تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):روز غدیر در آسمان مشهورتر از زمین است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821023600




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يافتن معني در درد و رنج


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: تمرین تانگ لن



منظور از تمرین «تانگ لن»، آن ست که ذهن را تربیت و قدرت طبیعی و نیروی همدلی را در خود تقویت کنیم. این هدف به این دلیل، دست یافتنی ست که تمرکز «تانگ لن» به ما کمک می کند تا بر غرور خود فائق شویم. «تانگ لن»، قدرت و توان ذهن ما را با ایجاد شهامت برای پذیرا شدن رنج دیگران افزایش می دهد.

برای شروع این تمرین، چنین تصور کنید که در یک سوی شما، گروهی قرار دارند که به شدت، نیازمند کمک هستند، از چیزی رنج می برند و در شرایط نامناسب فقر، دشواری یا درد قرار دارند. این گروه را در یک سو و به وضوح در ذهن تان مجسم کنید. در سوی دیگر، به خودتان فکر کنید که تجسم یک انسان خودمحور با دیدگاهی متکبرانه هستید و نسبت به نیازهای دیگران، کاملاً بی اعتنایید. حالا بین آن گروهی که در وضعیت ناخوشایند هستند و این نمود متکبرانه ای که از خود تجسم کرده اید، خود را به عنوان یک ناظر بی طرف قرار دهید و ببینید که به طور طبیعی، به کدام یک از این دو جهت تمایل بیش تری دارید؛ آیا میل شما نسبت به آن یک نفری ست که تجسم غرور و خودبینی ست یا احساسات طبیعی شما نشان دهنده ی همدلی با گروهی ست که نیازمند کمک شما هستند؟ اگر نگاه شما به این مسأله عینی باشد، خواهید دید که راحتی و آسایش یک گروه، قطعاً مهم تر از آسایش و رفاه یک نفر است. پس از این، توجه خود را به آن گروه افراد بیچاره و بدبخت معطوف کنید. تمام انرژی مثبت خود را به سوی آنان سوق دهید. به لحاظ ذهنی، همه ی موفقیت ها، دارایی ها و مجموعه فضیلت های خود را در اختیار ایشان بگذارید. پس از آن، تجسم کنید که تمام رنج ها، مشکلات و جنبه های منفی زندگی ایشان را به خود منتقل کرده اید.

در انجام این تمرین، گاهی خوب است در مورد رنج هایی که احتمالاً در آینده با آن ها روبه رو خواهید شد، دست به تخیل بزنید و با حس همدلی، رنج های آتی خود را در همان لحظه به خود منتقل کنید و صمیمانه آرزو کنید که در آینده به چنین رنج هایی دچار نشوید. پس از این که توانستید نسبت به خود، از لحاظ ذهنی احساس همدلی پیدا کنید، این قدرت در شما به وجود می آید که این روند را چنان تعمیم دهید که رنج های تمامی افراد دیگر را هم دربر بگیرد.

وقتی انتقال رنج دیگران به خود را تجسم می کنید، خوب است که این تجسم در قالب مواد سمی، سلاح های خطرناک یا جانوران وحشت انگیز باشد؛ یعنی چیزهایی که به طور معمول می تواند شما را بترساند. هدف از این تجسم های منفی و ترساننده، آن ست که دیدگاه های خودبینانه و عادتیِ خود را که در وجود شما لانه کرده، از میان ببرید.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 205]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن