تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):دلى كه در آن حكمت نيست، مانند خانه ويران است، پس بياموزيد و تعليم دهيد، بفهميد و ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815384230




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آخرين آمار درگيري‌هاي لبنان؛ 9 كشته و 50 زخمي


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: آخرين آمار درگيري‌هاي لبنان؛ 9 كشته و 50 زخمي


خاورميانه- همشهري آنلاين:
يك مقام امنيتي لبنان گفت: 9 تن در درگيري‌هاي شديد ميان فرقه‌‌اي در شهر بندري طرابلس در شمال لبنان كشته شدند. در ميان كشته شدگان يك كودك 10 ساله ديده مي‌شود.

به گزارش ايسنا به نقل از خبرگزاري فرانسه، پس از درگيري‌هاي خشونت‌آميز سني‌ها و علويون كه با پرتاب نارنجك و تيراندازي سلاح‌هاي اتوماتيك همراه بود، تانك‌هاي ارتش لبنان در خيابانهاي شهر به گشت‌زني پرداختند.

اين مقام امنيتي به خبرگزاري فرانسه گفت: در ميان كشته شدگان يك كودك 10 ساله و دو زن ديده مي‌شوند و 50 تن ديگر مجروح شدند.

به ‌رغم امضاي پيمان تقسيم قدرت ميان احزاب سياسي رقيب در ماه مه كه منجر به انتخاب ميشل سليمان به عنوان رئيس‌جمهور و تشكيل كابينه‌ اتحاد ملي در لبنان شد، اين كشور شاهد درگيري‌هاي پراكنده بوده است.

همچنين با وجود اعلام آتش‌بس براي دور جديد خشونت‌ها در روز جمعه، درگيري‌هاي شديدي جمعه شب به وقوع پيوست اما با فرستاده شدن ارتش براي آرام كردن اوضاع صبح امروز (شنبه) شرايطي نسبتا با آرامش برقرار شده است.

دهها فروند از تانك‌هاي ارتش و خودروهاي زرهي به منظور جلوگيري از ايجاد درگيري ميان منطقه سني‌نشين باب التبانه و منطقه‌ وسيع جبل محسن كه علويون در آ‌ن ساكن هستند، در خيابانهاي شهر طرابلس در حال گشت‌زني هستند.

زياد بارود، وزير كشور لبنان و اشرف ريفي، رئيس نيروهاي امنيتي داخلي اين كشور، براي آگاهي يافتن از شرايط و اتخاذ تدابير لازم براي حفظ صلح و آرامش در اواخر جمعه شب وارد منطقه شدند.

باب التبانه پايگاه اكثريت ضد سوري در لبنان است و اين در حالي است كه ساكنان جبل محسن عمدتا حاميان اپوزيسيون شيعه لبنان به رهبري حزب الله هستند.

خبرنگار خبرگزاري فرانسه گزارش داد: در درگيري‌هاي روز جمعه اصابت يك نارنجك به ساختماني در نزديكي يك بازار تره‌بار موجب آتش سوزي شد و يك نارنجك ديگر به مسجدي در باب‌التبانه اصابت كرد.

آتش بس اوليه اعلام شده از سوي دولت تحقق نيافت و در دومين اعلام آتش‌بس ارتش اعلام كرد از ساعت شش بعد ازظهر با كساني كه آتش‌بس را نقض كنند برخورد خواهد كرد

تاريخ درج: 5 مرداد 1387 ساعت 15:46 تاريخ تاييد: 5 مرداد 1387 ساعت 18:15 تاريخ به روز رساني: 5 مرداد 1387 ساعت 18:14
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 74]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن