تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):در پاسخ به كسى كه عرض كرد: من در عمل ناتوانم و نماز و روزه كم به جا مى آورم اما ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815213063




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احداث جاده علي‌آباد-شاهرود از جنگل ابر منتفي شد


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: احداث جاده علي‌آباد-شاهرود از جنگل ابر منتفي شد

خبرگزاري فارس: معاون ساخت و نگهداري راه‌ روستايي با بيان اينكه احداث راه علي‌آباد‌-‌شاهرود از طريق "دره‌سرمه " دنبال مي‌شود، گفت: احداث اين مسير از منطقه جنگل ابر منتفي شده و مسير عبوري كه حدود 60 سال پيش راه تردد ‌بوده است، احيا خواهد شد.

سيدحسين مير‌شفيع در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبري فارس «توانا» در خصوص سرانجام احداث محور علي‌‌آباد - شاهرود، اظهار داشت: احداث راه علي‌آباد - شاهرود جزو مصوبه هيئت وزيران در استان‌هاي گلستان و سمنان است؛ با توجه به اينكه حجم عمليات اجرايي و تخريب ‌زيست‌محيطي احداث جاده جنگل ابر زياد بود، وزارت راه و ترابري پس از توافق با سازمان محيط زيست و منابع طبيعي، به اين نتيجه رسيد كه مسير فعلي (جنگل ابر) راه مناسبي براي احيا نيست.
وي ادامه داد: وزارت راه و ترابري مصصم بر اجراي اين مصوبه است و البته سازمان حفاظت محيط زيست و منابع طبيعي نيز در اين‌باره همكاري و هماهنگي مطلوبي داشته‌اند كه جاده با كمترين خسارت‌هاي زيست محيطي ساخته شود.
ميرشفيع اضافه كرد: در مسير جديد براي آنكه هزينه‌هاي زيست محيطي و تخريب محيط زيست كاهش پيدا كند، از رويشگاه‌هاي درخت‌هاي "سرخدار " فاصله گرفتيم و در منطقه‌اي جديد به نامه "دره‌سرمه " ‌مطالعات دقيقي براي احداث مسير انجام گرفته است.
معاون ساخت و نگهداري راه‌ روستايي ضمن اشاره به اينكه پس از هماهنگي با سازمان محيط زيست و منابع طبيعي مقرر شد دو گزينه نهايي بررسي شود، تصريح كرد: مقرر شده است نمايندگان دو استانداري گلستان و سمنان‌، محيط زيست، منابع طبيعي و وزارت راه و ترابري از مسير جديد بازديد و بهترين گزينه را براي احداث جاده علي‌آباد - شاهرود انتخاب كنند تا ضمن آن كه ايمني و هزينه‌هاي انجام پروژه كاهش پيدا كند، خسارت‌هاي زيست محيطي منطقه نيز به حداقل برسد.
معاون وزير راه و ترابري با تأكيد بر اينكه محيط زيست منطقه‌ جنگل ابر كه تا چندي پيش در احداث اين مسير اين مسير مورد توجه بود، در پروژه جديد آسيبي نخواهد ديد، اظهار داشت: جاده جديد از مسيري عبور خواهد كرد كه حدود 60 سال پيش راه تردد ‌بوده است؛ اين مسير احياء مي‌شود، البته تعداد بسيار معدودي درختچه در طول مسير وجود دارد كه ممكن است قطع شود اما هم‌اكنون عمليات عمراني با حداقل عمليات خاكي در حال انجام است.
‌به گزارش فارس هيئت دولت در تاريخ 23 آبانماه سال جاري به منظور رفع موانع و مشكلات تكميل جاده علي آباد – شاهرود از منطقه ابر و تسريع در امر جاده‌سازي اين منطقه، استاندار گلستان را به عنوان نماينده ويژه رئيس جمهور براي رفع موانع و اتمام راه علي آباد – شاهرود از منطقه ابر تعيين كرد.
بنابراين گزارش‌ بر اين اساس، تصميماتي كه توسط نماينده ويژه رئيس جمهور در خصوص امور اجرايي موضوع ياد شده، اتخاذ مي‌شود در حكم تصميمات رئيس‌جمهور و هيئت وزيران بوده و لازم الأجرا است و با رعايت ماده 19 آيين نامه داخلي هيئت دولت قابل صدور است‌.
به گزارش فارس وزارت راه و ترابري براي احداث اين مسير با برخي موانع زيست‌محيطي در جنگل ابر مواجه بود و مشكلاتي در احداث اين مسير وجود داشت كه قطعأ با انتخاب نماينده ويژه رئيس‌جمهور براى رفع موانع جاده علي‌آباد-شاهرود از منطقه ابر، عمليات احداث اين مسير همسو با حما‌يت از مسائل زيست‌محيطي، سرعت مي‌گيرد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 156]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن