تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815964816




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آزمايش هاي تشخيص بيماري قلبي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: اگر از يک رژيم غذايي سالم پيروي کنيد، فعاليت بدني کافي داشته باشيد، در وزن مناسب باقي بمانيد و سيگار را ترک کنيد، سلامتي قلب خود را افزايش مي دهيد. مهم نيست که عوامل خطر بيماري قلبي تا چه حدي در شما وجود داشته باشد، مطمئن باشيد که انجام چهار عمل فوق به نفع شما خواهد بود.
بسته به وضعيت شما ممکن است مراحل ديگري هم براي کنترل بيماري قلبي تان نياز باشد. مثلاً اگر ديابت داريد، لازم است قند خون خود را مرتب کنترل کنيد. کنترل وزن، استفاده از رژيم غذايي مناسب و انجام فعاليت بدني بيشتر به حفظ قند خون در محدوده ي طبيعي کمک مي کند. اين روش ها به کاهش خطر فشار خون بالا و چربي خون بالا هم کمک مي کند.

وضعيت طبي با عادات معمول شما هر چه که باشد، با کمک اين برنامه مي توانيد تغييرات مثبت و بزرگي در سلامت قلب خود ايجاد کنيد.

کساني که دچار بيماري قلبي هستند

اگر شما دچار بيماري قلبي هستيد کنترل آن بسيار مهم است. خوب غذا خوردن، فعاليت بدني مناسب و منظم و داشتن وزن مناسب به شما کمک مي کند از وخامت وضعيت خود بکاهيد. اگر سيگار مي کشيد، آن را ترک کنيد و اگر داراي ديابت هستيد، نياز است سريعاً آن را درمان کنيد. هم چنين لازم است تست هاي تخصصي پزشکي يا مصرف دارو و اعمال تشخيصي مخصوص انجام دهيد. اين مطلب ضمن ارائه ي توضيح در خصوص مطالب فوق به شما کمک مي کند تا از قلب خود محافظت کنيد.

تست هاي غربالگري

در اغلب موارد شما احتياج به تست هاي تشخيصي براي اطمينان از وجود بيماري قلبي و شدت آن داريد. ممکن است به نظر پزشک شما، اين تست ها مهم نباشد، ولي به تائيد تشخيص کمک مي کند.اغلب تست هاي غربالگري در بيرون از بدن ما انجام مي گردد و بدون درد هستند. بعد از گرفتن دقيق تاريخچه ي پزشکي و انجام دادن معاينات باليني، ممکن است پزشک يک يا چند تا از آن تست ها را انجام دهد.

الکترو کارديوگرام

الکترو کارديوگرام از فعاليت هاي الکتريکي قلب شما تصويري را روي کاغذ رسم مي کند(تصوير بالا). اين تست مي تواند ضربان غير طبيعي و انهدام ماهيچه هاي قلبي و مشکلات جريان خون در رگ هاي کروني قلب و بزرگ شدن قلب را به شما نشان دهد.

تست ورزش

اين تست فعاليت الکتريکي قلب را در زمان انجام فعاليت بدني ثبت مي کند. شما معمولاً روي يک نوار حرکت مي کنيد و در همان حال، ثبت نوار قلب شما انجام مي شود . اگر فردي به دليل مشکلات مفاصل يا قلبي نتواند اين تست را انجام دهد، به جاي فعاليت بدني، دارويي دريافت مي کند و با افزايش جريان خون به قلب، به وجود مشکل پي مي برند.

تست تاليوم

اين تست کارکرد ماهيچه هاي قلب را در زماني که خون به قلب جريان دارد، نشان مي دهد. مقدار کمي مواد راديواکتيو در سياهرگ بازوي دست تزريق مي شود و با يک دوربين از برداشت اين مواد توسط ماهيچه ي قلب تصويربرداري مي شود.

اکو کارديوگرافي

تغيير امواج صوتي در تصاوير، نشان دهنده ي اندازه ي قلب و شکل قلب و حرکات آن مي باشد(تصوير بالا). هم چنين از امواج صوتي براي نشان دادن مقدار پمپ خون حين خارج شدن از قلب موقع انقباض استفاده مي شود.

آنژيوگرافي

در اين روش يک لوله ي کوچک تو خالي با بي حسي موضعي، از طريق بازو يا ران، وارد سرخرگ يا سياهرگ محيطي مي شود و نوک آن براي تزريق ماده ي حاجب وارد قلب مي گردد و اندازه و شدت بيماري قلبي با توجه به نتايج آن مشخص مي گردد. تصاوير گرفته شده به نام آنژيوگرام يا آرتريوگرام خوانده مي شوند(تصوير بالا).

ونتريوکولرگرام

تزريق مستقيم ماده حاجب به داخل حفره ي بطن چپ قلب را مي گويند. مانند آنژيوگرافي انجام مي شود، ولي تصاوير حاصله ضبط مي شود.

اولتراسوند در عروق کرونري

در اين روش بوسيله ي لوله اي کوچک که وارد عروق محيطي مي شود، ميزان جريان خون اندازه گيري مي گردد. سپس از سرخرگ ها ي کرونري قلب تصويري برداشت مي شود که نشان دهنده ي ضخامت و ساير خصوصيات اين رگ ها مي باشد. اين روش به پزشک معالج امکان ديدن جريان خون و ساير انسداد ها را فراهم مي کند.

همچنين چندين تست جديد و بسيار حساس غربالگري ديگر موجود مي باشد. شما مي توانيد از پزشک خود درباره ي اين سه مورد سوال کنيد:

1- داپلر سونوکاروتيد:
در اين روش از امواج صوتي براي مشخص کردن انسدادها و باريکي هاي سرخرگ کاروتيد استفاده مي شود که هر دو مورد مي تواند به حمله ي قلبي و سکته ي مغزي ختم شود.

2- توموگرافي کامپيوتري پرتاب الکترون:
اين وسيله اسکن بسيار سريع مي باشد که امکان تهيه ي تصوير سريع از ترکيب کلسيم عروق کرونر را ايجاد مي کند. اين روش مي تواند بيماري قلبي را، قبل از اين که شما هيچ علامتي را احساس کنيد، تشخيص دهد.

3- تست خوني بسيار حساس سي راکتيو پروتئين:
اين آزمايش ميزان پروتئين موجود در خون را اندازه گيري مي کند. سطوح بالا نشان دهنده ي التهاب در ديواره ي سرخرگ هاست که خطر ابتلا به بيماري هاي قلبي را افزايش مي دهد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 293]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن