تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):حق زبان، دور داشتن آن از زشت گويى، عادت دادنش به خير و خوبى، ترك گفتار بى فايده و ني...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820953450




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بدهي 5 هزار ميليارد توماني شهرداري به مردم


واضح آرشیو وب فارسی:الف: بدهي 5 هزار ميليارد توماني شهرداري به مردم
به گفته رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، شهرداري 5 هزار و 200 ميليارد توماني بابت تملك املاك واقع در طرح به مردم بدهكار است.

به گزارش فارس، رسول خادم امروز در يكصد و شانزدهمين جلسه علني شوراي شهر تهران به هنگام ارائه گزارش عملكرد مالي شهرداري طي 3 ماه اول سال جاري كه توسط معاونين ذي ربط شهردار تهران ارائه شد، تصريح كرد: در بودجه 87 شهرداري اعتباري بالغ بر 100 ميليارد تومان براي پرداخت بدهي شهرداري به مردم ديده شده است.

وي ادامه داد: متأسفانه شهرداري هنوز دستورالعمل نحوه اختصاص اين بودجه را ارائه نكرده است.لازم است اين دستور العمل هر چه سريع‌تر تهيه و به اداره كل املاك و مستغلات شهرداري ابلاغ شود.

رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران خاطرنشان كرد: تأخير در اجراي اين بند از قانون بودجه به نفع شهرداري نيست چرا كه امكان افزايش قيمت املاك وجود دارد و اين به ضرر شهرداري است.

وي با اشاره به برگزاري جلسات متعدد با مديران شهرداري در رابطه با تحولات انجام گرفته بر روي 15 تبصره بودجه 87 شهرداري، اظهار داشت: بر اساس نتايج حاصله از جلسات مذكور؛ طبق مصوبه شورا شهرداري تهران بايد گزارشي از وصول درآمدها، پرداخت هزينه ها و گزارش وضعيت پروژه‌هاي مشاركتي را به تفكيك رديف‌هاي مصوبه هر ماه به شورا ارائه مي‌كرد اما تا تاريخ 8 تير 87 گزارشي در رابطه با موارد مذكور به شورا ارائه نشده است.

‌به گفته وي، شهرداري متعهد شده است تا يك هفته بعد، گزارش 3 ماه عملكرد را در قالب مورد نظر به شورا ارائه كند. گزارش مذكور در تاريخ 24 تير به شورا ارسال شده و هم اكنون در دست بررسي است.

‌خادم خاطرنشان كرد: پروژه‌هاي مشاركتي زيادي در دست انجام است‌ اما سيستم شفاف و مشخصي براي تعيين نحوه مشاركت شهرداري و بخش خصوصي (به عنوان يكي از خلاءهاي جدي سيستم تعهدي) وجود ندارد. وجود اين خلا موجب مي‌شود كه براي بسياري از پروژه‌ها منابع نقدي ديده نشود.
وي ادامه داد: سيستم تعهدي در شهرداري هنوز جا نيفتاده به همين دليل اجراي آن با مشكل مواجه است.

حسن بيادي نايب رئيس شوراي شهر تهران بعد از اظهارات خادم، تصريح كرد: اگر شورا تصويب كرده كه گزارش وضعيت پروژه‌هاي مشاركتي ماهيانه در اختيار شورا قرار گيرد پس چرا الآن داريم بر روي گزارش عملكرد 3 ماهه بحث مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: اگر مصوبه شورا اشتباه بوده‌ شايد بهتر باشد مصوبه قبلي پس گرفته شود. بودجه، اعتبارات و امكانات زيادي در اختيار شهرداري قرار گرفته است اما باز هم شهرداري مي‌خواهد گزارش‌هايش را 3 ماهه در اختيار شورا قرار ‌دهد؟

نايب رئيس شوراي شهر تهران ادامه داد: از طرفي شهرداري با وجود تذكرهاي مكرر نه تنها گزارش‌هاي مالي خود را به موقع در اختيار شهرداري قرار نمي‌دهد بلكه گزارش مناقصه‌هايي كه برگزار مي‌كند را نيز در اختيار شورا قرار نمي‌دهد و اگر بخواهيم برخوردي از جانب شورا داشته باشيم‌؛ زشت تلقي مي‌شود.

وي خاطرنشان كرد: براي چند‌مين بار است كه درباره برخي قراردادها و مناقصات خواستار ارائه گزارش شده‌ايم اما تاكنون گزارشي دريافت نكرده‌ايم. براي پروژه‌هاي مشاركتي كه از قديم صورت گرفته گزارشي تاكنون ارائه نشده است. پروژه‌هاي مشاركتي جديدي كه در مناطق شمالي در حال اجرا هستند نيز هيچ مصوبه‌اي ندارند و گزارشي نيز در رابطه با آن‌ها به شورا ارائه نشده است. حتي جز برنامه‌هاي سال گذشته نيز نبوده‌اند.

وي در ادامه اعتراضات خود تأكيد كرد: اگر قرار باشد از شهرداري گزارش دريافت نكنيم و در جريان عملكرد شهرداري در بخش‌هاي مختلف از جمله انتصابات و مناقصات قرار نگيريم و همه اين موارد را از طريق رسانه‌ها مطلع شويم ديگر چرا برنامه مي‌دهيم؟ اين همه اعتراض مي‌كنيم اما كسي به حرف‌هاي ما گوش نمي‌دهد؛ ما پاسخ مي‌خواهيم.

حسين محمد پورزرندي معاون مالي ـ اداري شهردار تهران در ارائه توضيحات خود در رابطه با اين بخش گفت: 600 پروژه مشاركتي در سيستم نقدي ثبت نشده است.

وي ادامه داد: ثبت پروژه‌ها از سال 86 آغاز شده است. با اين وجود هنوز هستند پروژه‌هايي كه دارايي‌ها و اموال آن‌ها هنوز ثبت نشده و انجام اين كار نياز به زمان دارد.

معاون مالي ـ اداري شهردار تهران خاطرنشان كرد: سازمان بورس تاكنون نتوانسته هر 6 ماه گزارشي از صور‌ت‌هاي مالي خود ارائه دهد اما شهرداري عملكرد‌ مالي خود را به صورت ماهانه گزارش مي‌دهد. سيستم نقدي داراي عقبه 100 ساله است بنابراين در مدت زمان كوتاه نمي‌توان مشكلات مربوط به آن را نيز رفع كرد.

به گفته پورزرندي، دارايي‌ها و اموال ثابت شهرداري طي 3 ماه اول سال جاري در مقايسه با مدت زمان مشابه سال قبل بيش از 75 درصد افزايش يافته است. علاوه بر اين ارزش سهام شهرداري در 3 ماه اول امسال نسبت به سال گذشته نيز بيش از 75 درصد افزايش يافته است.
 سه شنبه 1 مرداد 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن