبفاي استان تهران افزود : يك ماه ديگر سال آبي جديد شروع مي شود و در صورت بارشهاي مناسب جوي كشور مي تواند به خوبي آب مورد نياز مردم تامين شود در غير اين صورت پشت مخازن تامين كننده كننده آب تهران خالي است و هر چقدر مردم مصرف متعادل و بهينه تري داشته باشند مطمئنا آينده تامين آب كشور را مي توان با اطمينان بيشتري ترسيم كرد.
شركتهاي بزرگ تسهيلات مي گيرند
بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران از تداوم همكاري بانك ها و اعطاي تسهيلات به شركت هاي بزرگ اقتصادي خبر داد. به گزارش روابط عمومي بانك مركزي اين بانك طي نامه اي به بانك ملي ايران اجراي تصويب نامه هيات وزيران . درخصوص استفاده شركت هاي بزرگ از تسهيلات مالي آن بانك را منوط به معرفي ابزارها و ارائه راه كارهاي تامين نقدينگي براي شركت هاي بزرگ توسط دستگاه هاي تعيين شده اعلام كرد. براين اساس تا زمان اتخاذ تصميم نهايي در اين زمينه مانعي براي تداوم همكاري بانك ها و اعطاي تسهيلات به شركت هاي بزرگ وجود نخواهد داشت . اين موضوع براي كليه بانك هاي كشور معتبر و قابل اجرا است .
توقف صادرات نفت كوره ايران از اواسط مرداد
ايران به عنوان يكي از صادركنندگان دايمي نفت كوره در آسيا قصد دارد از اواسط مردادماه جاري صادرات اين فرآورده را متوقف كند. به گزارش برنا خبرگزاري رويترز گزارش داد : ايران در تلاش براي ساخت مخازن ذخيره نفت كوره تا پيش از فصل زمستان سال جاري است . براساس اين گزارش دولت ايران از فروردين تاكنون ماهانه به طور متوسط 1 2 ميليون تن سوخت سنگين صادر كرده است ; اما تجربه دو زمستان گذشته نشان داده كه به عنوان سوخت جايگزين گاز طبيعي ميزان مصرف نفت كوره در بازار داخلي ايران طي فصل زمستان افزايش مي يابد. اين گزارش مي افزايد : به همين دليل اين كشور قصد دارد به منظور ذخيره هرچه بيشتر اين سوخت براي زمستان از اواسط مردادماه صادرات خود را متوقف كند. طبق گزارش خبرگزاري رويترز اين اقدام از سوي ايران به عنوان دومين كشور بزرگ صادركننده نفت خاورميانه ميزان ذخاير نفت كوره آسيا را به شدت كاهش داده و قيمت اين سوخت را به بالاترين رقم طي 7 ماه اخير سوق خواهد داد.
كارگروه ويژه ضد دامپينگ تشكيل شد
معاون وزير بازرگاني از تشكيل كارگروه ويژه ضددامپينگ براي نخستين بار در سازمان توسعه تجارت خبر داد و گفت : به منظور مقابله با دامپينگ . تدابير خاصي همچون اقدامات جبراني يارانه اي و حفاظتي اتخاذ شد. مهدي غضنفري گفت : دامپينگ در اصطلاحات اقتصادي به عنوان ارزان فروشي مكارانه ذكر شده اين درحالي است كه هر نوع ارزان فروشي بد است بلكه اگر با نيت غيرصادقانه اي در صحنه تجارت اتفاق افتد اقدامي مكارانه تلقي مي شود. غضنفري گفت : در ايران انجام اقدامات ضددامپينگ به عنوان يكي از خواسته هاي قديمي تجار بازرگانان و توليدكنندگان بوده كه خوشبختانه در سال 85 به آن پرداخته شد و پس از بحثهاي كارشناسي طولاني و دريافت نظر دستگاه هاي كارشناسي مختلف ازجمله بخش خصوصي و نهادهاي كارشناسي حامي آن در نيمه سال 86 و در فواصل تير و مرداد تبديل به آئين نامه مدوني شد . وي اظهار داشت : بر اين اساس هيات وزيران كارگروهي تركيبي متشكل از اتاقهاي بازرگاني و تعاون و نيز وزارتخانه هاي بازرگاني صنايع و معادن جهاد كشاورزي گمرك بانكها و موسسه استاندارد براي اين كار تعيين كرد كه اين مجموعه بنا است آئين نامه هاي تكميلي را تصويب كند. در صورتي كه اين كارگروه دريافت گزارشي مبني بر ابراز نگراني از وجود كالايي با نرخ غيرواقعي با نيت دامپينگ داشته باشد در جهت مبارزه با قيمت شكني غيرواقعي روشهاي را اتخاذ خواهد كرد.
فرودگاه ها طبقه بندي مي شوند
مديرعامل شركت فرودگاه هاي كشور اعلام كرد : تا پايان سال آينده فرودگاه هاي كشور طبقه بندي مي شوند. اصغر كتابچي در گفتگو با مهرگفت : كميته داخلي براي انجام مطالعات مورد نياز در طرح طبقه بندي فرودگاه ها تشكيل شده است و پيش بيني مي شود انجام اين طرح تا پايان سال جاري به اتمام برسد. مديرعامل شركت مادر تخصصي فرودگاه هاي كشور افزود : انجام طرح طبقه بندي فرودگاه ها در نحوه تخصيص اعتبار به هر يك از فرودگاه ها براي تامين نيازها و تجهيزات ناوبري و كمك ناوبري تاثيرگذار خواهد بود.
قرارداد گازي ايران با آلمان . نشان دهنده عدم موفقيت تحريم ها
عضو مجمع آزادي خاورميانه كه از سوي سازمان هاي يهودي حمايت مي شود درباره قرارداد 100 ميليون يورويي آلمان با ايران گفت : تصويب قرارداد « اشتاينر » نشانگر اين واقعيت است كه تحريم هاي كنوني بر ضد ايران بي اثر است . به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پرس تي وي دولت آلمان به تازگي قرارداد 100 ميليون يورويي ساخت سه كارخانه توليد ال ان جي در ايران را تصويب كرده است . اين تصميم از سوي سازمان كنترل صادرات آلمان اتخاذ شده است . اين سازمان يك سال در مورد اين قرارداد تحقيق و تفحص مي كرد. « هولگر بيوتل » سخنگوي دولت آلمان در اين باره گفت : به دليل اينكه تجهيزات مورد نياز اين پروژه در آلمان ساخته و سپس به ايران ارسال مي شود اين قرارداد نقض تحريم هاي تجاري بر ضد ايران به شمار نمي رود. اين درحالي است كه رژيم صهيونيستي ضمن مخالفت با اين قرارداد خواستار لغو آن و انزواي بين المللي تهران شده است . « جاناتان بتكرل » عضو مجمع آزادي خاورميانه كه از سوي سازمان هاي يهودي حمايت مي شود در اين باره گفت : تصويب قرارداد اشتاينر نشانگر اين واقعيت است كه تحريم هاي كنوني بر ضد ايران بي اثر است . گروههاي يهودي با انجام لابي با سياستمداران آلماني خواستار تجديدنظر دولت برلين درمورد اين قرارداد خواهند شد.
 جمعه 11 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن