تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس به خدا و روزقيامت ايمان دارد،بايد ميهمانش راگرامى دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821005900




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فرودگاه بين‌المللي نجف ؛ گامي جهت شكوفايي گردشگري ديني عراق


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرودگاه بين‌المللي نجف ؛ گامي جهت شكوفايي گردشگري ديني عراق
فرودگاه بين‌المللي نجف آرزوي ديرينه مردم عراق را به ثمر نشاند تا ضمن برآورده كردن نيازهاي گردشگران اين شهر، صنعت گردشگري ديني پس از مدتها ركود رونقي تازه يافته و قابليتهاي شهرهاي ديني عراق بيش از پيش در معرض ديد زائران دلباخته قرار گيرد.

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ميدل ايست آنلاين، فرودگاه بين المللي امام علي (ع) نجف كه 30 تيرماه افتتاح شد، يكي از عوامل اصلي در شكوفايي گردشگري ديني در عراق به شمار مي رود. پيش بيني شده در طول يكسال حدود 9 ميليون نفر بتوانند از اين خط هوايي استفاده و مرقد امام علي (ع) و ديگر مراقد ديني را زيارت كنند.

مسئولان اين فرودگاه آرزو مي كنند تعداد زيارت كنندگان عتبات عاليات نسبت به سالهاي گذشته 10 درصد افزايش يابد. از اين رو به منظور پيشبرد اهداف گردشگري ديني در اين كشور قرار است هتلي 5 ستاره در بغداد ساخته شود كه نيازهاي گردشگران را فراهم كند، افتتاح فرودگاه گامي جديد در اين راستا فراهم كرده است.

فرودگاه جديد بخشي از طرحي است كه ميلياردها دلار هزينه در بر دارد كه در كنار آن قرار است هزاران خانه جديد و هتل ساخته شود. در همين راستا پيش بيني شده فرودگاهي نيز در كربلا افتتاح شود .

بر اساس گزارش مجله النبأ، گردشگري نياز به جوي سرشار از تسامح دارد تا بتوان در اين جو آرام فرهنگ تسامح را اشاعه داد. چرا كه تا مكاني آرام و از نظر امنيتي در سطح مطلوبي نباشد نمي توان گردشگري را در آن شكوفا كرد.

عراق نيز نياز به زمان دارد تا قدرت گردشگري خود را كشف كند. زيرا اين كشور مهد تمدن، شعر، ادبيات و تاريخ است و با داشتن قوميتهاي مختلف، زبان، اديان، مذاهب، فرهنگها، حتي غذاها و سنتهاي رايج در اين كشور مي تواند با استفاده از ابزارهاي موجود گردشگري را رونقي تازه بخشد.

با توجه به اينكه عراق مدفن و مرقد بزرگان دين به شمار مي رود، بنابراين اين قابليت را دارد تا در ارائه فعالتهاي خدماتي و عمراني با شهرها و كشورهاي بزرگ اسلامي چون عربستان رقابت كند. نجف يكي از بزرگترين شهرهاي ديني در خاورميانه به شمار مي رود كه ميليونها زائر را در طول سال جذب مي كند. اين شهر نزديك كوفه و كربلا قرار دارد.

دولت سابق عراق خسارتهاي بسياري به گردشگري اين كشور وارد كرده كه به سبب جنگ ميان كردها، ايرانيها، كويتيها، آمريكاييها و جنگهاي داخلي امكان استفاده از قابليتهاي اين كشور را سلب كرد. اما اينك كه دولت وقت در تلاش است گردشگري را رونق خاصي دهد، از اين رو بايد همه امكانات خود را به كار گيرد تا به زائراني كه هيچ گاه اماكن زيارتي را خالي نمي گذارند، خدماتي ويژه ارائه كند.

اما آنچه در اين ميان از اهميت برخوردار است چگونگي تعامل و رفتار با گردشگر است كه برگزاري آموزشهاي گردشگري در داخل با آموزش زبانهاي مختلف و چگونگي تعامل با گردشگران مي تواند در اين راستا مهم واقع شوند. انتشار مجله ها و ماهنامه هاي مختلف در حوزه گردشگري، نظافت شهر، بهره گيري بيشتر از فضاي سبز، مراقبت از هتلها و موزه ها گامهايي هستند كه دولت عراق جهت شكوفا شدن گردشگري ديني اين شهر مي تواند برداشته و صنعت گردشگري را به رونقي قابل توجه برساند.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 173]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن