تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):فاطمه بانوى زنان بهشت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816149016




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

محسن رضايي: رهبر معظم انقلاب يك تنه در مقابل دنياي كفر ايستاده‌اند ايران در جنگ تحميلي از نظر معنوي، سياسي و نظامي پيروز شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: محسن رضايي: رهبر معظم انقلاب يك تنه در مقابل دنياي كفر ايستاده‌اند ايران در جنگ تحميلي از نظر معنوي، سياسي و نظامي پيروز شد


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و حماسه

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: ايران در جنگ تحميلي از نظر معنوي، سياسي و نظامي پيروز شد.

به گزارش خبرنگار سرويس فرهنگ‌ و حماسه خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، دكتر محسن رضايي كه در همايش پيشكسوتان جهاد و شهادت سوسنگرد در سالن غدير سخن مي‌گفت، افزود: بايد با پيوند‌زدن امروزمان به ديروز به ‌خاطر آوريم خداوند چه فرصت تاريخي را نصيب ما كرده است.

وي يادآور شد: وقتي عراق به ايران حمله كرد جبهه‌هاي مختلفي در مقابلش تشكيل شد و بهترين بندگان خدا در آنها وارد شدند كه به ‌دنبال عروج و تعالي بودند و سوسنگرد يكي از اين جبهه‌ها بود. سوسنگرد يك مسجد و معبد بود و بهشتيان در يك غربت و مظلوميتي در سوسنگرد جمع شده بودند. دشمن از بسياري جهات به اين شهر حمله مي‌كرد.

وي ادامه داد: اهواز براي دشمن خيلي مهم بود و انواع تاكتيك‌ها را به‌كار برد تا به آن برسد كه راهش سوسنگرد بود بنابراين دفاع از سوسنگرد دفاع از اهواز، دفاع از اهواز دفاع از خوزستان و دفاع از خوزستان دفاع از كل كشور بود. در يك كلام دفاع از سوسنگرد دفاع از كل جنگ بود اما خيلي‌ها ارزش سوسنگرد را درك نمي‌كردند.

رضايي اظهار كرد: دشت آزادگان لقب زيبايي براي اين منطقه است چون از اقصي نقاط كشور براي دفاع از سوسنگرد در منطقه‌ حضور داشتند. عرب زبان‌هاي سوسنگرد نيز فريب تبليغات صدام را نخوردند و پاي نظام و ميهن خود ايستادند و آزادگي خود را حفظ كردند.

فرمانده وقت سپاه در بخش ديگري از سخنانش گفت: شهيدان به دشت آزادگان مفهوم بخشيدند و اين دشت در دفاع مقدس جان گرفت البته همه‌ جبهه‌ها همين‌طور بودند.

وي افزود: نتيجه‌ مقاومت نيز به ‌خوبي قابل مشاهده است. فرهنگ‌ و معنويت يكي از اين نتايج است. دفاع مقدس به كارخانه‌ توليد فرهنگ غني اسلامي تبديل شد و انسان‌هاي بزرگي ساخت و هنوز هم از دستاوردهاي آن دوران در امور مختلف استفاده مي‌شود. در دفاع مقدس زنجيره‌ شكست‌هاي ايران در 200 سال اخير شكسته شد و ايران عزت يافت.

رضايي مردادماه را ماه پيروزي‌هاي ايران دانست و افزود: تأسف‌آور است كه عده‌اي پايان جنگ را شكست‌خورده نشان مي‌دهند. اگر قطعنامه 598 را با تلخي پذيرفتيم اين تلخي در مردادماه به شيريني تبديل شد و وقتي امام راحل در بحث قطعنامه 598 فرمودند: من جام زهر را نوشيدم، اوضاع عوض شد، امام كه دنبال توجيه‌گري نبودند.

رضايي تصريح كرد: جنگ تحميلي با پيروزي معنوي، سياسي و نظامي ايران پايان يافت. حضرت امام در پذيرش قطعنامه‌ 598 ريسك بزرگي كردند چون اميدي به پذيرفته‌شدن آن توسط عراق نبود و همين هم شد چون دشمن دوباره به ايران حمله كرد و جنگ سرنوشت آغاز شد. جاده‌ اهواز _ خرمشهر يك بار ديگر توسط دشمن قطع شد و خرمشهر به محاصره افتاد. وضعيت حساس شد. حاج احمد آقا با من تماس گرفتند و گفتند: حضرت امام مي‌فرمايند: يا خرمشهر يا سپاه. معلوم نيست چرا اين قضايا بيان نمي‌شود و ساده از كنار آن مي‌گذرند.

وي ادامه داد: درست در گيرودار حمله‌ عراق به جنوب كشورمان، عراق با تصرف قصرشيرين وگيلان غرب و با تشكيل يك خط ، منافقان را از اين خط عبور داد و آنها به 30 _ 40 كيلومتري كرمانشاه رسيدند. اين‌جا بود كه عمليات مرصاد توسط ايران شروع شد و لشكرهاي سپاه با وجود غافلگيري، جبهه‌اي در مقابل منافقان تشكيل دادند و آنها را عقب راندند.

يكي از فرماندهان اين عمليات، سردار مرادي، استاندار كنوني همدان است كه تعريف مي‌كرد: با چشم خود خلبانان عراقي را ديدم كه چگونه از منافقان پشتيباني مي‌كردند. آن زمان مقام معظم رهبري با بيت حضرت امام تماس گرفتند و گفتند: فرماندهان مي‌گويند حاضريم به بصره حمله كنيم اما امام فرمودند: دشمن را تا مرز تعقيب كنيد اما آن ‌طرف مرز نرويد.

رضايي يادآور شد: در هفته‌ بعد از پذيرش قطعنامه كه دشمن دوباره به خاك كشورمان تجاوز كرد مردم گروه‌گروه به جبهه‌ها آمدند و جنگ دراين شرايط پايان يافت و صدام از ترس حمله‌ ايران به بصره قطعنامه 598 را در موضع ضعف پذيرفت. ايران نيز قبلا به ‌صورت رسمي قطعنامه را رد نكرده بود بلكه به‌ دنبال شفاف‌سازي مفاد آن بود.

وي در بخش ديگري از اين همايش گفت: امروز ما مسؤوليت سنگيني داريم. چيزي كه ديديم يك پيام است كه بايد برسانيم. پيام‌رساني عاشورا كمتر از شهادت در عاشورا نيست و حضرت زينب(س) مسؤوليت يافت پيام عاشورا را در طول تاريخ به صدا درآورد.

رضايي گفت: بايد از اين سرمايه و پشتوانه‌ خدادادي به درستي بهره‌مند شويم و ارزان فروشي نكنيم. امروز كشور ما با نواي امام به راهش ادامه مي‌دهد و رهبر معظم انقلاب اسلامي يك تنه در مقابل دنياي كفر ايستاده‌اند و ما هم بايد اين جبهه را حفظ كنيم.

انتهاي پيام
 جمعه 4 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن