تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 9 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به وسيله من هشدار داده شديد و به وسيله على عليه ‏السلام هدايت مى‏يابيد و به وسي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

سود سوز آور

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

مبلمان اداری

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802820186




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنر برقراری ارتباط در محیط خانوادگی


واضح آرشیو وب فارسی:سایت رسیک: خانم «ویرجینیا ویتز» در كتاب آدم سازی می نویسد: ارتباط در نظر من به چتر بسیار بزرگی می ماند كه تمام آنچه را كه در میان آدمیان می گذرد می پوشاند و بر آن اثر می گذارد.
هر طفلی كه چشم به جهان می گشاید تنها از طریق ارتباط است كه می آموزد چگونه حرف بزند، چگونه راه برود، چگونه بشنود و... پس ارتباط است كه استعدادهای بالقوه كودك را به فعلیت در می آورد و او را با اصول اولیه زندگی و آداب و فرهنگ آشنا می كند.
در نتیجه برقراری ارتباط است كه انسان زیبایی های دنیا را مشاهده می كند، به زندگی عشق می ورزد، به ازدواج تن در می دهد و به خاطر ارتباط با فرزندان به دشوارترین كارهای زندگی با چهره ای گشاده رو می آورد و آنها را به جان می خرد.
ارتباط است كه سبب پویایی فكر و اندیشه می شود و انسان را قادر می سازد به سفر در اعماق فضا و قعر اقیانوسها بپردازد و علوم بشری را از نقطه ای به نقطه دیگر انتقال دهد پس می توان گفت آموزش و پرورش در كلمه «ارتباط» خلاصه می شود.
از این مقدمه به نتیجه حساس ارتباط پی می بریم و در می یابیم كه همه سقوط ها و صعودها در پرتو ارتباط تحقق می یابند، البته ارتباط بر دوگونه است گاهی ارتباط براساس عقل و منطق صورت می گیرد كه چنین ارتباطی، ارزشمندی انسان را ظاهر می كند و گاه ارتباط بر مبنای هوی و هوس انجام می شود و همه شرافتهای خدادادی و الهی انسان را برباد می دهد.
به عنوان مثال اگر زنان و مردان در محیط خانوادگی به جای لجاجتها و خودخواهی ها، زبان یكدیگر را درك و با مهر و محبت با هم رفتار می كردند هرگز كودكان معصوم آنها بی سرپرست و بی پناه نمی شدند.
اما آنچه مسلم است اینكه برقراری ارتباط با دیگران كار آسانی نیست، زیرا انسان موجود پیچیده و ظریفی است و ارتباط با چنین موجودی مهارت و ظرافت خاصی می طلبد به عبارت دیگر آدمی می تواند فضا را تسخیر كند و به اعماق اقیانوسها راه پیدا كند، ولی فتح قله وجودی انسان به سادگی امكان پذیر نیست.


رعایت اصول اخلاقی زمان نمی شناسد


یكی از اشتباه هایی كه در محیط خانوادگی به وقوع می پیوندد این است كه زن و مرد پس از پیوند ازدواج گمان می كنند خودمانی شده اند و موظف نیستند اصول اخلاقی را در ارتباط با یكدیگر رعایت كنند، در حالی كه رعایت اصول اخلاقی در محیط خانوادگی ضروری تر از محیط اجتماعی است، زیرا چنانچه در اثر عدم ارتباط صحیح با فردی او را دچار رنجش كنیم با آنكه كار خوبی انجام نداده ایم، اما این امر در زندگی كلی ما نمی تواند آثار عمیقی بر جای بگذارد، حال آنكه تحقق اختلاف در محیط خانوادگی آثار عمیق و جبران ناپذیری از خود بر جای می گذارد. بر این مبنا رعایت اصول اخلاقی در محیط خانوادگی ضرورت و اهمیت بیشتری دارد. پس برای حفظ تفاهم و صمیمیت در میان زن و مرد باید اصول انسانی و اخلاقی بدقت توسط آن دو عملی شود.

محاسبه گر باشیم


بخاطر داشته باشیم موفقیت ماندنی، با جمع زدن و ضرب كردن حاصل می شود نه با تفریق و تقسیم كردن.
اگر پیروزی ما به شكست شخص دیگری بستگی دارد، آن موفقیت، بسیار كوتاه مدت خواهد بود در مقابل، هنگامی كه موفقیت ما ارزش نویی را برای دنیای اطرافمان به وجود می آورد، آن موفقیت می تواند تداوم یابد و باعث ترقی همه بشود. در زندگی خانوادگی این مسأله را همسران به دفعات تجربه می كنند.
بنابراین، زمانی كه ما به تفریق و تقسیم ادامه می دهیم، خیلی زود به محدوده صفر واقعی می رسیم. اما با ادامه دادن جمع و ضرب هرگز به چنین محدوده ای نخواهیم رسید.
بدون تردید دنیای ما، دنیای رقابت است، ولی موفقترین رقابت كنندگان هم فقط تابع رقابت نیستند و صرفاً برای بخش كوچكی از موفقیت نمی جنگند، بلكه آنها كسانی هستند كه می خواهند به تمام شیرینی موفقیت دست پیدا كنند.
پس موفقیت و ارزش واقعی را هرگز نمی توان به اجبار از دیگران گرفت. موفقیت و خرسندی ما تنها به وسیله خود ما باید به وجود آید. بنابراین، باید تنها روی رقابت مثبت تمركز كرد تا در مسیر رسیدن به هدفها، موانع پیش روی ما را كنار بگذارد.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت رسیک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 226]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن