تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):پيامبر خدا هنگام نشستن، بيشتر رو به قبله مى نشست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821101367




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

به مشکلاتت بگو ریز می بینمت !


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: moshkelat

نسیم آرامش: همه ما گهگاهی توی مسیر زندگی به موانعی برخورد می کنیم . موانعی که مانع رشد و ادامه کار ما می شن . مثل مشکلات مالی ، مسائل شخصی و یا موانعی که دیگران سر راه ما قرار می دن .
وقتی آدما به بن بست می رسن ، راه های مختلفی رو پیش رو می گیرن .
بعضیا افسرده می شن و شکست رو قبول می کنن . بعضیا مشکل رو دور می زنن . بعضیا اونقدر خودشون رو به مانع می زنن تا از پا در بیان . خلاصه هر کسی راهی انتخاب می کنه .
اما سوال اصلی اینجاست که راه درست چیه ؟ چجوری می شه در چنین موقعیت هایی که در طول زندگی زیاد پیش میان ، پیروز از میدون بیرون اومد .
اول از همه باید این مفهوم رو به خاطر داشته باشیم که وجود مانع یعنی وجود یک موقعیت استرس زا . وقتی ما با یک موقعیت استرس زا روبرو می شیم ، ناخودآگاه راه های مختلفی رو برای رفع استرس به کار می بریم . یکی از راه های موجود که استفاده زیادی ازش می شه، انکاره . یعنی منکر وجود مانع می شیم و به خودمون و دیگران می گیم اصلا مانعی وجود نداره . همه چیز حله .
البته وقتی انسان دچار استرس می شه ، از این بیشتر نمی شه ازش توقع داشت . چون ناخودآگاه به سمت انکار ، تسلیم و یا خیلی دیگه از راهکارهای غلط حرکت می کنه .
اما وظیفه و راهکار مناسبی که ما برای حل موانع موجود در زندگی می تونیم به کار ببریم چیه ؟ چطور می شه از انجام چنین اشتباهاتی جلوگیری کرد ؟
اولین و مهم ترین کار اینه که همیشه برای خودمون حل کردن مشکل رو یک وظیفه بدونیم . یعنی مشکل رو مربوط به خودمون بدونیم و بی دلیل اون رو به اشخاص و کارهای دیگه منتقل نکنیم . یادتون باشه که بعد از خدا باید به خودمون اعتماد کنیم.
بعد از اون باید خودمون رو از مرداب مانع بیرون بکشیم . یعنی خودمون رو از استرسی که موقعیت برای ما ایجاد کرده رها کنیم . یادتون باشه اگه با استرس فکر کردین و به نتیجه رسیدین ، یا نتیجه، غلط از آب در میاد و یا یکی از سخت ترین راه های ممکن رو پیدا می کنین . برای رهایی از استرس روش های مختلفی وجود داره مثل : خوردن یک لیوان آب خنک . کشیدن نفس های عمیق ، انجام روش های ریلکسیشن و مهمتر و کاربردی تر از همه یاد کردن از خدا و بردن زیباترین اسم های دنیا . با خدا حرف بزنین به هر زبونی که دوست دارین . باهاش درد دل کنین و مشکلات تون رو باهاش درمیون بذارین . اگه خدا کمک تون کنه دیگه نیازی به درخواست کمک از این و اون ندارین چون همه این و اون ها و تمام کسانی که فکر می کنین می تونین کاری براتون انجام بدن ، زیر نظر پروردگارشون هستن .
بعد از رفع استرس و رسیدن به آرامش ، باید مشکل رو به شکل یک یا چند جمله در بیارین و روی کاغذ بنویسین . یکی از مشکلات بزرگ ما همینه که می خوایم همه چیز رو ذهنی حل کنیم و این کار در عمل جواب نمی ده .
بعد راه های ممکن برای حل مسئله رو پایینش بنویسین . هر راهی به نظرتون درست می رسه رو بنویسین .
حالا شما یک سری اطلاعات کامل و جامع دارین که با دسته بندی کردن مسیرهای ممکن و برنامه ریزی برای اجرای تک تک اون ها به احتمال زیاد به نتیجه می رسین .
اگه خواستین از کسی هم مشورت بگیرین با ارائه این برگه، به جواب و راه حل بهتری خواهید رسید .
یادتون باشه مشکلات هرچقدر بزرگ باشن ، از اراده شما کوچیک ترن .

سید علی لوح موسوی

کارشناس روانشناسی بالینی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 228]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن