تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820921046




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري: ميان شرط سواد خواندن و نوشتن و رجل سياسي بودن در انتخابات پارادوكس وجود دارد


واضح آرشیو وب فارسی:ایسکانیوز: عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري: ميان شرط سواد خواندن و نوشتن و رجل سياسي بودن در انتخابات پارادوكس وجود دارد


تهران- خبرگزاري ايسكانيوز: در قانون فعلي انتخابات رياست جمهوري ميان شرط سواد خواندن و نوشتن و رجل سياسي بودن پارادوكس، كاملا مشهود و محسوس است.

ابوالقاسم رئوفيان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجويي ايران "ايسكانيوز"، درخصوص چگونگي رعايت اخلاق انتخاباتي ميان احزاب اظهار داشت: اولين شرط لازم براي پيشگيري از هرگونه اصطكاك ميان احزاب و گروه هاي سياسي رعايت اخلاق انتخاباتي است.
وي تصريح كرد: هر حزب و گروه سياسي و يا فعالان سياسي اگر فاقد اخلاق انتخاباتي باشند لطمه بزرگي به حزب مطلوب خود خواهند زد و يا با به وجود آوردن درگيري هايي ميان گروهي ذائقه جامعه را تلخ مي كنند.
رئوفيان خاطرنشان كرد: در صورت بروز بداخلاقي هاي انتخاباتي فضا از يك فضاي قانونمند و اخلاق مدار خارج مي شود و طبيعي است كه مدار حركت و رفتار حزبي بايد بر اساس اخلاق و چنانچه به اين مهم توجه شود زيان آن متوجه جامعه خواهد شد و در آخر به خدشه دار كردن اعتبار كشور منجر مي شود.
وي درخصوص چگونگي جلوگيري از تخريب شخصيت هاي درون جناحي گفت: چنين مجوزي را نه سياستمداران دلسوز نظام و نه افراد كه مقيد به رعايت اخلاق، انصاف و عدالت هستند تجويز مي كنند. تخريب و تضعيف دولت و بدگويي از مسوولين نظام در هيچ منطقي و در هيچ وجدان آگاهي و در قاموس عقلانيت و خرد سياسي اثر ممدوحي نيست.
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح كرد: بايد ميان نقد عالمانه و دلسوزانه را با هدف پيشگيري از انحرافات اجتماعي توسط دولتمردان با تخريب چهره هاي نظام فرقي بگذاريم.
وي تصريح كرد: تخريب هرگز اما نقشه براي اصلاح امور لازم است و ما در آموزه هاي ديني و اخلاقي سياسي داريم كه اگر جامعه اي بخواهد نقد دلسوزانه داشته باشد نه مخرب آن هم در تمام ابعاد اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي، بهداشتي و ... فقط بايد آن نقد را مصلحانه و منصفانه به پيش ببرد.
رئوفيان تاكيد كرد: بايد نق زدن ها و تخريب هاي به دور از انصاف را از نقد مصلحانه جدا كرد و همواره در جهت پرداختن به نقد و بررسي عملكرد دستگاه ها در جهت مثبت برنامه ريزي كرد.
وي خاطرنشان كرد: هر حزب و گروهي يك اساسنامه دارد كه بايد بر اساس اهداف آن اساسنامه برنامه ريزي كند و اگر حزب برمحور برنامه هاي اساسنامه كار خود را آغاز نكنند قطعا نمي تواند موفقيت هايي را به دنبال داشته باشد.
وي تصريح كرد: لازمه موفقيت احزاب و داشتن برنامه اي منطبق با واقعيت هاي موجود جامعه در داخل كشور و منطقه و محيط بين الملل است.
رئوفيان تاكيد كرد: احزاب و گروه هاي سياسي بايد برنامه هدفمند داشته باشند و براي رسيدن به آن برنامه ريزي كوتاه مدت ميان مدت و بلند مدت انجام دهند.
وي درخصوص اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري تصريح كرد: در اصلاح قانون انتخابات نبايد ترديد كرد و زمان را از دست داد زيرا براي اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري و تدوين قانون جامعه و شفاف احتياج به زمان داديم.
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري اظهار داشت: مسوولين وزارت كشور، احزاب و گروه هاي سياسي، نخبگان و سياستمداران ، مجلسي ها به ويژه كميسيون امنيت ملي و نمادي مانند مجمع تشخيص مصلحت نظام همه بايد در اصلاح و تدوين قانون انتخابات جديد مشاركت كنند.
وي در ادامه خاطرنشان كرد: مشاركت گسترده رسانه ها به ويژه رسانه ملي بايد در اين ارتباط روشنگري كند.
رئوفيان تاكيد كرد: براي تدوين يك قانون جامع و كارآمد بايد به دو موضوع زير بنايي توجه كرد اول رعايت استانداردهاي بين المللي در عرصه جهاني و بين المللي راجع به اصول قانوني و در درجه دوم بايد اقتضائات كشور و قانون اساسي ايران را در نظر گرفت.
وي تصريح كرد: قانون بايد به نحوي نوشته شود كه از جامعيت و شفافيت برخوردار باشد و چينش مراحل در اين فرآيند تصميم گيري به نحو شايسته اي رعايت شود.
وي درخصوص مرحله ثبت نام از كانديداها در انتخابات گفت: در ثبت نام از داوطلبان رياست جمهوري بايد توجه داشت كه اين مرحله مغفول واقع شده است و هر شخصي را كه سواد در حد خواندن و نوشتن داشته باشد ثبت نام به عمل مي آورند.
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري تصريح كرد: در مرحله ثبت نام از داوطلبان بايد به دو شاخص مهم توجه كرد اول رجل سياسي بودن و در درجه دوم مدارج علمي و تجربي متناسب با رجل سياسي.
وي اظهار داشت: متاسفانه در قانون انتخابات فعلي ميان شروط داشتن سواد خواندن و نوشتن و رجل سياسي بودن تضاد وجود دارد و منشاء اين نقص بايد مرتفع شود و به هيچ وجه كسي كه فقط درحد خواندن و نوشتن سواد دارد نمي تواند رجل سياسي باشد.
رئوفيان تصريح كرد: رجل سياسي بودن الزامات دارد از جمله هنر اداره كشور كه نيازمند قدرت، شجاعت، علم، توان و شايستگي است و كسي كه چنين ويژگي هايي ندارد نبايد از آن ثبت نام به عمل آورد.
وي خاطرنشان كرد: ثبت نام از افرادي كه سوادشان در حد خواندن و نوشتن است به سخره گرفتن جايگاه استراتژيك رياست جمهوري است.
عضو شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري درخصوص قانون انتخابات رياست جمهوري پيشنهادي ارايه داد و تصريح كرد: پيشنهاد مي كنم كه ثبت نام از داوطلبين در سه مرحله انجام مي گيرد: 1- مقدماتي 2- ثبت نام 3- شوراي نگهبان.
وي خاطرنشان كرد: در مرحله مقدماتي مجمعي از نمايندگان احزاب به همراه نمايندگان مجلس و مجمع تشخيص مصلحت نظام و حتي از قوه قضائيه و نهاد رهبري تشكيل شود و داوطلبان قبل از ثبت نام برگه اي را كه حاوي امضاي روساي سياسي و نمايندگان مجلس باشد به عنوان تاييد به اين مجمع تحويل دهند.
رئوفيان افزود: در ميان احزاب سياسي هر دو جناح اجماع را مشكل مي دانم و حتي فكر مي كنم كه ممكن نيست. با توجه به اين كه اصولگرايان را به اجماع براي رسيدن به يك نفر سفارش مي كنم ولي با توجه به شرايط در حال حاضر اگر خواستند تعدد كانديدا داشته باشند از 3 نفر بيشتر نشود بهتر خواهد بود./02/110
 شنبه 5 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایسکانیوز]
[مشاهده در: www.iscanews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 102]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن