تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816815687




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي درباره برگزاري جشن مبعث در كشور (‪(۲‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: خبرهايي درباره برگزاري جشن مبعث در كشور (‪(۲‬
***

* قزوين * استان قزوين‌در بيست و هفتم رجب ، سالروز بعثت نبي مكرم اسلام و نزول اولين پيام الهي بر قلب آخرين فرستاده خدا، غرق در سرور شد.

به همين مناسبت، دوستداران و شيفتگان محمد امين(ص) در شهرهاي مختلف استان با برپايي جشن و شادي، ارادت خود را به پيامبر گرامي اسلام و خاندان عصمت و طهارت اعلام داشتند.به‌همين مناسبت، جشنهاي باشكوهي با حضور انبوه زايران و مجاوران مرقد مطهر امامزاده حسين(ع) فرزند بلافصل امام رضا(ع) در بارگاه منور آن حضرت در قزوين برگزار شد.

***

* دزفول *جشن عيد مبعث حضرت محمد (ص)باحضور پرشور موحدين در شهرهاي شمالي خوزستان برگزارشد.مردم متدين شهرهاي دزفول، شوش ، انديمشك ،گتوند، سردشت، عقيلي،الوار گرمسيري و ديگر بخش‌ها ضمن آذين بندي خيابان هاونصب پرچم‌هاي سبز آيين‌هاي ويژه برپا كردند و مبعث رسول اكرم (ص) را گرامي داشتند. در دزفول مردم موحد اين شهر طي ديشب و و امروز با برگزاري آيينهاي ويژه در‪ ۲۰۰‬مساجد، حسينيه و اماكن زيارتي شهر بعثت پيامبر اسلام را جشن گرفتند.

***

* بوشهر*مردم استان بوشهر در مبعث آخرين فرستاده خدا حضرت محمد (ص) غرق در نور و شادي شدند.مردم خداجوي استان بوشهر در شب و روز بيست و هفتم رجب سالروز مبعث خاتم النبين با پخش شيريني و شربت در خيابان‌ها اين مناسبت بزرگ راگرامي‌داشتند.دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع)باحضوردر حسينيه‌ها و تكايا و برپايي آيين‌هاي جشن و سرور اين روز بزرگ را به ساحت مقدس حضرت ولي عصر (عج) تبريك گفتند.نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه بوشهر دراين آيين در جمع مردم اين استان گفت: مبعث يكي از بزرگترين مناسبت‌هاي ويژه مسلمانان است كه بايد به نحو مطلوب گرامي داشته شود.

***

* اردبيل * مردم مومن و مسلمان‌استان اردبيل با برپايي آيين‌هاي ويژه مبعث پيامبر رحمت رسول اكرم (ص)راجشن گرفتند.به‌همين مناسبت ديروزو امروز مجالس و محافل شعر، مولود خواني ، مداحي و سخنراني درمساجد و حسينيه‌هاي اردبيل باحضورقشرهاي مختلف مردم‌به ويژه روحانيان ، دانشگاهيان، اصناف، بازاريان، نيروهاي نظامي و انتظامي برپا شد.

***

* قصرشيرين * مردم شهرستان‌هاي غربي استان كرمانشاه فرارسيدن عيدسعيد مبعث وبرگزيده‌شدن حضرت‌محمد(ص)به‌عنوان آخرين پيشواي‌مسلمانان جهان ازجانب خداوند را طي شب گذشته و امروز، با برپايي آيين‌هايي جشن‌گرفتند.مردم شهرستان‌هاي قصرشيرين،سرپل ذهاب و گيلانغرب به همين مناسبت با حضور در مساجد و سالن‌هاي اجتماعات ضمن سرودن اشعار و نواختن دف و پخش نقل و شيريني ، ارادت خود را نسبت به پيامبراسلام (ص) و خاندان پاك و مطهرش ابراز داشتند.

***

* ياسوج * استان كهگيلويه‌وبويراحمدهمزمان با سراسر نقاط كشور با فرارسيدن ‪ ۲۷‬رجب سالروز مبعث فرخنده و باسعادت خاتم‌الانبيا حضرت محمد مصطفي (ص) غرق شادي وسرورشد.دوستداران اهل بيت عصمت و طهارت (ع) در تمام نقاط اين استان بافرارسيدن‪ ۲۷‬رجب اقدام به برگزاري مراسم جشن، شادي و سرور كردند. مداحان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) با مولودي خواني و سخنرانان نيز با بيان فضايل بي‌نظير پيامبر گرامي اسلام (ص) جلوه خاصي به مراسم جشن، شادي و سرور مردم اين استان بخشيدند.

***

* اروميه * اقشار مردم مومن و مسلمان آذربايجان غربي با برگزاري آيين‌هاي جشن و سرور و برپايي مجالس وعظ و مداحي سالگرد بعثت حضرت محمدبن عبدالله (ص)به‌پيامبري راگرامي‌داشتند.به‌همين مناسبت ديشب وامروزمساجد، حسينيه ها، تكايا و منازل شيفتگان مكتب وحي و نبوت مملو از جمعيتي بود كه براي عرض ارادت واخلاص به پيامبر عظيم الشان اسلام و خاندان عصمت و طهارت گردهم آمده بودند.در اين آيين‌ها سخنرانان مذهبي و مداحان اهل بيت عصمت و طهارت در ارتباط با مقام منزلت پيامبر اسلام و مكتب انسان ساز اسلام سخنراني و مداحي كردند.

***

* كرمان *استان كرمان همزمان باسالروز مبعث نبي اكرم (ص ) غرق در نور و شادماني شد.مردم خداجوومومن‌استان كرمان باآذين بندي ونورافشاني مساجد، منازل و خيابان‌ها با پخش شيريني و شربت اين عيد سعيد و فرخنده را گرامي داشتند.به گزارش خبرنگاران ايرنا از شهرهاي بم ، جيرفت ، رفسنجان ، زرند، راور سيرجان، بافت ، منوجان ، قلعه گنج ، رودبار و شهداد با آذين بندي تمامي خيابان‌ها، كوچه‌ها و سردر منازل و مغازه‌ها به جشن شادماني پرداختند.

***

* يزد * به مناسبت بيست و هفتم رجب سالروز بعثت ختمي مرتبت حضرت محمد (ص) شهرها،بخش‌هاوروستاهاي استان دارالعباده يزد غرق در نور و شادي است. مردم متدين اين استان ديشب وامروز با چراغاني خيابان‌ها،سر در مغازه‌ها ، توزيع شيريني و شكلات عيد بزرگ اسلامي را گرامي داشتند.دراين‌آيين‌هاكه اقشار مختلف مردم و مسوولان محلي حضور داشتند سخنرانان در خصوص رسالت پيامبران و تاثير مبعث حضرت محمد(ص) در ايجاد تحول اخلاقي و هدايت جامعه بشري ، مطالبي بيان كردند.

***

* اراك *به مناسبت بيست وهفتم رجب، سالروزبعثت ختمي مرتبت، حضرت محمد(ص)، شهرها، بخش هاوروستاهاي استان مركزي غرق در نور و شادي شد.مردم‌محب نبوت ومتدين‌استان مركزي، با توزيع شيريني و شكلات،اين عيدبزرگ راگرامي داشتند.

به همين مناسبت آيين‌هاي ويژه‌اي با حضور قشرهاي مختلف مردم در مساجد و حسينيه‌هاي شهرهاي آشتيان، تفرش، شازند، كميجان، ميلاجرد، فراهان، هندودر و خنداب با جلوه باشكوهي برگزار شد.

***
 چهارشنبه 9 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن