تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820917772




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دستگيري جاعلان و مامورهاي قلابي با ميلياردها تومان سرقت


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: دستگيري جاعلان و مامورهاي قلابي با ميلياردها تومان سرقت
جام جم آنلاين: رئيس پليس آگاهي تهران روز گذشته از دستگيري 3 شبكه جاعلان حرفه‌اي كه با جعل چك‌هاي بانكي، خودروهاي گران‌قيمت مي‌خريدند، خبر داد.


به گزارش جام‌جم، سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران با اشاره به اين پرونده در جمع خبرنگاران گفت: از ابتداي تيرماه سال 86 شكايت‌هاي متعددي به پليس آگاهي تهران ارسال شد كه نشان مي‌د‌اد، برخي شهروندان پس از درج آگهي فروش خودرو در جرايد، خودروهاي صفركيلومتر و گران‌قيمت خود را در قبال دريافت چك‌هاي جعلي به فروش رسانده‌اند كه با افزايش اين شكايت‌ها، موضوع در دستور كار ماموران اداره 13 پليس آگاهي قرار گرفت و با آغاز تحقيقات تخصصي از سوي ماموران مشخص شد، اعضاي 3شبكه از جاعلان حرفه‌اي پس از مشاهده آگهي فروش خودرو در جرايد و تماس با فروشنده، با ارائه چك‌هاي بين بانكي جعلي، اقدام به خريد خودرو كرده، سپس با استفاده از مدارك شناسايي جعلي، هويت مالك اصلي را جعل و به بهانه‌هاي مختلف از جمله نياز به پل بيمارستان، اين خودروها را به فروش رسانده و متواري مي‌شوند.

شناسايي اعضاي 3 باند

رئيس پليس پايتخت تصريح كرد: با جمع‌بندي اطلاعات بلافاصله تيم‌هاي اطلاعاتي و عملياتي پليس آگاهي در چندين مرحله عمليات 15 نفر از اعضاي اين 3 باند را دستگير و در بازرسي از مخفيگاه‌هاي آنها مقادير قابل توجهي اسناد و مدارك جعلي را كشف و ضبط كردند.

سرهنگ محمديان اضافه كرد: در مرحله بعدي از تحقيقات، اعضاي اين 3 باند به سرقت 40 دستگاه انواع خودروي مدل بالا، 500 دست كت و شلوار به ارزش 26 ميليون تومان و مقادير قابل توجهي لوازم برقي و تلويزيون‌هاي ال . سي.دي با ارائه چك‌هاي جعلي به ارزش ميلياردها تومان اعتراف كردند. وي افزود: در اين پرونده تعامل خوبي ميان بازپرس صفري، سرپرست دادسراي ناحيه خارك با پليس آگاهي برقرار شد كه در نوع خود قابل تقدير است.

دستگيري فيوج‌ها

سرهنگ محمديان در ادامه درباره دستگيري 3سارق فيوج كه پيش از اين تحت تعقيب پليس آگاهي تهران قرار داشتند، گفت: اواسط سال گذشته در پي چندين فقره شكايت،‌ مردي در ارتباط با اين كه فرد يا افرادي با استفاده از خودروهاي مدل بالا با معرفي خود تحت عنوان ماموران انتظامي، از مردم سرقت مي‌كنند، 42 پرونده از شاكيان در پليس آگاهي تشكيل شد و با پيگيري‌هاي ويژه از سوي پليس آگاهي، ماموران موفق شدند تعدادي از اين مجرمان را كه از متخلفان طايفه فيوج هستند، دستگير كنند.

با دستگيري اين متهمان مشخص شد 3 عضو ديگر اين باند كه از زندانيان فراري هستند، پس از فرار بار ديگر اقدامات مجرمانه خود را از سر‌گرفته‌اند كه در اين ارتباط پليس آگاهي ناجا به صورت كشوري جستجو براي دستگيري آنها را آغاز كرد و سرانجام با سرنخ‌هايي كه در اين ارتباط به دست آمد، مخفيگاه اين 3 متهم فراري در شهريار شناسايي شد و آنها در اقدامي ضربتي دستگير شدند.

سرهنگ محمديان افزود: با گزارش موضوع به داديار قريشي‌زاده در شعبه ششم بازپرسي دادسراي جنايي تهران، وي دستور قضايي لازم را مبني بر چاپ تصوير متهمان بدون پوشاندن چهره صادر كرد تا شهرونداني كه از آنها شكايت دارند، به اداره 5 پليس آگاهي مراجعه كنند.

محمديان اضافه كرد: در حال حاضر اين متهمان به چندين فقره سرقت در پوشش ماموران اعتراف كرده‌اند كه تحقيق در اين زمينه ادامه دارد.
 چهارشنبه 2 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 405]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن