تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):لباس پاكيزه غم و اندوه را برطرف مى كند و باعث پاكيزگى نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820940301




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقشه جغرافيايي بيماري هاي زنبور عسل تدوين مي شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: نقشه جغرافيايي بيماري هاي زنبور عسل تدوين مي شود
مدير كل نظارت و بهداشت عمومي سازمان دامپزشكي كشور از تدوين نقشه جغرافيايي بيماري هاي زنبور عسل تا دو ماه آينده در كشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدي خلج امروز در نشست مطبوعاتي سازمان دامپزشكي در تهران گفت: در سال گذشته برعليه بيماري تب برفكي در جمعيت گاوي بالغ بر12 ميليون و 387 هزار واكسيناسيون و درجمعيت گوسفند و بز 37 ميليون و 666 هزار واكسيناسيون صورت گرفت.

مدير كل نظارت و بهداشت عمومي سازمان دامپزشكي كشور بيان كرد: در سه ماهه سالجاري 943 هزار واكسيناسيون بر عليه بيماري تب برفكي در جمعيت گاوي و دو ميليون و 800 هزارواكسيناسيون نيز درجمعيت گوسفند و بز انجام شده است.

وي با اعلام اينكه در سالجاري كانونهاي بيماري هاي دام و طيور 30 تا 40 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است، افزود: امسال در رابطه با بيماري شاربن تغيير سياست داده ايم، به نحويكه در برخي از مناطق واكسن عليه اين بيماري قطع شده است و اين امر در استان هرمزگان با همكاري وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي محقق شده است.

خلج با بيان اينكه واكسيناسيون آبله در كشور به صورت منطقه اي صورت مي گيرد، تصريح كرد: طرح توسعه خدمات بهداشتي - درماني تب مالت در سال گذشته از 180 تا 240 درصد افزايش يافته است.

وي با بيان اينكه اقدامات در رابطه با طيور در كانال بهداشتي صورت مي گيرد، افزود: در حال حاضر براي 13 هزار وسيله حمل و نقل فرآورده هاي خوراكي دام و طيور از سوي سازمان پروانه بهداشتي صادر شده است.

وي با اعلام اينكه تا دو ماه آينده نقشه جغرافيايي بيماري هاي زنبورعسل تدوين مي شود، افزود: از12 هزار و 500 فرآورده خام خوراكي كه سازمان بر آنها نظارت دارد، بالغ بر 68 تا 70 درصد سهم شير خام است كه در اين زمينه هزار و 311 ايستگاه جمع آوري شير شناسايي شده است.

مدير كل نظارت و بهداشت عمومي سازمان دامپزشكي كشور بيان كرد: در حال حاضراز 4 كارخانه مرغ پاستوريزه دو كارخانه به بهره برداري رسيده و دو كارخانه ديگر در حال احداث و تكميل است .

محمد سبحاني در نشست مطبوعاتي سازمان دامپزشكي در رابطه با شركت اسبهاي ايراني درمسابقات خارجي گفت: به منظور حضور سواركاران ايراني در مسابقات خارجي كميته اي متشكل از فدراسيون سواركاري، معاونت امور دام وزارت جهاد كشاورزي و سازمان دامپزشكي كشور ايجاد شده است.

مديركل قرنطينه سازمان دامپزشكي كشورافزود: براساس ضوابط اتحاديه اروپا در كميته مذكور با در نظر گرفتن ايجاد سيستم مراقبت از بيماري هاي اسب، تدوين دستورالعمل تجهيز آزمايشگاه تخصصي اسب و تعيين هويت اسب هاي تحت پرورش باشگاه هاي سواركاري براي صادرات اسب به كشورهاي خارجي نيزتصميم گيري مي شود.

وي در پايان اعلام كرد: ايران سهميه لازم را براي حضور رشته اسب ايراني در المپيك پكن به دست نياورده است.
 يکشنبه 6 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 139]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن