تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815986065




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

گلايه‌هاي اقتصادي در حضور ر ئيس‌جمهور


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: گلايه‌هاي اقتصادي در حضور ر ئيس‌جمهور


دولت- گروه اقتصادي:
نشست فعالان اقتصادي با محمود احمدي‌نژاد، در رابطه با طرح تحول اقتصادي يكشنبه‌شب در محل نهاد رياست‌جمهوري برگزار شد.

در اين نشست كه 4 ساعت به طول انجاميد حدود 300 نفر از فعالان بخش خصوصي در قالب تشكل‌هاي اتاق بازرگاني، اتاق تعاون، خانه صنعت و معدن، تشكل كارفرمايان، توليد‌كنندگان و صادركنندگان با رئيس‌جمهوري و دولتمردان به بحث و گفت‌وگو پرداختند.

سيد محمد جهرمي، وزير كار و امور اجتماعي در گفت‌وگو با فارس نشست رئيس‌جمهوري با فعالان اقتصادي را اينگونه روايت ‌كرد: « بيش از 300 نفر از فعالان بخش اقتصادي توليدكنندگان، بازرگانان، صادركنندگان و فعالان بخش تعاون در جلسه با رئيس‌جمهور از ساعت 17:30 تا 21:30 ديشب حضور داشتند كه اكثريت آنها بر ضرورت انجام تحول در اقتصاد تاكيد كردند.»

جهرمي نقطه مشترك صحبت‌هاي فعالان اقتصادي در نشست با رئيس‌جمهوري را ضرورت اجراي طرح تحول اقتصادي بيان كرد: «نقطه مشترك صحبت اين افراد تاكيد بر ضرورت تحول اقتصادي، رفع مشكل ساختار اقتصاد و نيز تاكيد بر اين نكته بود كه در كنار ضرورت تحول اولويت‌بندي شده بر حفظ توليد داخل و سرمايه‌گذاري مولد حمايت از اشتغال موجود و همچنين توسعه فرصت‌هاي شغلي جديد نيز بايد مورد توجه قرار بگيرد.»

وزير كار و امور اجتماعي روايت از مشكلات فعالان اقتصادي در شبكه بانكي كشور مي‌كند كه در طول دو سال گذشته نمايندگان پارلمان بخش خصوصي كشور به دفعات به آن اشاره كرده بودند و آن را مانع از توسعه تجارت خود مي‌دانند: «فعالان اقتصادي يكي از مشكلات توليد را شبكه بانكي و مشكل سرمايه در گردش واحدهاي توليدي دانستند و درخواست آنها اين بود كه در جلسات كارشناسي دولت نمايندگاني از فعالان اقتصادي حاضر شوند.»

جهرمي بار ديگر به گلايه‌هاي فعالان اقتصادي در رابطه با مشكلات بانكي اشاره مي‌كند و اين موضوع را مهم‌ترين نگراني آنها عنوان مي‌كند: «بيشتر مشكلات فعالان اقتصادي با سيستم بانكي و نيز مابه‌التفاوت‌ نرخ ارز يورو با دلار است به ويژه در سه، چهار سال گذشته كه مرتب ارزش دلار كاهش داشته و براي سرمايه‌گذاران هزينه‌بر بوده است.»

نمايندگان پارلمان بخش خصوصي كشور كه چندي پيش در نشست صبحانه‌خوري با دادستان كل كشور از قطع گاز صنايع در زمستان گذشته گلايه كرده بودند شب گذشته و در ديدار با رئيس‌جمهوري يك بار ديگر گلايه خود را در حضور رئيس دولت نهم مطرح كردند. وزير كار و امور اجتماعي كه از حاضران نشست رئيس‌جمهوري با فعالان اقتصادي بوده است در اين رابطه گفت: «در اين جلسه نمايندگان بخش خصوصي از دولت به خاطر قطع كردن گاز بنگاه‌هاي توليدي در زمستان به خاطر سرما و قطعي برق در تابستان گلايه داشتند و معتقد بودند دولت به جاي اولويت‌بخشي به مصرف براي جذب ارزش افزوده بيشتر در شرايطي كه ناچار به قطع گاز و يا برق است در بخش مصرف اين كار را انجام دهد». رئيس‌جمهوري كه پيش از اين 2 نشست در رابطه با طرح تحول اقتصادي با مديران رسانه‌ها و خبرگزاري‌ها و همچنين نشستي با 100 اقتصاددان بر گزار كرده بود.

اين بار و در جمع 300 فعال اقتصادي در صحبت‌هايش از فعالان اقتصادي خواست كه به ارائه نظرات و ديدگاه‌هاي خود در كارگروه‌هاي هفت‌گانه طرح تحول اقتصادي بپردازند و در جلسه كارشناسي حضور داشته باشند.

گفتني است در اين جلسه حسيني دبيركارگروه طرح تحول اقتصادي ابتدا توضيحاتي درخصوص اين طرح ارائه كرد، سپس نمايندگاني مانند نهاونديان (از اتاق تهران)، غنيمي فرد (خانه صنعت و معدن)، كريمي فرد (از صادركنندگان)، شمس اردكاني و جميلي (از اتاق بازرگاني) و محمدرضا رمضاني (از اتاق تعاون) و... به ارائه نظرات خود پرداختند.

ابراهيم جميلي عضو اتاق بازرگاني زنجان كه در نشست فعالان اقتصادي با رئيس جمهور حضور يافته بود، با اشاره به اينكه 300 فعال اقتصادي حاضر در جلسه با كليات طرح تحول اقتصادي موافق بودند افزود: از مطالب مطرح در اين جلسه نحوه اجراي طرح و چگونگي مشاركت بخش خصوصي در اجراي آن است.

وي با تاكيد بر اينكه اين جلسه يك جلسه اطلاع رساني بود افزود: رئيس‌جمهور در جلسه مذكور از فعالان اقتصادي براي مشاركت و ارائه نظرات به كارگروه‌هاي مربوطه دعوت به عمل آورد.

تاريخ درج: 31 تير 1387 ساعت 14:44 تاريخ تاييد: 31 تير 1387 ساعت 14:56 تاريخ به روز رساني: 31 تير 1387 ساعت 14:54
 دوشنبه 31 تير 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 361]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن